AVshop.no. Elendig kundeservice!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 184
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synes ikke eksemplet til trådstarter var SÅ ille. Det er klart at det er et lite irritasjonsmoment, men er ikke sikkert han hadde fått bedre kundebehandling i noen annen butikk.

Har dårlig erfaring med de aller fleste butikker som er større enn middels, og ikke er avhengig av deg som kunde og et godt rykte for å overleve.

Et godt ekempel er elkjøp.

Jeg var innom der for en en måned siden og bestilte en tv.
    Fikk beskjed om at den ankom på en gitt dato.
    Dro dit på den datoen for å hente tven. Ingen tv var ankommet. Ble lovet tven på en ny dato.
    Dro dit for å hente tven på lovet dato. Ble sendt til kassen for å betale med hentelapp til lager. Dro til lager for å hente. Ble stående på lagret i et kvarter da ingen av de som jobbet der gadd å hjelpe meg. De sto bare og pakket opp varer, og jeg måtte vente på en som kunne stå i luken, noe de andre ikke kunne. (ironisk nok hang det et stort oppslag om kundebehandlig på veggen innenfor skranken)
    Etter å ha ventet i et kvarter kommer en halvsløv fyr i skranken (han så ut som han var tatt rett ut av kommunen)
    Han taster inn ordren og kan gi meg beskjed om at varen jeg har betalt for og blitt sendt ned for å hente ikke er ankommet landet enda (!)

Jeg går opp i butikken for å skjelle ut idioten som sendte meg til lagret. Han tør ikke å møte meg, så han sender en annen sur kjerring for å gjøre jobben. Hun forsvarer seg med at jeg burde spurt om varen var på lager før jeg gikk for å hente den (!) Og at tven fortsatt er i utlandet, så de kan ikke bare gi meg produktet slik de har lovet. Men jeg kunne få en dårligere tv til samme pris hvis jeg ville!!!
    Ikke engang så mye som en unnskylding for at de tabbet seg ut. Og fikk beskjed om at tven kommer en eller annen gang. Men de vet ikke når.

DET er dårlig kundebehandlig!

Har også dårlig erfaring med en nettbutikk. De har sendt varene til feil adresse FEM ganger, etter at jeg meldte adresseendring til dem. Dette medfører at jeg enten må betale posten ekstra for å sende pakkene riktig, eller reise til et postkontor syv mil unna for å hente pakken...

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå reagerer jeg sterkt på at enkelte her mener at kundebehandling er en "bonus". Det skal i aller høyeste grad være omvendt, selger man en vare skal man jaggu meg ta seg bryderiet og gi skikkelig kundebehandling også.

Mange finner seg i å bli behandlet som søppel, når et produkt er skikkelig billig. Er det virkelig sånn det skal være?

Men uansett, å bli lovt at projektoren kommer over 3 ganger er helt uakseptabelt. Jeg blir litt skremt av dere som sier at det ikke er så skrekkelig, for en selger skal ikke sitte å love bort noe, og ikke overholde det. IHVERTFALL IKKE FLERE ENN 1 GANG!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At varen ikke kommer som avtalt er ikke heldig selvfølgelig, men det kan være logiske grunner til det, ikke alltid butikken har skylden (eksempelvis hvis leverandøren ikke klarer å levere i tide osv). Ingen som sier at kundebehandlig ikke betyr noe, men man bør ha realistiske forventninger. Selv om du handler for 20k betyr ikke at selger har god margin på produktet og har mulighet for å gi avslag.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper jeg en dress på europris så forventer jeg ikke at de som jobber der kan en dritt om passform eller at den varer like lenge som en dress jeg kjøper på dressman.
    I mitt hode forventer jeg ikke god kvalitet på ting jeg kjøper på europris f.eks, synes det også er naturlig at de er billigere (da de selger dritt).

Handler om å være litt realitisk.

Dessverre har jeg også litt dårlig og uproff erfaring med avshop.
    Produktene de selger er toppers, bra saker, men det er kjipt når de bak tastaturet opptrer uproft.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    At varen ikke kommer som avtalt er ikke heldig selvfølgelig, men det kan være logiske grunner til det, ikke alltid butikken har skylden (eksempelvis hvis leverandøren ikke klarer å levere i tide osv). Ingen som sier at kundebehandlig ikke betyr noe, men man bør ha realistiske forventninger. Selv om du handler for 20k betyr ikke at selger har god margin på produktet og har mulighet for å gi avslag.
    Her er det ikke snakk om en treig leverandør eller andre eksterne faktorer, men faktisk AVShop som ikke klarer å overholde løfter til sine kunder. Og ikke nok med at de ikke klarer å overholde det en gang, men det gjentar seg flere ganger, på SAMME ordre. Uakseptabelt! Om de fortsetter slik skal det ikke mye til før det selskapet når konkurs.

Og cluet her er heller ikke rabattering. Det er vel strengt tatt å overholde løfter det er snakk om her, og hele pakken med de morsomme 150kr og løftebrudd gjør det bare ekstra spenstig. Jeg tipper trådstarter hadde vært fornøyd om de hadde klart å overholde fristene, men enda mer fornøyd om de hadde gitt eksempelvis gratis frakt eller slengt med en kabel. Selvfølgelg ikke en selvfølge, men en bonus folk setter pris på, og gjør at det er lettere å komme tilbake neste gang. Nok om rabattering, jeg poengterer igjen at det jeg reagerer på er løftebrudd.

AvShop som er en butikk som har en svært høy gjennomsnittspris pr ordre, bør klare å yte skikkelig kundeservice. De BØR ha såppas med kunnskap at de forstår at en kalibrering av en PJ som tar 40t + med innbrenning går ikke på under 24t. Da sier man ikke til kunden at dette er null problem og ordren går ut på x. dato! DET GJØR MAN BARE IKKE! Her bør de vite bedre.

Igjen, kundeservice behøver ikke å koste så mye, og man bør jaggu meg få et ærlig og riktig svar når man først spør. Jeg tør å påstå at AvShop ikke har helt forstått risikoen med å drive på denne måten, og dess flere tilfeller dess værre blir ryktet deres. Og etter mine erfaringer med AvShop er at det tar lange og breie dager å få svar, og når man først får et svar er det lite innbydende og mailen får meg nesten til å føle at jeg aldri skulle ha spurt.

Et eksempel på god kundeservice vil jeg tro er Lsound. Har ikke personlig erfaring derfra, men jeg ser at de fokuserer på fornøydhet og skikkelig med svar. AvShop og Lsound driver vel i ganske lik gate, right? Da bør AvShop ha mye å lære fra den kanten.

Vel, igjen gjenspeiler det seg overalt med kundetilfredshet. Facebook er det mange som benytter seg av nå, og Komplett.no er veldig flinke der. Ser også at Netcom er flinke på dette. Også uttallige andre som begynner å forstå at kunden er i sentrum. WOM, eller jungeltelegrafen er den sterkeste markedsføringskanalen vi har, og det gjelder å få folk til å være FORNØYD og snakke pent om merket/bedriften. WOM er faktisk så sterkt, at om en har bestemt seg for et produkt, og en kommer i siste liten og sier; nei det må du aldri finne på å kjøpe, så er det høy sannsynlighet for at kjøpet ikke blir tatt.

Dette ER dagens markedsføring, tro det eller ei dere som tviholder på denne pris-greia deres. Selvfølgelig er pris viktig, men kundeservice ER like viktig, om ikke viktigere! (Jeg mener det sistnevnte selvsagt). Det er en grunn til at denne typen markedsføring blir undervist på høyskolene idag. Og ikke minst praktisert av de store firmaene som skjønner at dette er lønnsomt.

Så dagens moral; yt kundeservice da AvShop. Det koster så jævlig lite å tenke seg to ganger når man svarer en kunde.

EDIT: Jeg må legge til litt til føler jeg, når jeg først er så godt i gang:

Men vi som sitter her og klager (meg inkl) har også et ansvar. Hvordan skal AvShop kunne forstå at dette er viktig? De tror jo selvsagt at "sånn er det", når de får få tilbakemeldinger om at dette var uakseptabelt. Så jeg foreslår at ihvertfall trådstarter (og alle andre som har dårlige erfaringer med AvShop), tar i et tak og sender dem en saklig mail hvor dere beskriver problemet. Om de ikke svarer med "Tusen takk, dette skal vi selvsagt forbedre oss på" eller lignende, så er det dødt løp. Desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Men vi som sitter her og klager (meg inkl) har også et ansvar. Hvordan skal AvShop kunne forstå at dette er viktig? De tror jo selvsagt at "sånn er det", når de får få tilbakemeldinger om at dette var uakseptabelt. Så jeg foreslår at ihvertfall trådstarter (og alle andre som har dårlige erfaringer med AvShop), tar i et tak og sender dem en saklig mail hvor dere beskriver problemet. Om de ikke svarer med "Tusen takk, dette skal vi selvsagt forbedre oss på" eller lignende, så er det dødt løp. Desverre.
    Jeg sendte mail til AVshop mens dette pågikk så jeg føler ikke jeg har noe usnakket med dem. Dette var de siste mailene jeg sendte og fikk fra dem (og går under "for å gjøre en lang historie kort" i post #1. Her er mailkorrespondansen vi hadde onsdag en uke etter at ordren ble lagt inn;

Sitat Opprinnelig postet av mailkorrenspondanse med AVshop
    AVshop: Disse ordrene med kalibrerte projektorer er nå klare for henting/sending på vårt lager. Vi beklager så mye forsinkelsen på noen av disse ordrene!

JEG:Så det vil si at projektoren ikke ble sendt i går slik du lovet på telefon på mandag?

AVshop:Vi kan ikke annet enn å beklage, men kalibreringen av projektorene var ikke ferdig før sent i går slik at projektoren ikke ble sendt før i dag. Du bør dog likvel ha projektoren før helgen.

Beklager igjen...

JEG: Ok,

Det er bare utrolig frustrerende når det tar så lang tid! Jeg snakket med deg på telefonen forrige onsdag og spurte da om dere ville klare å kalibrere og sende pj før helgen hvis jeg la inn bestilling samme dag. "Jada, ingen problem", fikk jeg til svar fra deg. Nå har det gått en uke før dere får sendt den i fra dere (forhåpentligvis). Dette synes jeg rett og slett er for dårlig!

Sender du meg sendingsnummert?
    Til svar fikk jeg en link med sendingsnummeret, intet annet! En beklagelse kom først etter at pj var sendt, og de berømte 150 kr fikk jeg aldri trekt fra ordren. Siden det har vært så mye snakk om rabatter i denne tråden kan jeg jo vise alle dere som mener at rabatter er noe tull hvordan jeg gikk frem og hva svaret fra AVshop var (leses nedenfra og opp);

Hei xxxxx,

Takk for svar!

Det var ikke mye du hadde å gi, men det tilsvarer i hvertfall frakten fra Oslo til Brønnøysund, så får vel jeg ta på meg frakten videre til Tromsø

Jeg blir å bestille pj'en så den skal bare settes til modning slik at jeg får den proffkalibrert (forstår det slik at man må ha ganske god peiling for å kalibrere selv (selv om den er kalibrert basic??)

Hvordan skal jeg gå frem når jeg bestiller hvis jeg skal få med "rabatten"?

Mvh,
    xxxxxxxxxxxxxx

From: xxxxxl@avshop.no
    To: xxxxx@hotmail.com
    CC: kopi@avshop.no
    Subject: RE: Benq w5000 pakketilbud
    Date: Wed, 8 Sep 2010 09:55:31 +0200

Hei xxxxx.

Beklager sent svar. Vi tjener ikke penger på disse projektorene eller kalibreringen, så noen spesiell rabatt har vi dessverre ikke å gi. Jeg kan gi deg 150,- i avslag på ordren om du bestiller projektor og kalibrering, mer har jeg ikke å gi dessverre. L

Mvh / Best regards
    xxxxxxxxxxxx
    Salgssjef / Sales Manager
    AVshop AS
    AVshop.no / Velkommen

NB! Bli fan av AVshop på Facebook og få tilgang til nyttig info og spesialtilbud!
    AVshop.no | Facebook

From: xxxxxxxxxxxx [mailto:xxxxxxxxxx@hotmail.com]
    Sent: 6. september 2010 17:30
    To: salg@avshop.no
    Subject: Benq w5000 pakketilbud

Hei,

Jeg vurderer sterkt å kjøpe meg ny projektor. Jeg har lest litt rundt om og ser at W5000 gir mye igjen for pengene. Jeg har en Optoma HD73 og ønsker nå å oppleve gleden av full-HD. Før helgen bestilte jeg meg nytt lerret hos dere (skummelt å oppgradere bare deler av utstyret da trangen for å kjøpe mer kommer snikende veldig rask). Jeg ser at dere har pakketilbud som omhandler w5000, men siden jeg allerde har kjøpt lerret (og har HDMI-kabel), er det mulig å få en god pris på projektoren, eventuelt med proff kalibrering av denne (ser at dere anbefaler dette sterkt)?

Mvh,
    xxxxxxxxxxxxx
    Kundenummer #xxxxxx
    Som dere ser svarte aldri AVshop på mailen min om hvordan jeg skulle få "rabatten" fratrukket...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mipp
    Jeg sendte mail til AVshop mens dette pågikk så jeg føler ikke jeg har noe usnakket med dem. Dette var de siste mailene jeg sendte og fikk fra dem (og går under "for å gjøre en lang historie kort" i post #1. Her er mailkorrespondansen vi hadde onsdag en uke etter at ordren ble lagt inn;

Til svar fikk jeg en link med sendingsnummeret, intet annet! En beklagelse kom først etter at pj var sendt, og de berømte 150 kr fikk jeg aldri trekt fra ordren. Siden det har vært så mye snakk om rabatter i denne tråden kan jeg jo vise alle dere som mener at rabatter er noe tull hvordan jeg gikk frem og hva svaret fra AVshop var (leses nedenfra og opp);

Som dere ser svarte aldri AVshop på mailen min om hvordan jeg skulle få "rabatten" fratrukket...
    Ja, jeg blir litt skuffet når jeg leser dette. Jeg trodde du hadde fått de berømte 150kr fratrukket, men når også dette blir lovet og ikke gjort, blir jeg skuffa. Det hjelper ikke å si: "Nei, dette må du tåle, fordi dette er på nettet" eller "Alle gjør feil" eller lignende her. Her har selger klart å love bort noe multiple ganger, som ikke ble overholdt. Det er uakseptabelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Synes ikke eksemplet til trådstarter var SÅ ille. Det er klart at det er et lite irritasjonsmoment, men er ikke sikkert han hadde fått bedre kundebehandling i noen annen butikk.

Har dårlig erfaring med de aller fleste butikker som er større enn middels, og ikke er avhengig av deg som kunde og et godt rykte for å overleve.

Et godt ekempel er elkjøp.

Jeg var innom der for en en måned siden og bestilte en tv.
    Fikk beskjed om at den ankom på en gitt dato.
    Dro dit på den datoen for å hente tven. Ingen tv var ankommet. Ble lovet tven på en ny dato.
    Dro dit for å hente tven på lovet dato. Ble sendt til kassen for å betale med hentelapp til lager. Dro til lager for å hente. Ble stående på lagret i et kvarter da ingen av de som jobbet der gadd å hjelpe meg. De sto bare og pakket opp varer, og jeg måtte vente på en som kunne stå i luken, noe de andre ikke kunne. (ironisk nok hang det et stort oppslag om kundebehandlig på veggen innenfor skranken)
    Etter å ha ventet i et kvarter kommer en halvsløv fyr i skranken (han så ut som han var tatt rett ut av kommunen)
    Han taster inn ordren og kan gi meg beskjed om at varen jeg har betalt for og blitt sendt ned for å hente ikke er ankommet landet enda (!)

Jeg går opp i butikken for å skjelle ut idioten som sendte meg til lagret. Han tør ikke å møte meg, så han sender en annen sur kjerring for å gjøre jobben. Hun forsvarer seg med at jeg burde spurt om varen var på lager før jeg gikk for å hente den (!) Og at tven fortsatt er i utlandet, så de kan ikke bare gi meg produktet slik de har lovet. Men jeg kunne få en dårligere tv til samme pris hvis jeg ville!!!
    Ikke engang så mye som en unnskylding for at de tabbet seg ut. Og fikk beskjed om at tven kommer en eller annen gang. Men de vet ikke når.

DET er dårlig kundebehandlig!

Har også dårlig erfaring med en nettbutikk. De har sendt varene til feil adresse FEM ganger, etter at jeg meldte adresseendring til dem. Dette medfører at jeg enten må betale posten ekstra for å sende pakkene riktig, eller reise til et postkontor syv mil unna for å hente pakken...
    Jeg føler "kundeservice" blir mer og mer missbrukt om dagen, hva var kundeservice før? I forhold til hva man forventer idag?
    En negativ omtale sprer seg selvfølgelig lettere enn èn positiv og slik er det bare.

Men jeg klarer ikke la være å kommentere posten din over her, jeg tror fremtreden din har mye å si hvilken hjelp du får rundt omkring....

Quote:
    "halvsløv fyr i skranken (han så ut som han var tatt rett ut av kommunen) "

"eg går opp i butikken for å skjelle ut idioten som sendte meg til lagret."

"Han tør ikke å møte meg, så han sender en annen sur kjerring for å gjøre jobben."

"Men jeg kunne få en dårligere tv til samme pris hvis jeg ville!!! "

"Ikke engang så mye som en unnskylding for at de tabbet seg ut."

Du virker som en fyr det er lett å yte god kundeservice til..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ikke klarer å forholde seg til forskjellige type mennesker og situasjoner, så har man ikke noe å gjøre i den bransjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Jeg føler "kundeservice" blir mer og mer missbrukt om dagen, hva var kundeservice før? I forhold til hva man forventer idag?
    En negativ omtale sprer seg selvfølgelig lettere enn èn positiv og slik er det bare.

Men jeg klarer ikke la være å kommentere posten din over her, jeg tror fremtreden din har mye å si hvilken hjelp du får rundt omkring....

Quote:
    "halvsløv fyr i skranken (han så ut som han var tatt rett ut av kommunen) "

"eg går opp i butikken for å skjelle ut idioten som sendte meg til lagret."

"Han tør ikke å møte meg, så han sender en annen sur kjerring for å gjøre jobben."

"Men jeg kunne få en dårligere tv til samme pris hvis jeg ville!!! "

"Ikke engang så mye som en unnskylding for at de tabbet seg ut."

Du virker som en fyr det er lett å yte god kundeservice til..
    Det er lett å yte god service til meg, da jeg ikke forventer mer enn normal folkeskikk av selgere.
    Som du sikkert ser var jeg ganske oppgitt og sint når jeg skrev innlegget mitt..
    Men jeg synes ikke det er for mye forlangt at man får hjelp når det står tre folk bak en luke. At de ikke engang gidder å snakke med en før det har gått fem minutter etter man har øyekontakt med dem, det oppfatter jeg som dårlig service. At de ser dumt på deg når du ser på dem, og forventer at du selv skal vite at du må vente til rette vedkommende dukker opp er på grensen til frekt. En kortere beskrivelse ble derfor "en halvsløv fyr som så ut som han jobbbet i kommunen"
    Kommunearbeidere må jo være tre stk som ser på at en gjør jobben...
    Vedkommende kan faktisk ta kontakt og si at han desverre ikke kan hjelpe (og begrunne hvorfor) men at det kommer en kundebehandler snart. Det er kundebehandlig man bør kunne forvente å få i en normal butikk.

Sender du en kunde for å betale for en vare og hente varen, når varen ikke er annkommet, når varen i tilegg er lovet på lager flere ganger før, og kunden har vært innom flere gangen for å hente varen tidligere, kan du kanskje forvente at kunden blir sint? Og da i etteritd kaller vedkommende selger for idiot? Sa det ikke til vedkommende, selv om han kanskje trengte å høre det..

Dama som tok meg imot etterpå var en sur kjerring. Når kundebehandleren nærmeste kjefter på kunden for at kunden ikke har gjort selgers jobb, da blir språkbruken slik..

Når jeg blir tilbudt en dårligere tv som kompensasjon er vel det bare latterlig?

Og bør en ikke kunne forvente en unnskyldning fra selger etter så mange tabber og slik oppførsel?

Akkurat i det tilfellet står jeg på mitt, at kundebehandligen i dette tilfellet var helt elendig. Til og med kameraten som var med meg i butikken ble sint pga oppførselen til selgerene.

At jeg beskrev situasjonen med litt kraftige ord i ettertid kan så være.. Var ganske forbannet etter å ha forlatt butikken.. Noe jeg mener jeg hadde god grunn til.

Driver man butikk skal man også være høflig og opptre korrekt. Hadde jeg bare villet ha produktet og gitt blanke i servicen hadde jeg kjøpt på den billigste nettbutikken jeg fant.

Neste gang jeg skal kjøpe elektronikk blir det på dedikert hifibutikk isteden for hos storkjede. Jeg liker å handle av folk som også er hyggelige mot deg etter du har betalt for produktet.

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhørte med hos hifiklubben om nytt basselement til cw ve15f og de skulle ha 1665.- pr element selv om disse høyttalerne kostet 3500 på tilbud.
    hvordan er det mulig? at 2basselement som fortsatt er i produksjon skal koste mer en diskant, mellomtone, bass, delefilter, deksel, og sist men ikke minst kassen.

det syns jeg er DÅRLIG service.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lett å yte god service til meg, da jeg ikke forventer mer enn normal folkeskikk av selgere.
    Som du sikkert ser var jeg ganske oppgitt og sint når jeg skrev innlegget mitt..
    Men jeg synes ikke det er for mye forlangt at man får hjelp når det står tre folk bak en luke. At de ikke engang gidder å snakke med en før det har gått fem minutter etter man har øyekontakt med dem, det oppfatter jeg som dårlig service. At de ser dumt på deg når du ser på dem, og forventer at du selv skal vite at du må vente til rette vedkommende dukker opp er på grensen til frekt. En kortere beskrivelse ble derfor "en halvsløv fyr som så ut som han jobbbet i kommunen"
    Vedkommende kan faktisk ta kontakt og si at han desverre ikke kan hjelpe (og begrunne hvorfor) men at det kommer en kundebehandler snart. Det er kundebehandlig man bør kunne forvente å få i en normal butikk.

Sender du en kunde for å betale for en vare og hente varen, når varen ikke er annkommet, når varen i tilegg er lovet på lager flere ganger før, og kunden har vært innom flere gangen for å hente varen tidligere, kan du kanskje forvente at kunden blir sint? Og da i etteritd kaller vedkommende selger for idiot? Sa det ikke til vedkommende, selv om han kanskje trengte å høre det..

Dama som tok meg imot etterpå var en sur kjerring. Når kundebehandleren nærmeste kjefter på kunden for at kunden ikke har gjort selgers jobb, da blir språkbruken slik..

Når jeg blir tilbudt en dårligere tv som kompensasjon er vel det bare latterlig?

Og bør en ikke kunne forvente en unnskyldning fra selger etter så mange tabber og slik oppførsel?

Akkurat i det tilfellet står jeg på mitt, at kundebehandligen i dette tilfellet var helt elendig. Til og med kameraten som var med meg i butikken ble sint pga oppførselen til selgerene.

At jeg beskrev situasjonen med litt kraftige ord i ettertid kan så være.. Var ganske forbannet etter å ha forlatt butikken.. Noe jeg mener jeg hadde god grunn til.

Driver man butikk skal man også være høflig og opptre korrekt. Hadde jeg bare villet ha produktet og gitt blanke i servicen hadde jeg kjøpt på den billigste nettbutikken jeg fant.

Neste gang jeg skal kjøpe elektronikk blir det på dedikert hifibutikk isteden for hos storkjede. Jeg liker å handle av folk som også er hyggelige mot deg etter du har betalt for produktet.

Skjønner veldig godt at dette fører til både sinne og fortvilese!
    Noen ganger trenger faktisk selgere å få høre hvordan ståa er. Hadde dette vært meg, tror jeg at jeg hadde droppet hele bestillingen og gått et annet sted for å kjøpe meg tv. Hadde også gjort dette veldig klart for selger at di tapte et salg grunnet dårlig kundebehandling. Lykke til videre med tv kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    Forhørte med hos hifiklubben om nytt basselement til cw ve15f og de skulle ha 1665.- pr element selv om disse høyttalerne kostet 3500 på tilbud.
    hvordan er det mulig? at 2basselement som fortsatt er i produksjon skal koste mer en diskant, mellomtone, bass, delefilter, deksel, og sist men ikke minst kassen.

det syns jeg er DÅRLIG service.

Du kan da ikke klandre HFK for prissettingen av elementene? 1665,- for en 15" bass er faktisk virkelig billig. En god 15" starter på rundt 3500,- og oppover. Dessuten synes jeg det er helt feil at du skal forvente at de selger elementene til kostpris til deg. Det er jo DU som har prestert å ødelegge dem.

At du tar utgangspunkt i en tilbudspris er også helt feil. Du må ta utgangspunkt i fullpris.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår at du kjøper to nye høyttalere. Da har du reservedeler i lange baner. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Hvis man ikke klarer å forholde seg til forskjellige type mennesker og situasjoner, så har man ikke noe å gjøre i den bransjen.
    Man skal absolutt ikke måtte tåle alt fra kunder eller selgere i av bransjen.
    Folkeskikk er en fin ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg forstår deg godt jeg, man kan lett bli frustrert i situasjoner som du beskriver over, var bare måten du fremla det på i øverste post som ikke akkurat vinklet det til din fordel.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den første til å innrømme at jeg var temmelig krass i første post. Men er ikke like lett å fremmlegge et nøytralt innlegg etter en slik opplevelse.. :wink:

Tven er hvertfall ankommet nå. Planen var å uansett ta turen innom imorgen, da hifiklubben kunne love meg samme tv levert om uke.

Neste kjøp av ting blir nok på en skikkelig hifibutikk, da jeg gjerne betaler litt ekstra for god service. Vil jeg gjerne bli behandlet godt også etter jeg har betalt varen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg gjerne bli behandlet godt også etter jeg har betalt varen.
    Der har du vel essensen i begrepet kundeservice.

At en kan forvente dialog også etter det øyeblikket butikken har pengene på konto.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det ikke alle som har forstått...

Hvis en vare går i stykker er det et mareritt å reklamere på noe hos elkjøp.. Mens på mer seriøse hifibutikker er det feks en selvfølge at butikken selv purrer på reparatøren når det begynner å ta litt tid. Og at butikken vet hvordan det går med reparsjon av varen. De vet at kunden ikke kommer tilbake hvis kunden er misfornøyd. Og de bryr seg om at de eventuelt taper en kunde. Derfor yter de litt ekstra for å holde kunden fornøyd.

Har desverre erfart at kundeservice er proposjonal med pris. De som selger varer billigst har sjelden god kundeservice..
    Og dedikerte butikker som kun lever av å selge en bestmt type vare har som regel mye bedre kundeservice enn butikker som selger mye forskjellig. (dedikerte hifibutikker mot store elektrokjeder)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det ikke alle som har forstått...

Hvis en vare går i stykker er det et mareritt å reklamere på noe hos elkjøp.. Mens på mer seriøse hifibutikker er det feks en selvfølge at butikken selv purrer på reparatøren når det begynner å ta litt tid. Og at butikken vet hvordan det går med reparsjon av varen. De vet at kunden ikke kommer tilbake hvis kunden er misfornøyd. Og de bryr seg om at de eventuelt taper en kunde. Derfor yter de litt ekstra for å holde kunden fornøyd.

Har desverre erfart at kundeservice er proposjonal med pris. De som selger varer billigst har sjelden god kundeservice..
    Og dedikerte butikker som kun lever av å selge en bestmt type vare har som regel mye bedre kundeservice enn butikker som selger mye forskjellig. (dedikerte hifibutikker mot store elektrokjeder)
    Det er dessverre ikke alltid at dette stemmer. Jeg hadde en case med HIFI-klubben for noen år siden hvor jeg virkelig måtte krangle med dem med en pj jeg hadde problemer med.

Jeg kjøpte med en Optoma HD72i til 20.000 kr. Etter 8-9 mnd begynte jeg å få problemer med den. Bilde bare forsvant å jeg måtte kutte stømmen for å slå den av. Jeg leverte den inn til rep. Første gang byttet de pære på den, men jeg måtte betale 2000,- kr for ny pære (optoma har/hadde bare 6 mnd garanti på pæren). Etter noen måneder fikk jeg på nytt samme feil , leverte den inn men fikk den tilbake uten at de hadde gjort noe med den (på mirakuløst vis virket den igjen). Etter et par måneder fikk jeg for tredje gang samme feil, levert inn, samme svar. Noen måneder senere igjen fikk jeg for fjerde gang samme feil på den! Leverte den inn og sa jeg ville heve kjøpet, eventuelt få ny tilsvarende pj. De sa de måtte sende den inn for sjekk (greit nok det). HIFI-klubben fikk pj tilbake (på nytt mente de at det ikke var noe feil på den, den begynte bare å virke igjen). De ringte meg å sa at jeg bare kunne komme å hente den igjen uten at det skulle koste meg noe. Jeg sa at det ikke var aktuelt og at jeg fremdeles ville heve kjøpet eller ha ny tilsvarende pj. De argumentert med at de ikke hadde funnet noen feil på den så det som står i forbrukerkjøpsloven ang. retting/heving/omlevering ikke gjaldt. Jeg argumenterte med at det ikke spilte noen rolle at de ikke hadde funnet noen feil på den, men at det er det problemet som jeg som forbruker opplever som er gjenstand for heving/omlevering, ikke hva serviceverkstedet måtte finne av feil (for meg var det samme feil hver gang, at bildet bare forsvant uten noen varsel om pære etc.)

De sto på sitt å sa at jeg bare kunne komme å hente den (fremdeles uten at det skulle koste meg noe). Jeg søkte litt rundt om på nettet og fant ut at dette var et velkjent problem med disse pj'ene. Denne informasjonen tok jeg tilbake til butikken men de sto fremdeles på sitt. Jeg ringte så forbrukerrådet og de sa at jeg hadde alt på det tørre. Jeg fikk en kompis som gikk sisteåret på jus til å forfatte et brev til dem hvor jeg la frem mine synspunkter, linker til nettsider som beskrev dette problemet, samt at jeg fremdeles gav dem muligheten til omlevering (som er betydelig bedre for dem enn heving av kjøp). Etter et par brevvekslinger frem og tilbake gav dem seg til slutt, jeg skulle få ny pj, men de var fremdeles ikke enig. Jeg fikk ny pj som jeg hadde i 2 år uten ett eneste problem.

Opp gjennom årene har jeg handlet receiver til 12.000, pj til 20.000 fullt 7.1 system og en hel del kabler, og hele denne saken vil jeg påstå ene og alene skyldes at butikksjefen i den aktuelle HIFI-klubbutikken som ikke tenker på kundene sine. Før han var det en fryd å komme inn i butikken, nå har jeg fullstendig sluttet å handle der ene og alene på grunn av han...

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •