AVshop.no. Elendig kundeservice!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 184
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1. Komplett har nok litt annet distribusjonsapparat enn Avshop
    2. Det er forskjell på å sende kurante varer gjennom posten og 100+ tommers lerret.
    3. ...men Komplett setter listen høyt for alle nettleverandører.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare noen enkle tips dersom du vil lykkes i netthandelmarkedet:
    1. Tilby lavest pris på alt. Alltid.
    2. Ha et par mann ekstra på lageret, som kan håndtere toppene i ordreflyten.
    3. Sørg for en avtale med et fraktselskap som kan levere samme dag. I hele landet.
    4. Kunden har alltid rett. Dersom kunden virkelig ønsker å bruke angreretten på et lerett som er brekt i to, tillatt det, også et par år etter kjøpsdato.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    3. Sørg for en avtale med et fraktselskap som kan levere samme dag. I hele landet.
    4. Kunden har alltid rett. Dersom kunden virkelig ønsker å bruke angreretten på et lerett som er brekt i to, tillatt det, også et par år etter kjøpsdato.
    haha :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyere overhead enn konkurrenter og lavere bruttomarginer? Høres ut som oppskrift på suksess!

Minner meg litt om folk som ikke regner ut hvor mange kaffekopper man må selge hver måned før en kaffebar skal gå rundt. Det blir noen kopper kaffe for å betale husleie og lønn!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Dårlig kundebehanling

To ganger har jeg kjøpt produkter hos avshop. Begge gangene har de rotet det til!
    Første gang bestilte jeg et lerret med hvit kasett, fikk med sort......
    Måtte sende tilbake og betale retur kostnader selv....

Bestilte Anti mode med høyttaller adapter, fikk feil adapter......
    Tar kontakt og de ber meg sende den tilbake, så gjort......
    nå er det gådt 2 uker.....har purret et par ganger på mail.....
    ikke fått noen beklagelse eller når jeg kan forvente å få riktig adapter!!
    Begynner å nærme seg svindel!!

Virker svært useriøst firma på meg. Synd når det har gode produkter....
    Jeg skal om ikke så lenge kjøpe meg ny projektor......tror jeg står over avshop.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høre dette. Kunne tenke meg på sikt og bestille projektor med kalibrering, men med disse tilbakemeldingene frister det ikke.

Newcomer Hvard16 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mipp

To dager senere fikk jeg til svar! Jeg kunne få 150! kr i avslag hvis jeg bestilte pj med kalibrering.
    Å FORVENTE rabatt er noe tull. Dette er en nettbutikk på lik linje med alle andre nettbutikker. Sjelden de gir rabatt spør du meg!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvard16
    Å FORVENTE rabatt er noe tull. Dette er en nettbutikk på lik linje med alle andre nettbutikker. Sjelden de gir rabatt spør du meg!
    Mulig det, men de plikter å refusere frakt hvis de har gjort en feil !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    To ganger har jeg kjøpt produkter hos avshop. Begge gangene har de rotet det til!
    Første gang bestilte jeg et lerret med hvit kasett, fikk med sort......
    Måtte sende tilbake og betale retur kostnader selv....

Bestilte Anti mode med høyttaller adapter, fikk feil adapter......
    Tar kontakt og de ber meg sende den tilbake, så gjort......
    nå er det gådt 2 uker.....har purret et par ganger på mail.....
    ikke fått noen beklagelse eller når jeg kan forvente å få riktig adapter!!
    Begynner å nærme seg svindel!!

Virker svært useriøst firma på meg. Synd når det har gode produkter....
    Jeg skal om ikke så lenge kjøpe meg ny projektor......tror jeg står over avshop.
    Har du ditt på det "torra" och att allt är klinkande klart att du inte gjort fel eller beställt fel vara så ska det inte kosta dig en endaste krona. Här SKA leverantören betala allt. Avshop som alla andra butiker har en rad bestämmelser de bör följa, och du har en massa rätigheter du kan åberopa.
    Tyvärr är det inte olagligt för en butik att konstant bryta dessa regler. Hade det varit det hade vi sett en långt bättre vardag för netthandel.

Precis ALLA nätbutiker kommer att ta chansen på att vi förbrukare inte tar dessa saker vidare då de tjänar på det. Men tro mig, detta är en tickande bomb som förr eller senare kommer slå stenhårt ned på butikerna.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt proje, lerret (flere), takfeste og annet fra AVShop ved flere anledninger. Jeg har aldri opplevd noen som helst problemer. Riktignok er det en stund siden sist jeg bestilte noe derfra. Så ting kan jo ha endret seg i det siste. Men mine erfaringer er i allefall bare positive.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Høres ut som en sikker oppskrift på snarlig konkurs, det fungerer ikke slik i den virkelige verden.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aner meg at popkorn sitt innlegg har en snev av ironi over seg. Om ikke, så er jeg enig.... ;-)

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man legger igjen store summer på 20k +, så syntes jeg jaggu meg at nettbutikken kan slå av noen prosent om man spør. De fleste bør ha en såppas bruttofortjeneste at de har råd til å gi bort litt til kunden.

Dette syntes jeg AvShop bør tenke mer på. Når man kjøper projektor, takfeste, kabler, kalibrering, og masse annet dill som havner på over 20k, så må de jaggu meg slå av litt på prisen om kunden spør. Det er ikke snakk om mye, men kanskje 5%. Dette har alle råd til! Og spør du meg, så er det en investering, og ikke en kostnad. Kunden blir fornøyd, og kommer tilbake.

I motsetning til trådstarter her som ALDRI kommer tilbake, noe som for meg ser ut som et tap for AvShop. Da er det ganske billig å gi 5% avslag for å beholde en kunde!

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anaxyd: NEI, man har ikke slik bruttofortjeneste. Elektronikkbransjen er kanskje ved siden av matvarehandelen den bransjen hvor prisene er presset mest vs innkjøp.

Skulle de slått av 5% så hadde de fjernet 50% av inntjeningen sin på det aktuelle salget, om kunden hadde kjøpt masse kabler o.l. Kanskje enda mer også.

Du sier at "Alle har råd til dette!" - har du jobbet i elektrobransjen? Eller i en nettbutikk som er med i prisguide.no eller prisjakt.no så du har kunnet sammenligne innpriser og utpriser? Jobber du kanskje i norek, så du ser hva slags priser avshop og co kjøper inn varer for?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Anaxyd: NEI, man har ikke slik bruttofortjeneste. Elektronikkbransjen er kanskje ved siden av matvarehandelen den bransjen hvor prisene er presset mest vs innkjøp.

Skulle de slått av 5% så hadde de fjernet 50% av inntjeningen sin på det aktuelle salget, om kunden hadde kjøpt masse kabler o.l. Kanskje enda mer også.

Du sier at "Alle har råd til dette!" - har du jobbet i elektrobransjen? Eller i en nettbutikk som er med i prisguide.no eller prisjakt.no så du har kunnet sammenligne innpriser og utpriser? Jobber du kanskje i norek, så du ser hva slags priser avshop og co kjøper inn varer for?

Det er faktisk enda litt verre siden du må trekke fra momsen.

Derom man med 10% fortjeneste selger med 5% rabatt på veil. pris. Synker fortjenesten til 4.5%.

Med bare 4.5% dekningsbidrag må man altså selge varer for 11mill bare for å dekke èn ansatt med en årslønn i området 300k (reknet 500K i kostnad)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå føler jeg kanskje av hjemmekinoutstyr utgår med tanke på akkurat "elektronikkbransjene" ? Dette er jo et nisjemarked, og jeg tror AvShop har en grei brutto på de fleste varene sine. Merk mine ord, tror. Hadde vært interessant å vite dette.

Mener du virkelig at om de slår av 5%, så halverer de fortjenesten sin? Dette vil jeg gjerne ha litt mer tall på for å tro på. Jeg får ikke dette til å gå opp.

Scenario: De selger en projektorpakke med lerrett og alt til 20kr inkl mva. Kunden spør om rabatt, og han får 5% avslag i prisen, noe som tilsvarer 1000kr. (5% avslag på dyrt utstyr blir selvsagt en del kroner, så her ville det ha vært mer fornuftig å fått 2-3% istedet.) Nå kjøper kunden dette for 19000kr, og etter "-5% = halvering av avanse" metoden, så tjener AvShop 1000kr på dette salget?

Men poenget mitt er, idag er man avhengig av kunder. Det er så utrolig viktig med kundepleie, og når en kunde får 150kr i rabatt når han spør, syntes jeg det er leit. Resultatet ser vi jo her, nemlig at en kommer med tilbakemeldinger som er dårlige. Slikt spres som ild i tørt gress, og ryktet blir bare værre og værre.

Jeg mener at om ikke Avshop har råd til å gi kundene 5%(eller < 3% for den saks skyld) rabatt når de spør, eller i det minste tilby gratis frakt eller en kabel med på kjøpet, så er ikke dette en bedrift med riktig soliditet. Ihvertfall når det er snakk om produkter i denne prisklassen.

Dette syntes jeg AvShop har vært skikkelig gnuete med, og da syntes jeg de tenker lite over hvor mye kundene er verdt. Om de hadde gitt denne karen en kabel til 300kr, hadde han kommet tilbake og kjøpt mer. Det å gi ca 1% rabatt, som i dette tilfellet ble 150kr er feil måte å rabattere på, og det ville ha vært bedre å gi en kabel til 150kr, da dette er en mer materiell gjenstand.

Så om de ikke har råd til å gi bort 5% av avansen til kunden, så veit jeg rett og slett ikke hva de lever av.

Man bør nesten sette av en egen post i budsjettet til akkurat dette, slik at man kan gi litt rabatt til kundene sine. Resultatet er fornøyde kunder, og fornøyde kunder kommer tilbake!

Uansett, man reagerer på 150kr i rabatt når man kjøper varer for 15k +, det er ihvertfall det jeg gjorde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forventer KUN avslag i prisen dersom butikken driter seg ut og/eller at de har priset seg for høyt i forhold til konkurrenter.

Kjøpte f.eks. fotoutstyr i New York for 55.000NOK, men fikk kun ca. 300kr avslag.
    Kan ikke klage når det er snakk om VERDENS billigste fotobutikk (for produktene jeg kjøpte i det minste). Da er det ikke mer å gå på, samt jeg har ingen grunn til å klage som kunde.

F.eks. å betale 20.000 hos AV-SHOP for en prosjektor som koster 16-17k i annen norsk webshop (og under 15k i utlandet) = uaktuelt for meg.
    Proffkalibrering forsvarer ikke prisforskjellen.
    Høy pris kan forsvares med bra service før/etter kjøp, men personlig er jeg ikke villig til å betale for service/hjelp da jeg aldri trenger kjøpehjelp (bruker forum/google) og sjelden/aldri benytter meg av garantiordninger.
    Samt får ikke helt inntrykk av at servicen er eksepsjonelt bra når jeg leser denne tråden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rabatten fungerer slik: Du står i en butikk der veil er 21k. Du får 1k avslag hvis du gnager. Konkurrenten gir ingen rabatt men har "fast" pris på 20k for samme vare. Hva er god kundebehandling?

Skrekkeksemplet er byggevarer. Lokalt var det en jeg kjenner som får fast 35% avslag på alt hos den lokale trevarehandelen og det er nok ikke skrekkeksempelet engang da han kjøpte inn relativt lite. Da er det å foretrekke å handle andre steder hvor du slipper å krangle hver gang du skal kjøpe noe. Jeg virkelig hater å måtte diskutere når du vet at det er altfor dyrt, derfor drar jeg heller dit for prisen er fair i utgangspunktet. Noe annet jeg hater og der tror jeg elkjøp er verst, er når det står en pris på hyllen også får du en annen i kassen. De hever ikke et øyebryn en gang og bare retter prisen i kassen.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "God kundebehandling" er butikken som gir avslag.

Jeg syntes iallefall noe er feil når butikken blånekter å gi avslag på varer som er såppas dyre som AvShop sine. Om de faktisk ikke har mer å gå på, er det greit. Men når 1% er grensa mellom å ikke ha noe å gå på vs å ha noe å gå på tror jeg heller de lyver?

Finnes det andre konkurrerende butikker til AVshop i Norge? Elkjøp og alt det der veit jeg seff om, men noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Rabatten fungerer slik: Du står i en butikk der veil er 21k. Du får 1k avslag hvis du gnager. Konkurrenten gir ingen rabatt men har "fast" pris på 20k for samme vare. Hva er god kundebehandling?
    Kjøp alltid på billigste i utgangspunktet med mindre du:

1) har ekstremt mye fritid som du vil kaste bort på pruting (eller betale overpris)
    2) ønsker å bli irritert fordi rabatten som gis ikke bringer prisen ned til konkurrenten engang, slik at du må kjøre til annen butikk (ref. punkt 1)
    3) kjøper et produkt som er kjent for å ha feil (tabtension lerret som er kjent for å være bølgete f.eks.), og billigste butikk ikke har bra returordninger.

Sistnevnte kan unngås ved å kjøpe kvalitetsprodukter

Med fare for å virke som misjonær for utenlandshandel, så må jeg si at man i utlandet ofte får i pose og sekk.
    Ekstremt bra service + lav pris, selv med frakt og mva (evt. plukke opp taxfree med bil/fly i Tyskland).
    Kan ikke argumentere for at kjøpsloven er bedre i Norge, når en komplett hjemmekino som koster 200k ofte koster under 140k via JetCarrier / henting i .se/.dk/.de/.co.uk.
    Mellomlegget kan da brukes på evt. komponenter som tar kvelden + bedre komponenter.
    Argumenter som at showroom i Norge forsvinner hvis ingen støtter norske butikker = so what, besøk show room i Berlin og gjør en weekend ut av det (koster 500 for fly).

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •