Valg av Blu-ray spiller...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av Blu-ray spiller...

Hei, er helt ny på forumet, så håper jeg har truffet riktig tråd for innlegget mitt.

Er, som tittelen avslører på jakt etter en Blu-ray spiller. Har et budsjett på maks 2500,- DKK (siden jeg bor i Danmark) og ønsker meg selvfølgelig mest mulig for pengene. Men syns samtidig jungelen av potensielle alternativer er stor og har på langt nær kunnskap nok selv til å kunne vurdere "det beste kjøp". Har bl.a. brukt testene på Lyd og Bildes hjemmeside som utgangspunkt for de modellene jeg har sett meg ut så langt, men er heller ikke fast på disse hvis det er andre forslag som bør vurderes (men da må jeg også få en solid begrunnelse).

Siden det er første gang jeg kjøper Blu-ray spiller anser jeg sjansen for at den innenfor noen år blir bytte ut, som rimelig... Så mulig spilleren blir byttet ut før/samtidig med at det blir aktuelt å oppgradere til en 3D skjærm. Derfor kommer jeg ikke til å bruke 3D hverken for eller imot et eventuelt valg.

En ting som jeg syns det er lite informasjon om i forhold til de fleste testene jeg har lest er hvordan de er til avspilling av CD'er. Da spilleren kommer til å fungere som musikk-avspiller til anlegget mitt også, syns jeg dette er en faktor å vurdere med. Dessuten... bør jeg da spille denne i vanlig stereo over phono kabler, eller kan man like greit bruke optisk/HDMI til dette?

Selvfølgelig er det viktig for meg at lyd- og billedkvaliteten på avspilling av Blu-ray film er i topp, men i hvert fall de modellene jeg har sett meg ut er mere enn godkjente på dette området (derfor kommer nok heller ikke dette til å bli den avgjørende faktoren - tror jeg).
    Bl.a. fordi jeg skal bruke spilleren til å avspille CD'er (men også generelt), så syns jeg hastigheten på lesning av disken er viktig.

Tror jeg vil vekte Wifi høyt, både fordi kablet nettverk er ikke aktuelt der spilleren kommer til å stå og i forhold til firmware-oppdateringer er nettadgang et must.

Regner med at det er noe forskjell på de forskjellige modellene i forhold til utganger, men da har det jo også en del å si hvilket utstyr man har ellers. På basis av forsterkeren og TV'en min, så kommer jeg nok til å bruke HDMI til bilde og optisk kabel til surround-lyd (ev. phono til CD-avspilling).

Har også lagt merke til at det ikke er alle modellene som føres i Norge som også er tilgjengelig i DK, dessuten er prisen på langt nær den samme som oppgitt i Lyd og Bildes tester (vet godt at dette er veiledende priser, men noen er vesentlig billigere)

Her er de modellene jeg vurderer (mest). Som sagt, hvis dere har andre forslag er jeg åpen:
    - LG DB390 (1800,-)
    - Sony BDP-S470 (1400-1500,-)
    - Philips BDP7500S2 (2300,- prisen har vært nede på 1500 tidligere, så mulig prisen går ned igjen)
    - Panasonic DMP-BD80 (2400,-) denne har jeg også vurdert, da det er den eneste som har fått 6 stjerner i L&B's test, men det var i nr.9 i 2009.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DMP-BD85 er vel arvtager etter DMP-BD80, så denne blir nok å foretrekke i stedet for fjordårets modell. Ser at det er en modell som heter DMP-BD85EG-K tilgjengelig i Danmark. Det burde vel ikke være så stor forskjell på dem?!

Det eneste å utsette på denne er selvfølgelig load-tid, som er etter hva jeg har forstått en del lengre enn på de andre modellene...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen forslag eller innvendinger?? Hadde håpet på å få noen tips fra noen eksperter her...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåvel... jeg gikk for Sony'en. Siden det er min første Blu-ray (og ikke den siste), velger jeg heller å bruke de 600,- (som det var opp til Panasonic'en - som ville være mitt andrevalg) på film i stedet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •