reklamasjon. hva karakteriseres som feil eller mangel? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hmmmm.....
    Der ser ikke ut som om samsung tar dette seriøst heller:
    Samsung Plasma Bezel Bubble/Crack - CNET Samsung Forums
    jeg skal legge opp en film av problemet litt senere må bare få gjort unna en del saker her.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er forsåvidt et bra bilde av problemet slik jeg har det. dette gjelder venstre side, under og høyre side.

Picasa Web Albums - Dimitri

samtidig buler rammen noe mer ut på venstre side skal se om jeg kan få det på film også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakte med forbrukerrådet, og send skriftlig klage.
    Hold alt skriftlig med butikken heretter, slik at kommunikasjon er sikret, og at man ikke har mulighet for tolkning av muntlig konversasjon senere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver å legge opp film nå men det står bare sender forespørsel til avforum

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    her er forsåvidt et bra bilde av problemet slik jeg har det. dette gjelder venstre side, under og høyre side.

Picasa Web Albums - Dimitri

samtidig buler rammen noe mer ut på venstre side skal se om jeg kan få det på film også
    Det der så jo ikke bra ut i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok nå legger jeg opp to rarfiler der dere finner film av disse luftboblene inn mot panelet, to filmer av rammen på tv der den buler ut og en film av der den er ok og ikke buler ut.

dette er en 10 mnd gammel tv så det hadde vært greit å høre meningene deres før jeg setter i gang med forbrukerrådet og hele pakka.

ok nå lastet jeg det opp på youtube. det er 5 videoer. har dere på lyd så hører dere at det ikke er som det skal være.

film

YouTube - sintcola sin kanal

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PAPERMAN
    ja dette er fortalt på en god måte til butikken, men motargumentet blir da at dette ikke er en vesentlig skade. da de mener at dette ikke er vesentlig skade faller reklamasjonen vekk.

samtidig ang. prisavslag så nevnte de at i lignende saker (uten at de tilbydde meg det) så var det vanlig med at avslag på ca 1000-1500 kr. jeg betalte 15000 for min tv, hadde jeg takket ja til et slikt tilbud vil det si at jeg likevel hadde betalt 13500 for en tv som ikke ser ut om noen år.

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal vende meg i saken. var å hentet tv i går etter tre uker uten at det er blitt gjort noe. har tenkt tanken på å ringe samsung for å få hjem en tekniker som kan se på dette. slik at jeg får en annen mening for så å ringe forbrukerådet.
    Ja, det var vel ikke annet å vente enn at selger hevder at mangelen er uvesentlig - han er nærmest programforpliktet til det. Men selger kan ikke ensidig definere hva som er vesentlig - det får den videre prosess avgjøre. Selger kan heller ikke ensidig definere hva som vil være et rimelig prisavslag - i tilfelle du går for dn varianten - også det må bli gjenstand for en videre diskusjon.

Ellers har jeg også lest at Samsung kan være vriene m.h.t. reklamasjoner - det var en tråd her på AV-Forum for ikke veldig lenge siden som touchet inn på det.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette ser ut som en klar reklamasjons sak. Hvis den ser slik ut etter 10 md, hva kan en da forvente etter 5 år, som TV'n juridisk sett skal vare?

Forbrukerrådet er et godt alternativ. Har god erfaring med dem tidligere i en bil-sak, og de behanler saken raskt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg regner vel med å ringe forbrukerrådet i morgen. så får vi se om det er hold i denne saken eller om jeg er for kravstor av tven min.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så slett ikke bra ut.

Så fordi fjernsynet utfører sin primærfunksjon ved å vise bilde, så er det helt ok at det faller fra hverandre

Makan.
    Ikke gi deg på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Ja, det var vel ikke annet å vente enn at selger hevder at mangelen er uvesentlig - han er nærmest programforpliktet til det. Men selger kan ikke ensidig definere hva som er vesentlig - det får den videre prosess avgjøre. Selger kan heller ikke ensidig definere hva som vil være et rimelig prisavslag - i tilfelle du går for dn varianten - også det må bli gjenstand for en videre diskusjon.

Ellers har jeg også lest at Samsung kan være vriene m.h.t. reklamasjoner - det var en tråd her på AV-Forum for ikke veldig lenge siden som touchet inn på det.
    ja vi får se, nå er det ikke samsung jeg må reklamere mot side tv er kjøpt i en nettbutikk som driver gråimport men jeg vet at denne butikken kan være vanskelige også.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    5års regelen gjelder ting som skal minst vare i 5 år. bevegelige deler o.l. må ansess som slitasjedeler. Ingen kan påvise at du f.eks har tatt ut og inn en cdspiller skuff 24 timer i døgnet etc .

Vifter o.l. kommer helt ann på bruken, og da blir det en vurderingssak. fjernsyn o.l. har vel innebyggede timere mener jeg å huske.. sånn ca.

vifte i f.eks en reciver mener jeg har 2års garanti (ifra fabrikk for det meste), så får andre slitasjer som f.eks defekte kondensatorer pga uttørking etc gå på 5års saken .
    Nja.. hvis receiveren ikke vil funke fordi den blir for varm pga defekt vifte, så skal det være en reklamasjonssak.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •