~40" back-lit LED-belyst TV til 5-6 lapper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

~40" back-lit LED-belyst TV til 5-6 lapper?

Hei, mine forhåpentligvis reddende engler!

Jeg er på utkikk etter en back-lit LED-belyst TV til rundt 5-6000 kr, på 37-42". Jeg har lest en god del rundt omkring og skjønt at back-lit med local dimming er greia å gå for dersom man finner et godt tilbud, men dersom en edge-lit (eller back-lit uten local dimming) med veldig godt bilde er å finne, er ikke det å utelukke. Ønsker å ha 3xHDMI da jeg har koblet til Canal Digital HD-dekoder, PS3 (som i hovedsak benyttes til spilling) og PC (over HDMI, både for filmer/serier og generelt som PC-skjerm til tider). 100Hz er heller ikke noe jeg trenger, så 50Hz holder for mitt bruk. DLNA, USB og WiFi/Internett kunne jeg ikke brydd meg mindre om da jeg gjør alt dette via PS3 uansett, så gjerne en modell som ikke har dette for å få mer kvalitet på selve TVen for penga (men finnes ikke det får det bare være, virker som om "alle" har det i dag).

Jeg har kikket en del på Sharp Aquos LC40LE600E og Philips 40PFL5605H (får rabatt via bekjent på elkjøp) da begge disse er back-lit, men etter det jeg har skjønt har kun Sharp'n "local dimming" (White, ikke RGB). Har også fått med meg at Sharp'n lider av "motion blur", men i hvilken grad er dette? Så mye at jeg kommer til å irritere meg over det, eller er det noe som kan forekomme en sjelden gang? Med unntak av det virker Sharp'n som et røverkjøp til den prisen, eller er det noe jeg har oversett?

Er dette mine eneste alternativer til den prisklassen, eller hva vil dere AV-guruer anbefale meg? Er det noen edge-lit (eller god gammel LCD) til den prisen som vil gi bedre bilde/mer for penga? Har skjønt at begge TVene jeg nevnte over er over et år gamle, så mulig det har kommet edge-lit / vanlig LCD som gir bedre bilde? Jeg har i grunn ingen anelse, og blir snart TV-løs da jeg må sende inn en 37" Samsung jeg fikk i erstatning for en tidligere defekt TV, men som også viste seg å være defekt. Ba om å få penga tilbake så jeg kan velge selv denne gang. Kan også nevne at sport er noe jeg aldri ser på, og at eneste "fast-paced" blir PS3-spill, en blu-ray film en sjelden gang, og filmer fra PC.

Dersom noe ble uklart rundt mine ønsker, eller det er noe mer dere ønsker å vite generelt, ikke nøl med å spørre!

På forhånd takk for svar, alle forslag tas imot med glede (har ikke fått et eneste svar på diverse andre forum)!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tli forumet

Du får ikke bak led med local dimming til den prisen. Philipsen har også Egde led. Ville heller sett på gode LCD skjermer som f.eks Samsung C635 som i mine øyne er bedre enn mange Edge LED-LCD.

Eneste tver som er Bak led med local dimming i din størrelse er: Philips 9704/5, Lg LE/850/950 og Sony sin HX900 serie og samtlige er en del over ditt budsjett desverre.

Sharp bruker bak led uten local dimming på LE600/700 noe som gir et gjevnere sortnivå enn egde led i de fleste tilfeller mere som LCD skjerm-men den bruker mindre strøm.

Ville også vurdert Plasma skjermer som kan gi mere naturlige bilder og bedre på innsynsvinkel-men mere følsom for lys direkte på skjerm og mulighet for innbrenninger ved ekstrem bruk av f.eks PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar! Går nok for en god LCD istedenfor, ja!

Aner du hvordan Samsung C635 er i forhold til Sony 40" EX500? Ser at Sony EX500 har fått mange gode tilbakemeldinger her på forumet, samt at jeg antakeligvis får litt rabatt på den grunnet bekjent som jobber på Elkjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •