AVshop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76

Tråd: AVshop

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVshop

Kjøpte en SAMSUNG PS-63C7700 fra AVshop som jeg fikk i forge uke
    Jeg bor i Haugesund så frakten kom på 885NOK i følge regningen, frakten
    og tven ble betalt på forskudd så jeg trodde alt var i orden.Så idag fikk jeg
    en e-post fra AVshop at de ville ha mer penger for frakten,det vil si 1040kr
    mer, er det rimligt?Så eg ringte til AVshop og spurte hvofor jeg må betale
    1040 mer en det stod i regningen som jeg hadde betalt
    da sa han fra AVshop at det
    hadde skjed en feil i frakt kalkulatoren og at det var ingeting han kunne gjøre.
    Dette synes jeg er helt urimeligt at de kan komme nesten 14 dager etter at
    regningen er betalt og plutselig kreve 1040kr mer:evil: Har de lov til det?
    Dette stod det i e-posten fra AVshop
    Vi har fått beskjed fra vårt lager at frakten på din ordre må korrigeres grunnet det enorme volumet på din TV. Reell frakt på ordren er 1540,- + mva til din adresse. Det gjenstår derfor 832 + mva (1040,-). Vi oppretter en korrigeringsordre på dette beløpet, og det er da fint om du får innbetalt beløpet snarlig.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes klønete ut. Jeg ville vurdert å sette det etterkravet under disputt. Oppunder 2000 i frakt for en flatskjerm høres helt hinsides ut...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde de sendt den mailen før tv'en ble levert så hadde det vært en annen sak i mine øyne, men siden dette er noe de har klønet til og ikke greide å finne ut av før etter 14 dager så mener jeg de må ta det på sin kappe.. en grei lærepenge til avshop

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hørtes klønete ut. Jeg ville vurdert å sette det etterkravet under disputt. Oppunder 2000 i frakt for en flatskjerm høres helt hinsides ut...
    Enig med de andre her. Klønete kundebehandling
    Til sammenligning betalte jeg 599,- i frakt for en 60" levert på døren fra netonnnet...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tåpelig. Sikkert lurt å høre med noen som kjenner kjøpsloven godt. Skal ikke påberobe meg megen kunnskap om dette emnet, men jeg tror du har gode muligheter for å slippe unna denne ekstrakosten. Amatørmessig av avshop dette her.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en feil AVshop har gjort og det er jo ikke engang sikkert at trådstarter hadde bestillt den derfra om han hadde vist om prisen på frakt.
    Har aldri hørt om noen nettbutikk som har sendt en ekstra faktura fordi de regnet feil på frakten.

Er kanskje ikke så mye å krangle om, men jeg ville ikke uten videre betalt.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri kommet til å betalt ekstra på denne måten. Dette får AVshop stå for selv.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop + svindyr frakt =sant.

Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter selv å ha jobbet i butikk og gått på en og annen smell i forbindelse med frakt av produkter... eks glemt å ta riktig fraktpris... dvs. fakturert kunden for lite... har jeg aldri kunnet etterfakturere kunden for noe jeg selv har tuklet til. Det går jo bare ikke.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt for dyr frakt hos AVshop!

Bestilte for ca.3år siden en 42" flatskjerm fra Netshop.no,dengang da flatskjermer var tunge,fot i støpejern var det og.
    Frakten kom på ca.400-500kr,da sendte de TV-en fra sitt lager helt opp til Troms/nord-norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde dette skjedd med meg hadde jeg gjort dem oppmerksom på at jeg aldri hadde bestilt tv-en med så høy fraktpris. Man sammenligner da ulike butikker på totalpris, dvs. inkl. frakt. Mao. de hadde endt opp med b-vare (returnert og brukt tv) + frakt to veier + kostnad for at fraktselskap henter varen hjemme hos deg (totalt minimum 5000 tap for butikken). Velfortjent i dette tilfellet dersom det du skriver er korrekt.

Er overrasket over å høre så mye dårlig om AV-shop i det siste. Tydeligvis har det tapt seg noe. Kjøpt 3 lerret derfra for flere år siden og husker jeg var meget fornøyd den gang.
    Skjerpings! Det er oppegående mennesker på dette forumet som uten problemer kan handle via alternative kanaler i både inn og utland - ofte billigere også. Så man må forvente god service, når man velger å bruke pengene på lokale/nasjonale aktører, fremfor å kjøpe billigst hele tiden. Er også kritikkverdig med alle feil man hører om av denne typen da de andre kundene dekker tapet gjennom økte priser til syvende og sist.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har AVshop ordnet opp,jeg slipper nå unna med og betale 365kr ekstra istede for 1040kr så det har jeg godtatt:?
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er egentlig linken mellom AVshop og AVforum? Er det noen som kan fortelle litt om dette?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Da har AVshop ordnet opp,jeg slipper nå unna med og betale 365kr ekstra istede for 1040kr så det har jeg godtatt:?
    Jeg hadde aldri betalt de pengene uansett.. Kjøpte selv en Crown forsterker derifra og da gikk det 4 dager etter at pakken skulle være sendt til de fant ut at den enda lå i butikken lol.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hvordan er egentlig linken mellom AVshop og AVforum? Er det noen som kan fortelle litt om dette?
    Du kan lese om det her:
    http://avforum.no/forum/faq.php?faq=services#faq_omoss
    (AVforum som kommersiell aktør)

Dette har forøvrig vært diskutert opp og ned og i mente flere ganger før, så vær grei å ikke start en større diskusjon rundt emnet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Enig med de andre her. Klønete kundebehandling
    Til sammenligning betalte jeg 599,- i frakt for en 60" levert på døren fra netonnnet...
    Må si meg enig også.

Bestilte fra ps.no og betalte 147kr i frakt, blei levert på døren av tollpost

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du kan lese om det her:
    http://avforum.no/forum/faq.php?faq=services#faq_omoss
    (AVforum som kommersiell aktør)

Dette har forøvrig vært diskutert opp og ned og i mente flere ganger før, så vær grei å ikke start en større diskusjon rundt emnet.
    Takk for den. Har ikke helt klart hatt for meg hvordan det var. Grunnen til at jeg lurer er at design og da spesiellt fargebruk på sidene ligner veldig på hverandre. Det virker som om det er en og samme bedrift.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er teknisk sett et kontraktsbrudd, slik jeg ser det uten å være jurist.

Dere har inngått en enighet om en transaksjon. Du bytter x antall kroner, mot å få levert en TV.

I etterkant krever butikken mer penger fordi de har gjort en feil.

Jeg ville satt hardt mot hardt, at enten så kunne de komme og hente TVen på deres regning, eller så ville du beholde den og nekte å betale differansen.

Fra kjøpsloven:

§ 23. Rett til oppfyllelse.
    (1) Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller.
    (2) Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan kjøperen kreve oppfyllelse når ikke dette etter den tid som er gått, vil være vesentlig mer tyngende eller få en annen karakter enn selgeren kunne forutse eller det for øvrig vil være urimelig å kreve oppfyllelse.
    (3) Kjøperen taper sin rett til oppfyllelse om han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Det er ikke urimelig at selger må dekke den ekstra utgiften selv, når det for det første er unaturlig stor, og de har selv gjort en feil. Det er ikke til vesentlig ulempe, ettersom beløpet er moderat.

De har gjort en feil, og må ta regningen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med MCbaIN!

Hadde aldri betalt selv om de reduserte det til 340 kr av prinsipp!
    Har dere blitt enige om en pris så skal det være den prisen!
    Dette blir for amatørmessig!

Hadde satt hardt mot hardt! "Krever dere meg å betalte mer 2 uker etterpå, jah så får dere komme å hente hele TV`en tilbake igjen". tipper du får den billigere andre steder!

Hadde planer om å handle ihvertfall lerret fra dem og kanskje en projektor hc 3800. Men det ble nok konkurrenten da gitt!

Sånnt tull gidder jeg ikke å risikere altså!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld meg for at jeg kommer inn med dette Danske-tullet igjen, som jeg begynner å få vane for.
    Greit nok at vi har fjell, daler og fjorder i Norge. Men hvorfor er frakt så hinsides dyrt.
    Her nede i DK er frakt med i prisen til de alle fleste flatskjermer. Eller de tar et "minigebyr" på 50,- - 100,- for fakturering eller noe skit.
    Men som sagt, veldig mange har 0,-

Og selv som privatperson har jeg bestilt frakt til en 50", og det kostet meg 350,- å få den 300km avgårde.
    Hentet op min dør, og levert på mottakers dør.

Nå har vi rett nok et flatt land med supert motorveisystem. Men at det skal koste opp mot 2.000,- synes jeg er grovt.
    (Selv fikk jeg 63" Samsung fraktfritt på døren).

Men på den annen side. Hvis tv skulle fra lager, til AvShop for kalibrering, så ut fra AvShop til kunde igjen.
    Så er det reelt 2 fraktetapper, og jeg forstår frakt koster mere.
    Men den prisen man får opplyst og betaler ved kjøp, er vel den prisen man forholder seg til, uansett.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •