Erfaringer netshop - handel av Samsung TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer netshop - handel av Samsung TV

Vurderer å kjøpe Samsung LED fra Netshop.no

Er det så at disse tvene ikke går gjennom Samsung Norge, og at hvis noe skulle oppstå med tven og den må på service så tar det VOTTER - pluss et par vintre??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har aldri hatt problemer med å få byttet defekte ting kjøpt på netshop, de er seriøse.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Anbefales ikke

Jeg kjøpte en 40 tommers Samsung LCD fra Netshop for halvannet år siden. Etter et par måneder fant jeg ut at den ikke kunne brukes til bla. blu-ray m/HDMI ettersom den ikke taklet 1080p60 (noe den skulle gjort iflg. spec'en).

Etter noen telefoner+mailer til Netshop fikk jeg beskjed om at jeg kunne sende den inn. Desverre hadde jeg kastet esken, og Netshop var ikke behjelpelige med å skaffe alternativ embalasje. Ei heller ville de ta den i mot i hentebua uten eske.

Forsøkte å kontakte Samsung Norge, men de nektet å ha noe med en paralell-importert tv å gjøre. De hadde en eller annen finurlig forklaring på hvorfor garanti heftet som fulgte med tv'en ikke gjaldt.

Enden på visa for min del er at jeg har en defekt Samsung tv som kun brukes til analoge tv-signaler. Jeg kommer aldri mer til å kjøpe et produkt fra Samsung, og kan på ingen måte anbefale en produsent som forventer at kundene skal ha noe forhold til hvordan deres produkter har kommet inn til landet. Ei heller vil jeg anbefale Netshop.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegasus
    Jeg kjøpte en 40 tommers Samsung LCD fra Netshop for halvannet år siden. Etter et par måneder fant jeg ut at den ikke kunne brukes til bla. blu-ray m/HDMI ettersom den ikke taklet 1080p60 (noe den skulle gjort iflg. spec'en).

Etter noen telefoner+mailer til Netshop fikk jeg beskjed om at jeg kunne sende den inn. Desverre hadde jeg kastet esken, og Netshop var ikke behjelpelige med å skaffe alternativ embalasje. Ei heller ville de ta den i mot i hentebua uten eske.

Forsøkte å kontakte Samsung Norge, men de nektet å ha noe med en paralell-importert tv å gjøre. De hadde en eller annen finurlig forklaring på hvorfor garanti heftet som fulgte med tv'en ikke gjaldt.

Enden på visa for min del er at jeg har en defekt Samsung tv som kun brukes til analoge tv-signaler. Jeg kommer aldri mer til å kjøpe et produkt fra Samsung, og kan på ingen måte anbefale en produsent som forventer at kundene skal ha noe forhold til hvordan deres produkter har kommet inn til landet. Ei heller vil jeg anbefale Netshop.
    de er jo ikke netshop sin feil at du kastet embalasjen, du kunne jo brukt en annen embalasje? kjøpt en billig tv og brukt embalasjen, du får levert inn ting uten embalasje på elkjøp, 30 dagers retur selv uten embalasje...
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegasus

Da får du slite, for LG Nordic, Philips Norge, Sony Norge og Panasonic Norge vil behandle deg på nøyaktig samme måten.

Var jeg deg ville jeg heller klagd på netshop - som nekter deg din rett til "avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbruker".

PS: Reklamasjonsretten din gir deg rett til å reklamere til tidligere salgsledd. Dette blir da Netshop ---> Grossist i Slovakia.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om det å finne emballasje selv kan kalles "vesentlig ulempe". Jeg hadde tatt det som en selvfølge at jeg måtte gjøre det.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nektet å ta den i mot i hentebua si uten eske. De nektet han rett til avhjelp slik jeg ser det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del fikk levert feil produkt, og når jeg mailer Netshop angående dette, er det ikke svar å få.

For mitt vedkommende er Netshop omtrent like seriøse som en tyrkisk basarbod.:evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •