Kun forhåndsbetaling på AVshop?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun forhåndsbetaling på AVshop?

Er det slik at man kun har mulighet til forhåndsbetaling på AVshop, og at produktene ikke sendes i postoppkrav?
    Hvorfor?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike spm. kan du jo spørre Lygren om, siden det er han som driver AVshop. Send han ein PM så får du nok svar.

Når eg fekk lerret vart det ikkje forhåndsbetalt, men kan hende han har endret regler siden den gang :roll:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du kan betale med kredittkort under 10.000. Alt over 10.000 må forhåndsbetales. Problemet med postoppkrav er håndteringen og det faktum av noen velger å ikke hente ut produkter de har bestilt. I slike tilfeller blir elektroniske produkter liggende 3-4 uker på postkontor, og går i mange tilfeller mye ned i pris innen vi får de i retur. I tillegg tilkommer frakt tur/retur. Vi har rett og slett sett at det ikke er økonomisk forsvarlig å tillate oppkrav, all den tid marginene på det vi selger er meget lave (som kommer våre kunder tilgode i form av lave priser!).

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel.
    Hva er for øvrig leveringstiden på BenQ PE7800 og Greyline løpemeter nå for tiden?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    BenQ 7800 er på lager, mens Greyline produseres etter ordre i Sverige og har 2-3 ukers leveringstid.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er ihvertfall lerret bestilt. Angående PE7800 så blir det nok kanskje til at jeg handler fra en annen aktør (muligens Nettdata.no), da disse tilbyr postoppkravforsendelse og også er 100,- billigere.

Å forhåndsbetale 18.000 kroner er etter min mening risky og økonomisk "uforsvarlig". I tillegg så kan jeg bestille tidligere og ha projektoren på postkontoret samme dag som jeg får lønning :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Høres bra ut!

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående PE7800 så blir det nok kanskje til at jeg handler fra en annen aktør
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Høres bra ut!
    ?? Siden du har høyere utdanning innen feltet, antar jeg det finnes en eller annen logikk bak dette utsagnet :shock: :?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er logikk i det jane;-)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tenkte selvsagt på lerretet... :wink: Det faktum av vedkommende velger en konkurrent er selvsagt ikke heldig sett med våre øyne, men jeg forklarte årsaken til vårt system overfor, så er det selvsagt opp til sluttkunde å velge å handle hos våre konkurrenter om en ikke føler betingelsene er tilstrekkelig gode!

Det faktum at jeg har en master i markedsføring gjør vel heller at jeg aksepterer at det er markedet (med alle dets påvirkningsvariabler som pris, tilgjengelighet, plassering, markedsføring +++) og sluttkunde som bestemmer!

Når det gjelder konkurrenten det vises til, er dette hva vi kaller en "dårlig" konkurrent i markedsteorien og i praksis. De selger varer med marginer ned mot 0-2%, og har dermed som formål å penetrere et marked ved bruk av et virkemiddel (pris) som på sikt ikke er forsvarlig (med mindre en er meget god på salg av tilleggsutstyr osv, selvsagt). Det finnes en rekke lignende konkurrenter, som selvsagt et online-basert marked vil være preget av alltid ved at det er enkel tilgang til markedet (Internett) og godt etablerte distribusjons-system tilgjengelig (Norek/EET/Hattelco osv).

For sluttkunde er imidlertid selvsagt dette en flott situasjon, men vi kan ikke forventes å kommentere alle type utsagn "dere er 100.- dyrere" osv., da vi selvsagt må forventes å ønske selge mest mulig; men vår kapitalbase tillater dessverre ikke en motangrepstaktikk til enhver tid. Vi gjør imidlertid vårt ytterste for å både kunne tilby priser og betingelser som skal gjøre det fordelaktig for våre kunder å foreta handelen på AVshop, det er iallfall klart!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig tilbyr vi 10% rabatt til enhver gjeldende pris på pærer til alle kunder som har kjøpt projektor hos oss... DET er jo iallfall et argument for bruk av oss!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en ting, når det mot formodning skjer noe med PJ-en, og forhandleren ikke har margin som er i nærheten av en gang å dekke returtransport. Hva slags behandling kan du da forvente?

PS: Jeg tviler på AVshop er villige til å ta den saken for deg. Jeg anbefaler deg å sjekke hva slags behandling andre har fått i reklamasjons/garantisaker fra den nettbutikken. Vareflyt er ikke alt.

Videre er AVshop et norsk selskap som er underlagt norske lover. Du er godt beskyttet av norske lover, og det hjelper lite med oppkrav når du ikke vet hva som er oppi pakka du får. Jeg handler jevnlig med leverandører i ulike "lugubre" deler av verden med forhåndsbetaling, men det går da fint det også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Konkurrenten det her omtales, og de fleste andre nettaktører vi har blitt "konfrontert" med i det siste er faktisk norske, så det er ikke noe problem. Vi betviler heller ikke denne eller våre øvrige konkurrenters seriøsitet, det er opp til sluttkunde å vurdere.

Uansett; vi tar selvsagt innspillet til vurdering! Når det gjelder risiko for innbetalt av 18.000, ser jeg ikke stort mindre risiko i å bestille og hente ut en vare på Posten til samme beløp fra småforhandlere en knapt ved hvor holder til eller har noe forhold til. AVshop og tidligere PCshop har jo vært i drift en del år nå (fra 1998), og selv om vi ikke er perfekte, ser en jo av tilbakemeldinger fra våre kunder her på forumet at de aller fleste er godt fornøyd... Er vel et poeng også det!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men en ting, når det mot formodning skjer noe med PJ-en, og forhandleren ikke har margin som er i nærheten av en gang å dekke returtransport. Hva slags behandling kan du da forvente?
    Er det ikke importøren som (indirekte) dekker dette da? Slik var det i alle fall i gamle dager, men gamle dager begynner å bli en stund siden for min del.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det var nok i gode gamle dager, ja!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Tengt, vennligst henvende deg direkte til meg pr. PM. Vi ønsker ikke ta en diskusjon her på forumet med våre konkurrenter om hvilken modell som er "best".

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tengt, vennligst henvende deg direkte til meg pr. PM. Vi ønsker ikke ta en diskusjon her på forumet med våre konkurrenter om hvilken modell som er "best".
    Lygren,
    med all respekt: Jeg synes ikke du burde slettet innlegget til Tengs. Han ble jo tross alt uthengt som "dårlig konkurrent" og at han kommer med et tilsvar, er vel ikke til å unders over.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke forskuddsbetalingen i seg selv som er et ankepunkt for min del, men kombinasjonen av dette og at jeg må vente lenger på projektoren før jeg får den.
    Det går fort en uke ekstra vil jeg tippe, og så lenge vet jeg ikke om jeg klarer å vente. I tillegg kan det jo også hende at importøren er tom på lager innen den tid, og det vil jo føre til enda lengre ventetid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et vesentlig poeng at risiko ved forhåndsbetaling er langt større enn ved betaling med kredittkort. Hvis varen ikke blir levert, f.eks ved at AVshop går konkurs, så står du som kunde langt sterkere ved å ha betalt med kredittkort.

Jeg vil derfor generelt advare all om å forhåndsbetale i nettbutikker.

Så får vi håpe at AVshop har så stor suksess at de kan forhandle seg frem til bedre rabatter fra importørene, og derved ha både lavere priser og råd til gode betalingsmodeller.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Lygren,
    med all respekt: Jeg synes ikke du burde slettet innlegget til Tengs. Han ble jo tross alt uthengt som "dårlig konkurrent" og at han kommer med et tilsvar, er vel ikke til å unders over.
    står vel "dårlig" i gåseøyne. min inntrykk av det er at dette er ett utrykk og ikke en karakteristikk av konkurrenten. Det var i allefall det som slo meg først når jeg leste det..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg