Optoma Hd67 returneres - hva nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma Hd67 returneres - hva nå?

Kjøpte en Optoma HD67 (demobrukt - billig) i forrige uke. Var godt fornøyd med billedkvaliteten den ga, og levelig støynivå fra projektoren . Men min samboer plages med disse berømte regnbuene. (jeg ser de knapt)

Den går derfor tilbake på angreretten.

Hva nå? LCD?
    Eller er det mindre regnbuer på litt dyrere DLP?

I prisklassen 0-12K er det vel ikke all verdens å velge i blant LCD

Har registrert følgende:
    epson tw-450
    Epson TW2900
    Epson Tw3500

Sanyo PLV-Z800
    Mitsubishi HC5500

Noen synspunkter?

Er ok pris på Tw2900 nå så vurderer denne. Ser folk snakker om dårlig sortnivå. Hvor dårlig snakker vi om? Mye mindre sort enn det Optoma Hd67 presterer?

Det skal sies at Tven jeg i dag bruker er en Samsung 40" M71 fra 2007. Tenker ikke over at den har dårlig sortnivå, så er ikke ekstremt kresen akkurat...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd28vs
    Kjøpte en Optoma HD67 (demobrukt - billig) i forrige uke. Var godt fornøyd med billedkvaliteten den ga, og levelig støynivå fra projektoren . Men min samboer plages med disse berømte regnbuene. (jeg ser de knapt)

Den går derfor tilbake på angreretten.

Hva nå? LCD?
    Eller er det mindre regnbuer på litt dyrere DLP?

I prisklassen 0-12K er det vel ikke all verdens å velge i blant LCD

Har registrert følgende:
    epson tw-450
    Epson TW2900
    Epson Tw3500

Sanyo PLV-Z800
    Mitsubishi HC5500

Noen synspunkter?

Er ok pris på Tw2900 nå så vurderer denne. Ser folk snakker om dårlig sortnivå. Hvor dårlig snakker vi om? Mye mindre sort enn det Optoma Hd67 presterer?

Det skal sies at Tven jeg i dag bruker er en Samsung 40" M71 fra 2007. Tenker ikke over at den har dårlig sortnivå, så er ikke ekstremt kresen akkurat...
    hei, de dyrere DLP har mindre regnbueeffekt (er vel pga hastigheten på fargehjulet, så vidt jeg vet).

Det beste er om du tar med deg samboeren din til hifiklubben, el. lign. og ser på prosjektorer.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hei, de dyrere DLP har mindre regnbueeffekt (er vel pga hastigheten på fargehjulet, så vidt jeg vet).

Det beste er om du tar med deg samboeren din til hifiklubben, el. lign. og ser på prosjektorer.
    Men før du gjør det, så stikk innom en optiker og ta en synstest...det kan nok
    både være skjeling og skjeve hornhinner som gir regnbueeffekten...8)

Viser til en her inne som hadde samme problem med plasma tv, og han hadde aldri vært og sjekket synet sitt. Jeg har hat briller siden jeg var 9 år, men har ikke så mye av de ovennevnte problemer så jeg ser aldri regnbuer, bortsett fra de ordentlige. Lykke til :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •