Måtte Elkjøp brenne i *******!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 143
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Måtte Elkjøp brenne i *******!

Kjørte 11 mil til Elkjøp for å kjøpe videokamera i kveld. Så avisa på nett der det stod Sony HDR-CX115 til kr 1795. Den leste jeg der rett før kl. 19.00 og kjørte bort for å kjøpe det. Kom dit og spurte en jentunge som begynte å taste på en pc, så kom en mann og pekte på en lapp på veggen der kameraet skulle hengt. Det var priset feil... Det kostet kr 3495! Jeg blir så forbanna på sånne ting! Jeg vedder på de "tilfeldigvis" settet feil pris av og til for å narre folk til butikkene!
    Jeg spurte ekspeditøren om forskjellige ting, men fikk bare de standardsvarene man får overalt med dessverre bla bla bla...
    Men altså, her leser jeg annonsen på nett kl. 19.00, jeg er på mailinglista hos Elkjøp, jeg ser på siden deres, men det er OVERHODET ikke noen steder beskjed om at det er feil på prisen! De burde da maktet det i løpet av en hel dag???

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig markedsføring:???: Det er kansje noen regler på dette...............?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt det, men i avisa på nett står det at prisen er 3495 kr.

Casio EXILIM EX-H10 derimot står det at koster 1795

Mulig de bare har endret det nå etter du var der? Er ikke du som har sett feil?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de hadde god kundebehandling skulle du fått kamera til annonseprisen...

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de gjort den feilen burde de faktisk selge det til 1795 inntil de får ut en beskjed om at det var feil!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anta at det er det vanlige greiene med forbehold om trykkleif i bitte små fonter gjemt inni en liten firkant på sidene med vaskemaskiner :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Kjipt det, men i avisa på nett står det at prisen er 3495 kr.

Casio EXILIM EX-H10 derimot står det at koster 1795

Mulig de bare har endret det nå etter du var der? Er ikke du som har sett feil?
    Elkjøpavisen for uke 36
    Side 16

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo ingen av oss som noen gang har gjort en feil her i verden.:roll:

Som flere påpeker så HAR de rettet opp prisen i kampanjeavisa om du går inn via elkjop.no, og ikke den direktelinken du har funnet fram.

At du bor 11 mil unna butikken er ditt eget valg, og ikke noe du kan laste elkjøp for.
    Før du kjørte 11 mil hadde det vært en idé å sjekke elkjop.no, ikke først og fremst for å dobbeltsjekke prisen, men for å sjekke at kameraet var på lager i den aktuelle butikken. (Jada, jeg VET at elkjøp har lagergaranti og skaffer varen innen 10 dager osv, men det hadde hjulpet lite om du sto der og fikk beskjed om å komme tilbake dagen etter, nok en tur på 22 mil). Da hadde du også oppdaget at det var en annen pris, og kanskje sjekket ut litt mer før du kjørte 22 mil tur retur?

Jeg har jobbet i samme konsernet (Lefdal) i mange år, det er MEGET sjelden at gutta på annonsedesken klarer å trykke feil pris, og i de aller, aller fleste tilfeller når det er feilpriset tar vi det på vår kappe og gir kunden produktet til annonsert pris selv om det står "forbehold om trykkfeil" i annonsen. I dette tilfellet er det snakk om at produktet er annonsert til halve prisen av hva det skulle koste, og da skjønner jeg at butikken for en gangs skyld benytter seg av forbeholdet.

Det skal også sies at det ikke er sikkert det er elkjøp som har rotet, det skjer at trykkeriene gjør feil, posten sender ut annonsene for tidlig osv.

Uansett så er da 3495,- en MEGET bra pris det også.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig har jeg tilnærmet kuttet ut elkjip av den enkle grunn at de i halvparten av tilfellene ikke har tilbudsvarene på lager til tross for at nettsidene sier noe annet. Samt at jeg for mange ganger har møtt selgere som desperat har prøvd å pakke på meg gamle modeller med liten rabatt. Det aller verste for meg er likvel hvordan selgerene "lurer" eldre mennesker til dyrere produkter enn de har behov for(jeg mener hva f*** skal en halvdøv/halvblind pensjonist med 50" led skjerm og viasat hd-pakke, når han spør etter en grei liten tv)?

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være en ide å reise på en annen elkjøp for å si at du skal ha det kamera til den prisen ?

Ble nesten litt fristet selv for å forsøke

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Personlig har jeg tilnærmet kuttet ut elkjip av den enkle grunn at de i halvparten av tilfellene ikke har tilbudsvarene på lager til tross for at nettsidene sier noe annet. Samt at jeg for mange ganger har møtt selgere som desperat har prøvd å pakke på meg gamle modeller med liten rabatt. Det aller verste for meg er likvel hvordan selgerene "lurer" eldre mennesker til dyrere produkter enn de har behov for(jeg mener hva f*** skal en halvdøv/halvblind pensjonist med 50" led skjerm og viasat hd-pakke, når han spør etter en grei liten tv)?
    det er nettopp det absolutt ALLE selgere i elkjøp driver med.... men ikke på expert, hifiklubben, lefdal, siba, soundgarden osv....

Men tilbake til topic, dette er bare dårlig kundebehandling. Selger skulle gitt deg et godt tilbud eller isåfall bestilt opp uten noe mer tull....

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    det er nettopp det absolutt ALLE selgere i elkjøp driver med.... men ikke på expert, hifiklubben, lefdal, siba, soundgarden osv....

Men tilbake til topic, dette er bare dårlig kundebehandling. Selger skulle gitt deg et godt tilbud eller isåfall bestilt opp uten noe mer tull....
    Ja, for det samme gjør dem ikke de aller fleste andre steder!! Elkjøp er ikke værre enn noen andre.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står med forbehold om trykkfeil i avisa et sted sikkert.. og dette kunne skjedd hvor som helst!! Hifi klubben har jo nettopp vært gjennom det samme på et par B&W høyttalere.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Ja, for det samme gjør dem ikke de aller fleste andre steder!! Elkjøp er ikke værre enn noen andre.
    Det var en smule ironisk undertone i den første setninga mi der...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Hadde jeg vært halvdøv/halvblind hadde jeg ihvertfall ikke gått for en liten tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår frustrasjonen hos OP, men er alikevel ikke enig i at butikken _skal_ belastes for en trykkfeil (feil i annonsen).

Og til de som mener at butikken burde solgt produktet til den prisen som står i annonsen uansett. Hva da om det hadde stått 1,-kr ? For å si det sånn så hadde de solgt ut de kameraene fortere enn svint, og de hadde tapt hundretusenvis. Noe som faktisk er en del i bransjen, selv om mange tydeligvis ikke tror det..

Som noen her påpekte så kan det også være trykkeriet som står bak feilen, uansett så er det ikke så ille at de burde lastes for det. Det er nettopp av slike grunner at annonser bruker å stemples med "med forbehold om trykkfeil".

Ser man en pris i en annonse som ser for god ut til å være sann, så er de som regel det, og kunde er tjent med å sjekke opp dette selv. Spesielt før man kjører 11 mil, hehe. Ikke noe vondt ment

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må ha et lokkemiddel for å få folk til butikkene, hadde alle sjappene vært like uten spennende tilbud ville kundemassen vært desto mindre. Når vi går inn i en butikk ønsker vi å se spennende varer, men når ikke dette finnes så pleier vi å snu i døren for de hadde ikke det vil ønsket til prisen som stod i avisen. Jeg har flere ganger sjekket butikker om de har salgsvarer inne, men det er ikke bestandig de finnes for de må som regel bestilles opp.

Er ikke noe moro å gå tomhent fra en butikk som annonserer med fristende tilbud, men slik er det i dag og butikkene lever av kjøpelystende folk men da kommer som regel disse sleske selgerne inn i bildet. Jeg har ikke noe sans for pågående selgere som presser alt mulig på en. Det som irriterer meg er alle disse yplingene som kommer rett fra skolen og bare ser rart på deg når du kommer med dine undrende spørsmål, disse såkalte selgerne burde da fått et kurs i avdelingen sin på sitt varesortiment.

Jeg har ikke noen god erfaring med Elkjøp her i Moss, synes servicen er helt på trynet og man blir ikke sett i butikken. Det er ikke sånn det skal være så dem burde ta et kurs i kundeservice også.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbeholdet om trykkfeil står vel nevnt på annenhver side eller no nederst. Enkelte oppfatter kun det de vil ut av en tekst uten å ta hensyn til det som kanskje kan være negativt i deres tilfelle. Er enig med enkelte andre her at det blir litt feil å kreve ditt og datt av butikken når det ihvertfall ikke er deres feil. Om det er trykkeriet eller elkjøp norge vet vi ikke. Men det bør ringe en bjelle når et slikt kamera er så billig. Hadde ekspert priset en 40" led til 995,- hadde flesteparten skjønt at det manglet et 9 tall. Men det er alltids noen som forbeholdet om trykkfeilen ikke gjelder. Som skal ha kompansasjon i hue å ræva.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brimstone
    Jeg forstår frustrasjonen hos OP, men er alikevel ikke enig i at butikken _skal_ belastes for en trykkfeil (feil i annonsen).

Og til de som mener at butikken burde solgt produktet til den prisen som står i annonsen uansett. Hva da om det hadde stått 1,-kr ? For å si det sånn så hadde de solgt ut de kameraene fortere enn svint, og de hadde tapt hundretusenvis. Noe som faktisk er en del i bransjen, selv om mange tydeligvis ikke tror det..

Som noen her påpekte så kan det også være trykkeriet som står bak feilen, uansett så er det ikke så ille at de burde lastes for det. Det er nettopp av slike grunner at annonser bruker å stemples med "med forbehold om trykkfeil".

Ser man en pris i en annonse som ser for god ut til å være sann, så er de som regel det, og kunde er tjent med å sjekke opp dette selv. Spesielt før man kjører 11 mil, hehe. Ikke noe vondt ment
    Jeg hadde ingene anelse om hvor mye et sånt kamera koster. Men uansett hva dere vrir og vender på, de hadde hatt GOD tid til å rette opp dette og informere om feilen, det er det som er hele cluet her!

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner veldig godt din frustrasjon.
    At noen i det hele tatt gidder å forsvare denne værstingen i markedet skjønner ikke jeg.
    Er et utall eksempler på "feilprising" fra den kanten.
    Og historien med at dem er utsolgt for en annonsert vare, men har et produkt som er mye bedre og bare "litt" dyrere er også en gjenganger.

Side 1 av 8 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •