Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 143 av 143
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sånn litt tilbake til tema.

Der jeg jobber fikk vi mail med info om trykkfeilen, og beskjed om å henge opp plakater rundt i butikke med beklagelse til kunde. Lappen ble hengt opp der trådstarter har forsøkt å handle tydeligvis. Og den var -meget- informativ og ga en stor stor beklagelse for denne feilen.

HD-kamera fra Sony til 1795,- er såpass overbillig at her burde trådstarter skjønt at prisen kunne vært trykkfeil - uansett hva han mener han kan om kameraer og priser eller ei. HD-kameraer fra kvalitetsleverandører ligger rett og slett ikke i billig-klassen .

Ang pris på nett og butikk, der jeg jobber gir vi ved avvik mellom nett og butikkpris nettpris uten noe større diskusjon dersom det ikke er markert med "internettpris". Å sende kunden hjem med beskjed om å handle på collect@store og så komme tilbake igjen er rett og slett rævva kundebehandling slik jeg ser det. Hvorfor skal vi tvinge kunden til dette? Koster jo ca 30 sekunder å legge inn varen. Og hvordan vet man at kunden faktisk ikke blir forbanna og kjøper hos en av våre konkurrenter istedenfor? Man risikerer jo å tape kunder...som er verdt mye mer enn prisforskjellen på varen.

Så veldig glad for at vi gjør det slik. liker fornøyde kunder . Det gjøres også slik i fler og fler elkjøpbutikker vet jeg. Men dessverre ikke alle.

Ellers så synes jeg folk er veldig langt nedi skyttergravene her. Enten så er alle på elkjøp fullstendig elendige uvitende tomsinger, eller så trues det med "tenk på kostnadene!" osv.

Elkjøp har som forretningside å være den mest effektive salgskanalen for forbrukerrelektronikk. Det betyr at prisen SKAL være god i butikk - selv om det er ansatte der. Fordi kostnadene er kuttet andre steder.

(Er klar over at ikke alle butikker er som min forresten. Men jeg skal våge å påstå at slik jeg har det er det på 2/3 av alle butikker. Synd med den siste 3-delen..det jobbes med å fikse den og, det skal jeg love dere!)

Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hypotetisk:
    La oss si butikkene fjernet selgerne, og kun hadde folk på lageret, i kassen og teknisk/retur avdelingen. Tror du folk ville betalt 10-80% provisjon av salgssummen til en uavhengig produktkonsulent som stod på utsiden av butikken, og kunne hjelpe de med det beste kjøpet?
    Litt usikker på hva du forsøker å sette opp her, men ansatte i elkjøp har ikke salgsprovisjon. Mener dette forsvant på 90-tallet engang.

Provisjonsbasert salg er en uting.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Provisjonsbasert salg er en uting.
    Både og. Fordelen for arbeidsgiver er jo at det økonomiske, at hvis selger ikke får solgt nok, så tar han heller ikke del i overskuddet.

Skjønt når det gjelder butikker som dette, er jeg enig at det er en uting. Det fører nok til at kunder føler seg angrepet, og som oftest blir det hard fokus på mest mulig salg, og ikke nok kundebehandling, som sikkert fører til at kunder går et annet sted.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus..... 8 sider? Virkelig?