Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 143
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

re;

Du forstår virkelig ikke at det er _langt mere omkostninger_ ved salg over disk ?
    Lokale, ansatte, driftskostnader ifht lokalet etc ?

Sitat Opprinnelig postet av lille79
    JA, jeg skjønner at det er dyrere med fysisk butikk enn nettbutikk.
    NEI, jeg skjønner ikke at det ofte er 70-80% dyrere.

Dvs. jeg skjønner jo at de vil tjene mest mulig, men syns det er grovt å ta såpass mye...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    +1 ,det må noe av det mer fornuftige jeg har lest i denne tråden.
    +1 Helt enig i dette. Folk burde kunne skjønne dette.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Hvorfor ikke gjøre begge deler?
    Gå til butikken å hør med dem som jobber der om produktene du skal ha.
    Før man tar avgjørelsen om man skal kjøpe, så sjekker man om det er bedre pris på elkjøp nett. Hvis det er mye som skiller så benytter man collect @ store.

Så slår man to fluer i en smekk... man får både service fra elkjøp, pluss man får fin pris SMART!
    Hvis du synes det er moralsk riktig å utnytte systemet på den måten, så..

Jeg finner det litt snodig at folk hyler ut om at de føler seg lurt, samtidig som man pønsker ut alle mulige måter å lure butikkene på selv.
    Om man møter opp i butikken med normal dose folkeskikk og høflighet, blir man i 99% av tilfellene møtt med folkeskikk og høflighet tilbake. I den siste 1% har man full rett til å forlate butikken, det gjør jeg også om jeg treffer slike selgere, selv om jeg er selger selv.

Du sier at det er "SMART!" å utnytte collect@store-løsningen på den måten du skisserer, noe det absolutt ikke er. Om misbruket blir for stort vil collect@store etterhvert forsvinne, og da må man enten gå i butikken og stå i kø for å kjøpe produktet man allerede har bestemt seg for,til butikkpris, eller bestille i en annen nettbutikk og vente en uke på å få produktet man har bruk for.

Om man vet hvilket produkt man skal ha, får man det beste fra to verdener med collect@store. Nettpris fordi man gjør salgsjobben selv, man kan hente varen etter to timer, og får man problemer har man en fysisk butikk å forholde seg til.
    Når noen butikker tilbyr en slik tjeneste er det under forutsetning om at folk ikke misbruker ordningen.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Når du bruker Collect@store, er det du selv som gjør hele salgsbiten, elkjøp trenger bare å bistå i betalings- og utleveringsprosessen. Om du går inn i butikken for å handle av en selger bruker du tiden selgeren kunne brukt til å betjene en annen kunde. Collect@store bidrar til å kutte lønnskostnadene=billigere for butikken, og butikken gir deg derfor varen billigere. Skjønner ikke hvorfor folk skal klage på dette?

Vil du ha varen til Collect@store-pris, så bruk Collect@store-funksjonen. Vil du ha hjelp av en selger til å finne all info om produktet, alternative produkter osv. så får du betale det produktet koster i butikk. Valget er ditt, og ditt alene.
    Vi er tydeligvis uenig. Hvis du synes det i noen tilfeller er verdt å betale 10-80% mer for et produkt, fordi en selger bruker 10min på info som man finne GRATIS på nettet (avforum for den saks skyld)... Så får det være opp til den enkelte å vurdere. Netthandel er kommet for å bli og er en konkurrent til konvensjonelle butikker. Dette kommer forbrukerne tilgode i form av priskrig!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Du forstår virkelig ikke at det er _langt mere omkostninger_ ved salg over disk ?
    Lokale, ansatte, driftskostnader ifht lokalet etc ?
    Jo jeg forstår det. Det er store kostnader. Det blir bare litt søkt at folk sier man skal benytte seg av "nærbutikken" for at den skal bestå. Ingen som er litt bevisst handler en vare til 80% høyere pris.

Samme for meg, for jeg sjekker stort sett priser før jeg handler, men slik Elkjøp priser tingene sine til tider så er ikke dette reelle kostnader ved produktet, det er rett og slett for å lure uvitende. At det er dyrt å leie et lokale forsvarer ikke at enkelte varer har ekstreme fortjenester. Det vil jo uansett til slutt slå tilbake på dem selv, da folk bare blir mer og mer opplyst om hva ting egentlig bør koste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Vi er tydeligvis uenig. Hvis du synes det i noen tilfeller er verdt å betale 10-80% mer for et produkt, fordi en selger bruker 10min på info som man finne GRATIS på nettet (avforum for den saks skyld)... Så får det være opp til den enkelte å vurdere. Netthandel er kommet for å bli og er en konkurrent til konvensjonelle butikker. Dette kommer forbrukerne tilgode i form av priskrig!
    Dette kommer forbrukerne tilgode i form av lavere priser ja, men også på bekostning av service. Du nevner 10-80%. Dette kan jo så være i spesielle tilfeller. Men du må huske på at det sitter noen mennesker og priser alle produktene og de er det ikke få av. Ofte henger ikke altid disse med i svingene og overser diverse svingninger i markedet og i innkjøpspris. Er du ikke raskt ute og setter ned prisen så får du fort høre at: " Ikke handle der, de er dyyre!"

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er tydeligvis uenig. Hvis du synes det i noen tilfeller er verdt å betale 10-80% mer for et produkt, fordi en selger bruker 10min på info som man finne GRATIS på nettet (avforum for den saks skyld)...
    Ja, du KAN finne info selv, og de som gjør det bruker collect@store i stor grad. De som ikke gidder/vil/kan finne info selv går i butikken og får hjelp, noe som koster penger.

Som plasmaboy påpeker, så fører priskrig til at butikkene enten må ta inn den tapte fortjenesten på andre varer, eller (som oftest) kutte kostnader. Da blir det færre ansatte i butikken, mindre tid til kundene og dårligere service.

Å si at Elkjøp priser produktene sine for å "lure" kunder blir for dumt. Både Elkjøp og Lefdal har i praksis prisgaranti i 30 dager, og butikkene flytter ikke på seg, så det er enkelt å finne tilbake om man er misfornøyd.
    Det at en vare er dyrere i en fysisk butikk enn hos en nettbutikk betyr ikke nødvendigvis at det er nettbutikkprisen som er "prisen varen bør koste", det kan jo være nettbutikken som selger for billig, og ikke den fysiske butikken som er for dyr.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes det er moralsk riktig å utnytte systemet på den måten, så..

Jeg finner det litt snodig at folk hyler ut om at de føler seg lurt, samtidig som man pønsker ut alle mulige måter å lure butikkene på selv.
    Om man møter opp i butikken med normal dose folkeskikk og høflighet, blir man i 99% av tilfellene møtt med folkeskikk og høflighet tilbake. I den siste 1% har man full rett til å forlate butikken, det gjør jeg også om jeg treffer slike selgere, selv om jeg er selger selv.

Du sier at det er "SMART!" å utnytte collect@store-løsningen på den måten du skisserer, noe det absolutt ikke er. Om misbruket blir for stort vil collect@store etterhvert forsvinne, og da må man enten gå i butikken og stå i kø for å kjøpe produktet man allerede har bestemt seg for,til butikkpris, eller bestille i en annen nettbutikk og vente en uke på å få produktet man har bruk for.

Om man vet hvilket produkt man skal ha, får man det beste fra to verdener med collect@store. Nettpris fordi man gjør salgsjobben selv, man kan hente varen etter to timer, og får man problemer har man en fysisk butikk å forholde seg til.
    Når noen butikker tilbyr en slik tjeneste er det under forutsetning om at folk ikke misbruker ordningen.

Jah synes det er veldig moralsk å gjøre det slik
    Ingen dårlig samvittighet for det... Får sove godt om natta. Og tror ikke du bør være redd for at du mister jobben din som selger... Fordi de fleste handler faktisk i butikken. Tror mannen i gate handler mest i butikk. Men av brukerne som er på avforum vil jeg tro de fleste handler mest via nett.

Mener fortsatt at det er smart å handle via nett (collect at store). Er jo alltid smart å spare penger... Og dessuten det er ikke alt som er billigere på nettbutikkene til Lefdal og Elkjøp, er bare noen varer som gir rabatt. Tror det meste av varene har nesten samme pris i butikk som på web

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fort gjort å reagere sånn, men det er engang slik at selgerne har sine egne avdelinger å ta seg av. Om de forlater sin avdeling for å hjelpe til på en annen, er det ingen som kan ta seg av DERES avdeling om det kommer kunder, og da er det den kunden som kom DIT som blir sur..

I tillegg så er selgerne opplært på hver sin avdeling. Det er flere tusen varer pr avdeling, i dagens marked så kommer det nyheter annenhver dag, ingen har kapasitet til å lære seg alt om alle avdelingene. På telefonavd. er det også veldig mye å holde styr på mtp registrering av alle forskjellige abonnement, og en og samme telefon kan ha 3-5 varekoder alt etter hvilken operatør den er låst til. Jeg skjønner at man vil ha hjelp fortest mulig, men samtidig så er det greitt at greiene virker og man har nettdekning når man kommer hjem også.
    Jeg forstår godt den siden du nevner,

Men synes du det er rimelig å vente i nærmere 1 time på hjelp?

Du forklarte meg heller ikke hvorfor de andre 2 gjøkene pratet i telefone hele perioden?

Det du trekker ut er en DEL av hva jeg forteller, det er ikke riktig å gjøre, se helheten så ser du at dette komplett er ræva av elkjøp.

Enig ?

Jeg er en tålmodig sjel når jeg ser at det bare ER sånn. Det var det ikke i dette tilfelle, heller MYE som kan forbedres uten store inngrep.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de stod å hadde private samtaler i telefonen mens kunder står å venter burde de vært oppsagt flekken, og dette vet jeg elkjøp, expert og ja alle andre kjeder i norge har meget strenge regler for. Ingen med litt vett i hodet gjør det på jobb.

Antagelig hadde de begge vær sin kunde med et problem som de måtte kontakte operatør eller lignende for å løse. Og slikt kan fort ta tid.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Jeg forstår godt den siden du nevner,

Men synes du det er rimelig å vente i nærmere 1 time på hjelp?

Du forklarte meg heller ikke hvorfor de andre 2 gjøkene pratet i telefone hele perioden?

Det du trekker ut er en DEL av hva jeg forteller, det er ikke riktig å gjøre, se helheten så ser du at dette komplett er ræva av elkjøp.

Enig ?

Jeg er en tålmodig sjel når jeg ser at det bare ER sånn. Det var det ikke i dette tilfelle, heller MYE som kan forbedres uten store inngrep.
    Jeg hadde tenkt å svare, men Revox kom meg i forkjøpet.

Å vente nærmere en time på hjelp er ikke rimelig, det er helt sikkert. Samtidig er det slik at om man skulle hatt en ansatt pr kunde slik som luksuscruisebåter har, hadde det blitt luksuscruise-priser i elektrobutikk også.

Spøk til side, jeg skjønner frustrasjonen med å stå i kø, jeg liker ikke det selv jeg. Problemet er at kundene ofte kommer som i busslaster, det kan være dødsstille i to timer, for så å fylles opp med kunder på alle avdelinger samtidig, fullt trykk en halvtime, så er det stille igjen. Å bemanne for å være forberedt på alt blir for dyrt. Konsekvensen av prispressing er som flere påpeker at det blir lengre ventetid for å få hjelp, rett og slett. For å motvirke dette har flere butikker lansert collect@store, slik at kunder som vet hva de skal ha skal slippe å stå 10 minutter i kø for å si "jeg skal ha en stk. XXXX".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er service Elkjøp er dårlig på. Vareutvalg er bra (her på Kongsberg i hvertfall) og prisene er på tur ned til nettbutikk priser.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du KAN finne info selv, og de som gjør det bruker collect@store i stor grad. De som ikke gidder/vil/kan finne info selv går i butikken og får hjelp, noe som koster penger.

Som plasmaboy påpeker, så fører priskrig til at butikkene enten må ta inn den tapte fortjenesten på andre varer, eller (som oftest) kutte kostnader. Da blir det færre ansatte i butikken, mindre tid til kundene og dårligere service.

Å si at Elkjøp priser produktene sine for å "lure" kunder blir for dumt. Både Elkjøp og Lefdal har i praksis prisgaranti i 30 dager, og butikkene flytter ikke på seg, så det er enkelt å finne tilbake om man er misfornøyd.
    Det at en vare er dyrere i en fysisk butikk enn hos en nettbutikk betyr ikke nødvendigvis at det er nettbutikkprisen som er "prisen varen bør koste", det kan jo være nettbutikken som selger for billig, og ikke den fysiske butikken som er for dyr.
    Føles litt artig når (tydeligvis) en selger fra overnevnte butikk skal fortelle meg åssen ting virker!

"Problemet" mitt er at jeg ikke kan rettferdiggjøre et prispåslag på noen tusen kroner for en enkel TV, og rådgivningen som er blitt gitt er nødvendigvis ikke i kjøpers favør engang. Selgerne er der for å SELGE mest mulig, og dyrest mulig... og selvsagt gi råd! Men hva tror du kommer først?

Hypotetisk:
    La oss si butikkene fjernet selgerne, og kun hadde folk på lageret, i kassen og teknisk/retur avdelingen. Tror du folk ville betalt 10-80% provisjon av salgssummen til en uavhengig produktkonsulent som stod på utsiden av butikken, og kunne hjelpe de med det beste kjøpet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føles litt artig når (tydeligvis) en selger fra overnevnte butikk skal fortelle meg åssen ting virker!

"Problemet" mitt er at jeg ikke kan rettferdiggjøre et prispåslag på noen tusen kroner for en enkel TV, og rådgivningen som er blitt gitt er nødvendigvis ikke i kjøpers favør engang. Selgerne er der for å SELGE mest mulig, og dyrest mulig... og selvsagt gi råd! Men hva tror du kommer først?

Hypotetisk:
    La oss si butikkene fjernet selgerne, og kun hadde folk på lageret, i kassen og teknisk/retur avdelingen. Tror du folk ville betalt 10-80% provisjon av salgssummen til en uavhengig produktkonsulent som stod på utsiden av butikken, og kunne hjelpe de med det beste kjøpet?
    10-80% er vel et tall du skal se bort ifra. Men kunder er villige til å betale mer hvis de kan gå rett i butikken, se TVen eller ta på produktet og samtidig ta det med seg på veien ut. SLik er ihvertfall jeg.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    10-80% er vel et tall du skal se bort ifra. Men kunder er villige til å betale mer hvis de kan gå rett i butikken, se TVen eller ta på produktet og samtidig ta det med seg på veien ut. SLik er ihvertfall jeg.
    10-80% synes jeg er ganske dekkende. 10% her ihvertfall, gjelder kun nettbutikk ;-)
    De fleste filmer f.eks, er som oftest priset til 199,- i butikk. På nett fåes de fra 79,- og oppover. Altså nesten en dobling av prisen i noen tilfeller! Hvem går på Elkjøp og handler film, og spør om hjelp fra selger?

Kjøp deg en TV på Elkjøp, og du er garantert å betale noen lapper ekstra kontra uansett nettbutikk. MEN nå skal det være sagt at 30-dagers returretten er veldig grei hvis man ikke er fornøyd!
    Og bann på at du "trenger" Monster HDMI kabel og skjermvask.
    Problemet mitt, her igjen, er at de gangene jeg har vært med noen for å kjøpe TV på tilbud eller salg, er at selger konsekvent vil anbefale kjøper et bedre og dyrere TV. UTEN UNNTAK, FAKTISK!

Jeg ser det igjen og igjen... høyttalere, receivere, fjernkontroller og spesielt kabler blir ofte priset langt over det de ligger på nettbutikkene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10-80% synes jeg er ganske dekkende. 10% her ihvertfall, gjelder kun nettbutikk ;-)
    De fleste filmer f.eks, er som oftest priset til 199,- i butikk. På nett fåes de fra 79,- og oppover. Altså nesten en dobling av prisen i noen tilfeller! Hvem går på Elkjøp og handler film, og spør om hjelp fra selger?

Kjøp deg en TV på Elkjøp, og du er garantert å betale noen lapper ekstra kontra uansett nettbutikk. MEN nå skal det være sagt at 30-dagers returretten er veldig grei hvis man ikke er fornøyd!
    Og bann på at du "trenger" Monster HDMI kabel og skjermvask.
    Problemet mitt, her igjen, er at de gangene jeg har vært med noen for å kjøpe TV på tilbud eller salg, er at selger konsekvent vil anbefale kjøper et bedre og dyrere TV. UTEN UNNTAK, FAKTISK!

Jeg ser det igjen og igjen... høyttalere, receivere, fjernkontroller og spesielt kabler blir ofte priset langt over det de ligger på nettbutikkene.
    Joda! Men de må vel få lov til å prøve å tjene penger på elektronikk.
    Mange handler i butikk fordi de føler det er tryggere enn via netthandel.
    Og da skal jo fordelen være å se selger og motta råd og informasjon. Men dette svikter jo på mange punkter da det ikke r mye å se til fagfolk i slike butikker. Utrolig egentlig at Expert har lov å kalle seg det spør du meg.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva Elkjøp hadde måttet ta for varene sine hvis alle de ansatte på gulvet hadde ingeniør utdannelser eller doktorgrad i elektronikk. Tror det hadde vært kroken på døra temmelig fort.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Lurer på hva Elkjøp hadde måttet ta for varene sine hvis alle de ansatte på gulvet hadde ingeniør utdannelser eller doktorgrad i elektronikk. Tror det hadde vært kroken på døra temmelig fort.
    Temmelig sikkert, men det burde kanskje finnes en mellomting mellom doktorgrad og uvitende dustemikkel?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tema for denne tråden er at Elkjøp måtte....osv.

Er det ikke bare å se bort fra denne kjeden?

Jeg handler ikke der.

Og de som har negative erfaringer kan jo bare droppe denne sjappa?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -slett se neste innlegg-