Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 143
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ...så kom plutselig reklamasjonen og sendes inn for egen kappe. Alle vet at posten ikke er billige på frakt av store ting, da går jo den såkalte besparelsen opp i røyk da du tjente nada på kjøpet.
    Jeg mener forbrukerkjøpsloven sier at reperasjon og avhenting skal skje på selgers bekostning.
    Så tror faktisk det er lettere for en som kjøpte på nett.
    Selv har vi en liten Suzuki Swift og kan ikke frakte våres 63" i den.
    Klarte så vidt 42" i baksetet når den skulle selges.
    Og kjøper man for eksempel Samsung og går under prestige service. Så komme teknikker hjem til deg, og reparerer på din adresse hvis mulig.
    Hvis ikke tar de med tv og ordner alt med transporten selv, og det koster ikke en krone.

En annen fordel med netthandel er angreretten.
    Har selv kjøpt en 50" på nett vi brukte angreretten på etter 2 dager.
    Kunne ikke gjort det hvis vi kjøpte den hos en butikk som ikke har tilbud om angrerett.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men med angreretten, må du selv dekke portoen tilbake til butikken. Skulle egentlig bare mangle, men mange butikker (som f.eks Elkjøp) har kunden mulighet til å returnere i løpet av noen uker (en slags form for angrerett).

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp og Lefdal har en veldig god service hvor man kan kjøpe på nett og returnere i nærmeste butikk innen 30 dager etter pakken har blitt mottatt.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    [...] ikke nok med det, i avdelingene vedsiden av (tv-pc osv) så var det opp til 5 medarbeidere som absolutt ikke hadde i nærheten så mye å gjøre.
    Joda, de kom bort og SÅG på køen! Herlig. Hva med å bidra gutter? Er ikke farlig å tenke selv!
    Det er fort gjort å reagere sånn, men det er engang slik at selgerne har sine egne avdelinger å ta seg av. Om de forlater sin avdeling for å hjelpe til på en annen, er det ingen som kan ta seg av DERES avdeling om det kommer kunder, og da er det den kunden som kom DIT som blir sur..

I tillegg så er selgerne opplært på hver sin avdeling. Det er flere tusen varer pr avdeling, i dagens marked så kommer det nyheter annenhver dag, ingen har kapasitet til å lære seg alt om alle avdelingene. På telefonavd. er det også veldig mye å holde styr på mtp registrering av alle forskjellige abonnement, og en og samme telefon kan ha 3-5 varekoder alt etter hvilken operatør den er låst til. Jeg skjønner at man vil ha hjelp fortest mulig, men samtidig så er det greitt at greiene virker og man har nettdekning når man kommer hjem også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Men dagen etter så gikk jo **** meg prisen opp 1000 kr... skjønner rett og slett ikke hvorfor?
    De solgte vel produktet for billig slik at de måtte sette opp prisen for å tjene penger, eller så var de ferdige med en kampanje e.l.
    Det er forhandler som bestemmer hvilken pris de vil selge for, også er det opp til kunde å bestemme om han vil handle til den forhandleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en velger å handle på Elkjøp vet en på forhånd hvilken vare en skal ha og til prisen den er markedsført for.

Får en til svar at de ikke har varen er det bare å forlate butikken.

Enhver diskusjon med fotfolket på en Elkjøp butikk er dødfødt.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det jo kommet et meget hendig app til Android som gjør man lese av strekkoden på et produkt med mobilkameraet å få prissjekk umiddelbart.

Android-app finner beste pris - VG Nett om Data og nett

Kommer også til Iphone.

Da er det bare å sjekke prisen på varen direkte i butikken

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå reiste min eldste datter til Elkjøp i Arendal i dag for å kjøpe dette:
    Elkjøp - Move startpakke (PS3)
    Der står den som i butikk. Hun kommer bort og blir forklart at den har de ikke hatt inne, og de kommer ikke til å ta den inn før etter vareopptellingen!
    Hva er vitsen med å vise lagerstatus når den overhodet ikke stemnmer???

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lundsiden
    Enhver diskusjon med fotfolket på en Elkjøp butikk er dødfødt.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de som nevnte at man må støtte butikkene også, joda, det er greit det, og jeg prøver ofte. Nesten hver eneste gang kommer jeg hjem uten varer. Siste eksempler: En Harmony 900 (skrev One i opprinnelig innlegg) fjernkontroll, koster på Elkjøp 3495. De fleste på nett selger den for 2095 + frakt. Uansett dyr frakt minst 1000 kroner spart. Harmony ps3-adapter, 400 inkl. frakt på nett, 695 på Elkjøp. Forsterker som koster 3-4000 på nett går for 5999 osv... De skyter seg jo i foten med slik prising desverre.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lille79
    Til de som nevnte at man må støtte butikkene også, joda, det er greit det, og jeg prøver ofte. Nesten hver eneste gang kommer jeg hjem uten varer. Siste eksempler: En Harmony One fjernkontroll, koster på Elkjøp 3495. De fleste på nett selger den for 2095 + frakt. Uansett dyr frakt minst 1000 kroner spart. Harmony ps3-adapter, 400 inkl. frakt på nett, 695 på Elkjøp. Forsterker som koster 3-4000 på nett går for 5999 osv... De skyter seg jo i foten med slik prising desverre.
    En Harmony One har aldri kostet 3495 hos Elkjøp (jeg kjøpt min fysisk i butikken for 1495). Den koster nå 1195 (Elkjøp - Logitech fjernkontroll. En Harmony 900 koster 2090 (Elkjøp - Logitech Harmony 900. Så hvor du har fått prisene du oppgir er ei gåte. Greit at Elkjøp ikke er billigere enn rene nettbutikker men kom med fakta og ikke bare oppspinn.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager. Var Harmony 900... Jeg huska feil i farta. Beklager den. Forskjellen var dog 2095 og 3495... (Seriøst, i butikken for 4 dager siden var prisen 3495)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    El-kjøp er en drittbutikk. Det vet alle. Skal man handle hos Elkjøp må du vite hva du skal ha, du må på forhånd finne alle spesifikasjonene om det er interessant og pris. De fleste som jobber der er enten totalt uinteresserte i hva butikken kan bidra med eller å sette seg inn i produktene slik at kunden kan handle på en tilfredstillende måte.

Selv handler jeg minst mulig på Elkjøp etter gjentatte tabber fra både Kongsberg og Drammen.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midt i all klagingen som dere gulper opp her så lurer jeg faktisk på om dere har med i beregningen at det er langt dyrere å selge ting over disk i en fysisk butikk, kontra nettbutikk >salg>post>levert.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste vil nok betale litt ekstra for service, meg inkludert. Men som flere gjentar her, servicen til Elkjøp er veeeeldig fraværende i mange tilfeller.

Noe av det som irriterer meg mest med Elkjøp, er prisene deres på nett kontra de i butikk. Her må man da diskutere seg frem til samme pris, eller stå i butikken med iPhonen oppe og bestille den på nett med Collect@store. Sist jeg var innom hadde jeg sett at de hadde en Garmin GPS på nettet, kostet 1495,- der. I butikken kostet den 2798,- (litt under det dobbelte, mener jeg å huske) Men jeg har begynt å lære, bestill på forhånd over nett eller velg en annen (nett)butikk.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Midt i all klagingen som dere gulper opp her så lurer jeg faktisk på om dere har med i beregningen at det er langt dyrere å selge ting over disk i en fysisk butikk, kontra nettbutikk >salg>post>levert.
    Nei, jeg forstår ikke at det må være dyrere om jeg kjøper varen(e) direkte i butikken, enn om jeg handler den på nett med Collect@store ?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Nei, jeg forstår ikke at det må være dyrere om jeg kjøper varen(e) direkte i butikken, enn om jeg handler den på nett med Collect@store ?
    Når du bruker Collect@store, er det du selv som gjør hele salgsbiten, elkjøp trenger bare å bistå i betalings- og utleveringsprosessen. Om du går inn i butikken for å handle av en selger bruker du tiden selgeren kunne brukt til å betjene en annen kunde. Collect@store bidrar til å kutte lønnskostnadene=billigere for butikken, og butikken gir deg derfor varen billigere. Skjønner ikke hvorfor folk skal klage på dette?

Vil du ha varen til Collect@store-pris, så bruk Collect@store-funksjonen. Vil du ha hjelp av en selger til å finne all info om produktet, alternative produkter osv. så får du betale det produktet koster i butikk. Valget er ditt, og ditt alene.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re

Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Når du bruker Collect@store, er det du selv som gjør hele salgsbiten, elkjøp trenger bare å bistå i betalings- og utleveringsprosessen. Om du går inn i butikken for å handle av en selger bruker du tiden selgeren kunne brukt til å betjene en annen kunde. Collect@store bidrar til å kutte lønnskostnadene=billigere for butikken, og butikken gir deg derfor varen billigere. Skjønner ikke hvorfor folk skal klage på dette?

Vil du ha varen til Collect@store-pris, så bruk Collect@store-funksjonen. Vil du ha hjelp av en selger til å finne all info om produktet, alternative produkter osv. så får du betale det produktet koster i butikk. Valget er ditt, og ditt alene.
    +1 ,det må noe av det mer fornuftige jeg har lest i denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium

Hvorfor ikke gjøre begge deler?
    Gå til butikken å hør med dem som jobber der om produktene du skal ha.
    Før man tar avgjørelsen om man skal kjøpe, så sjekker man om det er bedre pris på elkjøp nett. Hvis det er mye som skiller så benytter man collect @ store.

Så slår man to fluer i en smekk... man får både service fra elkjøp, pluss man får fin pris SMART!

Så vil man slippe å bli forbanna når man kommer hjem å ser at prisen var 1500 kr mindre på nettsiden(e)

INGEN GRUNN TIL Å BETALE FOR MYE (REMA 1000) I grunn sant Eller hva?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, jeg skjønner at det er dyrere med fysisk butikk enn nettbutikk.
    NEI, jeg skjønner ikke at det ofte er 70-80% dyrere.

Dvs. jeg skjønner jo at de vil tjene mest mulig, men syns det er grovt å ta såpass mye...

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •