Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 143
    Newcomer Lasse_H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det står da: "vi tar forbehold om trykkfeil. Se side 19 for mer info" nederst på høyre side for kamera du skulle kjøpe da:neutral:

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når xboxen min tok kveld her forleden, gruet jeg meg veldig til å levere den inn på elkjøp, hadde forberedt meg med en haug med dokumentasjon på 5års angrerett osv.

Men når jeg kom ned dit, spurte deg meg bare om navnet mitt, jeg fikk en serviceblankett og de fikk xboxen.
    jeg trengte ikke å vise fram kvitteringen en gang.:-D

Dette var elkjøp Molde, har veldig gode erfaringer med de fra tidligere også, ikke noe lureri der whatsoever.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud!

Er det virkelig så mange som gidder å bruke tid på dette ?

Nå må saken bli avsluttet snart vel....

Tror også han stakkaren som kjørte de 24 mila har kommet over skuffelsen for noen dager siden (Håper ihvertfall det)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonny85
    Herregud!

Er det virkelig så mange som gidder å bruke tid på dette ?

Du er nå innom å bruker tid du også..

På et diskusjonsforum kan de som vil, bruke tid og energi på å diskutere det de vil. Er det en tråd som ikke engasjerer deg, kan du fint velge å holde deg unna.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda er enig i det, Pirum!

Bare synes litt synd på han stakkaren som kjørte de 24 mila.... Tror han har forstått poenget, hehe Men det er mitt syn, så får dere andre fortsette å hakke på han om dere ønsker det....

Jeg skjønner jo godt han blir irritert på elkjøp som reiser da 24 mil. Han handler i god tro og tror vel sikkert at dette er et knall tilbud, og forter seg for å sikre seg tilbudet...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Lurer på om el-kjip har tatt fyr enda ? :-D

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en artig El-kjøp episode selv her om dagen, eller hva man kan kalle det:

Hadde da etterhvert bestemt meg for en ny telefon,htc desire, drog ut til gutta på Lørenskog (el-giganten) trakk kølapp og da begynte ventetiden.

Jeg var ca nummer 151 og nummeret som ble behandlet var 144 eller lignende.
    Der var 2 stk som dassa omkring i denne avdelingen å snakket i telefon mens den ene stakkaren behandlet en etter èn. Joda, ALLE skulle ha 5 stk iphones 3gs (wtf?) hver og ikke måte på, ikke nok med det, i avdelingene vedsiden av (tv-pc osv) så var det opp til 5 medarbeidere som absolutt ikke hadde i nærheten så mye å gjøre.
    Joda, de kom bort og SÅG på køen! Herlig. Hva med å bidra gutter? Er ikke farlig å tenke selv!

Uansett, etter ca nesten 1 time kom min tur og jeg peika raskt på telefonen jeg ville ha og da kom svaret: "Vi har den ikke på lager dessverre i tillegg til ukjent leveringsdato(!)".

Kunne ikke dem sette opp et skilt over telefonen at den var UTSOLGT??

Ikke nok med at jeg følte skuffelsen etter evig ventetid, men så ville han absolutt ha meg til å handle samsung sin nye modell isteden? Hallo?

Endte med "Takk, men jeg finner nok det jeg er ute etter en anna plass".

Joda, fant telefonen fort en anna plass

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Når xboxen min tok kveld her forleden, gruet jeg meg veldig til å levere den inn på elkjøp, hadde forberedt meg med en haug med dokumentasjon på 5års angrerett osv.

Men når jeg kom ned dit, spurte deg meg bare om navnet mitt, jeg fikk en serviceblankett og de fikk xboxen.
    jeg trengte ikke å vise fram kvitteringen en gang.:-D

Dette var elkjøp Molde, har veldig gode erfaringer med de fra tidligere også, ikke noe lureri der whatsoever.
    No er nå Xbox360 det produktet som har hatt flest feil - reklamasjoner... noensinne! Microsoft tar på seg ansvaret og har etablert retur-ordningen, derfor har nok Elkjøp lite problemer med å ta imot varen ;-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv på elkjøp for et par dager siden for å høre om pris på et produkt. spurte da om en onkyo 608 som kostet 2999 kr på ps data. Spurte om de kunne gå ned litt i pris. tror den kostet 4500 på elkjøp...

Han jeg snakket med sa de hadde pris garanti som skulle gjelde også priser fra alle nettsider. Men at det var en spesiell person som hadde ekstra peil på høytalere osv som skulle jobbe i dag.

Jeg visste ikke at at elkjøp hadde prisgaranti fra alle nettsider... dette var helt nytt for meg.... Jeg gikk da bort med utskrift fra en nettside med onkyo 608 i dag. Og fikk beskjed om at de ikke hadde prisgaranti mot alle nettsider, men kun komplett og mpx.no

Må si jeg ble meget skuffet da de bare kunne gi meg en pris på 3999, da han jeg snakket med bare for et par dager siden sa de hadde garanti fra alle nettbutikkene...

Forresten har denne forsterkeren gått opp i pris på veldig mange sider, blant annet ps data fra 2999 til 3999, Noen som vet grunnen til det?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var selv på elkjøp for et par dager siden for å høre om pris på et produkt. spurte da om en onkyo 608 som kostet 2999 kr på ps data. Spurte om de kunne gå ned litt i pris. tror den kostet 4500 på elkjøp...

Han jeg snakket med sa de hadde pris garanti som skulle gjelde også priser fra alle nettsider. Men at det var en spesiell person som hadde ekstra peil på høytalere osv som skulle jobbe i dag.

Jeg visste ikke at at elkjøp hadde prisgaranti fra alle nettsider... dette var helt nytt for meg.... Jeg gikk da bort med utskrift fra en nettside med onkyo 608 i dag. Og fikk beskjed om at de ikke hadde prisgaranti mot alle nettsider, men kun komplett og mpx.no

Må si jeg ble meget skuffet da de bare kunne gi meg en pris på 3999, da han jeg snakket med bare for et par dager siden sa de hadde garanti fra alle nettbutikkene...

Forresten har denne forsterkeren gått opp i pris på veldig mange sider, blant annet ps data fra 2999 til 3999, Noen som vet grunnen til det?
    Hvorfor bestilte du den ikke bare hos PS Data, hvis de var billigst? Skjønner ikke problematikken, Elkjøp må jo gjerne prise seg selv ut av markedet hvis de vil, jeg skal ikke stoppe de :twisted:

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvorfor bestilte du den ikke bare hos PS Data, hvis de var billigst? Skjønner ikke problematikken, Elkjøp må jo gjerne prise seg selv ut av markedet hvis de vil, jeg skal ikke stoppe de :twisted:

Enkelt å greit: For å slippe frakt, og med tanke på hvis det skulle gå noe galt med produktet. Jævelig mye bedre å slippe å sende inn med post for reklamasjon osv...

Men dagen etter så gikk jo **** meg prisen opp 1000 kr... skjønner rett og slett ikke hvorfor?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt å greit: For å slippe frakt, og med tanke på hvis det skulle gå noe galt med produktet. Jævelig mye bedre å slippe å sende inn med post for reklamasjon osv...

Men dagen etter så gikk jo **** meg prisen opp 1000 kr... skjønner rett og slett ikke hvorfor?
    Jeg regner med at du ser sammenhengen mellom pris og service? Det koster mer å drive butikk med et lokale og x-antall ansatte/selgere. I motsetning til å drive et lager med færre ansatte og parallell-import.
    Elkjøp har jo trossalt 30 dagers åpent kjøp, selgere (som i noen tilfeller kan anbefale deg et produkt som passer dine behov) og et lokale du kan se varene utstilt, eller returnere ved eventuelle reklamasjoner/servicer etc. Dette koster, iform av økte utsalgspriser!

Det er du som forbruker som må velge om du vil ha varen billig, eller dyrere... med det det medfører!

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du ser sammenhengen mellom pris og service? Det koster mer å drive butikk med et lokale og x-antall ansatte/selgere. I motsetning til å drive et lager med færre ansatte og parallell-import.
    Elkjøp har jo trossalt 30 dagers åpent kjøp, selgere (som i noen tilfeller kan anbefale deg et produkt som passer dine behov) og et lokale du kan se varene utstilt, eller returnere ved eventuelle reklamasjoner/servicer etc. Dette koster, iform av økte utsalgspriser!

Det er du som forbruker som må velge om du vil ha varen billig, eller dyrere... med det det medfører!

Har null problem med å skjønne at varer er billigere på nett!
    Overhodet ikke noe problem med det. Men hadde du lest det jeg skrev tidligere litt bedre, selv om det var litt rotete skrivd ( Tar selvkritikk på den :P) Så skrev jeg jo at en annen ansatt sa til meg at de matchet uansett pris fra andre nettsider... Syntes det hørtes rart ut, og viste seg jo at det var for godt til å være sant... Dette fikk jeg vite da jeg pratet med en annen som jobbet der et par dager seinere.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi lage en klagetråd om Lefdal, Hi-Fi Klubben, Soundgarden, Expert, Ica, Coop Prix, Skeidar, McDonalds osv og eller?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Skal vi lage en klagetråd om Lefdal, Hi-Fi Klubben, Soundgarden, Expert, Ica, Coop Prix, Skeidar, McDonalds osv og eller?
    Kjøpte noen dårlige tomater på Rema 1000 i dag, så er for den

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Huff, rart vi handler i det heletatt. Alle butikkene er jo bare søppel, huff a meg og det går ikke ann. Nettsalg er jo helt konge for der er prisen så bra og den fysiske selgeren borte. Hipphurra.

Men pokker så leit å sende tilbake tver osv, kanskje ikke så billig alikevel. Jaja, det er ikke lett å drive butikk i dag. Noen går for å kjøpe noe og resten går og klager

Selv fortrekker jeg butikker der man blir lagt merke til, netthandel er greit på cder og andre småting. Resten vil jeg ha fra en fysisk butikk for å slippe pes med reklamasjoner. Støtt mannen i gata ellers blir det ikke mye sjapper igjen. Se på musikksjappene og de renses ut mer og mer, Platekompaniet tynner ut med cdplater pga sviktende salg. What a wonderful world.....

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Selv fortrekker jeg butikker der man blir lagt merke til, netthandel er greit på cder og andre småting. Resten vil jeg ha fra en fysisk butikk for å slippe pes med reklamasjoner. Støtt mannen i gata ellers blir det ikke mye sjapper igjen. Se på musikksjappene og de renses ut mer og mer, Platekompaniet tynner ut med cdplater pga sviktende salg. What a wonderful world.....
    Dette er et VELDIG godt poeng.
    Jaget etter å alltid få ting billigst mulig er ikke bare en fordel.

Det begynte med lokalbutikkene, folk kjørte rett forbi og inn til byen for å handle.
    De samme folka survet når lokalbutikken ble lagt ned.

Bensinstasjoner, posten, banker gikk samme veien.
    Musikksjapper finnes knapt nok heretter foruten de store kjedene.

Om en TV koster 500 kroner mer hos en lokal pusher enn på nettet så driter jeg i det, det er ikke for at jeg ikke har så jævli god råd men for at jeg som Mr Waters er inne på, liker å ha et kundeforhold til mennesker.
    Som kan hente TVn hvis den ryker, som jeg kan stikke innom for å kjøpe en ledningstubb eller ei kontakt.

Skummle holdninger vi er i ferd med å grave oss ned i..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsvinner butikkene, så forsvinner jo muligheten til å SE tven live...

De største Elkjøp butikkene i Oslo kjørte fra og med månedskiftet nettpris på alle tver, så nå burde vel heller ikke det være noe å klage på for dere som bor i oslo området. Hifiklubben gjør det samme, Elprice også. Så jeg ser ikke helt problemet...

Greier ikke selgeren å løse situasjonen din, så er personen en dårlig selger med lite evne til å ta avgjørelser. Spør å få snakke med en annen. Enkelt og greit. Alle slike situasjoner skal løses i butikk av selger eller sjef, uansett. At man ikke får varen på dagen må man regne med, men man sitter som regel igjen med et bedre produkt eller bedre løsning...

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No er nå Xbox360 det produktet som har hatt flest feil - reklamasjoner... noensinne! Microsoft tar på seg ansvaret og har etablert retur-ordningen, derfor har nok Elkjøp lite problemer med å ta imot varen ;-)
    Greit nok, men RROD garantien er på 3 år, mens min xbox var eldre enn det, derfor var det elkjøp sin oppgave å ordne opp i dette tilfellet hvor det var reklamasjonen jeg skulle benytte meg av.
    De ordnet opp, bra, og det bør man også forvente av en forhandler.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Dette er et VELDIG godt poeng.
    Jaget etter å alltid få ting billigst mulig er ikke bare en fordel.

Det begynte med lokalbutikkene, folk kjørte rett forbi og inn til byen for å handle.
    De samme folka survet når lokalbutikken ble lagt ned.

Bensinstasjoner, posten, banker gikk samme veien.
    Musikksjapper finnes knapt nok heretter foruten de store kjedene.

Om en TV koster 500 kroner mer hos en lokal pusher enn på nettet så driter jeg i det, det er ikke for at jeg ikke har så jævli god råd men for at jeg som Mr Waters er inne på, liker å ha et kundeforhold til mennesker.
    Som kan hente TVn hvis den ryker, som jeg kan stikke innom for å kjøpe en ledningstubb eller ei kontakt.

Skummle holdninger vi er i ferd med å grave oss ned i..
    Ikke sant og selv som jeg sier her på tråden så synes jeg det er fint å ha butikker man kan se og føle på ting, tenk deg Hifisjapper som kun eksisterte på nett da, ingen vil få mulighet til å høre på produktene og alt må bestilles via en nettside.

Dette er en skummel trend og jeg skjønner meg enda ikke på folk som kjøper tver på nett, javel de fikk en "bedre" pris så kom plutselig reklamasjonen og sendes inn for egen kappe. Alle vet at posten ikke er billige på frakt av store ting, da går jo den såkalte besparelsen opp i røyk da du tjente nada på kjøpet. Det å bare kan kjøre opp med produktet til forhandler er en fryd, tenk deg på alt peset du sparer deg for. Lever, vent til den er ferdig så beskjed på telefon at den er klar i butikk. Er litt greit å vite at ting funker på denne måten enda, nettshops kan man bruke til småting som sagt for det er ikke så mye reklamasjon på.

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •