Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 143
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jeg vet ikke om man andre steder i landet her mottatt en annonseavis fra Expert med "tilbud" i anledning bl.a. stipendpenger i omløp. Uansett, oss lettlurte trygdemisbrukere i "Gokk" har fått en i posten. Skulle kjøpe en multifunksjonsskriver til en kompix og bladde opp på side 4. Å joda, her var det en av sorten, "tilbudspris": kr. 999.

En sjekk på kelkoo.no viser at samme skriver pr. 07.09. 2010 har en snittpris på 886 kroner hos de 13 butikkene som fører den. Billigst hos Ps.no: 770 kr, dyrest hos Boostep.no: 1123 kr. Ellers ligger prisen hos alle de 11 andre forhandlerne under Ex-fjert sin.

Hvordan forklarer prishissere som f.eks. kundekonsulent pirium denne uoverensstemmelsen?
    De aller fleste internettbutikker er billigere enn fysiske butikker pga at det er billigere å drive nettbutikk.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Holdt på å brenne meg her om dagen, på Coop Obs:

3-pack 200gr Stratos til 59,-

Litt bortenfor lå 200gr-platene enkeltvis til 19,-

Man TAPER jo her på å kjøpe 3-packen!

Folk tror gjerne ting er rimeligere fordi det selges i større pakninger, eller hvis det er en egen stand/monter med varen utstilt. Var rett før jeg gikk rett i baret selv.
    Jeg gikk 5 på :P

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om Coop obs:

Tilbud på kaffe jo! Eller..?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    hva f*** skal en halvdøv/halvblind pensjonist med 50" led skjerm og viasat hd-pakke, når han spør etter en grei liten tv)?
    Sant nok, den halvblinde trenger nok heller en 60"! Skjerpings!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Sherpa sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, fasinasjonen min liggger ikke mellom flamewar'sen, whiningen og det øvrige men at noen tok seg tid til å kjøre 11 mil til Elkjøp for å kjøpe et kamera til 1795,-. Var det 11 mil tilbake også? 11 mil er jo fra Oslo til Svinesund, Oslo til Hamar, Oslo til Tønsberg. Holy geez, det er jo møkkalangt.

Skjønner at du er dritforbanna. Hadde jeg kjørt 11 mil og brukt tiden på å glede meg over et skarve kupp, hadde jeg mistet besinnelsen. Tenk å kjøre hjem igjen uten kamera. Jeg hadde personlig surmula hele veien, gjerne banna og hatt trafikk-tourettes deluxe. Enda kjipere om hjemturen også var 11 mil.

Nei, jeg anbefaler egentlig nettkjøp på deg neste gang. Koster mindre enn drivstoff og du kan bruke tiden på noe helt annet (som å sitte på forumet og skryte av kuppet eller poste et innlegg i prisjakt-delforumet).

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Sorry, fasinasjonen min liggger ikke mellom flamewar'sen, whiningen og det øvrige men at noen tok seg tid til å kjøre 11 mil til Elkjøp for å kjøpe et kamera til 1795,-. Var det 11 mil tilbake også? 11 mil er jo fra Oslo til Svinesund, Oslo til Hamar, Oslo til Tønsberg. Holy geez, det er jo møkkalangt.

Skjønner at du er dritforbanna. Hadde jeg kjørt 11 mil og brukt tiden på å glede meg over et skarve kupp, hadde jeg mistet besinnelsen. Tenk å kjøre hjem igjen uten kamera. Jeg hadde personlig surmula hele veien, gjerne banna og hatt trafikk-tourettes deluxe. Enda kjipere om hjemturen også var 11 mil.

Nei, jeg anbefaler egentlig nettkjøp på deg neste gang. Koster mindre enn drivstoff og du kan bruke tiden på noe helt annet (som å sitte på forumet og skryte av kuppet eller poste et innlegg i prisjakt-delforumet).
    Her er jeg nok nødt til å arrestere deg.
    Oslo-Tønsberg er 7,5 mil.

Intermediate SveinS sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,680
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om man andre steder i landet her mottatt en annonseavis fra Expert med "tilbud" i anledning bl.a. stipendpenger i omløp. Uansett, oss lettlurte trygdemisbrukere i "Gokk" har fått en i posten. Skulle kjøpe en multifunksjonsskriver til en kompix og bladde opp på side 4. Å joda, her var det en av sorten, "tilbudspris": kr. 999.

En sjekk på kelkoo.no viser at samme skriver pr. 07.09. 2010 har en snittpris på 886 kroner hos de 13 butikkene som fører den. Billigst hos Ps.no: 770 kr, dyrest hos Boostep.no: 1123 kr. Ellers ligger prisen hos alle de 11 andre forhandlerne under Ex-fjert sin.

Hvordan forklarer prishissere som f.eks. kundekonsulent pirium denne uoverensstemmelsen?

-dscf3452-jpg

Står da ingenting i denne annonsen om at de har det billigste tilbudet på denne skriveren, det står en pris.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sherpa
    Pøh, pusling. 11 mil er da ikke lange biten 8)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 for 20 extra tyggis, 3 for 25 (1 for 14)
    en banan for 7, to for 10
    en bolle for 10, 3 for 25, 6 for 42
    en snus for 75, 3 for 210
    20 pack røyk 89, 3 for 250
    en pizza 25, 2 for 40
    lakerol, ta 3 betal for 2 ( en koster 14 )

konstante tilbud fra 7-eleven

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javel, javel! Her ramler det mye inn, rene klageavdelinga. At alle postene skal dreie seg om Elkjøp, viser jo responsen at det ikke gjør. Derfor tillot jeg meg denne nokså generelle mishagsytringen om pris i fastbutikk kontra "selvbetjening" via nettbutikk. Bomma der, javel.

Når jeg la inn annonseeksemplet var det for å peke på den generelle grådigheten som kommer til syne særlig ved sesongsalg og spesielt i elektronikkbransjen. Ut fra tankegangen om at kunde og kremmer befinner seg på samme nivå, kan det kanskje stemme at forholdet er jevnbyrdig og clean deal. Kunden må selv passe på å ikke bli lurt og-alt-det-der. Men forholdet er jo at butikken har noe jeg vil ha som jeg ikke får tak i på andre måter. Et asymetrisk forhold fra starten av altså. Ut fra denne vinklingen mener jeg altså det ikke kan forlanges at jeg som kunde skal imøtegå selgers hjertelige tilbud. Jeg forbeholder meg retten til å være mistenksom - mistenksom, ja. Salgssesongen tatt i betraktning.

Dertil kommer følelsen av å bli undervurdert som kunde. Hvor mye bedre er skriveren kjøpt på Expert enn den bestilt fra Ps.no? Jeg har slett ingen interesse av å holde liv i den utdøende bransjen som fastbutikkene er. Kundegaranti, service, tilgjengelighet..., jada - jada.

Jeg synes det er naivt å betrakte innholdet i annonsetekster på linje med innholdet i annen kommunikasjon. Hvor redelig er innholdet? Hva betyr "det med liten skrift"? Hensikten er jo å overtale, om det så skjer med pant i troverdighet og mot et etisk bedrevitende.

Når jeg "anklager" deg pirium for å være en prispresser, er det ikke minst på grunn av ansettelsesforholdet i konsernet. Dertil "tar du med deg" policyen inn på forumet og nærmest automatisk tilbakeviser trådstarters kritikk av kundebehandlinga han møtte der. På bakgrunn av innlegg #8 fastholder jeg derfor inntrykket av deg som en prishisser. Vi står på hver side av disken og det du har, får jeg også andre steder. Sånn ser det ut herfra.

-dscf3452a-jpg

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg la inn annonseeksemplet var det for å peke på den generelle grådigheten som kommer til syne særlig ved sesongsalg og spesielt i elektronikkbransjen. Ut fra tankegangen om at kunde og kremmer befinner seg på samme nivå, kan det kanskje stemme at forholdet er jevnbyrdig og clean deal. Kunden må selv passe på å ikke bli lurt og-alt-det-der. Men forholdet er jo at butikken har noe jeg vil ha som jeg ikke får tak i på andre måter. Et asymetrisk forhold fra starten av altså. Ut fra denne vinklingen mener jeg altså det ikke kan forlanges at jeg som kunde skal imøtegå selgers hjertelige tilbud. Jeg forbeholder meg retten til å være mistenksom - mistenksom, ja. Salgssesongen tatt i betraktning.
    Du mener at annonsen beviser en grådighetskultur i bransjen fordi at nettbutikkene er billigere?
    Selvfølgelig har man sesongkampanje. Ikke for å "lure" noen, men fordi at i disse dager er det sannsynligvis ganske mange som er på jakt etter en skriver, og da er det åpenbart lurt å informere potensielle kunder om at man har nettopp dette.
    Mener du at annonseavisen ville vært mer rederlig dersom de kuttet ut alle sesongproduktene og kun fokuserte på brødristere?

Du har selvfølgelig rett til å være mistenksom dersom du ønsker det.

Dertil kommer følelsen av å bli undervurdert som kunde. Hvor mye bedre er skriveren kjøpt på Expert enn den bestilt fra Ps.no? Jeg har slett ingen interesse av å holde liv i den utdøende bransjen som fastbutikkene er. Kundegaranti, service, tilgjengelighet..., jada - jada.
    Nei, det er jo greit at du ikke ønsker det. Noen nettbutikker skal ca 150 spenn i frakt for en skriver, samt rundt 40 spenn i ekspedisjonsgebyr. Men vi kan runde ned til 150 totalt.
    Altså kan skriveren hos Expert være opptil 130 spenn dyrere enn på nettet før jeg begynner å "tape" penger (trekker fra 1 liter bensin + slitasje).
    Den billigste du fant kostet 770. + 130 = 1000~, altså kan man si at Expert er på høyde med den billigste nettbutikken! Og det må jo kunne sies å være ganske bra!!

At du ikke ønsker fysiske butikker (jeg bruker dem ikke noe særlig selv heller) betyr jo ikke at dem ikke har livets rett. Ettersom det er så mange av dem er det vel ganske tydlig at dem har godt grunnlag for eksistens.
    Det betyr vel bare at du kan overse annonsene som kommer fra dem, og dermed slippe å "bli lurt" av deres tilbud, og selvfølgelig kjøpe vaskemaskin på nettet.

EDIT 2: Det skulle være 900 over, ikke 1000. ps.no sin side er nede for øyeblikket, men nest billigst er Amentio til NOK 795 + 206 for gebyr & frakt. Totalt altså NOK 1001.

EDIT 3: Nå virker PS.no. Prisen har gått ned til NOK 745 + 236,25 for frakt. Totalt: 981,25. Altså med gammel pris, 770, ville de vært dyrere enn Expert.

Jeg synes det er naivt å betrakte innholdet i annonsetekster på linje med innholdet i annen kommunikasjon. Hvor redelig er innholdet? Hva betyr "det med liten skrift"? Hensikten er jo å overtale, om det så skjer med pant i troverdighet og mot et etisk bedrevitende.
    Ja, hensikten er å informere først og dernest overtale. Men dette gjelder jo generelt for absolutt all produktreklame i alle bransjer.
    Nettopp fordi at det har forekommet snusk i stor stil har vi nå lover og forskrifter som regulerer dette, og som gjør at blant annet noen her på forumet har fått seg BD til prisen av DVD. Men klart, det forutsetter at forbrukerne er våkne.

Du har kanskje ikke opplevd det, men nettbutikkene reklamerer jo veldig mye selv, lokke tilbud etc. Og ikke bare én gang har det forekommet feilprising, som ikke har kommet kunden tilgode, nettopp fordi dem har tatt forbehold med liten skrift.

Problemstillingen i denne tråden er ikke unik for fysiske butikker, men gjelder jo like mye dem på nett.

Jeg synes selvfølgelig at Elkjøp kunne vært hyggelig med trådstarter og som et minimum gitt ham et gavekort eller tilsvarende som et plaster på såret.
    EDIT: Et gavekort på 500 kr ville muligens spart dem for denne tråden, som har over 1900 views og en relativt lite flatterende tittel.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Du har kanskje ikke opplevd det, men nettbutikkene reklamerer jo veldig mye selv, lokke tilbud etc. Og ikke bare én gang har det forekommet feilprising, som ikke har kommet kunden tilgode, nettopp fordi dem har tatt forbehold med liten skrift.

Problemstillingen i denne tråden er ikke unik for fysiske butikker, men gjelder jo like mye dem på nett.
    Og forskjellen er gjerne at folk ikke kjører 11 mil hver vei for å bli skuffet, istedet mottar man en kjip e-post om at ordren er slettet. Følgelig blir det heller ikke opprettet en tråd for å få ut sin frustrasjon.
    Jfr. 60" TV fra Amentio (?) i Tilbudstråden.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    tet før jeg begynner å "tape" penger (trekker fra 1 liter bensin + slitasje).
    Den billigste du fant kostet 770. + 130 = 1000~
    Nesten, men ikke helt

Den største fordelen nettbutikken har, er ikke bare mindre lokaler og ansatte, men de aller fleste har nesten ikke lager. Det meste ligger hos leverandører. I de aller fleste tilfeller, har ikke nettbuikkene bruk for et særlig varelager, og dermed kan en også presse prisene nedover.

En fysisk butikk er nødt til å være dyrere. Kjøper du et litt stort produkt, så er det et slit skulle noe gå galt etter en stund. Av personlig erfaring, har vi hatt folk fra den lokale Expert-butikken, kjøre opp til huset med en leievare frem til det originale produktet ble fikset. Alt slikt koster penger (selv om i dette tilfelle det blir belastet produsent), og jeg synes ofte det er litt greit å forholde meg til en fysisk butikk fremfor en type bak en e-post. Spesielt de litt mindre nettbutikkene er rene "fronter".

For å spore inn på temaet, så synes jeg Elkjøp burde kompensert kunden i dette tilfelle. Det var ingen åpenbar feil som burde vært sett av kunden. Og jeg synes ikke en bør forvente at en kunde må regne med å bruke tid på nettet for å orientere seg om allting. Det er jo derfor vi har fysiske butikker.

Og det at en pris er fremhevet i en reklameavis, betyr ikke at det er tilbudspris, med mindre det står skrevet. Må være mulig å reklamere for en fast pris, uten at folk forventer det skal være et supertilbud.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Nesten, men ikke helt

Den største fordelen nettbutikken har, er ikke bare mindre lokaler og ansatte, men de aller fleste har nesten ikke lager. Det meste ligger hos leverandører. I de aller fleste tilfeller, har ikke nettbuikkene bruk for et særlig varelager, og dermed kan en også presse prisene nedover.
    Jeg tok ikke for meg kostnadsstrukturen i det hele tatt.
    Eksempelet mitt viste bare at Expert hadde tilnærmet lik pris til billigste nettbutikk, og det til tross for forskjellig kostnadsstruktur.

Edit: Hehe, ser resultat skulle vært NOK 900, my bad.ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på en ny golf her forleden , det sto i en avis at den kostet 49 990 ny fra butikk.....

Jeg raste avgårde og fant jo fort ut at de hadde glemt et tall

Men det var jo ikke min feil sa jeg , og jeg kunne jo ikke finne meg i det.

Skal si det var god service når jeg fikk med meg bilen som kostet 499 990 hjem for kun 49 990

(Seff stemmer ikke denne teksten , Hva forventer vi av butikker egentlig)

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    49 990 for en Golf er for dyrt det å.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    49 990 for en Golf er for dyrt det å.
    Mer enn hva jeg hadde betalt for en ny Golf

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg la inn annonseeksemplet var det for å peke på den generelle grådigheten som kommer til syne særlig ved sesongsalg og spesielt i elektronikkbransjen.
    Og for å peke på "grådigheten i elektronikbransjen" bruker du en annonse på et produkt som er annonsert billigere en noen nettbutikk?
    Du hoppet glatt over at jeg påpekte at du må betale frakt i tillegg når du handler fra nettbutikker, men nå har også Pegpisk bevist at printeren var dyrere fra billigste nettbutikk, enn hos Expert.

Skriveren kjøpt fra Expert er akkurat like bra/dårlig som den fra Ps.no, eneste forskjellen er at den blir litt dyrere fra Ps.no, også må du vente en uke på å få den.

Hvis du ikke har noen som helst interesse i at fastbutikkene skal eksistere regner jeg med at du er så prinsippfast at du ikke handler produkt som er billigst hos de heller?

Når jeg "anklager" deg pirium for å være en prispresser, er det ikke minst på grunn av ansettelsesforholdet i konsernet. Dertil "tar du med deg" policyen inn på forumet og nærmest automatisk tilbakeviser trådstarters kritikk av kundebehandlinga han møtte der. På bakgrunn av innlegg #8 fastholder jeg derfor inntrykket av deg som en prishisser. Vi står på hver side av disken og det du har, får jeg også andre steder. Sånn ser det ut herfra.
    I slike tråder bruker jeg bestandig å opplyse at jeg jobber i elektrobutikk, slik at jeg ikke skal bli beskyldt for å ha en skjult agenda. Selv om jeg jobber i butikk er jeg på avforum som privatperson, og formidler mine private meninger.
    Selv om du linker til et innlegg klarer jeg ikke helt å skjønne hvorfor du kaller meg prishisser. Er jeg automatisk en prishisser fordi jeg jobber i butikk? Eller fordi jeg sa at 3495,- var en bra pris på kameraet trådstarter var ute etter? Det er ingen nettbutikker i prisguiden som er billigere iallefall, så jeg står for mitt utsagn.

Du er flink i paint da, det skal du ha.

-dscf3452a-jpg

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordmenns grådighet er svært fascinerende.

Vi har det virkelig ille.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •