Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 143
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    La meg gjenta poenget mitt, feks elkjøp har ofte en vare i begrenset opplag på tilbud. Hadde jeg sett noe jeg virkelig hadde lyst på er det ikke tvil om at jeg hadde gitt gass for å få tak på en før det ble tomt, og de fristet med andre tilbud..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som oftes har de ikke mye inn av disse tilbuds varene , det er lokemidler , og slike ting går som oftes i minus på også , slik at de vil desperat bare få folk til seg og prekke på helt andre produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal det være slik at om en butikk har en skrivefeil, eller gjort andre feil så må de bøye seg i støvet og knele og kaste penger etter kunden? Elektronikkbransjen i Norge har det ikke akkurat lett. Med de marginene det opereres med og med de kostnadene de har idag så kan en ikke akkurat forvente seg at det skal stå fagfolk i butikkene.

Jeg er for øyeblikket på jakt etter en ISDN bordtelefon og var innom diverse butikker på Lørdag. På Expert så traff jeg en hyggelig medarbeider som var telefoneksperten. Spurte han om han hadde ISDN bordtelefoner og han sa t det hadde de masser av. OK tenkte jeg, det skal bli spennende. Han fulgte meg til der de hadde telefonene og viste meg 6 stk. Det var jo ikke ISDN men vanlige analoge tlf. Det gjorde jeg han oppmerksom på men han hørte ikke på det. Seff var det ISDN tlf . Han tror fortsatt at det er ISDN tlf han har.

Du kan ikke forvente så mye av de store kjedene idag. De kan veldig lite om produktene de selger. Det blir vel som et slags lagersalg hvor de viser deg veien. Problemet er vel idag at de påberoper seg ekspertise. De kunne kanskje tone ned dette litt .

Det er litt synd at det er slik. Prisene skulle heller vært høyere slik at vi kunne hatt flere fagbutikker. Det er på en måte forbrukernes feil da de fleste setter pris framfor service. Når det gjelder PCer så har det vært slik lenge. Når alle vil selge dette, tom RIMI, Coop og Lidl så sier det sitt. Resultatet av dette i dag er jo at det meste av service på PCer foregår via innsending og laaang venting. Og så har du tlf support. Mange som sitter der har ikke anelse hva de snakker om. Hadde problemer med en laptop. Skal ikke nevne merke her nå. Problemet var at dvd spilleren ikke dukket opp i BIOS. Den var rett og slett borte. Resatte BIOS men samme problem. Satt i en ny spiller men fortsatt ingen spiller. Ringte da support hvorpå jeg traff en skikkelig spesialist som sier at jeg må slette noe i registeret. Jeg sier da at det kan jeg ikke, jeg skulle formatere harddisken da systemet var krasjet. I tillegg så er jo spilleren borte fra BIOS. Han ble mer og mer hissig og sa at om jeg ikke gjorde som han sa så måtte jeg betale for reparasjonen om jeg sendet den inn. Jeg ga opp og ba han sende info på hva jeg skulle slette. Sendte inn maskina og fikk den tilbake noen uker senere hvor de hadde bytta DVD spilleren. Startet opp systemet og det lå fortsatt ingen spiller der

Slike ting som dette gjør kunde skikkelig frustrerte da de som regel er avhengige av maskinene sine. Men som sagt, dette markedet regulerer seg etter pris og kostnader. Bare så utrolig synd at folk ikke skjønner at dette går hånd i hånd med servicenivået.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta med deg anonsen på lefdal, de har prisgaranti

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Slike ting som dette gjør kunde skikkelig frustrerte da de som regel er avhengige av maskinene sine. Men som sagt, dette markedet regulerer seg etter pris og kostnader. Bare så utrolig synd at folk ikke skjønner at dette går hånd i hånd med servicenivået.
    Dersom det var et 1:1-forhold mellom pris ut og butikkens kostnader (bl.a. til service) så hadde det vært en ting, men så lenge kundene er dårlig orientert så er det mulig for butikkene å kutte kostnader uten å redusere prisen ut. Dette er vel hele essensen i å drive butikk.

Jeg mistet all respekt for Elkjøp når jeg oppdaget at en lokal butikk skrudde i menyene på lokke-tilbud-tven for å ødelegge bildet. Tilsvarende ble ikke gjort på modellen ved siden av som "bare var 1500,- dyrere". Jeg gjorde dem oppmerksom på problemet og stilte selv tv-en tilbake til defaults, bare for å se neste dag at de hadde ødelagt bildet igjen.

Konklusjon:
    Elkjøp (og sikkert de fleste tilsvarende) er kyniske foretak som primært eksisterer for å tjene penger. Når man har erkjent det, så kan de likevel være av nytte for oss forbrukere.

-k

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg mistet all respekt for Elkjøp når jeg oppdaget at en lokal butikk skrudde i menyene på lokke-tilbud-tven for å ødelegge bildet. Tilsvarende ble ikke gjort på modellen ved siden av som "bare var 1500,- dyrere". Jeg gjorde dem oppmerksom på problemet og stilte selv tv-en tilbake til defaults, bare for å se neste dag at de hadde ødelagt bildet igjen.
    Slike butikker ødelegger for alle de som prøver å være seriøse. Å justere bort bildet på utstillings-tv'er er IKKE lov, blir det oppdaget vil det medføre bøter på 6 sifret beløp. Spør du meg så har de butikkene som blir tatt og bøtelagt fortjent det, ingen i bransjen er tjent med slik oppførsel.

Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Konklusjon:
    Elkjøp (og sikkert de fleste tilsvarende) er kyniske foretak som primært eksisterer for å tjene penger. Når man har erkjent det, så kan de likevel være av nytte for oss forbrukere.

-k
    Godt oppservert.

Ærlig talt, hvor mange private bedrifter er det som ikke prøver å tjene penger? Du er sikkert ansatt i en eller annen bedrift du også, og du får sikkert lønn for det. De pengene må komme fra et sted, om ikke bedriften din tjener penger har de heller ingen penger å betale sine ansatte.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke problemet, det står at de tar forbehold om trykkfeil. Og det der er så stor forskjell ifra ordinær pris, at det burde ringe noen bjeller (om man har noen da..).

Det er surt ja, men ikke noe du kan direkte klandre Elkjip for.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Altså mener du at de like gjerne kan slutte å skrive priser i reklamene da man bør ringe og sjekke hva prisen er...?

Før du kommer med slike utsagn,kan du telle hvor mange priser som er oppgitt i den aktuelle annonseavisa. Regn deg så fram til hvor stor feilprosenten er, så ser du at de ikke har bommet stort. 0,5% eller noe slikt som er feilpriset, i denne avisa. Totalt sett gjennom et år er det snakk om noen promille som er feilpriset.

Du har hengt deg forferdelig opp i denne ene prisen som står i avisa, samtidig som du glatt overser "forbehold om trykkfeil" som står i samme avisa. Forbeholdet er satt for å unngå store tap i forbindelse med slike episoder, som ofte ligger utenfor elkjøps ansvar. (Som sagt, det kan godt være trykkeriet som har bommet.)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du kommer drassende med den "ipaper.ipapercms.dk" webadressen hver gang noen påpeker at annonseavisen på ELKJOP.NO (Elkjops offisielle nettside) er rettet opp.
    Elkjøp har rettet opp avisa på nettsia si, samtidig som de informerte alle som kom innom butikken om feilen. Jeg vil si at de har gjort det de kan innenfor rimelighetens grenser for å informere kundene.

Syns du virkelig dette er så ille som du gir inntrykk av, kan du jo fint kutte ut elkjøp, og aldri handle der mer uansett hvor gode tilbud de har. Valget er ditt.

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lei opplevelse det her...

Kjørte en gang ens ærend fra Larvik til Lier for å kjøpe støvler. Ringte da på forhånd og fikk ekspeditrisen til å BEKREFTE personlig at de hadde min størrelse inne, ellers hadde jeg kasta bort 200 km og nesten 3 timer på ingenting.

Selv har jeg kun positive inntrykk av Elkjøp. Slo blankt av 200,- på min Harmony One fordi jeg sa den hadde stått til dette på nettet, uten å diskutere. Finner svært ofte ting rimeligere her enn mange andre steder, f.eks. film og spill.

Mange ting handler man bare ikke på Elkjøp, av åpenbare årsaker (PC f.eks), men til "vanlige ting" der de er rimeligst finner jeg det helt topp å handle hos dem.

Hehe, legger med en screenshot fra Facebook av ei vennine som så svart etter et Biltema-besøk. Ikke for å sammenligne med denne episoden, men artig læll
    Vedlegg 69601

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1DrE
    Hehe, legger med en screenshot fra Facebook av ei vennine som så svart etter et Biltema-besøk. Ikke for å sammenligne med denne episoden, men artig læll
    Vedlegg 69601
    Ja,det der er et godt eksempel på hvordan mange forbrukere har blitt. Hun har selv plukket varen uten å sjekke at den passer. Hun skrur av ALLE knottene på kjøkkenet,uten å sjekke at de nye passer. Hun bryter forpakningen, uten å sjekke at det hun har kjøpt faktisk passer. Når hun oppdager at HUN SELV har gjort en tabbe,blir hun sur på Biltema for at de ikke vil ta tilbake en usalgbar vare..!
    Det verste er at hun får en haug med støtteerklæringer også.
    Ansvarsfraskrivelsen i det norske folk når stadig nye høyder..

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Vedlegg 69601
    Syns nesten historien i vedlegget var mer skremmende enn artig..
    Får da være måte på å syte når man sjøl gjør noe galt eller åpenbart har så lite peiling på hva man driver med
    "..men hvem FAAN ser i katalogen for å kjøpe håndtak og knotter da????"

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er artig når du vet hvordan vedkommende er
    Tenkte når jeg leste dette at "dette må jeg bare ta vare på"! Ufattelig at noen kan skyte seg selv såpass i foten, og legge ut om det på facebook sånn at alle kan se hvordan man har driti seg ut...

Hadde det vært meg som hadde gjort dette hadde jeg aldri i verden sagt det til en sjel, men skamma meg i det stille og kjøpt nye knotter et annet sted.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om man andre steder i landet her mottatt en annonseavis fra Expert med "tilbud" i anledning bl.a. stipendpenger i omløp. Uansett, oss lettlurte trygdemisbrukere i "Gokk" har fått en i posten. Skulle kjøpe en multifunksjonsskriver til en kompix og bladde opp på side 4. Å joda, her var det en av sorten, "tilbudspris": kr. 999.

En sjekk på kelkoo.no viser at samme skriver pr. 07.09. 2010 har en snittpris på 886 kroner hos de 13 butikkene som fører den. Billigst hos Ps.no: 770 kr, dyrest hos Boostep.no: 1123 kr. Ellers ligger prisen hos alle de 11 andre forhandlerne under Ex-fjert sin.

Hvordan forklarer prishissere som f.eks. kundekonsulent pirium denne uoverensstemmelsen?

-dscf3452-jpg

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Hvordan forklarer prishissere som f.eks. kundekonsulent pirium denne uoverensstemmelsen?

-dscf3452-jpg
    Tja, merkelig hvordan begreper blandes sammen. Annonseavis er ikke det samme som tilbudsavis.
    Kampanje er ikke det samme som tilbud.

Eks:
    For ca 12 år siden jobbet jeg på Clas Ohlson i helgene. Som mange andre butikker sendte dem ut annonseaviser til husstander.
    Avisen viser et produkt med tilhørende pris.
    Varer som er på kampanje settes da ofte nærme inngang eller tilsvarende, slik at kunder som har lest avisen lett skal finne produktet.

En smart kunde hadde i tillegg gått bort i hyllen der varen normalt ligger og observert at hylleprisen var den samme prisen som opplyst i kampanjebilaget, og kom til meg for å klage.
    Ærlig som jeg var, forklarte jeg henne at det slettes ikke stod noen sted i annonsen om det var tilbud (les: rabattert pris), men at det var en kampanje for at kundene skulle få opp øynene for akkurat denne type varer. Og den gode prisen hun hadde lest faktisk var veiledende.!
    Kunden var selvsagt litt misfornøyd, men prisen var det jo likevel ingenting å si på og hun trengte varen, så da kjøpte hun den.

Lang historie kort:
    Perfekte rasjonelle kunder som deg, zeezar (og meg, håper jeg) sjekker gjerne pris 5 steder, minimum 3 steder før vi handler. All grunnleggende markedsteori er basert på nettopp dette.

Men dessverre (heldigvis for noen) finnes det mange som tror at en pris skrevet på et stort skilt automatisk betyr tilbud, eller at ingen annonserer sine varer med mindre det er rabatterte produkter det er snakk om.

Det er IKKE ulovlig å annonsere for sine produktere.
    Det ER ulovlig å drive bevisst villedende prisinformasjon. Feks. oppskrytte "før"priser etc.

Tilsvarende virker det som om uttrykket fortsatt lever:
    Det spiller ingen rolle hva det koster bare tilbudet er bra!

Edit: Jeg anbefaler selvsagt ingen å kjøpe hos Expert dersom dem er dyrest. Anbefalingen er selvsagt at alle må sjekke prisen ALLTID.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp kjørte en stund priser på dvd filmene sine, bd var også avbildet og man ble forledet til å tro at det var samme pris for begge.
    det var det ikke, etter noen uker ble jeg lei og kontaktet forbrukerombudet, fikk medhold at dette va ulovlig, ble så kontaktet av elkjøp med beskjed om at jeg kunne møte opp i nærmeste butikk og plukke bd til kr 99 pr stk, dette sikkert for å slippe dårlig pr pga bruk på markedsføringloven, jeg endte opp fornøyd med x antall filmer i hylla, bla pinochio se utgave til 279.- som ejg gav 99 for

Active 1DrE sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holdt på å brenne meg her om dagen, på Coop Obs:

3-pack 200gr Stratos til 59,-

Litt bortenfor lå 200gr-platene enkeltvis til 19,-

Man TAPER jo her på å kjøpe 3-packen!

Folk tror gjerne ting er rimeligere fordi det selges i større pakninger, eller hvis det er en egen stand/monter med varen utstilt. Var rett før jeg gikk rett i baret selv.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk tror gjerne ting er rimeligere fordi det selges i større pakninger, eller hvis det er en egen stand/monter med varen utstilt. Var rett før jeg gikk rett i baret selv.
    Har gått på samme smell selv med refill-forpakninger. Slettes ikke alltid at det er billigere.

Mindre emballasje - høyere pris (pr ltr/kg)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har et bilde fra utsiden av en Shellstasjon med det samme... Det var kr. 19 per stk for spylerveske, og huske ikke hva totalprisen var for 3, men det var noen kroner mer enn å kjøpe 3 løse... ;-) (Har ikke bildet her nå...)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ica ved der jeg jobber har ofte tilbud på berlinerboller. 2stk for 10,-
    Ser man litt lengere ned på eskene står det 5,- pr stk. Altså ikke noe avslag ved å kjøpe 2.

Men det virker nok psykologisk på en del. Man plukker automatisk 2stk istedet for 1.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Jeg vet ikke om man andre steder i landet her mottatt en annonseavis fra Expert med "tilbud" i anledning bl.a. stipendpenger i omløp. Uansett, oss lettlurte trygdemisbrukere i "Gokk" har fått en i posten. Skulle kjøpe en multifunksjonsskriver til en kompix og bladde opp på side 4. Å joda, her var det en av sorten, "tilbudspris": kr. 999.

En sjekk på kelkoo.no viser at samme skriver pr. 07.09. 2010 har en snittpris på 886 kroner hos de 13 butikkene som fører den. Billigst hos Ps.no: 770 kr, dyrest hos Boostep.no: 1123 kr. Ellers ligger prisen hos alle de 11 andre forhandlerne under Ex-fjert sin.

Hvilken uoverenstemmelse snakker du om? Er det en uoverenstemmelse at Expert, som er en fysisk butikk, er noen kroner dyrere enn billigste nettbutikk? Du velger bevisst å ikke ta med fraktpriser i den sammenligningen, men om du faktisk skal kjøpe varen og ikke bare klage på pris må du betale frakt når du kjøper fra nettbutikk.
    For mange så er det faktisk verdt en 50-lapp å få varen der og da, istedet for å vente en uke på å få den i posten.
    Som flere nevner så har Expert, og alle andre butikker, lov til å ta den prisen de vil for et produkt. Om du som kunde skal kjøpe til den prisen er helt opp til deg. Det er allment kjent at Expert ikke er av de billigste, de har heller aldri prøvd å være det.

Et annet poeng er at det er INGEN butikker, nettbutikker inkludert, som er billigst på alt. De forskjellige butikkene kjører forskjellige kampanjer og tilbud, så er det opp til kundene og handle der de vil.

Jeg vil også vite grunnlaget for at du kaller meg for en "prishisser", den skjønte jeg rett og slett ikke.

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •