Måtte Elkjøp brenne i *******! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 143
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du sa selv at det hang en plakat i butikken. Greit nok de kunne vært litt raskere med å fange opp prisen på nett. Men hva med de som ikke sjekker nettet da? De som kun henvender seg til blekka de får i posten? Skulle elkjøp sendt ut en rettelse i posten til alle norges husstander med express post? Eller kanskje hørt med Nrk om de kunne nevnt det i nyhetsoppdateringen på tv og radio?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også litt imot Elkjip om dagene.
    Kort og ikke så godt er historien som følger.

Kjøpte laptop til skolebruk for to årsiden.
    Da jeg er fremdeles uten lappen er det vanskelig å komme seg til nærmeste Elkjip butikk. Valget er derfor og gå direkte til Produsent, i dette tillfellet HP. Som har vert veldig greie på service. Vis jeg husker riktig har jeg hatt veldig mange innsendinger til Infocare, som forøvrig reparerer for både Elkjip og HP.

Vis jeg husker riktig var innsengingene sådan;

1.gang Problemer med mus; tok et par uker
    2.gang fremdeles problemer med mus. tok en uke
    3. fremdeles problemer med mus etc. tok et par uker
    4. skjermen slår seg av; tok x antal uker
    5. Pcen kommer tilbake, ikke ferdig satt sammen. tok en uke
    6. pcen kommer tilbake, nesten ferdig satt sammen men mangler wlan
    7. pcen kommer tilbake med wlan og fremdeles ikke 100% satt sammen.

Ber derfor HP om å få hevet kjøpet. De sender meg en skjema som jeg fyller ut, og blir senere kontaktet per telefon av HP der vi ble enige om at antagelig det raskeste vil være å levere den inn til elkjøp og heve kjøpet.
    .... Så går det et par uker og jeg klarer å reise inn til elkjøp;

Går i reklamasjons avdelingen og blir sendt inn til pc klinikken, som forøvrig er stengt den dagen, blir enkelt vist raskeste vei til reklamasjons avdelingen, gjennom personal veier og slikt. Og ender opp på rek.avdelingen.

Der får jeg besjed om at det han kunne gjøre var å sende den inn til nettop INFOCARE. for å sjekke igjennom feila på maskinen. At de stemmer med min beskrivelse. Det går to uker, og jeg får beskjed om at pcen er klar.

Jeg reiser inn og går til pc klinikken, da jeg ville tro at de tok seg av reklamasjons og slikt. Joa, greit nok det, men han "sa" at han ikke hadde mulighet til å spore maskinen sine tidl. reprasjoner,( som HP sa klart og tydelig at de hadde mulighet til.) Jeg sa klart ifra (akkuratt som før jeg leverte maskinen inn) at jeg ønsker å heve kjøpet da jeg rett og slett ikke gidder mer reprasjoner og tidkrevende emailer til verksted for en maskin som etter x antall reprasjoner ikke fremdeles holder mål. Svar fra han var i grunnen at jeg måtte si ifra om slikt på forhånd, (Noe som jeg har GJORT!!!)

Så skulle han sende HP/Infocare en mail om å sende alle reprasjons dokumentene på denne maskinen, slik at de kunne heve kjøpet. Han lovte å ringe meg dager etterpå.

Neste dag gikk, og ingen ringte. Dager etterpå ringer det en telefon kl 9 på morgenen, da jeg jobber kveld, så sov jeg da telefonen ringte og med andre ord ikke hørte den. Prøver derfor å ringe opp igjen, på nøyaktig samme nummer, som ikke er et "815" NUMMER. Der sa en datastemme noe med at abonomenten har fått nytt nummer og det nye nummmeret er; (Elkjøps kundesenter)

Jeg bestemte meg derfor å ringe de, etter en veldig kjedelig og irreterendes musikk "KØ" mens jeg venter i en del minutter for å få snakke med en kundeservice betjent. (Kall det hva du vill) Da blir det altså en forklaring som tar ca 12-15 minutter om alt som har sjedd sålangt, å hun skulle gi butikken beskjed om å ta kontakt med med ASAP.

Etter dette som forøvrig var sist onsdag så har jeg ikke hørt noe ifra de.

Jeg begynner å bli drita lei, og angrer på at jeg har kjøpt følgende varer fra de.

; 21" CRT TV
    ; Justin Bieber CD
    ; Stasjonær PC
    ; Denne laptopen
    ; Ekstern hardisk på 1,5tb som etterhvert må inn på service (YAY)
    etc etc etc.

Blir nok Siba eller Lefdal neste gang ja. Eller datakjeden.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du sa selv at det hang en plakat i butikken. Greit nok de kunne vært litt raskere med å fange opp prisen på nett. Men hva med de som ikke sjekker nettet da? De som kun henvender seg til blekka de får i posten? Skulle elkjøp sendt ut en rettelse i posten til alle norges husstander med express post? Eller kanskje hørt med Nrk om de kunne nevnt det i nyhetsoppdateringen på tv og radio?
    Mener du at det er forbrukeren sitt annsvar å sjekke om tilbudsaviser har rette priser???

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en laang krig med elkjøp ang en sprukket oljeovn de nektet å godta reklamasjon på. Tror jeg betalte 400 for ovnen, men karen i reklamasjonsluka var så frekk at jeg bestemte meg for at; du skal jammen få se gutten min..

Endte opp med at sjefen for importøren sendte mail til sjefen for service/reparasonsavd, som videresendte den til sjefen til mitt lokale Elkjøp, som videresendte den til meg og kundebehaldleren jeg hadde snakket med.
    Trenger vel ikke å si at jeg ikke har sett ham på elkjøp mer, og at jeg fikk ny ovn..

Så, gidder man å kjempe små kriger er det ikke nødvendigvis ikke såå vanskelig å vinne dem..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sa, jeg er på deres mailingliste, der kunne de informere om feil, de kunne skrive det på nettsiden sin, de kunne rettet opp i avisa som fremdeles ligger på nettstedet...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Som jeg sa, jeg er på deres mailingliste, der kunne de informere om feil, de kunne skrive det på nettsiden sin, de kunne rettet opp i avisa som fremdeles ligger på nettstedet...
    Og som sagt, flere ganger, er prisen rettet opp i avisa som ligger på Elkjop.no.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Og som sagt, flere ganger, er prisen rettet opp i avisa som ligger på Elkjop.no.
    Den var ikke det når jeg kjørte bort ca kl 19, og den var ikke det når jeg kom hjem ca 21. Nå har jeg ikke sjekket.

Edit: Fremdeles vises prisen til 1795 her på Elkjøpavisen for uke 36

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Mener du at det er forbrukeren sitt annsvar å sjekke om tilbudsaviser har rette priser???
    Jeg mener at når man bor 22 mil unna en butikk så tar man forhåndsregler før man legger ut på tur. Om jeg skal ha noe bestemt fra en butikk i svinesund ringer jeg dem først for å sjekke før jeg setter med i bilen. Så dritt som elkjøp er ifølge folk her må jo dere snart lære at de ikke er til å stole på. Det gjelder vel strengt tatt alle norske butikker. Gudene vet hvor mange ganger jeg har gått tomhendt hjem fra matbutikken, bohus, skeidar, maxbo, montér, expert, siba etc etc

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var ikke det når jeg kjørte bort ca kl 19, og den var ikke det når jeg kom hjem ca 20.30. Nå har jeg ikke sjekket.

Edit: Fremdeles vises prisen til 1795 her på Elkjøpavisen for uke 36

Du har rett. Send en mail med saklig saksgang og tone til de som leverer produktet til elkjøp, så går jeg ut fra at de tar ansvar.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at når man bor 22 mil unna en butikk så tar man forhåndsregler før man legger ut på tur. Om jeg skal ha noe bestemt fra en butikk i svinesund ringer jeg dem først for å sjekke før jeg setter med i bilen. Så dritt som elkjøp er ifølge folk her må jo dere snart lære at de ikke er til å stole på. Det gjelder vel strengt tatt alle norske butikker. Gudene vet hvor mange ganger jeg har gått tomhendt hjem fra matbutikken, bohus, skeidar, maxbo, montér, expert, siba etc etc

Og jeg mener at når det gjelder de aktuelle kjedene du nevner her er det på tide at noen gidder å ta opp temaet.

De fleste har vel fått med seg at når noen reklamerer med flybilletter fra Norge til andre siden av kloden til kr 199.- inkl avgifter så er det snakk om ca ingen pr fly som går. Så da kjøper vi like gode den dyre der når vi først snakker med dem.
    EL-kjedene frister med vaskemaskiner til 1500.- som de ikke har på lager, greit nok. Da kjøper jeg den til 7500 siden jeg er der og trenger ny maskin.. Osv..

Vi nordmenn er alt for redde for at naboen skal se at vi klager..

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syting & klaging.... Om du gidder å kjøre 11 mil for et kamera til /1795/ ?? er det nok lurt å ikke bare hive seg i bilen. Jeg hadde skjønt det hvis det var snakk om store penger eller noe livsviktig, denne klagingen derimot blir bare latterlig lesing. Og klage på et forum over elkjøp er bare latterlig, dessuten har vel de fleste /med forbehold om feil/ gjemt et eller annet sted i papirmølja som sendes ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Syting & klaging.... Om du gidder å kjøre 11 mil for et kamera til /1795/ ?? er det nok lurt å ikke bare hive seg i bilen. Jeg hadde skjønt det hvis det var snakk om store penger eller noe livsviktig, denne klagingen derimot blir bare latterlig lesing. Og klage på et forum over elkjøp er bare latterlig, dessuten har vel de fleste /med forbehold om feil/ gjemt et eller annet sted i papirmølja som sendes ut.

Ja, og på grunn av idioter som deg som finner seg i at det er sånn, så fortsetter det sånn....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ingene anelse om hvor mye et sånt kamera koster. Men uansett hva dere vrir og vender på, de hadde hatt GOD tid til å rette opp dette og informere om feilen, det er det som er hele cluet her!
    Du satt tydeligvis med nettilgang, og kunne lett sjekket opp dette. Tror også at det var en grunn til at du kjørte hele 11 mil for å handle det. Mulig du ikke visste at akkurat denne modellen vanligvis lå mellom 3500 og 4500, men du så nok at 1800 var svinbillig alikevel. Ikke noe forsøk på angrep på deg i det hele tatt, men dog.

Det med at de bør rette opp en slik feil er jeg enig i, men hver enkelt butikk kan ikke ta på seg dette ansvaret. Det eneste de kan gjøre er å melde inn feilen til Elkjøp sentralt vil jeg tro. Så er vel sikkert "problemet" igjen da, at folka som sitter med rådighet, og de som sitter med kunnskapene til å endre siden sikkert ikke har nattvakt :P

mk4:
    Jeg vil ikke kalle det her noe forsvar av Elkjøp, da jeg ikke er spesielt glad i Elkjøp selv. Og er enig i at taktikken mange selgere hos de (og sikkert en del andre butikker og), hvor de annonserer "inntrekkere" og så lagerfører bare en ørliten mengde av de, og uansett prøver å prakke på alle og enhver ett mye dyrere produkt, er forferdelig smakløst..

Beklager rotete setninger..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Altså, om du er så tjukk i huet at elkjøp er den eneste butikken i verden som eksisterer så er det ditt problem. Det fins XXXX antall butikker både på nett og rundtom. Og kalle meg idiot pga at jeg ikke deler samme irritasjon over elkjøp er å gå langt over streken. Men O.T igjen, jeg skal gå med på at det sikkert er jævlig irriterende å komme til en butikk hvor det viser seg at /tillbudet/ ikke var så realt likevel. På den annen side blir det ren & skjær idioti av å nagge rundt på et forum istedet for å ta diskusjonen internt med elkjøp.
    Tråder som har topic ; /Måtte elkjøp brenne i *******/ blir utfra min oppfatning mer til forsøpling en nytte. Så min konklusjon er /kjedelig situasjon/ ja, /nødvendig å grine på et forum/ med ropende topic ; nei.

Ja, og på grunn av idioter som deg som finner seg i at det er sånn, så fortsetter det sånn....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg det ble vell mye munnhuggeri her.. Er da ikke noe poeng i å slenge dritt til hverandre?

OP: Jeg har veeeldig god forståelse for at det er utrolig irriterende når noe sånt skjer. Men igjen, det hadde kanskje vært en ide og sjekket litt før man dro? Og uansett, det er ikke sikkert det er _så_ enkelt for Elkjøp å få varslet fra om trykkfeil i annonser på dagen som du tror?

Lars J: Kan tildels være enig i noe av det du sier, men er det nå nødvendig å være så udiplomatisk? Og dessuten, hva som er en bra tråd på det her forumet og ikke, er vel gjerne _litt_ subjektivt? :P

PS, jeg vet at jeg har ekstremt lite posts her inne, er mer en leser enn en skriver, så beklager om jeg blander meg inn i de mer aktives krangler

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Man kjører ikke 11 mil for et kamera til skarve 1795,- uten å sjekke at det faktisk er på lager.
    2) Jeg skjønner himla godt at det er irriterende med feilprising. Dog mener jeg likevel at man som kjøper i dagens samfunn bør sjekke opp prisene på nett før man handler da det som allerede nevnt fins XXXXXX antall butikker å velge mellom en 1. og beste.
    3) Med slik topic ber man om å få /pepper & synspunkter/ fra begge sidene av leiren.
    4) Jeg forsvarer ikke elkjøp eller noen av de andre /aktørene/ angående hverken /kundebehandling, salgsmetoder etc/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Man kjører ikke 11 mil for et kamera til skarve 1795,- uten å sjekke at det faktisk er på lager.
    2) Jeg skjønner himla godt at det er irriterende med feilprising. Dog mener jeg likevel at man som kjøper i dagens samfunn bør sjekke opp prisene på nett før man handler da det som allerede nevnt fins XXXXXX antall butikker å velge mellom en 1. og beste.
    3) Med slik topic ber man om å få /pepper & synspunkter/ fra begge sidene av leiren.
    4) Jeg forsvarer ikke elkjøp eller noen av de andre /aktørene/ angående hverken /kundebehandling, salgsmetoder etc/
    Altså mener du at de like gjerne kan slutte å skrive priser i reklamene da man bør ringe og sjekke hva prisen er...?

PS, får ringe kiwi i morgen å spør om prisen på leverpostei er riktig...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Hva er det med /med forbehold om trykkfeil/ du ikke forstår?
    Og, selvsagt er det ikke rett å oppgi villedende priser. Men jeg står like fullt ved min mening at man bør sjekke prisnivåene /f.eks/ på internett /før/ man kjøper.

Altså mener du at de like gjerne kan slutte å skrive priser i reklamene da man bør ringe og sjekke hva prisen er...?

PS, får ringe kiwi i morgen å spør om prisen på leverpostei er riktig...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skal folk vite hva *xxx* modell koster til vanlig?? (uten å måtte bruke mange timer på det) Mange kjøper et kamera til 995/1495/1790 kr på elkjøp, på impuls. (Om de så må kjøre 15 mil hver vei ). Tror ikke mange av de ser på hva førprisen er, dog heller ikke lagerstatus på nettet.

Ang topicen. Greit å opplyse, men overskriften er litt for mye av det dårlige. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Ostemannen ; Det er mulig jeg er litt over gj.snittet nøye på pris-sammenligning ,og man trenger ikke bruke flere timer. Et kjapt søk på prisguiden eller kelkoo gir deg en pekepinn ifht hva elkjøp krever. Men jeg kjører aldri 11 mil for å spare såpass lite.

Side 2 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •