Elnor på Majorstuen konkurs? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Min neste TV blir nok muligens av et annet merke
    De Samsung-produktene jeg har eid, har ikke utmerket seg ved driftsikkerhet, og selv kommer jeg neppe til å kjøpe noe fra Samsung igjen.

Men de problemene du opplever her, vil være de samme uansett merke. Det du må gjøre neste gang, er å forsikre deg om at du kjøper gjennom en forhandler som produsenten har avtale med -- selv om det skulle koste en tusenlapp mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mye jeg kunne gjort annerledes: Sjekket regnskapet til Elnor mtp konkursfare, tatt lydopptak av at selger ikke informerte meg om at dette var en paralellimportert tv osv ;-), men i bunn og grunn gjelder det jo at en produsent bør kunne garantere for sine produkter uansett hvor de er kjøpt så lenge det gjelder tekniske feil kunden ikke kan stilles ansvarlig for. Og det er jo heller ikke slik at jeg har importert den selv. Den er kjøpt fra en norsk forhandler som uheldigvis, for meg, har gått konkurs :-( Jeg som sikkert mange andre vet jo ikke engang at forhandlere driver med parallellimport for å holde prisene nede. Det var jo heller ikke slik at den var mistenkelig billigere enn konkurrentene heller slik at man hadde grunn til å lure på hvordan de klarte å holde så lave priser. Kanskje en tusenlapp. Max.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe fornuftig svar fra Samsung, bare en auto mail i retur.

"

Dear XXXX

This is an E-mail from Customer Service Department of Samsung Electronics H.K. Co. Ltd.

Thank you for your enquiry. For overseas customer, please contact our colleagues in your living country for further assistant, kindly refer to the following hyperlink for more information related to our offices in other countries. Sorry for any inconvenience caused.
    Visit Your Country Site*|*SAMSUNG

Thank you for your supporting to Samsung product. Should you have further enquiry, please free feel to contact us at (852)3698-4698 or visit http:// 香港三星電å* and click "Contact us" button to send E-mail to us, we are always at your services.

Yours Sincerely

Customer Service Department

Samsung Electronics H.K. Co. Ltd.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke Elnor som har importert/parallellimportert denne selv. Forhandlere driver stort sett ikke med slikt. Elnor har mest sannsynlig kjøpt TV'en av en distributør. Distributøren er den egentlige importøren. Antakeligvis enten Norek eller Itegra i dette tilfellet.
    Du har jo et serienummer og typebetegnelse på TV'n din. Kontakt Norek og/eller Itegra og legg fram historien din. De har ganske sikkert oversikt over serienummere på TV'er de har levert til Elnor. Mulig de også vil kunne hjelpe deg med support/service, eller i det minste et godt tips, i og med at de er "neste ansvarlige ledd" etter at Elnor gikk konk. (Gitt at det er en av de som har importert den da. Men det er svært sannsynlig.)

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det vedkommende over her sier stemmer, så burde den infoen også være mulig å få ut av enten bobestyrer eller noen som jobber der tidligere?
    Burde vel være mulig å få tak i noen som hadde med sjappa å gjøre? Høre hvor de kjøpte Samsung-TVer ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha sjekket dette med Forbrukerrådet! Jeg finner det merkelig at det ikke er reklamasjon på et produkt kjøpt i Norge. Særlig når produktet er kjøpt ny og av en relativt seriøs forhandler.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få det på det rene: Alle TV-er kjøpt av norsk forhandler har du fem års reklamasjonsrett på. Prdusentgaranti er, som tidligere nevnt, ikke lovfestet, og er som regel mellom forhandler og produsent. Ofte dekker produsenten feil de to første årene, og så dekker butikken feil de tre siste årene.

Problemet her er at Elnor er konkurs, og at det er usikkert hvem man kan reklamere til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ringe de i morgen :-) Tviler på at de vil påta seg noe mer ansvar enn de er strengt tatt nødt til, men verdt et forsøk :-)
    Poster responsen jeg får her i morgen ;-)

Newcomer Salomon sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent....

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jack_d
    Jeg ville ha sjekket dette med Forbrukerrådet! Jeg finner det merkelig at det ikke er reklamasjon på et produkt kjøpt i Norge. Særlig når produktet er kjøpt ny og av en relativt seriøs forhandler.
    Reklamasjon har du ja. Mot selger. Og selger er i dette tilfellet konkurs.

Da kan kunde reklamere mot tidligere salgsledd. Dette er IKKE Samsung Nordic, men den grossisten elnor kjøpte tven fra.

Dvs mest sannsynlig en nordisk distributør, men om tven ble kjøpt i fjor så tviler jeg, i fjor hadde nemlig norek/itegra avtale med samsung nordic. Den kan evt ha vært kjøpt via hattelco.

Går ikke dette, kan han reklamere mot den grossisten den nordiske grossisten kjøpte fra. Mest sannsynlig et eller annet firma i slovenia om jeg ikke er helt på tur...

Lykke til trådstarter, dette her er dessverre hva som skjer om man kjøper gråimport og selger går konk.... Du risikerer å bli sittende med svarteper .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk dette til slutt?