Anbefalte projektor til maks pris på 11-12000 kr + lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalte projektor til maks pris på 11-12000 kr + lerret

Skal ha meg en projektor for første gang, med lerret på helst 92" enten ramme eller "vanelig"

Rommet har hvite vegger og hvitt tak. Det er kun et lite vindu i rommet.
    Avstand fra vegg til vegg er 4.1 meter og blir kanksje ca 3.6 meter fra linse til lerret? Tak høyde er 2 meter ca

Hadde egentlig bestemt meg for benq w5000, men etter som jeg forstår så blir det for liten avstand i forhold til 92" lerret

Hvem projektor anbefaler dere meg å kjøpe ? Skal ihvertfall være full HD og til slutt åssen lerret bør jeg kjøpe når jeg skal ha 92" ? Skriv gjerne ned link til den billigste og beste forhandleren

Har ikke så greie på dette. Håper noen her inne kan hjelpe meg fort som mulig, da jeg skal handle nå snart

På forhånd takk

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kommer visst nye modeller i Oktober så da faller vel dagens priser noe samt at du kanskje burde vente & se hva som kommer (er en AV-messe som begynner på fredag hvor de forskjellige leverandørene vil vise frem nyhetene).

Her har du en ryddig oversikt over hva som er tilgjengelig: Projektorer - Finn de beste tilbudene, informasjon og omtaler

Hvis du ikke kan vente så er Epson TW3500 verdt å sjekke ut: Epson EH-TW3500 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omProjektorer

Eller kanskje denne: AVshop.no / OPTOMA HD200XÂ*DLP-projektor Full-HD

Lerret; kjenner personlig til Adeo sitt ramme-lerret og nå har nettdata tilbud: ADEO (Invideo) GREYVISION 16:9 ramme 220cm - 93" (TILBUD !) - Ramme - Lerret - Projektor og Tilbehør

Ellers så dukker det vel opp litt brukbart brukt utstyr om ikke så lenge. Er nok flere (som med meg) som SKAL ha den siste modellen uansett. Personlig hadde jeg Panasonic PT-AE4000 (nypris ca. 19K i dag) som jeg var meget fornøyd med. Sony VPL-HW15 ligger litt over 16K og det er vel mulig å plukke opp en brukt til en pris som "nærmer" seg din makspris.

M

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fint svar Marius!
    Skal vel klare å vente 1 mnd til... Er sikkert verdt å vente på hvis prisene blir endel redusert da. Har hørt litt om den IFA messa i Berlin jah, skal starte i dag.

Hva ville du valgt av hc 3800 og Optoma hd 200x ? Har jo bare 4.1 meter fra vegg til vegg. Så vet ikke om 93" blir for stort? Projektoren bygger jo endel ut ifra veggen så sitter kanskje igjen med 3.5-3.6 m fra linse til lerret.

Vet du hva prisen på det rammelerrete der har kosta før? 2450 kr var jo drit billig, sett på dream screen til 4000-5000 kr, men er dette bra lerret eller er det dårligere enn de til dream screen `?

PS: må projektoren ligge midt på lerrete?

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sitter jeg 3,5 meter unna 100" og syntes det er perfekt. Kanskje litt i nærmeste laget for noen, men jeg digger det.

Her kan du regne ut om modellene passer ditt rom: Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Jeg anbefaler at du skaffer deg en som har lens-shift. De fleste har det, men sjekk for sikkerhetsskyld.

Står MYE bra om Sony HW15 som forøvrig er fleksibel med tanke på lens-shift & støyer minimalt. Jeg har ingen personlig erfaring med hverken HC3800 eller HD200.

Komplett har godt tilbud på Epson TW2900 om dagen til rundt 8500,-
    TW3200 kommer snart og vil ligge under 10 lapper.

Sikkert flere andre her inne som har bredere erfaring & kan hjelpe deg videre...

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte faktisk TW2900 da jeg så komplett hadde tilbud på den i dag.
    Men lest at den støyer litt osv + ikke det beste bildet.

Så holder fortsatt en knapp på hw 15 nå, selv om den er mye dyrere. Håper at den vil bli kraftig redusert i pris når hw 20 kommer ut i butikkene. Kan vel ikke ta noe særlig mer enn 1 mnd får jeg håpe

Tw3200 visste ikke at den skulle komme, har ikke lest noe om den. Er den mye dårligere enn TW 3500 da?

Lyst på en projektor som ikke blir nødvendig og proff kalibrere. kjipt å betale 2000 kr for det ekstra...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •