Kjøpt ny plasma, fikk brukt...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpt ny plasma, fikk brukt...

Fikk i dag levert min nye fine Panasonic TX-P58V10 plasmaskjerm på døren og alt var lykke til jeg begynte å pakke den ut...

Første, litt rare ting, var at fjernkontrollen ikke ligger i plastposen med resten av tilbehøret. Noen har satt i batterien og tape'et en ark rundt den for så å legge den løst oppe i esken. Så ser vi nøyere på esken og posen som skal beskytte skjermen dekker den ikke helt, tydelig at posen egentlig skal stikke under isoporhjørnene, men bare er dratt raskt over. Så tas posen av og 101 fingermerker dukker opp på den blanke framsiden.

Nå ringer jeg butikken og forteller hva jeg har funnet, har jeg fått en demoskjerm? De hevder å ha fått varen som ny fra leverandør og virker i alle fall overrasket.

Kan leve med en skjerm som noen har pakket ut og inn igjen og at fjernkontrollen kommer med batteriene i er neppe noe stort problem. Fingermerker vil det bli flere av under montering, det finnes kluter for slikt. Problemet mitt er at det er synlig innbrenning på skjermen, jeg kan uten vanskeligheter lese teksten som står der. Har sendt butikken en mail med et dårlig bilde, men kan vel ikke forvente svar før til uken.

Er det noen enkelt måte å finne ut hvor lenge skjermen har stått på, en servicemeny eller noe slikt som viser antall timer? Er jo vant til å finne slike ting på prosjektører, kan ikke si at jeg ser dette noe sted.

Burde jeg samme hva kreve en ny skjerm? Var jo en del arbeid å få den opp på veggen, hvis jeg får bekreftet at skjermen kun har stått på 20 timer blir vel innbrenningen borte før eller senere samme hva? Hvis den derimot har stått på 2000 timer føler jeg meg vel med rette grundig lurt? Handlet via Internett og har 30 dager full returrett, men vil heller ha en ny skjerm enn pengene tilbake. Hva burde man gjøre nå?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snurr
    Burde jeg samme hva kreve en ny skjerm?
    Ja, du har betalt for en ny vare og fått en brukt. Eventuell krev kompensasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hev kjøpet, dette er elendig
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Ja, du har betalt for en ny vare og fått en brukt. Eventuell krev kompensasjon.
    Hvor mye kan man forvente å kutte av kjøpesummen? 20-30%?

Hvis jeg hadde visst det var snakk om en brukt skjerm ville jeg jo ikke betalt full pris, men det er jo vanskelig å kreve store kutt i pris når jeg ikke vet hvor lenge den har stått på. Men innbrenningen har ikke avtatt selv om skjermen har fått sine timer på i løpet av helgen, virker som om det statiske bildet har stått på relativt lenge.

Det aller beste ville være å få en helt ny skjerm, jeg får ha det som utgangspunkt. Har jo mulighet til å heve kjøpet, men det ville være litt trist å henge opp den gamle skjermen igjen. Hva sier forbrukerloven, han man krav på ny vare eller kun pengene igjen?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du kjøpt tven ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hvor har du kjøpt tven ?
    Slo til på dette tilbudet:
    Panasonic TX-P58V10 58" plasma-TV | Soundgarden

Som nevnt virket forhandler oppriktig overrasket over at skjermen var brukt og jeg er godt fornøyd med service og leveringstid, så håper på bra oppfølging i morgen. Regner vel med at dette var et restparti i og med det kommer nye modeller om noen måneder og prisen var såpass mye lavere enn villedende. Men det burde vel være mulig for Panasonic å grave opp en ny skjerm får man håpe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til på dette tilbudet:
    Panasonic TX-P58V10 58" plasma-TV | Soundgarden

Som nevnt virket forhandler oppriktig overrasket over at skjermen var brukt og jeg er godt fornøyd med service og leveringstid, så håper på bra oppfølging i morgen. Regner vel med at dette var et restparti i og med det kommer nye modeller om noen måneder og prisen var såpass mye lavere enn villedende. Men det burde vel være mulig for Panasonic å grave opp en ny skjerm får man håpe.
    Da hadde jeg nok hevet kjøpet og brukt angreretten, når man får et slikt produkt samt med innbrenning så er det bare å returnere. Fyll ut papirene og send den asap, selv hadde jeg ikke funnet meg i dette og hadde kjøpt tv et annet sted. Om du er i en av deres butikker så se om eskene er åpnet eller ikke, når det kommer til salg på Soundgarden så er det mye demosalg bare så det er sagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg nok hevet kjøpet og brukt angreretten, når man får et slikt produkt samt med innbrenning så er det bare å returnere. Fyll ut papirene og send den asap, selv hadde jeg ikke funnet meg i dette og hadde kjøpt tv et annet sted. Om du er i en av deres butikker så se om eskene er åpnet eller ikke, når det kommer til salg på Soundgarden så er det mye demosalg bare så det er sagt.
    Takk for råd, jeg skal gi dem en mulighet til å rette opp, men hvis det blir noe snikksnakk blir det retur. Lurer nesten på om jeg skal ringe Panasonic og sjekke opp serienummer eller noe slikt, men de svarer kanskje ikke på slike henvendelser direkte.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TXP58V10 har ikke vært tilgjengelig fra leverandører på et halvt år. Så tipper soundgarden har sitti med et restlager som de har grust i pris på nettsiden sin for å bli kvitt varene.

Og inniblant disse har en vare kunde har byttet inn (kunde har sikkert hevdet at den er ny, og butikk har ikke sjekka grundig nok) sneket seg med på restpartiet - og denne har du fått.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    TXP58V10 har ikke vært tilgjengelig fra leverandører på et halvt år. Så tipper soundgarden har sitti med et restlager som de har grust i pris på nettsiden sin for å bli kvitt varene.

Og inniblant disse har en vare kunde har byttet inn (kunde har sikkert hevdet at den er ny, og butikk har ikke sjekka grundig nok) sneket seg med på restpartiet - og denne har du fått.
    Får håpe dette stemmer, men jeg begynner mer og mer å tro at dette er en demoskjerm. Innbrenningen på skjermen kan være menyen fra en BD film, kan lese tittelen på filmen uten problemer.

Uansett høres det ut som om muligheten for en ny skjerm er liten og retur er veien å gå. De skal gi meg et meget godt tilbud før jeg er villig til å finne meg i såpass kraftig innbrenning.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd, jeg skal gi dem en mulighet til å rette opp, men hvis det blir noe snikksnakk blir det retur. Lurer nesten på om jeg skal ringe Panasonic og sjekke opp serienummer eller noe slikt, men de svarer kanskje ikke på slike henvendelser direkte.
    Ønsker deg lykke til med dette prosjektet og kom gjerne med innspill hvordan saken utarter seg, de burde yte service i denne saken for slik skal ikke skje men sats heller på en 50" VT 20 eller noe. Den ligger noe i samme prisleiet som den du har kjøpt nå, det skal vel være markedets beste plasmatv pr dags dato.

Håpe saken går i ditt favør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker deg lykke til med dette prosjektet og kom gjerne med innspill hvordan saken utarter seg, de burde yte service i denne saken for slik skal ikke skje men sats heller på en 50" VT 20 eller noe. Den ligger noe i samme prisleiet som den du har kjøpt nå, det skal vel være markedets beste plasmatv pr dags dato.

Håpe saken går i ditt favør.
    Skal krysse fingrene for lykkelig slutt på dette og selvfølgelig oppdatere tråden. Sitter med en av Panasonics pro modeller fra før, en 50", men den er kun 1366x768 og har ikke sortnivå helt på høyden med dagens modeller. Siklet lenge på en Pioneer Kuro 6090, men rakk ikke å finne en bank å rane før den var ute av markedet... ;-)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får en kraftig prisreduksjon og velger å beholde skjermen, så kan du prøve denne i noen hundre timer:
    Rens ud i burn-in på plasma - recordere.dk forum - Side 1

Bruk tv-en normalt om dagen, og kjør Burn-in wash i loop om natten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Hvis du får en kraftig prisreduksjon og velger å beholde skjermen, så kan du prøve denne i noen hundre timer:
    Rens ud i burn-in på plasma - recordere.dk forum - Side 1

Bruk tv-en normalt om dagen, og kjør Burn-in wash i loop om natten.
    Takk for tipset, iso-filen er allerede lastet ned!

Tror dette ender med at skjermen forlater stua, jo mer jeg tenker over det jo mer føler jeg meg forsøkt lurt, men selger skal få mulighet til å rette opp feilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at denne saken får en lykkelig slutt!

Tilbudet fra selger var en annen skjerm som de hevdet hadde stått som demo i tre uker og et kutt i prisen.

Var i butikken og så på denne skjermen og den var lytefri så langt jeg kunne se, ingen innbrenning i alle fall. De gir meg i tillegg kr. 6500,- i avslag (måtte selvsagt forhandle noe her) og står for budbil i løpet av uken.

Blir neppe helt forøyd før skjermen er på plass på veggen og jeg har 'kalibrert' den, men selger var seriøs og jeg tror på ham når han hevder at dette var et uhell.

Småting som jeg ellers oppdaget var at skjermen i butikken hadde en litt annen skjermmeny og fjernkontroll. I tillegg husket den instillinger gjort neste gang man slår på, min startet alltid med de samme grusomme instillingene samme hva jeg gjorde. Mulig min har en beta firmware, mener å huske at det står den kjører 2.013 mens siste på nettet var 2.012.

Jeg ender nå å betale kr. 17500,- for en 58" plasmaskjerm, riktig nok demokjørt noen uker. Så lenge det ikke finnes nye skjermer tilgjengelig i landet synes jeg dette ble en bra løsning. Hvis jeg skulle tatt pengene og ventet på neste produktserie ville prisen vært en annen, selvfølgelig med nyere panel og masse andre rare ting som 3D eller andre ting jeg kanskje vi savne, men neppe verdt dobbel pris. Slik det er nå kan jeg kanskje si at jeg har 'leid' ut den helt nye skjermen min for kr. 2000,- i uken, det er jo en grei pris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •