Kjøp av 55-60" ~18k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 55-60" ~18k

Hei!
    Er på utkikk etter en ny TV.
    Den skal helst være innenfor 55 og 60" og ikke koste stort mer enn 18.000kr.
    Vil prøve Plasma denne gangen, men sier folk LCD så blir det vel det.

Edit: Vil bli brukt til film/serier, TV (analog kabel, digital senere), PS3/Xbox360/Wii, litt spill fra PC. Dvs, den vil brukes til det meste.

Jeg har nå en LG 42LY95 LCD som jeg egentlig er lite fornøyd med.

Hadde i utgangspunktet sett meg ut en LG 60PK950 Plasma til 16990,- (samme hos elkjøp) men siden de ser ut til å aldri ha noen på lager så vil jeg gjerne se på alternativene.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med 42LY95 som gjør deg lite fornøyd? Er lurt å vite konkret når vi skal anbefale ny tv - så vi vet hvilke ting du foretrekker med tv og ei. Jeg har samme tv, og synes den har enormt gode farger og lyd vs nye rimelige 42" den dag i dag .

I prisklassen du skal handle er det mange variasjoner innenfor "god bildekvalitet". Derfor jeg spør.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får 60PK250 som har mye det samme som 950 men da uten, USB, WLAN,THX og ekstra anti gjennskinn film. Bildekvaliteten er ganske lik da LG bruker de samme panel på alle 60". Holder på å innkjøre min PK250 og kommer med målinger når det er gjort. Men så langt ser det lovende ut! Tvn er klart verd prisen er min mening så lenge en ikke forventer Pana/kuro kvalitet til den prisen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Hva er det med 42LY95 som gjør deg lite fornøyd? Er lurt å vite konkret når vi skal anbefale ny tv - så vi vet hvilke ting du foretrekker med tv og ei. Jeg har samme tv, og synes den har enormt gode farger og lyd vs nye rimelige 42" den dag i dag .

I prisklassen du skal handle er det mange variasjoner innenfor "god bildekvalitet". Derfor jeg spør.
    Den 42LY95'en jeg har sliter med forferdelig clouding og svartnivået er langt ifra svart.
    Fargene og bildet ellers er forsåvidt ok. Liker menyene.

60PK250 er kanskje ikke dum den heller. Egentlig trenger jeg ikke USB, WLAN og slikt siden jeg har koblet til både PC og alle nevnte spillkonsoller. Hadde fått inntrykk av at toppmodellen hadde litt bedre sortnivå enn denne.
    Viktigst av alt, den ser ut til å være tilgjengelig.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom lefdal nettopp og så litt på både 60PK250 og 950.

250'en var tydeligvis koblet på en komponent switch så jeg ble ikke direkte begeistret for bildet. På 21xxx kr LCDen som stod ved siden kunne jeg se tegn til signalstøy.
    950'en var koblet direkte til en LG blu ray spiller som viste Transformers. Der var det straks mye bedre.

De skulle forresten ha 22990,- for 60PK950 :roll: og 12990,- 60PK250

Er det noe lignende True Motion på Plasma skjermer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det jeg har sett har de samme bildebehandling og samme panel. Ligger også "oppskrift" på nettet hvordan oppdatere PK250/250/550 modeller til større og får bla THX. Har nå lagt ut de første måle resultatene på min PK250-se i PK250 tråden. Den måler bra og har nesten samme maks sort som Pana G serie og Samsung C7705 til en bedre pris!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Ser ikke ut som det er verdt bryet med å gå for 60PK950 da jeg ikke har bruk for de ekstra funksjonene den gir. Tilgjengeligheten for 60PK950 ser også ut til å være dårlig.

Hvilke veggfeste er å anbefale ifra Lefdal (eller kanskje Elkjøp) sitt utvalg?

Alternativ 1: Matsui veggfeste MATBTL1

Alternativ 1 & 1/2: Matsui veggfeste MATBFL1 (ser ikke forskjell på dette og alternativ 1, annet enn modell nr.).

Alternativ 2: Omnimount veggfeste 1N1LF

Alternativ 3: Omnimount veggfeste ULPTL

De to siste alternativene ser ut til å ha noe kalt "lift 'n' lock" som skal gi lettere tilgang til baksiden av skjermen. Ellers er jeg litt usikker om det er noen merkbare forskjeller.

Ser forsåvidt at TVen støtter kortleser ifra Canal Digital, så da spørs det om jeg skal prøve det istedenfor ekstern boks.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å tvile på det å kjøpe Plasma. Redd det ikke er så lurt da det blir en del konsoll spilling og litt PC bruk.

Den LG 42LY95 jeg har nå er definitivt ikke bra på sort nivået, men jeg tror dagens modeller er vesentlig bedre.
    Min mor kjøpte forsåvidt en Samsung 55" LE55C655 LCD som jeg synest hadde meget godt bilde.

Om jeg velger å kjøpe LCD/LEd så blir spørmålet; Er det noe særlig vits i å betale mellomlegget opp til en UE55C6705 med tilsynelatende samme specs, men LED?

LED gir vel ikke annet enn bedre kontrast?

Virkelig vanskeligt å velge. Føler litt for å teste den LG PK250 siden den er så rimelig. Plasma er jo også nytt for meg.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det står mellom LE55C655 og UE55C6705 så er det et ikke-valg. C655 er overlegent mest for pengene.

Fantastisk tv, har den utstillt i butikken min nå - nydelig sak!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det står mellom LE55C655 og UE55C6705 så er det et ikke-valg. C655 er overlegent mest for pengene.

Fantastisk tv, har den utstillt i butikken min nå - nydelig sak!
    har kun sett den led varianten c6705.. og den virket veldig bra. er Lcd versjonen bedre?:-D

er på utkikk etter ny samsung tv selv.. og hvis c655 er markant bedre blir nok fort en slik min i nær fremtid!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo identisk bildekvalitet og funksjonalitet. I tillegg er det mindre clouding og lyslekkasje på LCD-versjonen og den er billigere... :]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo identisk bildekvalitet og funksjonalitet. I tillegg er det mindre clouding og lyslekkasje på LCD-versjonen og den er billigere... :]
    nok til at det blir en c655 på meg snart8)

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det ann å transportere så store TVene liggende i bil etc.?
    Kan bli litt vanskeligt å finne transport som greier å ta de stående.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Går det ann å transportere så store TVene liggende i bil etc.?
    Kan bli litt vanskeligt å finne transport som greier å ta de stående.
    Kort svar-NEI. Dette pga at en kan få for store indre belastinger i skjerm og den kan gå istykker. Dette gjelder BÅDE plasma og LED-LCD/LCD. Det går som regel bra men er garantert ikke garanti feil hvis noe skjer.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg høre om faren min er hjemme så jeg kan låne hans Ford Galaxy.
    Trolig eneste bilen i slekten som greier å romme ~60" tv

Jeg går og svaier mellom den 55" Samsung LCDen og 60" LG PK250 Plasma.
    LGen er trolig et par lapper rimeligere og 5" større, men jeg føler LCD er et sikkrere valg med tanke på tilkobling av spillkonsoller og evt. en PC.

Edit: Jeg pleier å la TVen stå på hele tiden når jeg befinner meg i stuen så jeg er litt redd for at Discovery Channel logoen kommer til å brenne seg inn i en Plasma.

Om jeg ikker jobber overtid, på overtid i morgen (lørdag) skal jeg ta meg en tur innom lefdal og se hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse to koster vel strengt talt det samme nå....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan stemme.
    Ser Samsungen koster 14.000 på elkjop.no og jeg vet LGen kostet 13.000 hos min lokale Lefdal for et par uker siden.

Litt off topic;
    Min mor kjøpte Samsungen hos samme lokale Lefdal for knapt en måned siden og da betalte hun 18.000 (!!!(+!!!)). Etter jeg hadde sjekket litt omkring fikk jeg henne til å gå tilbake og klage. Hun nøyde seg med å få tilbake 3000 kr så det havnet på 15.000 for TVen.

Samsungen kostet faktisk 12.000 på komplett.no da hun betalte 18.000 hos den lokale Lefdal.
    Da jeg min mor sa dette til selgeren sa han at komplett.no selger en annen, importert modell som ikke har norske garantier etc. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Samsung 55" LED-TV UE55C6005
    6005 koster 14990, da får du LED og praktisk talt samme innmat som 6705 (minus satelitt tuner(?)).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •