Grei bruktpris for Pioneer KRP-500M?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Zan_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grei bruktpris for Pioneer KRP-500M?

Er på jakt etter en brukt Pioneer KRP-500M (50" plasma) og lurer på om det er andre som har en formening om hva som er grei bruktpris for et strøkent eksemplar

Registrerer at 500A-versjonen er å få kjøpt brukt til 20k og PDP-LX5090 for 2-3k mindre. Avhengig av øyet som ser er det kan hende noe stive priser når man ser de nye 3D-modellene som nå er på markedet - og som også får mye skryt for 2D-gjengivelse (f eks Panasonic TX-P50VT20 og Samsung sin PS50C7705).

Synspunkter?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter en brukt Pioneer KRP-500M (50" plasma) og lurer på om det er andre som har en formening om hva som er grei bruktpris for et strøkent eksemplar

Registrerer at 500A-versjonen er å få kjøpt brukt til 20k og PDP-LX5090 for noe 2-3k mindre. Avhengig av øyet som ser er det kan hende noe stive priser når man ser de nye 3D-modellene som nå er på markedet - og som også får mye skryt for 2D-gjengivelse (f eks Panasonic TX-P50VT20 og Samsung sin LED 46").

Synspunkter?
    Det tror jeg blir vanskelig. Jeg har lett hver dag på alle tenkelige forum her i Norden for å kjøpe en KRP-500M det siste halvåret - uten å lykkes. Nå har jeg gitt opp.

Det finnes derimot mange KRP-500A til salgs. Expert Arendal har en stk. til salgs for 19990, og mange LX5090 er blitt solgt for omkring 15 000 her i Norge (særlig på finn.no), ja noen helt nedi 13000.

Ulempen med KRP-500A er at den støyer mer enn KRP-500M p.g.a. vifte i den eksterne boksen på A-modellen. I tillegg trenger den to strømkontakter (sikkert ikke det store problemet, men som kan bli dyrt om du bruker "high-end" strømkabler ...). M-modellen som er proff-varianten av KRP har også noen flere innstillngsmuligheter (fem gamma-kurver mot tre på A osv.). I et omfattende test for ca. ett år siden mellom KRP-500M, KRP-500A, KRP-600A, KRP-600M og LX5090, kom KRP-500M ut som den beste skjermen. Den målte litt lavere (altså bedre) sortnivå og var enda mer fargekorrekt på HD-standarden enn de andre. Vi snakker nyanser nå, men alt teller for entusiasten

Du kan jo prøve en "ønskes kjøpt" annonse på finn.no, men regn med å betale ca. 15 000. Det er veldig synd at Panasonic ikke helt har klart å få til samme sortnivået og linjære gråskalaen som Pioneer. Men det kommer nok før eller siden.

Og hvem vet; OLED ser endelig ut til å komme i brukbar størrelse innen et par år (40-50-tommer).

Newcomer Zan_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det finnes derimot mange KRP-500A til salgs. Expert Arendal har en stk. til salgs for 19990, og mange LX5090 er blitt solgt for omkring 15 000 her i Norge (særlig på finn.no), ja noen helt nedi 13000.
    Ja, jeg så den 500A du nevner samt to andre på finn.no for hhv 20 (BG-versjonen) og 30k. Sistnevnte var oppgitt å være helt ny, ubrukt og i original emballasje, men prisen blir etter min mening helt urimelig høy for den.

Ulempen med KRP-500A er at den støyer mer enn KRP-500M p.g.a. vifte i den eksterne boksen på A-modellen.
    Det er også ett av mine ankepunkter mot A-versjonen, og ikke minst det å skulle "plages" av en ekstra boks som man strengt tatt ikke har behov for

Du kan jo prøve en "ønskes kjøpt" annonse på finn.no, men regn med å betale ca. 15 000.
    Joda, jeg gjorde som deg og la inn en annonse på AVtorget. Fikk faktisk respons på den i dag og det er derfor jeg ba om synspunkter mht hva som kan anses som grei bruktpris. Du nevner å måtte påregne å gi ca 15k. Selger som kontaktet meg antyder 20k, da inkludert svingbar fot (kr 2 999,- originalt). Panelet er for øvrig av nyere dato. Med tanke på hva 500A går for og hvor vanskelig det åpenbart er å få fatt på M-modellene, synes jeg forsåvidt prisen er grei nok.

Det er veldig synd at Panasonic ikke helt har klart å få til samme sortnivået og linjære gråskalaen som Pioneer. Men det kommer nok før eller siden.
    Enig, selv om hvtvtest gir Panasonic TX-P50VT20 mye skryt også for 2D-gjengivelse.

Takker for ditt innspill - alltid kjekt å få synspunkter fra entusiasthold

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp sier nå jeg !
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp sier nå jeg !
    Du er jo ikke akkurat uhildet på dette spørsmålet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg gjorde som deg og la inn en annonse på AVtorget. Fikk faktisk respons på den i dag og det er derfor jeg ba om synspunkter mht hva som kan anses som grei bruktpris. Du nevner å måtte påregne å gi ca 15k. Selger som kontaktet meg antyder 20k, da inkludert svingbar fot (kr 2 999,- originalt). Panelet er for øvrig av nyere dato. Med tanke på hva 500A går for og hvor vanskelig det åpenbart er å få fatt på M-modellene, synes jeg forsåvidt prisen er grei nok.
    Bare en siste kommentar til dette: Jeg fikk et tilbud for ett (eller halvannet) år siden fra Soundgarden på 20K inkl. bordstativ på denne skjermen. Dersom du er veldig sugen og den fremstår som temmelig ny, så er vel prisen OK (den kostet 24 000 ny - så den har i så fall holdt seg godt!).

Men sjekk gjerne om den har gjenstående garanti. Det er også en fordel om den er kjøpt i en norsk, fysisk kjedebutikk fremfor nettbutikk eller enkeltmannsforetak (det er ofte vanskeligere å få raus kundebehandling når det går direkte ut over en enkelteiers lommebok om noe uforusett skulle skje).

Lykke til med handelen! Rapporter gjerne her i tråden om det blir kjøp...

Newcomer Zan_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Lykke til med handelen! Rapporter gjerne her i tråden om det blir kjøp...
    Skulle så gjerne kunne rapportert om at det ble kjøp, men dessverre trakk selgeren seg fra handelen etter nøye overveielse. For øvrig en veldig hyggelig og seriøs kar - hadde bl a jobbet som avd leder på Expert, og ga all relevant info med mere til Vi var mer eller mindre enige om at rundt 20k ville være en rett pris i dette tilfelle basert på tilstand (som ny), alder (< 1 år, dvs også gjenstående garanti), kjøpt via fysisk butikk (Lefdal) og medfølgende fot.

Vedkommende var hele tiden klar på at han vurderte å selge - så jeg var for så vidt forberedt på begge utfall. Dog, sikkelig nedtur var det likevel da beskjeden lå i mailboksen:cry:

Hva nå? Jeg vurderer sterkt å "snike" inn en kommentar i "pioneer kuro 9. gen-tråden" der jeg tilbyr opptil 20k for en strøken 500M... Sugen? Ja, ettersom heller ikke verken VT20 eller C7705 klarte å velte pio 500M av tronen, så kan man vel ikke nekte for det:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •