LCD-40/42-Under 10.000 Generell bruk. MÅ være lyssterk pga sollys - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tepe2
    Alastor, du skrev tidligere at årets modeller fra både LG og Samsung er milevis foran modellene fra 1,5 år siden. Da må de jo uansett være ganske bra. Dette, og i tillegg at C635 er mye bedre enn disse igjen, finner jeg litt merkelig. Slapp av jeg tror deg, det er ikke det. Men forskjellen kan da ikke være så inni h....e stor? Utviklinga går jo ikke så fort i tv-bransjen at du klarer å se så enorm forskjell fra år til år.

Gjelder dette bare LG sine modeller? Gjør jo ikke ting enklere. Og i såfall er det jo umulig å få tak i LD550N. Ifølge prisguiden er jo ingen nordiske modeller å oppdrive. De som fører den er jo utsolgt:

LG 42LD550 - TV - Finn beste pris hos Prisguide.no

For en jævla jungel! Data, datautstyr, mobil, bredbånd osv er jo bare barnemat å sette seg inn i, og handle. Men alt som har med TV, dekodere, kabel, parabol m.m. er noe forbanna dritt!

Jeg er jo **** meg mer usikker nå, enn da jeg startet tråden.
    Som sagt, ta deg en tur i en butikk og se på C635 vs modellene som ikke har 100Hz. Den ga meg hakeslepp første gang jeg så den . Og jeg har hatt feks 42LH3000 ved siden av 50hz-modellene jeg snakker om i denne tråden, og de har også tatt skritt videre.

Hovedpoenget mitt er at årets modeller koster ca det samme som fjorårets med tilsvarende papirspecs. Og da blir årets modeller langt lurere å kjøpe .

N på slutten gjelder kun LG ja. Og 2010-modellene. 2009-modellene har ingen slike slutter, men svært mange selger gråimportert fordet (alt som er linket til her i tråden feks). Er kun Elkjøp, Expert, Lefdal og Netonnet som har nordiske modeller etter hva jeg kan se.

For samsung så slutter modellene på 5XXE, og Philips slutter på H/12. Sony sine nordiske modeller heter "AEP" på slutten (men her tror jeg det ikke er skilnad på gråimporterte..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, du lister opp spesifikasjoner som sier "jeg vil ha god bildekvalitet", og så sier du at fjorårets er greit?
    He he, ja. Selv om årets modeller er så fantastiske, så må det vel være bra mange fjorårsmodeller også som er bra. Jeg ber jo ikke om det beste som finnes idag, bare best mulig innenfor prisklassen. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så himla stor forskjell på årets kontra fjorårets. Skjer det virkelig en tv-revolusjon hvert eneste år? Neppe.

Takker for Sony-tipset. Skal se nærmere på hva/hvor mye den mangler.

Plan B: Vent. (Kjedelig).
    Enig. Også usikkert hvor lenge jeg kan vente.

Plan C: Kjøp gråimport.
    Vil jeg for all del unngå.

Hva med å legge mer penger i det? Du har store krav, du blir mer fornøyd om du legger 7-8 på bordet .
    Ville helst unngå det, men det kan bli den beste løsninga likevel.

Ser du poster på nytt idet jeg sitter og skriver Da svarer jeg like gjerne på det også her:

Ok, tar poenget ditt med årets kontra fjorårets modeller og prisen.
    Og når det gjelder å gå i butikken å se på C635, så har de den ikke i min by. Nærmeste Elkjøp som har, er vel bortimot 20 mil unna.

N på slutten gjelder kun LG ja. Og 2010-modellene. 2009-modellene har ingen slike slutter, men svært mange selger gråimportert fordet (alt som er linket til her i tråden feks). Er kun Elkjøp, Expert, Lefdal og Netonnet som har nordiske modeller etter hva jeg kan se.

For samsung så slutter modellene på 5XXE, og Philips slutter på H/12. Sony sine nordiske modeller heter "AEP" på slutten (men her tror jeg det ikke er skilnad på gråimporterte..)
    Tusen takk! Dette er veldig nyttig info å få!

Til slutt et spørsmål, Alastor. C635 - er det noen negative konsekvenser ved dens matte skjerm? F.eks. at bildet er litt mørkere enn normalt?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som du er såpass kravstor og kvalitetsbevisst at du bør sette av penger til en TV med såpass til spec at du ikke blir skuffa når du setter på strømmen!!

C635 spiller forresten video (til og med Matroska .mkv) fra USB, men du får sannsynligvis bare ut stereolyd. Det fikk jeg. Den matte skjermen vil du jo ha pga. refleksjonene dagtid. Det sies at blank skjerm gir noe skarpere bilde (farger?) og det stemmer nok. Men for all del, C635 er skarp. Du kan nok ikke få i pose og sekk

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyr: Du er nok inne på noe ja.......men.....

....Alastors tips:

Sony Bravia KDL-40EX500 - Finn laveste pris, omtaler og informasjon omLCD TV

kan absolutt bli det endelige valget. Kanskje den til og med, mer eller mindre, oppfyller alle 10 kravene/ønskene :-D

Gjerne bekreft/avkreft følgende, de som vet noe: Sonyen er ikke veldig langt unna C635 mht bildekvalitet, takler sollyset bra og jeg slipper å se mitt eget speilbilde.

Oppdaget forresten at den har en funksjon jeg trodde jeg skulle miste, nemlig PAP (picture and picture) skjermdelinga jeg benevnte i starten av tråden. Denne har jeg idag på min Sony 32" bilderørs flat-tv. Tror det var toppmodellen da jeg kjøpte den for godt over 20.000 for 8-10 år siden. Tror den het Sony KV32FQ75.

Tar gjerne imot kommentarer på hvordan KDL-40EX500 står seg mot andre, og i forhold til mine ønsker.

Eneste bekymringa jeg har er hvorvidt det er problemer med HDMI-tilkoblingene til Sony. Mener det var her i forumet jeg leste om en som hadde problemer. Men det kan jo være enkelttilfelle.

Skal sjekke litt mer rundt, så kanskje jeg er i mål nå

Edit/lagt til: Noen minutters leting sier meg at det ihvertfall ikke er noe å si på bildekvaliteten. Bare positivt så langt. Tipper den er på samme nivå som C635. Står kanskje bare i det med sollys/refleksjon da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å kjøpe rundt månedsskiftet, men spørs om det ikke begynner å haste litt. Gammel-tv blir bare verre og verre.

Går nok for Sony og bestiller vel hos Mpx evt. Komplett selv om det ikke er nordiske modeller, mangler hvertfall AEP, har ikke funnet noen med:

KDL-40EX500 - MPX

Noen få spørsmål til slutt:

1. Denne såkalte WLAN dongle MPX.no - Sony WLAN USB adaptor UWA-BR100 kan den anbefales/fungerer den bra? Tror ikke jeg skal ha den, men men....

2. Er det annet jeg trenger å bestille fra nettbutikken for å kunne se Riks-TV? Eller er det bare å bestille abonnement fra Riks-TV?

3. Og hvis jeg fortsatt skal bruke CD kabel-tv, kan jeg da sende CD-boksen i retur eller må jeg fortsatt bruke den?

4. Det følger med bordstativ, greit nok. Men hvis jeg vil henge den på veggen, hva bør jeg kjøpe da? (Det står at den har "Feste for flatpanel (VESA)" og at det er 300x300 mm.) Har skjønt at VESA er en slags standard for veggfester. Finnes det rimelige veggfesteanordninger som duger?

Benytter anledninga til å si TUSEN TAKK til dere som har hjulpet til her!

Hilsen Uvitende & Fornøyd

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX500 har bildekvalitet mer eller mindre lik C635 ja, ikke like skarp, men mer naturlig. Så er litt smak og behag hva man foretrekker .

Jeg kan ikke garantere at KDL40EX500 fra komplett og mpx vil fungere med canal digital sine CAM. Så du bør kanskje spørre de først, for å høre om de har hatt noe tilbakemeldinger ang dette?

RiksTV derimot fungerer nå med CAM, men senere kan det slutte å virke. Skal du bare se NRK 1 2 og 3 er det bare å koble en antenne til tven, trenger ikke ekstrautstyr eller abo. Skal du ha abo må du kjøpe en CAM, denne får du til 1,- i butikk ved tegning av vanlig rikspakke til 280,- pr måned.

Om du vil være helt sikker, så ta en tur til elkjøp (om mulig), fortell at du har tenkt å kjøpe ex500 fra mpx og komplett, men lurer på om det er mulig at de kanskje kan gi en god pris så kjøper du hos de. Da får du nordisk modell som fungerer 100%. Modellen heter kanskje EX501 hos de, da har den sort list nederst og ikke sølvfarget. Utover dette er varianten lik.

Jeg anbefaler uansett at du har canal digital kabeltv framfor rikstv, flere kanaler, fler hd-kanaler og høyere bitrate på kanalene, til samme pris i måneden. CAM koster 995,- som engangsbetaling, men er verdt det.

Veggfeste kan du kjøpe hva som helst som har minimum 30x30cm bredde og høyde. Er standardfester, så skulle ikke by på trøbbel .

Wlandongle virker fint, men anbefaler bruk av kabel om det er mulig, vesentlig mer stabilt. I tillegg er donglen så stor at den titter 1cm ut på kanten av tven..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven det var kjapt levert! Er du her hele døgnet he,he....

Har et lite hatforhold til CD pga ræva kundeservice i alle år. Er kun Premier League jeg ha, så tror jeg bytter til Riks-tv uansett.

F..n, det var selvfølgelig et usikkerhetsmoment dette med nordisk og hva som fungerer i framtiden. J...a norske nettbutikker, kan de ikke holde seg til varer ment for det norske marked?

Om du vil være helt sikker, så ta en tur til elkjøp (om mulig), fortell at du har tenkt å kjøpe ex500 fra mpx og komplett, men lurer på om det er mulig at de kanskje kan gi en god pris så kjøper du hos de.
    Er vel et skudd i mørket, men mulig jeg prøver mandag/tirsdag uten forhåpninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror forresten jeg har funnet den hos Netshop med AEP-benevnelsen.

Sony KDL-40EX500 40" LCD-TV 100Hz - Sony - LCD-TV 40-49" - Sony KDL-40EX500 40" LCD-TV 100Hz - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Hvis ikke de har oppgitt feil da, for på bildet har den sølvfarget list nede. Stygt, men det får så være.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilpost, fant ikke ut hvordan slette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke bestilt ennå. Vet heller ikke hva det blir til. Har sjekket litt nærmere. Jeg ville absolutt ikke bestille uten å undersøke litt mer. Sendte blant annet mail til noen av nettbutikkene som har Sonyen, og til Sonys support.

Utdrag fra min mail til Sony:

KDL-40EX500 og KDL-40EX500 AEP sort.

Hva er forskjellen? Hvilken av de to utgavene er Nordisk/Norsk utgave? Har sistnevnte sort list nederst istedetfor sølv? Er de absolutt helt like forøvrig? Kan det medføre noen ulemper ved å kjøpe en utgave som ikke er Nordisk? Vil begge fungere med Riks-TV i framtiden?
    Svar fra Sony:

Det er absolutt ingen annen forskjell på de enn det du har nevnt med nordisk marked, og i forhold til RIKS-TV da skal du ha AEP modellen. Vil du ikke ha sölvlist så skal du ha 501 (KDL-40EX501).

RiksTV - Sony vår 2010 modeller
    Så da er hvertfall følgende klart: Pga Riks-TV må jeg ha AEP! Og for å unngå en TV som ser halvferdig ut, dvs sølv nede og resten i sort, så må jeg ha KDL-40EX501AEP

MEN, jeg sendte også mail til flere nettbutikker:

Vurderer å kjøpe en TV dere selger:

Sony Bravia KDL-40EX500

I den forbindelse har jeg ett spørsmål:

Er den utgaven dere selger gråimport, eller nordisk utgave?

Har fått opplyst at de nordiske utgavene skal ha benevnelsen AEP i tillegg til modellnr.
    Vet ikke om dette stemmer. Men kan uansett ikke se at den TV dere selger har benevnelsen.
    Jeg ønsker nordisk utgave for å være helt sikker på at den forblir Riks-tv-godkjent også i framtiden.
    NetonNet svarer at de selger en importert utgave, men at
    "precis likadan som den är som nordiskköpt, och du har samma garantier."

Her unnlater de å opplyse om Riks-TV-problematikken.

Svaret fra Mpx er kort og godt at deres er kjøpt direkte fra Sony, så det er en norsk modell.

Svaret fra Komplett er at deres er en nordisk versjon, men at de ikke har benevnelsen (AEP) i produktnavnet. De sier den er kjøpt av Sony Nordic.

ABBO og NetShop har ikke tatt seg bryet med å svare ennå.

Er jo svært pussig at ikke Mpx og Komplett bruker AEP i benevnelsen hvis det er såkalt norske/nordiske versjoner! Jeg tror rett og slett de lyver. Hvorfor er de ellers billigere enn andre som har AEP-benevnelsen? Og hvorfor ikke bruke AEP for å fjerne enhver tvil?

Uansett, som nevnt litt lenger opp vil jeg jo helst ha den som ser normal ut, ikke halvlakkert:

KDL-40EX501AEP

Denne finnes omtrent ikke. Hvis noen finner den, så please si ifra. Eneste plassen jeg fant den var på Elkjøpbusiness, uten at jeg vet hva det er. Der var den KUN 4000,- kroner dyrere !!! 4000,-kr for ei j...a sort list?! Ikke klokt!

- Sony 40" LCD-TV / KDL40EX501AEP / Sony / LCD-TV / Flatskjermer/TV / Hjem / Elkjøp Business

kr 11 357,50 med moms

Og her har de samme TV halv-lakkert til nesten 5000,-kr billigere:

- Sony KDL-40EX500 - 40" LCD-TV / KDL40EX500AEP / Sony / Sony / LCD-TV / Flatskjermer/TV / Produkter / Elkjøp Business

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EX501 får du kjøpt i enhver elkjøp og lefdal-butikk. Prisen mener jeg er 8995,- sånn veiledende.

Mener jeg nevnte det tidligere i tråden, dra til en elkjøp, si at du vurderer EX500 fra mpx til 6800,- men vil ha den sorte listen nederst og kjøper av elkjøp om du får en god pris . De fleste selgere setter pris på slik ærlighet, og er lite interessert i at du handler hos konkurrenter.

Så ser du hva det blir til. Det fine med å kjøpe på elkjøp er at du har 30 dagers returrett om du ikke skulle bli fornøyd!

NB: Det kan være butikkene er tom akkurat nå, men de har den nok utstillt, og det kommer mer varer inn før måneden er omme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lokale Elkjøp-sjappa har den ikke utstilt, sjekket for snart en uke siden. Men jeg skal følge ditt råd og spørre dem.

Idag fikk jeg forresten svar også fra Netshop. Svaret var litt overraskende. Jeg sendte dem en annen mail i utgangspunktet, hvor jeg ber dem bekrefte at det er AEP utgaven de selger. Det står jo på nettsiden deres i smått, like nedenfor "kjøpe-knappen". Men svaret deres er at den er importert, siden ingen av de norske leverandørene har varen tilgjengelig for levering for øyeblikket. Så sier de videre at eneste forskjellen er at den ikke har norsk manual, men at den kan lastes ned fra Sony sine sider.

Mulig jeg er altfor pirkete/vanskelig, men jeg mener det grenser til ren svindel når de selger importerte ikke-nordiske modeller, med benevnelsen AEP, som om den var nordisk. Her har nok så godt som alle kundene blitt litt lurt uten å ane noe om det.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du mener det er villedende markedsføring vil jeg anbefale deg å klage saken inn til forbrukerombudet. Dette gjøres med få klikk på Forbrukerombudet

Uansett, butikken kan nok fint bestille den, selv om den ikke er utstillt, og 30 dagers returrett gjelder allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbrukerombudet......skal vurdere det.

Stikker uansett innom Elkjøp for å høre om de kan bestille den, til god pris. Så får vi se da. Jeg gir lyd fra meg når jeg har fått et svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Er også på jakt etter ny TV i samme størrelse du er på jakt etter. På Sony Center i Bergen hadde de EX500, med (mørk) grå list nede ja. Så egentlig ikke så gale ut. Prisen var 6999,- Mulig jeg kommer litt sent med dette, men det kan du jo bruke for å presse prisen på Elkjøp. Veldig greit med 30 dagers returrett... :-D Jeg er imidlertid litt skeptisk til denne TVen etter at en test på HDTV Reviews – LCD TV & Plasma Television Display Rating slo fast at TVen led av mye input lag under spilling. Det hadde forøvrig Samsung C635 også (de har testet C650) Samsung LE40C650/ LE40C652/ LE40C654/ LE40C630 Review. Men er også usikker på hvor følsom jeg er for slikt lag... Har spilt mye på en gammel Samsung LCD (2007), og Sony 40L4000 og merket ikke noe til lagging da. Sykt vanskelig det skal være å kjøpe seg en TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at nå har også ABBO kommet med et svar på mailen. Rett skal være rett De sier at de ikke kjenner benevnelsen (AEP) men at det ikke er gråimport, de får fra norsk leverandør og skjermene er "laget for norske forhold".

Var nettopp innom Elkjøp. Ble overrasket over det faktum at de nå faktisk har inne både LE40C635 og KDL-40EX501AEP. For kort tid siden hadde de ingen av dem.

Jeg fikk sammenlignet dem. Bra bilde på begge. Kanskje, bare kanskje 635 var ett ørlite hakk bedre. Når det gjelder refleks var begge bra, men her var tydelig 635 et lite hakk bedre enn 501. Likte begge.

Prisen på Sony var 9000, men kunne få for 8500, dvs 1500 mer enn EX500 fra nett.

Idag, og bare idag frem til kl 23.00 i kveld har Elkjøp lokalt kampanje på 635. Da koster den 8500 med en Blueray-spiller inkludert. Tror det var en Samsung blueray, som hadde 5500 i modellnummeret. Aner ikke hvordan den er, eller om den kan ta opp.

Alternativ 1: Kjøpe Sony KDL-40EX501AEP til kr 8500,-

Alternativ 2: Kjøpe Samsung LE40C635 m/blueray til 8500,-

De fleste her inne ville valgt Alternativ 2. Men jeg vet ikke helt. Det eneste som framhever Sony framfor Samsung her er PAP, at man kan se to ting samtidig. Men denne funksjonen har vært mye brukt hos oss, og vi vil ha behov for det framover også. Det som taler for Samsung er som nevnt at jeg likte bildet litt bedre, litt bedre mot refleks og så tror jeg den har bedre formatstøtte for film via USB.

Vi fant ikke helt ut i farta hvordan PAP-funksjonen fungerer på Sonyen. På den gamle Sonyen kan vi se enten 2 vanlig tv-kanaler samtidig. (Fra samme kilde, kan til og med være samme kanal). Eller vi kan se vanlig tv på den ene siden, og en hvilken som helst AV-kilde (Dekoder, video, dvd m.fl.) på den andre siden. Det må vel bety at den gamle har 2 tunere?

Vet ikke helt hvordan dette vil fungere på den nye Sonyen. Skal ha Riks-TV via cam. (kutter ut Canal Digital). Ønsker å kunne se f.eks. Premier League direkte på den ene siden, og barne-tv på andre siden. Men begynner å bli litt skeptisk til om det egentlig går:

For det første står det på nettsidene at den har 1 tuner. Og så står i tillegg dette: (PAP) Funksjonen for delt skjerm gjør det mulig for deg å se på TV og en AV-kilde, for eksempel DVD eller Blu-ray Disc™, samtidig.

Litt usikker nå, men må bestemme meg før kvelden dersom jeg vil ha Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der falt endelig avgjørelsen !

Var innom Elkjøp på nytt nå nettopp. Kjøpte en

Sony KDL-40EX501AEP til kr 8500,- (inkl. veggfeste verdi 399,-)

Fikk med andre ord 500,- i avslag på TV. Og et veggfeste til kr 1,-. Kan ikke si annet enn at jeg er fornøyd med det :-D

Har ikke gjort annet enn å være ærlig og fortelle hvordan det ligger an med pris på nett, og hvilke 2 modeller som var aktuell og hvorfor. I utgangspunktet var vel denne TV et par tusen dyrere i butikken. Ved å få prisavslag og veggfeste, så har vi jo i realiteten møttes omtrent på midten. Sporty av Elkjøp!

Takker så utrolig mye til dere som tålmodig har stilt opp her!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv .

Når det gjelder PAP, så er det kun 1 tuner på tven, så om du kjører riks-tv innebygget så vil du ikke klare å se 2 ulike kanaler.

Da må du isåfall ha en ekstern tuner som du kobler til via hdmi (denne kan se på nrk uten kort), og så sette opp at tven viser fra innebygd tuner og hdmi-tilkoblingen samtidig.

Har ingen erfaring med praktisk bruk av PAP på denne tven så vet ikke nøyaktig hvordan det vil bli i praksis.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Har fått den på veggen. Ble bra. Men har ikke rukket å tukle med innstillinger ennå.

Når det gjelder PAP-funksjonen, så tror jeg at jeg kan se en analog tv-kanal samtidig som en kilde tilkoblet via HDMI, men ikke scart eller andre. Har CD-dekoder tilkoblet via scart, så akkurat nå kan jeg bare se en kanal om gangen.

Skal ha Riks-TV. Bestiller vel abonnement ganske så snart. Tror jeg skal ha Grundig PVR-dekoder m/hdd-opptaker. Den har visst 2 tunere, kan ta opp to kanaler samtidig. Vet ikke hvordan dette blir med PAP-funksjonen. Kanskje jeg får til noe her, uten å ha cam i tillegg og 80 kr ekstra pr mnd.

Uasett, skal se litt, og kanskje starte ny tråd om abonnement/dekoder.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart at du bytter til rikstv når du allerede har canal digital kabel.

Grunnpakken er 20,- dyrere i måneden hos canal digital, men du får langt større utvalg i kanaler, bedre kvalitet og ingen risikoer for forstyrrelser.

Premier league koster 179,- hos CD, 199,- hos rikstv, så der jevner det seg også ut.

CAM koster 995,- begge steder...

Skal du ha grundig HD-PVR kunne du jo kjøpt hva du ville av gråimport, da det var integrert tuner som ville få problemer mot CD eller RiksTV...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •