Samsung 2010 3D Plasmaer; tilgjengelighet og pris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 373
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 2010 3D Plasmaer; tilgjengelighet og pris

Siden det er uønsket med diskusjoner rundt pris og tilgjengelighet i tekniske tråder, tar vi ta slikt her i stedet.

Denne tråden vil altså omhandle tilgjengelighet og pris på Samsung sine 2010 3D plasmaer PS50C7705 og PS637705. Den europeiske modellen selges også av noen norske nettbutikker, under modellnavnene PS507700 og PS637700. Dette er altså samme TV.

Pris er en ting, tilgjengelighet en annen, og sistnevnte er for tiden det store spørsmålstegnet med disse TV-ene, det gjelder særlig den europeiske modellen (C7700) som selges for en lavere pris enn den nordiske.

Priser:
    50" 7705: Søk - Prisguide.no
    63" 7705: Søk - Prisguide.no

50" 7700: Søk - Prisguide.no
    63" 7700: Søk - Prisguide.no

Tilgjengelighet
    Mange på dette forumet har bestilt 7700 modellen hos nettbutikker som opererer med ubekreftede datoer. Vær oppmerksom på at noen av disse har satt ubekreftet dato 14 dager frem i tid, men flytter denne datoen frem 1 dag hver dag, slik at datoen hele tiden er 14 dager frem i tid. Det mest interessante fremover i denne tråden blir nok derfor å få oversikt over hvilken butikk som først vil operere med bekreftede datoer. Er det noen som har snakket med noen av butikkene som kan komme med en mer presis dato hadde det vært svært hyggelig.

Når det gjelder 7705 modellen (den nordiske og noe dyrere) så er den på vei inn hos flere butikker i disse dager, etter at "batch 1" ble utsolgt. Har du hastverk med å få din nye TV i hus er det nok denne modellen du må se etter.

Hvor kan jeg se modellene utstilt?
    50 tommeren er utstilt på Hifiklubben i Oslo nå, og Elkjøp megastore Lørenskog har sagt at de vil få den utstilt og lagerført sent i kommende uke. Dette gjelder da sikkert flere Elkjøpbutikker. Så vidt meg bekjent er det ingen som har 63" utstilt. Si også gjerne fra om du vet om flere steder denne er utstilt og kan beskues.

Powerbuy
    Det finnes også en powerbuy-tråd for 63 tommeren av denne TV her på AVforum, den finner du her: http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...ps63c7705.html

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mpx skulle få inn ps50c7705 den 5 august. Har bestilt derfra, og forventet levering står fortsatt på den datoen.

Edit: Mpx har også 3 stk. 63" på lager, 1100 kr. billigere enn komplett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har valgt å spare noen tusenlapper og heller bestille hos PS, men må nok belage meg på å vente i ukevis sånn som det ser ut nå. De forskyver stadig datoen.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben M.Thranes gate får 63" muligens på mandag i følge selger (kikket på 50" som de allerede har utstilt).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av emphi
    Jeg har valgt å spare noen tusenlapper og heller bestille hos PS, men må nok belage meg på å vente i ukevis sånn som det ser ut nå. De forskyver stadig datoen.
    Ja, de flytter datoen hver dag, og det er desverre ikke mulig å vite når/om de får den inn. En skikkelig prøve for tålmodigheten dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Hifiklubben M.Thranes gate får 63" muligens på mandag i følge selger (kikket på 50" som de allerede har utstilt).
    Fantastisk! Er enda litt i tenkeboksen om å gå for 63 tommern, men da må jeg få testet den litt først. 3D opplevelsen blir jo ganske mye bedre med en så stor skjerm. Hadde nesten ikke forventet at noen ville stille ut 63" så dette var gode nyheter :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MPX og komplett har nå 3 stk 50c7705 på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en av dem som bestilte på psdata (PS50C7700). Da leveringstiden var ubekreftet ganske lenge sendte jeg dem en mail og spurte om de hadde fått noen signaler på når de ville få den inn. De svarte meg 5. august:

Hei.

Beklager sent svar jeg har bare prøvd å finne ut om leverandøren har den på lager, men jeg får ikke svar dessverre så jeg vet ikke når det kommer. Beklager!
    Så jeg valgte å kansellere ordren fra psdata og bestilte C7705 fra Elkjøp istedenfor. Det kan være greit å ha den 30-dagers returretten hvis tv'en buzz'er for mye. De skulle ha den på lager i Sverige, og de nærmest garanterte at jeg skulle få den innen 1 uke.

Bestilte over telefon og klarte å karre meg til en rabatt på 1200 kroner (kjøpte 1.4 HDMI-kabel + ett sett med 3D-briller i tillegg). Totalt 15700 kroner inkl. frakt til nærmeste postkontor.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om utstilt 63" i Oslo-området? Kan gjerne kjøre en tur for å få sett den....

Er veldig interessert i den tven, men vil se den før jeg bestiller den.. Har også mest lyst til å kjøpe fra ett sted med 30dagers ala Elkjøp slik at jeg kan levere den tilbake hvis jeg ikke er 100% fornøyd... Har aldri hatt plasma før så er litt skeptisk

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp Nordås i Bergen håpet å få denne inn rundt den 20. Mailet Hifi Klubben, og de vurderer å stille den ut å nyåpnet butikk om 3-4 uker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avshop har annonsert på facebook at de har 63" på utstilling/demo nå.. Bare synd at det er vanskelig å komme seg dit siden de kun har åpent 8-16.. Får se om jeg kan snike meg tidlig unna en dag fra jobb for å ta en titt. Er ekstremt nysgjerrig på den tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Avshop har annonsert på facebook at de har 63" på utstilling/demo nå.. Bare synd at det er vanskelig å komme seg dit siden de kun har åpent 8-16.. Får se om jeg kan snike meg tidlig unna en dag fra jobb for å ta en titt. Er ekstremt nysgjerrig på den tven.
    Var innom HiFiklubben i Marcus Thranesgate i dag, de hadde enda ikke fått utstilt 63", men lovet at den skulle oppmonteres i morgen. De har åpent lørdager, og langåpent på torsdager (til kl 19) så da kan du nok få sett den uten å skulke jobben 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Var innom HiFiklubben i Marcus Thranesgate i dag, de hadde enda ikke fått utstilt 63", men lovet at den skulle oppmonteres i morgen. De har åpent lørdager, og langåpent på torsdager (til kl 19) så da kan du nok få sett den uten å skulke jobben 8)
    Genialt! Det er 100meter fra der jeg bor Tusen takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Liddell
    Var innom HiFiklubben i Marcus Thranesgate i dag, de hadde enda ikke fått utstilt 63", men lovet at den skulle oppmonteres i morgen.
    Snodig. Jeg var også innom der i dag. De hadde 55" 7705 LED utstilt med en 3D-film, men da jeg spurte om plasma sa han at de ikke hadde noen planer om å ta inn Samsungs plasmamodeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Koshn
    Snodig. Jeg var også innom der i dag. De hadde 55" 7705 LED utstilt med en 3D-film, men da jeg spurte om plasma sa han at de ikke hadde noen planer om å ta inn Samsungs plasmamodeller.
    I alle dager, det er mildt sagt snodig ja. :???: 50 tommeren er jo allerede utstilt der, i kjelleren. Fikk testet den litt i dag. Da jeg spurte en selger om hvorvidt de ville stille ut 63 tommeren sa han at han ikke visste, så han gikk og spurte sjefen. Og han sa at 63" skulle oppmonteres i utstilling i morgen.

Skal en tur innom i morgen hvis jeg får tid, så får vi se...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halvor_L
    Noe nytt om utstilt 63" i Oslo-området? Kan gjerne kjøre en tur for å få sett den....

Er veldig interessert i den tven, men vil se den før jeg bestiller den.. Har også mest lyst til å kjøpe fra ett sted med 30dagers ala Elkjøp slik at jeg kan levere den tilbake hvis jeg ikke er 100% fornøyd... Har aldri hatt plasma før så er litt skeptisk
    Jeg trooor denne står utstilt på Elkjøp Ullevåll

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Forferdelig irriterende dette her...som skrevet over bestilte jeg fra Elkjøp. Først var det Sverige den skulle sendes fra, deretter fikk jeg vite at den er sendt fra lager i Oslo. Jeg spurte om sporingsnummer, men det kunne de ikke finne i systemet sitt. De syntes det var litt merkelig, men ba meg ringe tilbake neste dag. Så gjort, ringte tilbake, men de fant ikke noe sporingsnummer nå heller. Men de så og si garanterte fredag (i dag) eller på lørdag.

Jeg ga meg ikke, skulle ha det sporingsnummeret. Ringte på nytt i dag og fikk et sporingsnummer til Tollpost. Det var jo greit å få vite at det ikke var Posten som skulle levere (som de hadde sagt tidligere), ellers hadde jeg vel troppet opp på postkontoret hver dag fremover.

Gjorde søk på Tollpost.no, fant forsendelsen, det sto avsender og mottaker, men hvor pakken befant seg var ikke mulig å se. Ringte så Tollpost som ikke kunne finne ut hvor tv'en var, de mente at den mest sannsynlig ikke var sendt i det hele tatt, eller kanskje fra Sverige.

Tilbake til Elkjøp kundeservice....ny person og ny forklaring av problemet. Denne kundebehandleren mente at pakken helt sikkert var sendt, ellers hadde ikke Tollpost hatt noe sporingsnummer i mitt navn.

Vel, der står vi da. Elkjøp sier de har sendt pakken, Tollpost kan ikke se å ha mottatt osv. Og jeg står...i midten. Må likvel si at jeg fikk god service fra Tollpost, da. Hun kundebehandleren holdt vel på med saken min halve dagen i dag. Elkjøp derimot, det virket rotete. Krysser fingrene for at den dukker opp i morgen, ellers er det rett tilbake til masingen på mandag.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri noe gøy å måte vente unødig på godvarene nei :-(

Var innom HiFi-Klubben i Marcus Thranesgate igjen i dag, og det var ingen 63" å se, desverre. Nå har de sagt så mye rart og forskjellig der at jeg er møkklei hele butikken. Selgerne der får jo sommervikarene på Elkjøp til å fremstå som atomforskere :twisted:

Men som MaW trodde, så kan jeg bekrefte at den nå står utstilt på Elkjøp Megastore Ullevaal Har "prøvekjørt" den i dag, og fyttekatta for en lekker sak! Helt fantastiske bilder på både BD og 3D. Det jeg er mest usikker på er dog hvordan en så stor skjerm klarer å gjengi SD-materiale, som tross alt er det den vil bli mest brukt til. De hadde ingen muligheter til å koble den opp med TV-signaler der, men jeg spurte om jeg kunne stikke innom med en usb-stikk med no diverse filmfiler på og teste ut dette, og det var null problem. Så har jeg noe å gjøre til uka også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var den bestilt :)

Vel, da orket jeg ikke å vente mer på ps.no og fortsatt ubekreftet. Ringte til Elkjøp og bestilte en PS50C7705 så den blir levert på døra nå på tirsdag. Gleder meg som en unge Var ikke mye rabatt å få der men fikk 600kr ihvertfall.

Side 1 av 19 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •