Samsung 2010 3D Plasmaer; tilgjengelighet og pris - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 373
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Jess! Kjører du bildet gjennom receiver? Testet med PS3 direkte i TV, og da funker det. Det som irriterer meg er at jeg har Pioneer lx71 som skal være 3D-kompatibel.
    Pioneer LX71 har da hdmi 1.3. Ikke 1.4 som 3D krever?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Jeg kjøpte tv'n i dag og fikk med pakken med briller og 7 filmer. Prisen var 17995,- fra Lefdal. De hadde 2 stykk tv'er inne på lager.
    Hvor i landet klarte du dette?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger
    Pioneer LX71 har da hdmi 1.3. Ikke 1.4 som 3D krever?
    Har funnet ut at jeg ble lurt ved google-søket mitt. LX71 er ikke 3D-kompatibel.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahoo
    Hvor i landet klarte du dette?
    I Molde. I følge dem så gjelder kampanjen enda også. Så spørs det om det er de som har bommet eller ei da. Jeg er i alle fall fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenke seg til at amerikanerne får denne tven til rundt 11000 spenn: Mitidel - Samsung PN63C8000 63" 3D 1080p Plasma TV

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Tenke seg til at amerikanerne får denne tven til rundt 11000 spenn: Mitidel - Samsung PN63C8000 63" 3D 1080p Plasma TV
    Kanskje ikke helt riktig, men likevel fin pris.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Kanskje ikke helt riktig, men likevel fin pris.8)
    USD (1) 5,8471 NOK

Altså 5,8471 x 1891 = 11056,89 kroner

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med en minstelønn på $7,25 (43kr) timen, så kan man regne seg fram til hvor mange timer en må jobbe for å betale den ned i usa kontra norge med norsk pris på den og norsk lønn

Men joda, den koster mindre isolert sett der borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Og med en minstelønn på $7,25 (43kr) timen, så kan man regne seg fram til hvor mange timer en må jobbe for å betale den ned i usa kontra norge med norsk pris på den og norsk lønn

Men joda, den koster mindre isolert sett der borte.
    Dette er jo meningsløs sammenligning. Det du snakker om over er kjøpekraft og ikke pris. Dette er en typisk Senterparti-analogi som de kommer med hver gang de snakker om at en må jobbe så og så mange timer for maten i dag vs for 20 år siden eller i forhold til andre land for å forklare at maten ikke dyr i Norge. Pris er kostnad og kjøpekraft er timer en må jobbe for å kjøpe noe. Kjøpekraft øker med velstandsutvikling. I fattigere land (mindre velstand) bruker de ergo mer av sin arbeidstid å få dekket primærbehovene (nå er ikke akkurat flatskjerm innenfor primærbehovene, men kanskje for folket her på forumet... ) enn det vi gjør i de rikeste landene.

Beklager en litt krass (og sikker helt unødvendig kommentar), men er så drita lei at "alle" maser om antall timer en må jobbe når en snakker om priser.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har IKKE tenkt å lage denne tråden til en politisk diskusjon, folk må gjerne se seg blinde på priser i andre land. Vil bare raskt skyte inn at det ER flere faktorer som spiller inn enn hvor "griske" norske forhandlere er, for det er allltid neste punkt som blir dratt fram når man begynner å poste priser fra alskens utland hvor ting er billigere.

Når det kommer innlegg som: tenke seg til at (insert nasjon) får dette produktet til (insert billigere pris enn i norge) kroner, så er det faktisk flere faktorer som spiller inn på prisnivået på like produkter i ulike land, og folks økonomi og kjøpekraft spiller i stor grad inn.

Som sagt, isolert sett en tv'en billigere i usa. Det er den nok sikkert både i Polen, Kina, og stort sett alle land i verden utenom norge (som er et av de dyreste land i verden, som ikke er noe nytt for noen som helst).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kluet er at det koster ikke samsung 8400 kroner mer (som den koster her eks mva) å få denne produsert å levert til Norge enn til USA.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro eller ei, men i USA betales en slags mva som kan variere noe voldsomt. den prisen er uten USAs "mva".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på diskusjonen her :-D

USA er et av de billigste landene i verden når det gjelder forbrukerelektronikk som TV'er, hi-fi, kameraer osv. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er ikke nødvendigvis slik at en TV behøver å være billigst i et lavkostland.

Faktisk er elektronikk billig i Norge også, og ofte billigere enn i våre naboland. Jeg har selv sett priser i butikker i både Sverige og Latvia/Litauen og selv om f.eks mat og drikke er 3 ganger billigere i sistnevnte land, var forbrukerelektronikk som TV'er faktisk noe dyrere enn i Norge.

På enkelte luksusprodukter, slik som f.eks en diger 63" TV, kan vi her i Norge forvente å måtte betale mer - rett og slett fordi vi er villige til å betale mer. Prisen på et produkt blir oftest satt nærmere det folk er villig til å betale enn det det koster å produsere produktet. Ta f.eks en pakke skruer eller muttere som kanskje koster 50 øre å produsere? I lavkostland får du kjøpt en diger pakke skruer for kanskje 2-3 kroner, mens i Norge selger man bittesmå poser til kanskje 50 kroner.. :-) Rett og slett fordi forbrukerne er villig til å betale så mye.

Hvorfor koster det 70 kroner for en halvliter ute på byen i Norge og kanskje bare 5 kroner i Tsjekkia? (Og 1-2 kroner i butikk!) Produksjonskostnadene er jo ikke så forskjellige.. :-)

Valutasvigninger er en annen faktor, og for et par år siden var det enda større forskjell mellom prisene i Norge og USA, da dollaren lå på rundt 5 blank. Vurderte å kjøpe kamera og objektiver fra USA fordi det var halv pris der.

Uansett hva prisnivået ligger på er det ikke til å nekte for at elektronikk ER veldig billig i Norge, spesielt når man sammenligner kjøpekraft. Mange av oss nordmenn har jo råd til å kjøpe ny TV hver måned.. verden er urettferdig, jeg synes ikke vi har grunn til å klage som bor i verdens rikeste land ;o)

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Kluet er at det koster ikke samsung 8400 kroner mer (som den koster her eks mva) å få denne produsert å levert til Norge enn til USA.
    Det har du nok fullstendig rett i. Å få den produsert koster nok det samme uansett hvor den ender opp til syvende og sist, og frakten utgjør heller ikke differansen.

Men Samsung må på alle produkter som de selger i norge, tjene inn pengene som skal drive Samsung Norge, betale lønn til alle ansatte med det høye lønnsnivået som er i norge, arbeidsgiveravgift, skatter, ta høyde for alle ekstra reparasjoner som kommer av at Norge har 5års reklamasjonsrett i stedet for kun vanlig garanti som er 1-2 år resten i verden, kontorlokaler, firmabiler, og alle andre kostnader som et foretak har.

Derfor koster den mer i norge enn å bestille den på nett fra usa. Men som sagt, det er lett å se seg blind på billigere priser i andre land.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skrekkhistorie om Lefdal... :-(

Som jeg skrev i går, fikk jeg en Samsung 63" levert på døra, som jeg bestilte fra Lefdal 28. desember. Det skulle følge med 3D starter kit med 2 par ekstra 3D-briller og 7 filmer, og også et gratis veggfeste på kjøpet, men det gjorde det IKKE.

I dag har jeg brukt flere timer på telefon med Lefdal kundeservice og Samsung Norge, og må bare si at jeg ble dypt sjokkert over hvor dårlig Lefdal behandler kundene sine.

Ringte først én gang, forklarte problemet og at jeg hadde dokumentasjon (screenshots fra Lefdal.com) på at jeg skulle ha 2 sett ekstra 3D-briller, 7 filmer og veggfeste i følge tilbudet deres. Den svensje tjejen på kundebehandlingen var ikke spesielt samarbeidsvillig, men etter at jeg sa at jeg visste om flere andre som hadde fått dette, begynte det å løse seg og etter ca 2 x 10 minutter med "Venta lite granne, jag ska kolla det upp her", gikk hun med på å sende både 3D-kit og veggfeste, hun skulle bare "kolla" om noen varehus i nærheten hadde på lager sånn at jeg eventuelt kunne hente det selv.

To timer senere blir jeg oppringt fra skjult nummer, og får en annen kundebehandler fra Lefdal på tråden. Hun begynner å spørre meg ut om jeg har fått med 3D-briller og jeg kan bekrefte at det var med ETT par, men de to ekstra parene og filmene, veggfeste etc var ikke med.

Kundebehandleren prøver seg da på flere varianter, noe av det jeg vil karakterisere som ren løgn.

1) Hun påstår at de ikke har noe sånt tilbud. Hun sier at hun ikke ser noe om det på websiden. Jeg sier jeg har dokumentasjon på at de hadde dette tilbudet da TV'n ble bestilt.

2) Hun sier så at dette tilbudet har gått ut. Men jeg kjøpte jo TV'en mens tilbudet var gyldig!

3) Hun kan da fortelle meg at de ikke lenger har 3D-briller på lager. (Men det har de jo, både på internettbutikken og i vanlige butikker). Men hvorfor kan de ikke da bestille opp flere?

4) Hun påstår det står med liten skrift at tilbudet om ekstra 3D-briller bare gjelder så lenge lageret rekker, og nå er det tomt, så da gjelder ikke tilbudet lenger. Dette er jo bare tull! Riktignok stemmer det vel at man ikke får kjøpt TV når lageret er tomt, men om man kjøper TV så SKAL jo tilbehøret følge TV'en.

5) Hun kommer da tilbake til 2) Tilbudet gjelder ikke lenger. Og vi går en ny runde med punkt 3) og 4). Ikke lenger på lager. Står med liten skrift osv..

6) Hun sier så at det er Samsung som har kjørt denne kampanjen og at det er DERES ansvar å utlevere kitet med briller og filmer. Dette vet jeg ikke stemmer etter det jeg har lest på forumet, de som har fått briller har jo fått de ved siden av TV'n.

7) Hun sier det er bare å fylle ut et skjema som fulgte med TV'n. Dette skjemaet fulgte jo ikke med, det er jo en del av 3D-kitet. Og alle her vet jo at det skjemaet bare gjelder de fire Shrek-filmene.
    Jeg går likevel med på å ringe Samsung angående dette.

Men før jeg ringer Samsung vil jeg forsikre meg om at jeg får med veggfestet som Lefdal lovte ut.

8.) Hun påstår da at de ikke har noe slikt tilbud om gratis veggfeste. Jeg forteller at jeg har dokumentasjon på at de hadde dette tilbudet da jeg kjøpte TV'en (bl.a. screenshot fra Lefdal.com der det står "VERDIPAPIR. Kjøp TV på Lefdal.com og få veggfeste MED PÅ KJØPET!").

9) Hun gir seg fortsatt ikke, sier de ikke har hatt noe slikt tilbud og ber meg sende mail med dokumentasjonen. Jeg begynner å bli rimelig forbanna da hun hele tiden prøver seg med unnvikende svar eller ren løgn, og spør om det virkelig er nødvendig å sende dokumentasjonen, hun eller kollegaene hennes vet jo jævlig godt at de har kjørt et slikt tilbud.

10) Hun setter meg på vent og skal sjekke det opp med noen andre. 10 venteminutter senere kan hun fortelle meg at tilbudet kun gjaldt TV'er med et spesielt varenummer, med en bokstav bak ????XXE og at jeg hadde bestilt en TV med vanlig varenummer og uten tilbudskoden. Hva i alle dager?? Alle her på forumet fikk vel med seg at de ikke hadde dobbelt opp med varekoder mens kampanjen pågikk.

Jeg begynner å fyre meg opp og sier jeg ikke finner meg i å bli behandlet på denne måten - de har kjørt et tilbud som jeg slo til på, og om de ikke leverer det de har lovt er det ren svindel fra deres side. Til slutt sier hun at jeg skal få veggfestet. Jøss! Det koster vel Lefdal 100 kroner i innkjøpspris, så det skulle bare mangle.

Ringer så opp Samsung angående 3D-kitet, og etter rundt 20 minutter i telefonkø møter jeg en hjernedød og halvt stum svensk tjej som såvidt klarer å fortelle meg at det er Lefdal sitt ansvar å levere kitet. Samsung har ikke noe ansvar her kan hun fortelle meg.

Ringer tilbake til Lefdal og snakker med enda en ny kundebehandler, enda en svenske. Jeg gjentar hele greia for tredje gang, jeg har fått en TV fra Lefdal og NEI det fulgte ikke med 3D-briller og filmer, og NEI det fulgte ikke med veggfeste. Etter mye fram og tilbake sier han at okei, det skal de fikse. "ska bare kolla det upp så ringer jag tilbaks."

Og han ringte selvfølgelig ikke tilbake... har heller ikke fått noen bekreftelse på at de skulle sende veggfestet som ble lovt både av kundebehandler 1, 2 og 3.

Enden på historien blir at jeg, nærmest i sinne, kjører til Expert Lade i Trondheim, hvor jeg uten å prute får kjøpt Samsung 63" Plasma MED 3D-kit til 18000,- Og de har fortsatt 3 igjen på lager, også de til 18000,- og MED 3D-kit i følge selgeren.

Lefdal skal få tilbake sin TV, og med angreretten får jeg også tilbake 595,- i fraktkostnader. :-(

Tommel ned til Lefdal og tommel opp til Expert :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt skremt nå! Er i akkurat samme situasjon. Men var på tråden med lefdal i dag og de virket forekommende. Var forresten en svensk jente jeg også snakket med.

Newcomer Jackant sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke snakke for Lefdal, men la merke til at Elkjøp hadde tvn til samme pris med 2 varenr. Et vanlig og et som sluttet på 3D eller noe slikt. Uansett flott at Expert gir deg samme pris med tanke på at de sannsynligvis taper penger på dette. Min lokale Expert butikk skulle ha 26500! Fikk den på Elkjøp for 18990, men med noe leveringstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte kundeservice til lefdal også, og fikk samme svar, Men så stakk jeg innom lefdal butikken her i byen, og spurte hvorfor jeg ikke fikk med 3d briller, 3 min etterpå gikk jeg ut av butikken med 3d pakken, drit i kunderservice heller stikk og prat med folka på lefdal, er jo Samsung norge som reklamerer for at alle deres 3d tver over 46" skal følge med 3d starter kit.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjip sak, men Som nevnt over, ta slike saker i butikk. De fikser det som regel mye kjappere...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorn-t
    Henger meg på diskusjonen her :-D

USA er et av de billigste landene i verden når det gjelder forbrukerelektronikk som TV'er, hi-fi, kameraer osv. Det er mange faktorer som spiller inn, og det er ikke nødvendigvis slik at en TV behøver å være billigst i et lavkostland.

Faktisk er elektronikk billig i Norge også, og ofte billigere enn i våre naboland. Jeg har selv sett priser i butikker i både Sverige og Latvia/Litauen og selv om f.eks mat og drikke er 3 ganger billigere i sistnevnte land, var forbrukerelektronikk som TV'er faktisk noe dyrere enn i Norge.

På enkelte luksusprodukter, slik som f.eks en diger 63" TV, kan vi her i Norge forvente å måtte betale mer - rett og slett fordi vi er villige til å betale mer. Prisen på et produkt blir oftest satt nærmere det folk er villig til å betale enn det det koster å produsere produktet. Ta f.eks en pakke skruer eller muttere som kanskje koster 50 øre å produsere? I lavkostland får du kjøpt en diger pakke skruer for kanskje 2-3 kroner, mens i Norge selger man bittesmå poser til kanskje 50 kroner.. :-) Rett og slett fordi forbrukerne er villig til å betale så mye.

Hvorfor koster det 70 kroner for en halvliter ute på byen i Norge og kanskje bare 5 kroner i Tsjekkia? (Og 1-2 kroner i butikk!) Produksjonskostnadene er jo ikke så forskjellige.. :-)

Valutasvigninger er en annen faktor, og for et par år siden var det enda større forskjell mellom prisene i Norge og USA, da dollaren lå på rundt 5 blank. Vurderte å kjøpe kamera og objektiver fra USA fordi det var halv pris der.

Uansett hva prisnivået ligger på er det ikke til å nekte for at elektronikk ER veldig billig i Norge, spesielt når man sammenligner kjøpekraft. Mange av oss nordmenn har jo råd til å kjøpe ny TV hver måned.. verden er urettferdig, jeg synes ikke vi har grunn til å klage som bor i verdens rikeste land ;o)
    er så enig så enig, men nordmenn elsker å syte og klage så hjelper nok ikke med denne fine oppklaringen
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Side 15 av 19 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •