Nedtrekkbart lerret. HASTER !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nedtrekkbart lerret. HASTER !

Har kjøpt et Grandview 16:9 lerret fra AVShop. Må returnere dette, da maskering på topp kun er 5 cm. Jeg skal henge lerretet fra tak (240 cm), og trenger derfor ca 60 cm maskering på topp.

Er det noen som kan anbefale et nedtrekkbart lerret (16:9, 200 cm) ? Har sjekket komplett.no, og der har de et Projecta Procinema lerret m/65 cm maskering (pris kr 2 543). Noen som har erfaring med denne typen lerreter ?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greyline fra avshop feks.

Bruker det sjølv og er godt fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken prosjektor har du ? Jeg har LCD (Hitachi PJ 10). Er det bedre med greyline, selv om jeg har LCD projektor ? Ser at Greyline 200 cm koster 3 999 på AVShop. Vil du si at det er verdt pengene å betale kr 1500 mer enn hvitt lerret fra komplett.no ? :P

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt kvitt lerret så kan ikkje svare på om det er verdt pengene :roll:

Men Greyline lerretet funker heilt topp til min Panasonic a300 (som også er lcd), i tillegg bruker eg også Hoya FL-day filter på projen. Det kan du lese om her :arrow: HER

Er vel ingen som eg kommer på i farten, som har vært missfornøyd med greyline her inne på forumet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg at det er MANGE der ute som bare bruker en malt vegg istedenfor lerret og er godt fornøyd med det. Det skal derfor godt gjøres å lage et lerret som folk er direkte misfornøyd med.

Det er derfor ikke nødvendigvis noe mål på kvalitet utover det normale at folk ikke er misfornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken... Kommer vel an på hvilke preferanser en har. Har lest om mange her på Forumet som er fornøyd med IKEA "lerret". Har dette selv som en foreløpig løsning, og må si at med en gang virket dette relativt bra. Det jeg ikke er fornøyd med er maskeringen (som mangler). Dette blir spesielt tydelig dersom en må bruke noe keystone, da en får grå felter på sidene. Disse er veldig irriterende, dersom en ikke har maskering på sidene som kan skjule dem.

Mulig at jeg hadde blitt fornøyd med hvitt lerret, men det er ingenting som er verre enn å finne ut 2 uker etter en har kjøpt et lerret at en burde investert kr 1000 ekstra for å få grått lerret (dyrt å kjøpe billig). Jeg er ikke sykelig opptatt av sortnivå, men kunne tenkt meg noe bedre sortnivå på min LCD prosjektor. Spørsmålet er derfor om et greyline lerret hjelper på dette, og evt hva som er ulempene (utenom dyrere, selvsagt). Alle butikker jeg snakker med selger bare hvite lerret, og greyline er noe jeg har lært om her på Forumet. Antar dog at "ekspertene" her på Forumet vet hva de snakker om, spesielt de som er såkalte moderatorer (litt spydig, men dere tåler det !)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...bare for å understreke det; moderatorene her på forumet mottar ingen betaling for det arbeidet de gjør, så det blir litt feil å hinte mot at de er selgere for AVshop. Synes det er mer på sin plass å si takk til Jolly, som tipset om et produkt som fungerer bra for ham.

AVshop er rett og slett en inntektskilde for forumet (og selvsagt som en egen enhet) som også tilbyr produkter det ikke alltid er like lett å få fatt på andre steder. Hadde det ikke vært for AVshop, hadde AVforum aldri vært der det er nå, men utvikling av tjenester som minHjemmekino.no, og i det siste AVtorget/AVproduktdatabase. I tillegg er det en hel masse arbeid og vedlikehold, både innholdsmessig og teknisk som selvsagt også koster penger.

Nå forsøker vi intensivere "jakten" på bannerannonsører, men tilbudene "hagler" ikke akuratt inn.

Uansett, moderatorene her på forumet skal ha all honnør for det arbeidet de gjør, gratis, for dere brukere.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greyline vil bedre sortnivået ditt ja, men det går også litt utover dei lyse fargene (noen liker det, andre ikkje).

Greyline er umulig å få testet ut i Bergen (der du holder hus) da ingen leverer det som eg veit om. Men viss du er i tvil og har lyst å sjekke ut greyline før du bestiller, kan du sende meg ein PM

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •