Ny projektor maks 14.000 og helst LCD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor maks 14.000 og helst LCD

Er på utkikk etter ny projektor. Helst en LCD da jeg er usikker på om jeg kan se på en LDP. Har en pj tx200 som jeg vil oppgradere fra til en Full HD.

Noen tips? EPSON EH-TW3500 LCD-projektor Full-HD er denne bra?

Jeg har et rom med hvite vegger, og et vindu, og det men pj tx200 så ser jeg dårlig om formiddagen, men veldig bra når jeg har det mørkt om kvelden. Jeg har et grått rammelerret på 90 tommer jeg kjøpte på avshop.

Denne Benq W5000 hvordan kan man sjekke om man ser regnbuer på denne?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hvite vegger.
    Kjøpte TW3500, men den ble solgt 2 måneder senere pga jeg ble utrolig skuffet.
    Var ikke noe særlig godt bildet synes jeg.
    Fikk i går en Sony HW15, som jeg håper vil gjøre jobben bedre hjemme hos meg.

Ellers er jo TW4400 en knallgod projektor hvis du har råd til den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha for svar! Okei da skal jeg holde meg unna den Den sonyen ser den bra ut så langt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter å leser om denne, og synes den ser interresant ut, men ser den har dårlig ansi lumens bare 1000. Betyr det at når jeg har en rom med lyse vegger, og ser dårlig i dagslys (med min nåværende pj tx200) at denne ikke er å anbefale?

Untitled Page

Står nesten ingenting om den på avforum heller, noen grunn til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et mer konkret spm:

Når man har et rom som det er mye dagslys i, hva er det man bør gå etter på en projektor? er det ansi lumens som da er viktig å ha høy eller?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har tenkt å benytte projektoren med mye lysinnslipp i stuen, så bør du ha en projektor som har høy lystyrke. Det er det svært få hjemmekinoprojektorer som har, men Epson er nok da kanskje det beste valget.

TW3500 er ikke på noen måte den beste hjemmekinoprojektoren du kan velge, men den har greit med lys, samt har en fin prislapp. Dersom lysstyrken er mindre viktig så vil HW15 være et godt valg, men den koste også noe mer. I en hjemmekinosetting med god lyskontroll vil den være flere hakk vassere enn TW3500. Når det er sagt så vil begge være kjempeoppgraderinger fra din TX200.

Når det gjelder DLP så bør du nesten få sett en W5000 før du kjøper, men de aller fleste sliter ikke noe med regnbuer på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar igjen AK

Den sonyen, hvordan er den lysmessig i forhold til tx200? Ser også på denne denne Untitled Page

Men den har bare 1000 lumens. Hva ville du ha valgt mellom sonyen og 6500 modellen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I fargekorrekt modus, gir HW15 mye mer lys enn TX200. Du vil få sjokk om du setter dem opp side om side. Ikke bare har HW15 mer lys, den har også veldig mye bedre dynamikk (ANSI-kontrast), noe som vil gir en illusjon av at forskjellen i lysstyrke er enorm.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Okey!

Kommer fra en HD-Ready BenQ PE7700.
    Kjøpte en Epson TW 3500 Full HD, som jeg trodde var stor oppgradering i min lyse stue. Men jeg ble veldig skuffet over dens svake prestasjoner innen sortnivå.

Så var det premiere på min HW15 i går ettermiddag/kveld.
    Kun sett 1 film så langt. Og det var i tillegg "Luftslottet som sprengtes" som ikke er en film som presterer så veldig godt billedmessig. Men det var nå den vi ble enig om her hjemme.

Woaw, hakeslepp, sikle!
    HW15 hadde 0 timer på lampen. Ble skrudd opp i taket, valgte bildemodus "Kino", og satte lampen på "low".
    Som nevnt tidligere har vi helt hvit stue, lyst tregulv, lyst tak, og på toppen av det hele, hvite rullegardiner.
    Men for en klasse. Denne projektoren er MILEVIS foran hva Epson TW3500 klarte innen svart. MILEVIS!
    Jeg satt og måpte. Måtte se på klokken underveis i filmen for å sjekke.
    Joda. Solen var gått ned for 12 minutter siden, men det var lyst ute, og av de 5 vinduene inn mot stuen, har kun 3 av dem rullegardin. Så det var en del lys i rommet fortsatt.

Men når journalisten sitter med sin mørke skinnjakke og snakker, så er den bare herlig sort, men fortsatt med detaljer.
    Når han der kjempestore blonde fyren stod i regnet utenfor sykehuset i mørke klær og kikket på politiet, ser man bare det er mørkt og vått. En herlig høstfornemmelse.
    Gliset mitt gikk fra øre til øre. For denne projektoren presterer bare maks i vår lyse stue.

Når den sorte Volvoen kjørte inn på gårdsplassen var det som å se et sort oljeflak speile seg i lyset og seile over lerret.

Jeg måtte pause filmen og forklare min kone at "nå er jeg god fornøyd med bildet her hjemme".

Husk, ingen kalibrering, rett ut av esken, kinomodus, lamp low, og 0 timer på pæren.
    Woaw!
    Nå sitter vi rett under projektor, så om det er en ulempe eller fordel vet jeg ikke. Men den er stille som ull.
    Ja, når jeg pauser filmen, kan jeg høre en svak svak vifte. Irisen hørte jeg aldri noe til.
    (Den knitrer litt som en harddisk på TW3500)

Beste AV-kjøpet jeg har gjort de siste par årene uten tvil, og virkelig glad for at jeg tok avgjørelsen på å selge TW3500 igjen.

Så i bunn og grunn, jeg har ikke sett BenQ W5000 i aksjon.
    Jeg har sett BenQ W6000 i dedikert kinorom med 100% lyskontroll, og proff kalibrert, men jeg er mye mere fornøyd med det bildet jeg har her hjemme i min hvite stue med en HW15 out of the box.
    Så jeg kan kun anbefale HW15 på det sterkeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes kjempebra ut, nå ser det ut at jeg nok må kjøpe meg denne projektoren da. Var det 3000 timer lampen skal normalt holde? Takk for bra svar forresten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spørre om et spm før jeg kjøper, egner denne seg til å se fotball i HD? Leste i en artikkel om noen som mente at et av få minus med denne var nettopp dette, men klarte å miste den linken. Men er det noen her som har sett hd sport som fotball med denne med eller uten problemer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •