Noen med brukererfaring på disse 3 modellene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med brukererfaring på disse 3 modellene?

Skal endelig få bytta ut min 60kgs Crt tv fra Sony og har kommet frem til følgende 3 tver. Plasma er ikke aktuelt da tven skal stå i en veldig opplyst stue med store vinduer. Så om du har noen brukererfaringer på en av disse 3 modellene så hadde jeg vært takknemmelig for innspill.

Samsung 46" LED-TV UE46C6005

Samsung 46" LCD-TV LE46C655

Sony Bravia 46" LED-TV KDL-46EX700

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen erfaringer?

Blir helt sprø av å lese tester på nettet

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...personlig ville jeg trodd Sonyen kostet mer enn to to andre, men når den faktisk er rimeligere enn Samsunge-LEDen og kun noen hundrelapper dyrere enn Samsungs standard bakbelyste variant ville jeg jo selv ment at den måtte være det beste kjøpet... Ikke noe vondt om Samsung, men personlig synes jeg Sony har truffet blink med designet på EX-serien, og kvaliteten fra Sony har jo alltid vært helt i toppsjiktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker i grunn begge, selv om jeg heller mere mot samsung sånt rent design messig. Men har skønt at det er mye "clouding" med disse samsung led tvene, men noen som vet om dette også er et problem på sony led tvene?

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 02Tom
    Skal endelig få bytta ut min 60kgs Crt tv fra Sony og har kommet frem til følgende 3 tver. Plasma er ikke aktuelt da tven skal stå i en veldig opplyst stue med store vinduer. Så om du har noen brukererfaringer på en av disse 3 modellene så hadde jeg vært takknemmelig for innspill.

Samsung 46" LED-TV UE46C6005

Samsung 46" LCD-TV LE46C655

Sony Bravia 46" LED-TV KDL-46EX700

Fant ledtven til samsung billigere her hvis du går før den:Elkjøp - Samsung 46" LED-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over den, men kan ta tid før dem får dem på lager. Samt at den må sendes, på komplett så kan jeg bestille den og hente tvene på 1-3 timer da jeg bor 15min unna, dette er noe jeg verdsetter

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg ikke spesielt imponert over mange av modellene til Sony i år, spesielt i forhold til Samsung sine LCD skjermer som er helt rå.

Hva med å strekke seg litt lengre å gå for LE46C755?

en liten test:
    Samsung LE40C750/ LE46C750 3D TV Review: 200Hz LCD HDTV

og en liten note retning sony.
    "The Samsung LE40C750’s black level (after calibration) measured at 0.03 cd/m2, which is an excellent result. It’s interesting to note that although Samsung shares its Super PVA LCD panel technology with other vendors (most famously Sony), other implementations of SPVA do not produce as deep a black level"

Samsungs LED skjermer ligger vel på rundt 0.05 cd/m2, så dette er ganske imponerende til å være en LCD skjerm. Jeg mener 650 (dvs 655) lå på noe av det samme som 755, så den er vel ikke dum den heller

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser ikke jeg på 3d som noe nødvendig, har prøvd det på den råeste Samsung led skjermen på 55" å på en annen tv og ble ikke akkurat imponert. Tror de skal få utvikle den teknologien litt til. dessuten så må man jo betale en formue i briller om man skal ha kompiser eller andre på besøk så se på film så akkurat nå mener jeg at 3d er bortkasta penger.

Active
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over den, men kan ta tid før dem får dem på lager. Samt at den må sendes, på komplett så kan jeg bestille den og hente tvene på 1-3 timer da jeg bor 15min unna, dette er noe jeg verdsetter

Ser også at den ikke er på lager, men har du ikke bråhast så er det fri frakt hos Elkjøp også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hast, så har vurdert å vente til utpå høsten en gang. Men man har alltid lyst på noe nytt hehe, og en gang må man jo handle.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser ikke jeg på 3d som noe nødvendig, har prøvd det på den råeste Samsung led skjermen på 55" å på en annen tv og ble ikke akkurat imponert. Tror de skal få utvikle den teknologien litt til. dessuten så må man jo betale en formue i briller om man skal ha kompiser eller andre på besøk så se på film så akkurat nå mener jeg at 3d er bortkasta penger.
    Ser absolutt ikke 3D som noe hast nei, og du må på plasma for å få skikkelig effekt ut av det, men både 655 og 755 er ekstremt bra tver og har imponert meg veldig. 3D på 755 er bare en bonus vedsiden av den ekstreme bildekvaliteten den har...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett på C635 på lefdal som er samme tv som C655(selges bare på nett) etter hva jeg har skjønt og det bilde var veldig bra. Da slipper man iallefall clouding som kan bli et irritasjonsmoment...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei til slutt samsung le46c6705, og er veldig fornøyd. Bildet er veldig bra selv om jeg bare har fått testa det med dvd og Sd signaler fra CD. Så regner med at jeg også blir fornøyd når den viser HD materialer.

Videre så må jeg si at internettfunksjonen og media funksjonen til tven funker ypperlig, plug and play.

Fulgte også med en usb dongle for wifi, som jeg trodde var ekstra ustyr så det var jo en posetiv opplevelse. Så nå streames youtube m.m over tven

Skal bli spennede å se hvordan bildet blir med Blu-ray som skal handles inn snart, samt HD kanaler fra CD som kommer iorden 11. August.

Når det kommer til "clouding" så har jeg sett lite til dette, men kanskje en liten anydning i et par hjørner uten at dette plager meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei til slutt samsung le46c6705, og er veldig fornøyd. Bildet er veldig bra selv om jeg bare har fått testa det med dvd og Sd signaler fra CD. Så regner med at jeg også blir fornøyd når den viser HD materialer.

Videre så må jeg si at internettfunksjonen og media funksjonen til tven funker ypperlig, plug and play.

Fulgte også med en usb dongle for wifi, som jeg trodde var ekstra ustyr så det var jo en posetiv opplevelse. Så nå streames youtube m.m over tven

Skal bli spennede å se hvordan bildet blir med Blu-ray som skal handles inn snart, samt HD kanaler fra CD som kommer iorden 11. August.

Når det kommer til "clouding" så har jeg sett lite til dette, men kanskje en liten anydning i et par hjørner uten at dette plager meg.
    Du mener vel UE46C6705? Skal også ha TV i et rom med mye vinduer og vurderer å kjøpe LE46C675, fordi TV skal stå på TV-benk og det er av den grunn ikke behov for at den må være LED. Er UE46C6705 og LE46C675 så og si samme TV, bortsett fra at den ene er LED? Og hva er forskjellene på C655 og C675?

Takker for svar, hvis noen har...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langrenn123
    Du mener vel UE46C6705? Skal også ha TV i et rom med mye vinduer og vurderer å kjøpe LE46C675, fordi TV skal stå på TV-benk og det er av den grunn ikke behov for at den må være LED. Er UE46C6705 og LE46C675 så og si samme TV, bortsett fra at den ene er LED? Og hva er forskjellene på C655 og C675?

Takker for svar, hvis noen har...

Forskjellen på C655 og C675 er støtte for Canal Digital parabol. Med andre ord: C675 har innebygget paraboltuner.

Kommentarer til tidligere innlegg:
    Hvis du har store vinduer i stua di, og derfor ikke ville ha plasma grunnet gjenskinn. Hvorfor valgte du da UE46C6705 og ikke LE46C6XX da samsung LCD har mye mindre gjenskinn enn Samsung LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Josse1982
    Forskjellen på C655 og C675 er støtte for Canal Digital parabol. Med andre ord: C675 har innebygget paraboltuner.

Kommentarer til tidligere innlegg:
    Hvis du har store vinduer i stua di, og derfor ikke ville ha plasma grunnet gjenskinn. Hvorfor valgte du da UE46C6705 og ikke LE46C6XX da samsung LCD har mye mindre gjenskinn enn Samsung LED.
    Nå syns jeg ikke det er noe stort problem med gjennskinn på Ue46C6705, og plasma har egentlig alltid vært utelukket grunnet at jeg bruker tven mye sammen med en pc. Dessuten er jeg meget fornøyd med bildet på denne, og gjør ikke noe at den ser bra ut også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •