Oppheng av lerret. Kan noen hjelpe meg ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppheng av lerret. Kan noen hjelpe meg ?

Jeg har kjøpt et 16:9 Grandview lerret fra AVShop (manuelt nedtrekk), som jeg skal henge i taket. Takoppheng på lerretet er kun 2 "hemper" som skal festes på kroker som skrus i taket. For meg virker det som om lerretet vil bli litt "vinglete" med denne løsningen, vs om lerretet hadde vært festet til veggen. Har prøvd å sende PM til Lygren + til AVShop, men har ikke fått svar. Det haster litt å få hengt opp lerretet, ettersom jeg er "kino-sugen". Per idag har jeg kun en IKEA Tupplur rullegardin som lerret (uten maskering).

Har noen hatt tilsvarende problem/utfordring ? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå funnet ut at dette lerretet ikke egner seg for takoppheng, pga manglende maskering på topp. Har sendt dette lerretet tilbake til AVShop, og bestilt meg et Projecta Procinema fra komplett.no. Dette skal ha 65 cm maskering på topp, slik at det er mulig å henge fra et tak som er 240 cm over gulvet.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt lerret Alex F, men det var synd du ikkje tok deg tid til å sjekke ut greyline før du handlet inn. Uansett så får eg håpe du blir fornøyd med ditt nye lerret

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jeg blir fornøyd ! Problemet er at jeg ikke har fått sammenliknet grått vs hvitt. Men, det er kanskje like greit. Syntes at prisen ble litt vel stiv for et greyline (nedtrekk). I tillegg så jeg at "Jane" hadde Projecta Procinema lerret (hvitt). Anlegget til "Jane" er mildt sagt mega-gromt, mens jeg bare er en stusselig "Newbie". Det som er bra nok for "henne" er bra nok for meg !

Jeg har som sagt kjøpt meg en Hitachi PJ TX10 (brukt), og tror hvitt lerret er mer enn godt nok for meg foreløpig. Projektoren er bra, men jeg innrømmer at jeg har sett bedre bilde, men til en vesentlig høyere pris enn hva jeg betalte. Prøvde f.eks Hitachi TX100, og det var som natt og dag. Bedre bilde enn Optoma H30. Mulig jeg kjøper ny projektor om 1-2 år. Da har nok prisene falt ytterligere og kvaliteten blitt bedre. Dette gjelder vel også greyline lerret, som ikke har blitt helt "kommersielt" ennå.

Den som lever får se ! Uansett, takk for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •