Ny Projektor i 6-8000 kr klasse ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Projektor i 6-8000 kr klasse ?

Hvilken projektor nå, i denne klassen anbefales? Den bør være 1080p.
    Hadde tidligere en BenQ8720, og ser disse kan fåes ganske så billig brukt nå. Men vil en Optoma Hd20 eller W 5000 være bedre enn gamle 8720? Jeg var litt sensitiv på regnbuer, er dette blitt markant redusert i siste åra eller?

Projektor skal brukes på langsideveggen av stua nå, og da blir kasteavstand 3.50 m

Hva burde jeg gå for? En god lcd eller dlp, og hvilken regnes for best bilde i denne prisklassen?
    Setter stor pris på alle svar

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Hvilken projektor nå, i denne klassen anbefales? Den bør være 1080p.
    Hadde tidligere en BenQ8720, og ser disse kan fåes ganske så billig brukt nå. Men vil en Optoma Hd20 eller W 5000 være bedre enn gamle 8720? Jeg var litt sensitiv på regnbuer, er dette blitt markant redusert i siste åra eller?

Projektor skal brukes på langsideveggen av stua nå, og da blir kasteavstand 3.50 m

Hva burde jeg gå for? En god lcd eller dlp, og hvilken regnes for best bilde i denne prisklassen?
    Setter stor pris på alle svar
    Jeg er veldig fan av Optoma HD20, men det er også overtydelig mye bra erfaringer her inne fra BenQ w5000.

Dersom jeg hadde hatt penger ville jeg nok gått for en w5000. Full HD er jo bedre enn HD... det er ellers en smaksak.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg spørre om du opplever regnbuer på Optomaen, samt hvordan dybden i bildet er? og om den bråker fælt ?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når det står mellom Optomaen eller W5000 må jeg be deg pent om å spare opp de pengene du mangler.
    Det er så pass stor forskjell på de to at du vil få mye mer glede av W5000.
    Optomaen er grei nok den, men husk W5000 kostet oppunder 40.000,- da den var ny, har scoret veldig godt i tests.
    Optomaen er en budsjettvinner, men også en budsjett projektor.
    Selv om W5000 er billig nå, var det ikke en budsjettmodell da den kom.
    Så gå for den hvis du har mulighet.

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt en projektor å aldri hatt trua på projektor men jeg kjøpte meg en benq w5000 å det er sinnsykt bra bilde ! om du har råd så kjøp en sånn lett ! jeg har bare brukt min 5 ganger pga lyd mangel men like overasket hver gang hvor rått fullhd projektor er !

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal holde øynene åpne for eventuelt en brukt w5000, eller legge av litt ekstra til nytt kjøp...ser ja at den scorer høyere på omtrent alt i forhold til optomaen. Eneste er kasteavstanden, som er mindre på w5000, hvis jeg kan stole på projection centrals calculator. Takk skal dere ha for info

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker jeg er ikke så opptatt nå lenger av at bildet skal være så sinnsykt bra..bare jeg kan se en film så koser jeg meg.
    I prisklassen 5-8k hva er den absolutt beste projektor, hvis det lar seg si?
    Tenker også på Optoma HD200X ?

Vil en ny, rimelig budsjettprojektor i disse prisklassene, levere bedre bilde eller like godt, som min gamle BenQ8720 ? ( som jeg syntes var meget bra )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •