Noen spørsmål før jeg (trolig) går til innkjøp av en PA30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål før jeg (trolig) går til innkjøp av en PA30

Har noen tid til å gi meg et lynkurs i hva jeg får / går glipp av ved å kjøpe en PA30 (37 fra Elkjøp for 28K, evnt. 42 fra Sverige for 27K...)

PA30 har hverken DVI eller HDMI - hvor mye betyr dette kvalitetsmessig - er det enorme forskjeller på ren digital vs analog konvertering ?

Oppløsningen er kun 480*852 - dette betyr vel at du kun får VGA-oppløsning hvis du kjører inn et PC-signal ? (i.e. at det i realiteten vil være meningsløst å kjøre dagens PC-programmer og web-sider over PA30'en) ?

Vil en kunne anta at feks. en PIO 575 vil gi et bedre bilde ved å kjøre progressiv over komponent enn std. RGB ?

Har noen sett/testet 42tommeren ? - det er fristende å bestille en fra Sverige og hente den på grensa...

Har noen bestilt fra Fyndbørsen i Sverige - erfaringer / reklamasjon etc ?

Finnes det seriøse konkurrenter til PA30 som tilbyr bedre oppløsning ?

Kkommentarer / oppklarende info rundt formater / linjer / konvertering - hva som er "optimalt", etc. mottas med takk.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Noen spørsmål før jeg (trolig) går til innkjøp av en PA3

Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Har noen tid til å gi meg et lynkurs i hva jeg får / går glipp av ved å kjøpe en PA30 (37 fra Elkjøp for 28K, evnt. 42 fra Sverige for 27K...)
    Får prøve da.

PA30 har hverken DVI eller HDMI - hvor mye betyr dette kvalitetsmessig - er det enorme forskjeller på ren digital vs analog konvertering ?
    Kvalitetsforskjellen er vel ikke så stor, men jeg syns at et slik apparat som man forventer å ha i en lang periode burde hatt HDMI for senere oppgradering.

Oppløsningen er kun 480*852 - dette betyr vel at du kun får VGA-oppløsning hvis du kjører inn et PC-signal ? (i.e. at det i realiteten vil være meningsløst å kjøre dagens PC-programmer og web-sider over PA30'en) ?
    Web og programmer er rimelig ubrukelig på denne oppløsningen. Blir som en 13" fra 1985

Vil en kunne anta at feks. en PIO 575 vil gi et bedre bilde ved å kjøre progressiv over komponent enn std. RGB ?
    Syns forskjellen er minimal. I motsetning til andre apparater så flimrer den ikke mer med progressiv. (har mest med at den flimrer i utganspunktet)

Finnes det seriøse konkurrenter til PA30 som tilbyr bedre oppløsning ?
    Egentlig ikke. PA30 er en meget bra Plasma TV. QPVision har en TV til 29k med XGA oppløsning. Hvordan den er blir bare gjetting.

Kkommentarer / oppklarende info rundt formater / linjer / konvertering - hva som er "optimalt", etc. mottas med takk.
    Det mest optimale hadde vært om oppløsningen på denne TV'n hadde vært 1024 x 576. Desverre tror jeg nok aldri at vi vil se noen plasma med den oppløsningen. Europa er nok for lite for det.

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar - manglende digitalinngang + dårlig oppløsning er det som gjør at jeg ikke allerede har bestilt en PA30 - jeg grubler fortsatt på om jeg skal la disse 'manglene' stoppe plasma-innkjøpet

Med bredbånd og trådløst nett i huset - vil det være direkte trist å ikke kunne benytte plasmaen også som PC-skjerm.

Ser at flere andre modeller reklamerer med 1024*1024 oppløsning - hvordan arter dette seg / hvilke formater kan disse vise (PC og Tv-signal?)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kan som regel vise 1024 x 768.

Men disse har bare en reel oppløsning på 1024 x 512 på videosignal. (juksereklame)

Apparatene med disse skjermene kan ikke sammenlignes i bildekvalitet med PA30.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste må jo være å se på skjermen skikkelig oppsatt på Elkjøp for å se om det er noe man kan leve med. For min del er det den første plasmaskjermen jeg har sett som jeg kunne tenke meg å ha i stua. I hvertfall til en pris rundt 25'.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •