Nyinnkjøp for ca 12000kr. Hvilken tv og hvilken forhandler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nyinnkjøp for ca 12000kr. Hvilken tv og hvilken forhandler?

Hei!

Skal bytte ut min 28" bilderørstv med en flatskjerm etter innflytting i ny leilighet. Har tittet rundt i masse butikker og i nettbutikker og ser at utvalget er enormt, samt at prisene varierer veldig på produktene. Derfor lurer jeg på hvilke forhandlere og produkter jeg skal holde meg unna? Har hørt mange skrekkhistorier om netthandlere som ikke oppfyller garanti osv.

Til selve tven. Jeg er på utkikk etter en fullHD tv i 46" og oppover. Jeg ser mest film og det er greit om tven har fint sortnivå og gode klare farger ellers. Derfor har jeg falt litt for fristelsen på Samsung sine nye LED-tver som bare bygger 30mm(ja tven skal henge på veggen og dybde teller). Titteavstanden er ca 3,5-4meter og det er vinduer på hele venstre side.

Jeg kommer til å benytte en GET HD-PVR dekoder til signaler.

Er det noen som har anbefalinger til meg? Jeg bor i Oslo, og tven skal helst kunne hentes hos forhandler der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av siimen
    Er det noen som har anbefalinger til meg? Jeg bor i Oslo, og tven skal helst kunne hentes hos forhandler der.
    Jeg er egentlig og jakter på det samme som deg. Muligens 40 i stedet for 46. Jeg har vandret i mange butikker og brukt mange timer på nett. Hvis det er samsung led du er ute etter vil jeg anbefale og sjekke hifi-klubben. på 40 tommere er de faktisk billigere en elkjøp og lefdal så langt jeg har sett. Dessuten holder de samme pris i butikk som på nett.

Når det er sagt, om det er mye film du ser på, bør du kanskje vurdere plasma-tv. De er foretrukket av mange i forbindelse med film og vanlig tv-titting nettop grunnet sortnivå og naturlige farger. Eneste grunnen til at jeg vurderer lcd-led i stedet er fordi den skal brukes på pc og spillkonsoll i tillegg.

Ps! Det jeg har funnet ut etter å ha snakket med mange butikkselgere er at alle gir forskjellig svar. Det blir litt som lotto, så det gjelder å stole på eget intrykk

Edit: En av grunnene til at jeg også er litt tvilsom til plasma er innbrenning i skjermen (ved statisk bilde over tid, f.eks logo), men det sies at nye plasmaer er bedre på dette. Her har jeg ikke kunnskapen til å uttale meg bastant.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Tittet på Hifi-Klubben og fant denne: SAMSUNG UE46C6005 LED TV | Hi-Fi Klubben

er det et godt kjøp? Ser expert selger samme tv for 13999, men hva bør tven egentlig koste? Ser at man må ut med hele 18000 minst for en i 55", hvorfor er prisforskjellen så stor mellom denne i 46" og 55"?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På TV priser er det få som slår Hifiklubben, med mindre det er nettbutikk!

Syns TV'en er grei jeg. Men om det er TV og film den skal brukes til, så anbefaler jeg Panasonic G20. Eneste store minuset jeg har mot den og plasma generelt er at den krever litt dempet lys rundt seg for å yte sin rett!

Plasma har de mest naturlige bildene inc bevegelse! Mens LCD/LED (LED er jo en slags LCD, OLED må vi nok vente en stund på...) har mer skarphet og er såpass lyssterke at de greier å bryte motlys mye bedre enn f.eks plasma (generelt).

Bruker du skjermen mye til PC, så er LCD/LED en favoritt i mine øyne, men ellers syns jeg plasma eier på TV fronten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Er nye på forumet, men jobber i elektrobutikk og vil bare si at ta gjerne med deg prisene som du finner på Hi-Fi Klubben o.l og ta de med deg til din nærmeste butikk(er) og spør om vedkomne greier å slå den prisen. Tar litt ekstra tid, men kan fort spare litt penger. Vil kanskje anbefale Sony KDL46EX500 da jeg synes bildene på de fleste LED er litt for rødaktige, selv etter kalibrering

/C

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelp!

Handlet i dag en Samsung UE46C6005

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Fint om du poster litt erfaringer med tv'en også, sitter å lurer på samme modell selv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det står litt forskjellig betegnelse på denne UE46C6005 Tven hos forskjellige butikker. noen plasser står det bare UE46C6005 mens andre plasser står det UE46C6005XXE eller UE46C6005RWXXE. noen som vet hva forskjellen er? er dette samme TV?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoffer
    Heisann! Er nye på forumet, men jobber i elektrobutikk og vil bare si at ta gjerne med deg prisene som du finner på Hi-Fi Klubben o.l og ta de med deg til din nærmeste butikk(er) og spør om vedkomne greier å slå den prisen. Tar litt ekstra tid, men kan fort spare litt penger. Vil kanskje anbefale Sony KDL46EX500 da jeg synes bildene på de fleste LED er litt for rødaktige, selv etter kalibrering

/C
    Skal ikke være nødvendig for 1 kunde å få en pris, mens en annen "uviten" får en annen pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være, men det er sånn. Sånn er det uansett om det er brunevarer, hvitevarer, data, bil, planter og ikke minst klær. Det finnes ingen butikker som opererer med nullmargin, det nærmeste man kommer er nettbutikker, men da får du det, som regel, kjipt hvis det gjelder garanti, reklamasjon eller generelt lurer på noe om den tven du har kjøpt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoffer
    Skal ikke være, men det er sånn. Sånn er det uansett om det er brunevarer, hvitevarer, data, bil, planter og ikke minst klær. Det finnes ingen butikker som opererer med nullmargin, det nærmeste man kommer er nettbutikker, men da får du det, som regel, kjipt hvis det gjelder garanti, reklamasjon eller generelt lurer på noe om den tven du har kjøpt
    Elkjøp kjørte med tap på PS2 en periode, og satset på mersalg!

TV markedet er vel et 10-15% marked. Dem tjener vel mer på en HDMIkabel .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •