Kjøpe prosjektor DLP SXRD (9999,- - 16999,-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe prosjektor DLP SXRD (9999,- - 16999,-)

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg min første prosjektor og trenger litt tips.
    Har allerede pekt meg ut et par modeller, men vet ikke helt hva som passer best til min stue og måten jeg liker bildet.
    Jeg har sett litt på
    -Sony HW10(HW15 kan gå viss det er verdt prisen).
    -BenQW5000
    -BenQW6000

Stuen min har knall hvite vegger og tak, det er ingen andre lyskilder som slipper inn i stuen enn hva prosjektoren avgir.
    Taket har normal høyde og jeg ønsker å montere prosjektoren så langt oppe som mulig i taket samtidig som at jeg vil at bildet skal være midt på veggen.
    Avstand er ca. 4meter og har tenkt på 105" grå lerret med motor.

Jeg kan nevne at jeg er veldig kresen på bildekvalitet, jeg misliker sterkt sånn type kontrast typiske LCD skjermer har, og har kun plasma tv'er i huset pga måten bildet vises på er så mye mer behagelig, og det viktigste Sortnivået, derfor ser jeg helst etter en DLP eller SXRD.

Tar i mot alt av råd og tips. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye lesing og surfing omkring ser det ut til at Sony VPL-HW15 er veien å gå, eneste som holder meg litt tilbake er prisen, i forhold til w5000 som man nå får helt ned i 9999,- så er det stort sprang til Hw15 som ser ut til å ligge rundt 17 999,-
    Jeg er enda litt usikker på om det er verdt å gå så høyt i og med at w5000 har fått så bra omtale.
    Og det er litt forskjellig hva folk mener om hvilken av de som har best sortnivå.
    Er litt bekymret for at w5000 lager litt for mye støy i og med at den blir hengende rett over sofaen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av al3k
    Etter mye lesing og surfing omkring ser det ut til at Sony VPL-HW15 er veien å gå, eneste som holder meg litt tilbake er prisen, i forhold til w5000 som man nå får helt ned i 9999,- så er det stort sprang til Hw15 som ser ut til å ligge rundt 17 999,-
    Jeg er enda litt usikker på om det er verdt å gå så høyt i og med at w5000 har fått så bra omtale.
    Og det er litt forskjellig hva folk mener om hvilken av de som har best sortnivå.
    Er litt bekymret for at w5000 lager litt for mye støy i og med at den blir hengende rett over sofaen.
    Det er stor prisforskjell på disse projektorene, menHW15 er naturligvis den klart beste projektoren av de to. Når det gjelder sortnivået så er det vel ikke særlig mye tvil om at HW15 stikker av med seieren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det HW15 :-D For håpe jeg ikke blir skuffet og gjør et riktig valg 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    konge prosjektor Er meget fornøyd med kjøpet. Takker alle for tips

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et "problem" at du har hvite vegger/tak eller går det greit?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til bilde kvaliteten er det ikkje noe problem, man merker rommet blir noe opplyst fra refleksjonen fra lerrettet i lyse scener det gjør man, blir på en måte som en ambilight effekt. Vil nok tippe at sortnivået hadde blitt et lite hakk bedre med mørkere vegger, men det fungerer mer enn tilfredstillende nok alikavel 8) nå har ikke jeg prøvd hjemmekino prosjektor i mørk stue heller så kan ikke sammenligne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •