Billig 10 m hdmi kabel fra eltema?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig 10 m hdmi kabel fra eltema?

CABLE-550G/10

Koster bare 149,- for en 10 m som klarer FULL HD!
    Duger denne? Hvordan er den i forhold til biltema og clas ohlson sin?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri testa den selv , men kan på generell basis si at jeg er skeptisk.
    Dette utledet fra 'du får det du betaler for'-prinsippet.
    Det er vel i utgangspunktet nok hdmi-kabel-tråder på forumet , og mener å ha lest godt i en av de mer saklige som tar seg ned i dybden i temaet og går relativt vitenskapelig til verks om hva som egentligt skjer og ikke skjer i en signaloverføring , og satt igjen med inntrykk av at det var forståelig at noen slet med billigkablene sine på strekk på 10meter eller mer...
    Har selv 2 biltema-kabler som funker gullegodt , dog bare på 1 meter hver.
    Anbefaler deg vel å vente til folk med peiling våkner og evt. griller mitt heller intetsigende innlegg , lykke til med kabelvalg uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt langt billigere HDMI kabler enn dette. Jeg kjøpte f.eks. en på 5 meter hos Dealextreme.com for 50kr eller noe, og det var veldig bra kvalitet og ikke noe problemer med bilde overhode. Så selv om det er billig så kan det funke like bra som en til 1500kr. Digital overføring er digital overføring.
    Så lenge de pluggene sitter godt i HDMI ingangene så tror jeg nokk de funker fjell. Skal bestille meg de der når jeg får lønning nå. Siden jeg trenger en på over 7 meter så jeg får koblet PCen til TV'en, så kan jeg komme med en tilbakemelding ^^

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI er i utgangspunktet en dårlig standard etter hva jeg har forstått. Tar utgangspunkt i DVI, og er således ikke tenkt på og føre et signal over lengre distanser. Det er enorme datamengder som skal sendes i full HD, og tankegangen bak HDMI er rett og slett ikke god nok. Fikk en aha opplevelse etter å ha lest følgende artikkel:

What's the Matter with HDMI? -- Blue Jeans Cable

Har erfart at det er problemer med HDMI, uavhengig av pris på kabler og produkter, som nærmest kan være uforklarlige. Plutselig kan ting slutte å fungere, for så på magisk vis fungere igjen uten at jeg helt skjønner hva som er annerledes. Spesielt hvis man har splittere og mange skjermer med i bildet. Virker som en litt hårsår standard...

Er det lange distanse ville jeg nok lagt litt penger i kabelen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd kabelen fra eltema, men bruker i dag en 10m fra biltema. Jeg har ikke opplevd noen endring i ytelse fra den 8m hageslangetykke dyrere kabelen jeg brukte før og til kabelen fra biltema.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker den 10-meter kabelen fra Eltema her. Fungerer utmerket. Kjøpte også et par kortere, de fungerer også utmerket.

Da jeg var innom hos Eltema og hentet kablene spurte jeg Terje om den lave prisen. Svaret var at han priset disse "normalt", ikke slik som kjedene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

risikabelt kjøp

Denne kabelen fra eltema ble en ubrukelig kabel. Bortkastede penger for min del. Store mengder noise som ser meget forferdelig ut og er mildt sagt distraherende. Oppsettet jeg brukte denne kabelen i, var mellom laptop og tv. Fungerer med andre HDMI kabler, men ikke denne.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne 10meter HDMI kabelen fra PSdata.no,den koster 132kr.
    Ingen problemer med den,viser full HD uten problemer.

ps.no - HDMI Cable 1.3 Male - Male 10m White

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •