Paralellimport av TV-er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Paralellimport av TV-er

Er det slik at enkelte postordreleverandører selger egenimporterte TV-er, som kanskje ikke har de funksjonene som modellene fra den formelle importøren har?

Grunnen til spørsmålet er at jeg planlegger å kjøpe en Panasonic TX-P46G20E plasmaskjerm. Prisene er svært så forskjellige hos de ulike selskapene. Billigst så lengt er Netonnet, med 9.999 kroner for denne modellen, som de ikke har inne. Kompett, som pleier å være billige, forlanger 11.990 for den samme modellen, altså nesten 2.000 kroner mer enn Netonnet. Det har den heller ikke inne.

Netonnet ser ut til å være et svensk selskap: Er det da slik at de selger en modell som kanskje ikke har de funksjonene som den modellen som Panasonic Norge tar inn? Er det samme tilfelle for de skjermene som Komplett og de andre postordreselskapene selger? Hvordan finner man ut slikt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at enkelte postordreleverandører selger egenimporterte TV-er, som kanskje ikke har de funksjonene som modellene fra den formelle importøren har?

Grunnen til spørsmålet er at jeg planlegger å kjøpe en Panasonic TX-P46G20E plasmaskjerm. Prisene er svært så forskjellige hos de ulike selskapene. Billigst så lengt er Netonnet, med 9.999 kroner for denne modellen, som de ikke har inne. Kompett, som pleier å være billige, forlanger 11.990 for den samme modellen, altså nesten 2.000 kroner mer enn Netonnet. Det har den heller ikke inne.

Netonnet ser ut til å være et svensk selskap: Er det da slik at de selger en modell som kanskje ikke har de funksjonene som den modellen som Panasonic Norge tar inn? Er det samme tilfelle for de skjermene som Komplett og de andre postordreselskapene selger? Hvordan finner man ut slikt?
    Det har hendt at noen av de parallell-importerte modellene har hatt andre egenskaper enn de som går gjennom hovedimportøren. Men det er som regel ikke de store avvikene.

Når det gjelder den nevnte Panasonic TX-P46G20E, så har den tidligere blitt solgt for 8979,- på Elkjøp. Da jeg var innom min lokale Elkjøp-butikk forrige uke, kostet den 9990,-. Det er grunn til å annta at denne størrelsen snart ligger under 10K i de fleste nettbutikker. Ha litt is i magen før du kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det har hendt at noen av de parallell-importerte modellene har hatt andre egenskaper enn de som går gjennom hovedimportøren. Men det er som regel ikke de store avvikene.

Når det gjelder den nevnte Panasonic TX-P46G20E, så har den tidligere blitt solgt for 8979,- på Elkjøp. Da jeg var innom min lokale Elkjøp-butikk forrige uke, kostet den 9990,-. Det er grunn til å annta at denne størrelsen snart ligger under 10K i de fleste nettbutikker. Ha litt is i magen før du kjøper.
    Grunnen til at jeg spør er at det (også) på dette forumet har vært flere påstander om at "piratimport" kan bety at man får en modell som er dårligere/annerledes enn hovedimportørens.

Når det gjelder prisene, går de jo stort sett nedover etter som året blir eldre. Så er det et spørsmål om hvor lenge man synes man KAN vente.

Jeg strever nå med en Panasonic 42-GA11 (Expertmodellen av G10E) som ikke lenger vil fungere på kabel-tv fra Canal Digital med ikke-godkjent CAM, noe den har gjort i snart ett år - uten et eneste host. Men plutselig vil den ikke, og jeg vil jeg erstatte med en godkjent skjerm og CAM, og heller bruke fjorårsmodellen med en PVR.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mister tilleggsgarantier med parallellimporterte TV'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du mister tilleggsgarantier med parallellimporterte TV'er.
    Hva består slike tilleggsgarantier i?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •