Hvor mye penger skal jeg bruke på en stor TV? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av demoniac
    Har målt litt nå.
    Ser ut til at det er ca. 3 meter når en lener seg tilbake.

Dvs. optimalt med 60" ifølge deres "x2".

Er stort sett film/spill her i gården, blir vel litt mer TV nå som det blir digital-kabel (30 nye kanaler).

Jeg har målt opp litt i forhold til vår TV også. Kan se for meg hvordan en 52" tommer blir, er ganske mye større bilde.

Sånn som det er nå, så er 32" akkurat litt for lite, er vanskelig å lese tekst på f.eks. Final Fantasy XIII etc. Det blir litt for lite.

Men samme hvor mye lyst jeg får til å gå for 60" istedet for 52", så er 7.000,- litt mye syns jeg. Og folk sier at ved kjøp av en 52", så virker den stor først, også blir man vant til det. Saken er vel egentlig den samme ved kjøp av en på 60" også?

Hadde det vært å gå fra 13.000,- til 15.000,- så hadde det kanskje latt seg gjøre. Er bare en mental sperre på å betale 900,- ekstra pr. tomme.

Det er så mye man kan få for de 7000,-:

- Alle dagens spillkonsoller
    - HTPC med TV-tuner og kraftig skjermkort
    - Godt digitalt speilreflekskamera

Lurer på om det er 52" til 13.000 som blir godtatt av min småfornuftige hjerne.
    kan jeg spørre hvor du får tak i sony 60" til 20000,-? det er billigt, ser den ligger på rundt 25000 alle plasser jeg har sett

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Absolutt verd det

Selv om dette bare er en økning i diagonalen på 15% så øker skjermarealet med 33%. Siden det er arealet som betyr noe så er faktisk dette en betydelig størrelsesoppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som du har bestemt deg fra starten av egentlig, men det er som alols sier. Fra 52" til 60" er faktisk en betraktelig økning i skjermareal.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får skrive litt her jeg å da da jeg også er keen på større tv

Haka mi er 2,1 m fra skjermen ca og jeg har 46" Samsung. Jeg vil ha større nå, og det er som mange sier her, jeg gikk over fra 26" til 46" og jeg trudde jeg var i himmelen, men det varte ikke lenge. Er nå keen på enda større. Velg 60" du :-D Tror ikke du kommer til å angre selv om 7 k er en del penger det å.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Virker som du har bestemt deg fra starten av egentlig, men det er som alols sier. Fra 52" til 60" er faktisk en betraktelig økning i skjermareal.
    Neida, hadde i utgangspunktet ikke bestemt meg 100%, men nå som jeg har målt opp litt, og sett etter. Så frister det mer med en TV til 13.000,-.

Jeg tror jeg drøyer kjøpet litt, og ser hva som kommer av nyheter Kan hende jeg får solgt min gamle TV for 3000,- også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    kan jeg spørre hvor du får tak i sony 60" til 20000,-? det er billigt, ser den ligger på rundt 25000 alle plasser jeg har sett
    Sjekk MULTICOM / Velkommen
    Evt. DustinHome.no m/studentrabatt.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten diggresjon.

Lest en del på utenlandske forum om flere som har valgt bort EX700 til fordel for EX500. Også enkelte som har hatt EX700 hjemme, men returnert denne og byttet til EX500. EX700 er en "rimelig" EDGE-LED mens EX500 er en "dyr" konvensjonell LCD. EX500 er billigere enn EX700. Er ikke sikkert det er den rett TV for deg, men hvis det ikke er superviktig at TV er så tynn som mulig så kan det hende at EX500 er mist like bra samt at du sparer noen kr.

Har selv en 46EX500 og er meget fornøyd med denne. Vurderte EX700, men etter å ha lest diverse tilbakemeldinger gikk jeg heller for EX500.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Den var interessant!

Jeg tenkte på det, men var usikker. Tykkelsen på TVen er det som teller minst for meg.

Får en 55EX500 for 13.000,- også. Kan jo være et godt alternativ =)

Lurer også på om jeg skal vente til ute i sommer, kanskje det kommer flere LED-TVer etterhvert.

Har du testen på 500 vs 700? Skulle gjerne sett litt.

Newcomer Lars_N sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet noen tester som sammenlikner de to og heller ingen som har testet begge, men EX700 får ikke stort mer enn middels skåre bl.a. fra Aftenposten forbruker mens EX500 har fått meget god skåre bl.a. fra trusted reviews.

Søk litt på avsforums.com så finner du en del innlegg rundt valget mellom disse to. Er ikke noen konsensus om at EX500 er best, men jeg synes de som argumenterer for dette presenterer de beste argumentene (mulig jeg er farget av selv å eie en EX500). Kan derfor ikke si sikkert at du skal velge EX500, men anbefaler deg å vurdere dem opp mot hverandre. I 55" ser jeg, som du sier, at prisdifferansen ikke er så stor så du kan jo velge utfra hvilken som gir best bilde.

Selv om dette trolig ikke har så stor betydning vil jeg bare nevne at i USA har EX500 Bravia Engine 2 og EX700 Bravia Engine 3 mens i Norge har begge BE3. Bravia Engine er Sonys billedmotor og 3 skal være bedre enn 2, så det bør tale i vår fordel. Det er ikke pga forskjellen i denne at mange i USA foretrekker EX500, men det er ikke eksakt samme skjermer vi får kjøpt her, så mulig at alt man leser fra over dammen ikke kan direkte overføres til modellene her.

LED har tatt litt av og alle skal ha LED, men i bunn og grunn er det fortsatt LCD. EDGE-LED kan være kjempe bra, men det trenger ikke være en forbedring kontra konvensjonell LCD. Finnes mange diskusjoner rundt dette på nett. Sony EX700 er Sonys billigste LED (hvis du ser bort fra EX600 som er en strippet EX700), mens EX500 er deres dyreste konvensjonelle LCD (riktig nok få å velge blant) og også generelt en dyr konvensjonell LCD i dagens marked. Har troen på at dette kan tale i EX500's favør. W5500 som EX500 bygger på var en av fjorårets beste LCD'er.

Hvis du har råd og tid til å vente å klinke til med en 60" Panasonic V20 plasma får du nok en bedre TV, men 55EX500(700?) er definitivt mye TV for pengene. Synd Panasonic ikke lager G20 større enn 50"!

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men diskusjonen her fikk meg til å tenke på denne
    (Om linken ikke virker så er det pga serveren deres til tider er mye utilgjengelig)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Litt off topic, men diskusjonen her fikk meg til å tenke på denne
    (Om linken ikke virker så er det pga serveren deres til tider er mye utilgjengelig)
    Haha

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    Hmm.. Ikke verst!

Har generelt sett holdt meg unna Plasma grunnet at det er lettere å få innbrenning + 3-4x så høyt strømforbruk.

Er flere alternativer her nå ja =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en del om denne sekstitommeren fra LG, og det er fortsatt spor av midlertidig innbrenning (IR). Men det virker som de fleste er enige om at dette er neglisjerbart ettersom det forsvinner etter få minutter.

Er mer opptatt av svartnivå, og her er det delte meninger. Sikkert greit nok for de aller fleste vil jeg tro, og fjernsynet har et tonn av konfigureringsmuligheter.

Dessuten er den forhåndskalibrert fra fabrikk til noe som i det minste ligner THX-standard. Lysforholdene hos folk er individuelle, men det er en god start hvis man ikke kan kalibrere selv.

Lurer litt på den selv, men er fortsatt forelsket i min 42 tommers Panasonic selv om den "krymper" om dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble at jeg ventet litt med kjøp av ny TV.

Tipper det blir 52" +++ LED. Mest sannsynlig fra Sony (XMB )

Får se om det blir noen fine tilbud etterhvert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •