50-55" TV til 20K. Trenger hjelp:P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50-55" TV til 20K. Trenger hjelp:P

Jeg skal nå om 2 ukers tid gå til innkjøp av en ny TV, siden den jeg bruker nå er aalt for liten (32") og brukes egentlig som PC-skjerm. Jeg har tenkt og bruke rundt 20,000kr på en TV. For øyeblikket så er det Samsung sine 55" jeg ser på. Jeg har en 32" full-HD TV fra samsung nå som jeg er veldig fornøyd med, men jeg vet ikke hvordan LED-TVene deres er i forhold til andre.

Denne nye modellen fra LG frister også, men den blir kanskje litt for dyr.
    LG 55LE850N
    Er denne fra Samsung jeg ser på:
    Samsung UE55B7050XEE

Er det noe stor forskjell fra denne og 7070 modellen? Ser at prisen ikke er det samme.
    Det var en 55-60" LED TV fra samsung jeg så i en butikk for en stund siden, og der ble det spillt av en Blu-Ray film. Da fikk jeg rett og slett hakeslipp pga. den råe bildekvaliteten. Men jeg husker ikke hvilken modell det var.
    Er derfor jeg vurderer Samsung nå.
    Og dette med 3D-støtte. Er det noe jeg bør vurdere? Jeg kommer til og bruke TVen mest til film. Så det frister veldig og kjøpe en med støtte for 3D, men da må jeg gå ned betraktelig i størrelse, noe jeg ikke vil. :P (Større, jo bedre imo ^^)

Har vært innom alle lokale elkjøp, expert.. etc. butikker her hvor jeg bor, men ingen har noen LED-TVer over 42".. Så derfor er det veldig vannskelig og velge ut hvilken TV jeg vil ha. :P

Alle tips og hjelp takes imot med takk.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Todeswalzer
    Jeg skal nå om 2 ukers tid gå til innkjøp av en ny TV, siden den jeg bruker nå er aalt for liten (32") og brukes egentlig som PC-skjerm. Jeg har tenkt og bruke rundt 20,000kr på en TV. For øyeblikket så er det Samsung sine 55" jeg ser på. Jeg har en 32" full-HD TV fra samsung nå som jeg er veldig fornøyd med, men jeg vet ikke hvordan LED-TVene deres er i forhold til andre.

Denne nye modellen fra LG frister også, men den blir kanskje litt for dyr.
    LG 55LE850N
    Er denne fra Samsung jeg ser på:
    Samsung UE55B7050XEE

Er det noe stor forskjell fra denne og 7070 modellen? Ser at prisen ikke er det samme.
    Det var en 55-60" LED TV fra samsung jeg så i en butikk for en stund siden, og der ble det spillt av en Blu-Ray film. Da fikk jeg rett og slett hakeslipp pga. den råe bildekvaliteten. Men jeg husker ikke hvilken modell det var.
    Er derfor jeg vurderer Samsung nå.
    Og dette med 3D-støtte. Er det noe jeg bør vurdere? Jeg kommer til og bruke TVen mest til film. Så det frister veldig og kjøpe en med støtte for 3D, men da må jeg gå ned betraktelig i størrelse, noe jeg ikke vil. :P (Større, jo bedre imo ^^)

Har vært innom alle lokale elkjøp, expert.. etc. butikker her hvor jeg bor, men ingen har noen LED-TVer over 42".. Så derfor er det veldig vannskelig og velge ut hvilken TV jeg vil ha. :P

Alle tips og hjelp takes imot med takk.
    jeg har 7070 modellen, og er storfornøyd med den, den kan jeg anbefale, har desverre ikke sett på lgen selv, forskjellen på 7070 og 7050 er fargen, 7070 er sort med klar kant og 7050 er sort med rød kant, og personlig tror jeg at dette med 3d på tv blir en flopp på 1 år, kansje greit med prosjektor men ikke tv, + har enda ikke funnet noen 3d brille som er behagelig å ha på seg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i den Samsung tråden hvor det er mange som klager på noe de kaller "Clouding". Selv vet jeg ikke hva det er. Er det noe jeg bør være obs på, eller er det ikke så ille som de skal ha det for?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste litt i den Samsung tråden hvor det er mange som klager på noe de kaller "Clouding". Selv vet jeg ikke hva det er. Er det noe jeg bør være obs på, eller er det ikke så ille som de skal ha det for?
    clouding kan nok forekomme vist man er uheldig, mener at detta var et problem på di første modellene, jeg har ikke noe problem med clouding

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har du en som har masse clouding http://avforum.no/forum/attachments/...0-img_2359.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ser ikke akkurat behagelig ut det der. Men det der må jo dekkes på garanti, vist jeg skulle ha vært uheldig og få en med såpass clouding?

Er det noe forskjell på bildekvaliteten på UE55B7050 serien og UE55C6005?

Disse med "C" er vell en nyere serie, er det ikke?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ser ikke akkurat behagelig ut det der. Men det der må jo dekkes på garanti, vist jeg skulle ha vært uheldig og få en med såpass clouding?

det dekkes på garanti det ja personlig har jei ikke sett på c serien, men i følge hifiklubben så er det minimale forskjeller på kvaliteten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei, B-serien var 2009 og C-serien er tvene som kommer i 2010 ja.
    ang forskjelli bildekvalitet så har jeg ikke akkurat sjekket dem opp mot hverandre, men om man skal tro på samsungreklamen så har Cserien bedre bilde.

selv så titter jeg på noe ala samme tver som deg. for meg så står det mellom LG 55LE850 og Samsung UE55C7705. det skiller ca 5k mellom dem i pris og samsungen har 3d (noe jeg ikke bryr meg noe om), ellers er de ganske like i spesifikasjonene (slik jeg har sett).
    flere tester mener at LGen har bedre bilde enn Samsungen, men at LGen har veldig mye refleksjon i skjermen. akkurat dette er et ankerpunkt for meg siden tven vil bli sett på av små barn på dagen hvor det er mye lys i rommet. jeg har enda ikke bestemt meg, men lurer på om jeg heller mot Samsungen.
    om noen har tittet på begge disse og har noen tanker å komme med så lytter jeg mer enn gjerne :)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig alternativ er KDL55EX500. Da får du ikke led, men slipper clouding som samsungen kan gi, samt at den har matt skjerm mtp refleksjoner. Denne har faktisk bra bilde.

Men hvis led er eneste alternativ ville jeg nok sett på 55LE850 før UE55Cxxxx. Har sett disse mot hverandre og LG'en var et lite hakk råere i bilde. Selv om den er noe blankere i overflaten, så må du huske på at samsung også har glossy overflate.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en Sony EX500 46", men bestemte meg for å gå opp til 55". Har foreløpig ikke landet helt på hva jeg skal kjøpe. EX500 var en meget bra TV, eneste ulempen - bortsett fra at den var litt "tjukk" - var lite justeringsmuligheter for kalibrering av f.eks. gråskala (mangler CMS).

Akkurat nå har jeg en Samsung 55" C6005, men den skal byttes pga feil med baklyset. Sammenlignet med B serien har den klart bedre lyd og ende penere design (subjektivt), men ellers er det lite å se av forbedringer. Den har gode justeringsmuligheter, og riktig innstilt vil du normalt ikke plages av clouding, men skal du ha tynn Tv (les edge led) vil vekslende uniformitet og ujevnt baklys være noe man må ta med på kjøpet. For øvrig kan du få clouding på "ikke-led" Tv'er også. Fenomenet relaterer seg til baklyset, enten det er led eller vanlig.

Jeg dras nå mot enten en 55" LG LE850, ulempen er gjenskinn i skjermen, eller en Panasonic V20/G20, ulempen her er design og "bare" 50". Sharp har også en modell - LE820 - som har fått mye lovord rundt omkring i utlandet, absolutt også aktuell.

Ikke lett å velge; den ultimate TV finnes foreløpig ikke (i konsument versjon i hvert fall).

Newcomer Useless sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Har hatt en Sony EX500 46", men bestemte meg for å gå opp til 55". Har foreløpig ikke landet helt på hva jeg skal kjøpe. EX500 var en meget bra TV, eneste ulempen - bortsett fra at den var litt "tjukk" - var lite justeringsmuligheter for kalibrering av f.eks. gråskala (mangler CMS).

Akkurat nå har jeg en Samsung 55" C6005, men den skal byttes pga feil med baklyset. Sammenlignet med B serien har den klart bedre lyd og ende penere design (subjektivt), men ellers er det lite å se av forbedringer. Den har gode justeringsmuligheter, og riktig innstilt vil du normalt ikke plages av clouding, men skal du ha tynn Tv (les edge led) vil vekslende uniformitet og ujevnt baklys være noe man må ta med på kjøpet. For øvrig kan du få clouding på "ikke-led" Tv'er også. Fenomenet relaterer seg til baklyset, enten det er led eller vanlig.

Jeg dras nå mot enten en 55" LG LE850, ulempen er gjenskinn i skjermen, eller en Panasonic V20/G20, ulempen her er design og "bare" 50". Sharp har også en modell - LE820 - som har fått mye lovord rundt omkring i utlandet, absolutt også aktuell.

Ikke lett å velge; den ultimate TV finnes foreløpig ikke (i konsument versjon i hvert fall).
    Har mye samme erfaring og dilemma som du beskriver her.
    Eg har en Samsung 55C6005 som har STORE clouding effekter og som eg har brukt angreretten på. 3D er ikke et must for eg og vurderer derfor også 55" LG LE850. Er det mer reflekser i denne en Samsung, for der er det også mye:-?
    Neste alternativ er da å vente på Sony sin KDL-52HX900 som skal være i butikkene i juni. Noen med "reflekserfaringer" på Sony, eller noen kommentarer til alternativer.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen mener Samsung's nye C serie har litt mindre reflekser/gjenskinn da de etter sigende har en bedre antirefleks behandling enn LG. Hvorvidt dette stemmer vet jeg ikke foreløpig. Refleksen i Samsung TV'ene er på et akseptabelt nivå, men det avhenger selvsagt av hvor mye vinduer som er i rommet den står i. Sony EX TV'ene har veldig lite refleks, mens NX modellene har like mye (om ikke mer) som Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lett dette nei.
    Værste er jo at jeg blir bare mere og mere usikker på hva jeg skal kjøpe meg til mere jeg leser om de diverse TV'ene.

Jeg var egentlig bestemt på og kjøpe meg Samsung LE55B7050, men nå har jeg rett og slett ikke peiling.

Jaja, har uansett 2 uker på og bestemme meg. Så jeg får vell bare gruble vidre. ^^

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE55B7050 er utgått, du kan kjøpe UE55C6005 som er mer eller mindre samme tv i dag, men litt oppgradert bildekvalitet.

Skal du slippe unna clouding og de andre problemene med LED, så kommer du etter hva jeg ser ikke utenom 55LE850. Den koster litt mer, men har teknologi som slår hardt i bordet vs tilsvarende samsung.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet så vidt en 55" LG LE850 i går. Flott TV, trolig best bilde så langt, men i et rom med vanlig dagslys ble det veldig mye rekfleksjoner/gjennskinn fra skjermen. C6000 serien til Samsung har mindre gjenskinn enn C7000 og C8000 serien og det meldes at LE850 har enda mer enn de to sistnevnte. Kan være en dealbreaker, men må nok se nærmere på LE850 før jeg tar endelig beslutning. Har også prøvd en 46" Sony EX700, men den skuffet litt, tydelige edge-led problemer, mer enn forventet + støy i sorte partier.

Spent på hvordan de nye Philipsene blir, dukker opp i juni en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Tror jeg dropper LED jeg, så kjøper jeg heller noe som er litt billigere, samt flere funksjoner.

Fant nettopp denne Plasmaen fra Samsung med 3D. Så skal jeg heller bruke resten av pengene på evt. en PS3. ^^

Lefdal - Samsung 50" plasma-TV

Denne er dog bare 50", men denne har da 3D og mye annet snacks. Pluss at den er like tykk som en LED-TV. Uansett mye bedre enn den 32"eren jeg sitter på nå. :P

edit: Er det noe negativt med Plasma kontra LCD? Husker for et par år siden hadde Plasmaer problemer med innbrenning av bilde og slikt, men dette er vell ikke et problem idag?

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    her har du en som har masse clouding http://avforum.no/forum/attachments/...0-img_2359.jpg
    Fysj!
    Min LG 42LY95 har nesten like stort problem. Mye clouding og dårlig sortnivå, hva man kan forvent for 18000kr?
    Fikk byttet den første men var like mye problem med den andre så jeg bare levde med det. :P

Er snart på tide å bytte den ut med noe større.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trur valget blir Panasonic TX P50VT20E - 50"

Blir nokk bestilt i morra eller over helga. ^^ Vist jeg ikke ombestemmer meg... igjen.. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •