EPSON EH-TW5500 fra USA m/ fed ex.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

EPSON EH-TW5500 fra USA m/ fed ex.

Sitter på tampen og skal bestille en EPSON EH-TW5500 fra usa, har funnet en butikk som sender med fed ex til norge. pris levert uten moms er ca 14500,- eller neste 10000,- billigere enn billigste i Norge.

men lurer på et par ting, hvordan blir det ved eventuell garanti problemer? får jeg hjelp av Epson Norge da?

Stopper fed ex i tollen overhodet? jeg har 2 ganger fått med fed ex før og de har ikke vært innom toll. Har veldig lyst og slippe moms

men selv med moms er det ca 5500,- spart.

Epson Projectors: Epson 8500UB PowerLite Home Cinema Projector V11H337020 @ BestBuyPCS.com

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville personlig ikke tatt sjangsen på å handle et så dyrt produkt fra USA, spesielt siden samme produkt kan kjøpes i Norge.

JEg tror nok du kan glemme å få hjelp fra Epson Norge dersom noe skulle "skjære seg". Epson skiller ddet europeiske og amerikanske markedet veldig tydelig ved å gi projektorene forskjellige navn.

Jeg har aldri selv sluppet å betale moms på dyrere produkter kjøpt fra utlandet, men man kan sikkert være heldig.....

A-

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Sitter på tampen og skal bestille en EPSON EH-TW5500 fra usa, har funnet en butikk som sender med fed ex til norge. pris levert uten moms er ca 14500,- eller neste 10000,- billigere enn billigste i Norge.

men lurer på et par ting, hvordan blir det ved eventuell garanti problemer? får jeg hjelp av Epson Norge da?

Stopper fed ex i tollen overhodet? jeg har 2 ganger fått med fed ex før og de har ikke vært innom toll. Har veldig lyst og slippe moms

men selv med mos er det ca 5500,- spart.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktige her er forsåvidt om det er "verdens-garanti" på produktet. Da slipper man å måtte sende det i retur til USA hvis det skulle bli noe problemer man må få fikset. Dette finner man forøvrig ut ved å lese garantivilkårene.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ante meg at kanskje Epson ikke var helt samarbeidvillig.

Hovedgrunnen jeg gjør dette er at jeg i dag sitter på en hitachi pj-tx200 har veldig lyst og oppgradere.

har hatt lange dype samtaler med sammboer hun er med og spleiser halvparten og er enig i TW5500 når prisen driopper under 20K, vil tro at det er ikke noe som blir og skje før nermere høsten. så nå har jeg mulighet og ha en her om litt over en uke. og jeg har for liten kasteavstand for en HW15.

men er klar over risk, og er faktisk usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første:

Du må betale 25% moms på kjøpspris + frakt, pluss fraktselskapets behandlingsgebyr, ved ankomsten til Norge.

Pakker som ligger på grensen av hva som er avgiftspliktig, kan av og til smette forbi kontrollen -- men ikke dyrere saker.

For det andre:

Ved eventuelle feil må du regne med å sende produktet for egen regning til USA. Norske importører er ikke glade i parallellimport, og hjelper nødig i slike tilfeller.

For det tredje:

Ved kjøp i Norge får du en romslig reklamasjonsrett (vanligvis regnet til 5 år for elektriske apparater). Ved kjøp fra utlandet har du ingen rettigheter utover garantitiden.

Kjøp av dyre produkter fra utlandet kan m.a.o. bli veldig dyrt. Unntaket er enkelte produsenter som selger direkte på verdensbasis, og gir spesiell service til utenlandske kunder -- men også her må du regne med å betale frakt selv, om noe må repareres.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjonen er jo egentlig, "den som intet våger, intet vinner!".

Vil du ha trygghet, så kjøp i norge.
    Er du villig til å ta en sjangse, så kan du spare mange penger ved å kjøpe fra den USA-handelen.

Uansett, så bruk norsk moms og gebyr i regnskapet ditt. Så får du ta det som en bonus hvis den ikke blir stoppet.
    Men det er surt å regne med billigste pris, for etterpå å få et prispåslag på 4.000,-

Men hvorfor ikke ta en sjangse hvis du er villig.
    Selv kjøpte en helt ny TW3500 fra privatauksjon på Ebay Tyskland.
    Fikk den hjem (Danmark), til den nette sum av 9.200,- DKK
    Var så heldig i ettertid at når jeg behøvde service på den, så gikk den inn under Epson sin Europa-garranti (eller verdens garranti. Ikke vet jeg).
    Så den ble serviceret kvitt og fritt.
    Men nå har jo produktet samme navn i Tyskland, Danmark og Norge.
    Er kanskje noe i det de andre sier om at USA har andre produktnavn.

På den annen side, så vil jeg jo tro at hvis man bor i USA, kjøper en projektor og flytter til Norge noen måneder senere, så vil nok Epson være behjelpelig med service.
    Men direkte parallelimport er det vanskelig å si med.

Så alt i alt, er det en gamble du kan spare mange tusen på hvis den går i boks.
    Og det er jo gode odds for at den går i boks.
    Du skal bare være villig til å ta risikoen for at det kan skje noe.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En blanding av frykt og tildels klok resonering fra dere har jeg feiget ut og sendt mail om sletting av ordre

får bestille meg en skikkelig PJ fra norge da.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var jeg 23770,- fattigere og om en uke en fantastisk PJ rikere 8)

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er en gammel tråd, men forsøker likevel. Denne er rettet mot trådstarter som har kjøpt en Epson TW5500. Jeg har tenkt å kjøpe samme projektor og lurer på om kasteavstanden fra Projectorcentral stemmer?

Epson Europe EH-TW5500 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Er den 100 % korrekt, når det gjelder TW5500, eller er det noe avvik? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ønsker å gå for en lerretstørrelse som gjør at alt må nesten stemme 100 %.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrcradock
    Vet dette er en gammel tråd, men forsøker likevel. Denne er rettet mot trådstarter som har kjøpt en Epson TW5500. Jeg har tenkt å kjøpe samme projektor og lurer på om kasteavstanden fra Projectorcentral stemmer?

Epson Europe EH-TW5500 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Er den 100 % korrekt, når det gjelder TW5500, eller er det noe avvik? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ønsker å gå for en lerretstørrelse som gjør at alt må nesten stemme 100 %.
    Mrcradock: her er du ganske off-topic men jeg svarer fordet..
    Skal du være 100% sikker så ligger det en kalkulator på Velkommen til Epson som du kan bruke for å beregne størrelse og avstand. Gå på teknisk support og velg projektoren der så får du tilgang til kalkulatoren via nedlastingslenken..

-t

Newcomer mrcradock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye

Beklager avsporingen, men fant denne tråden via søk og trådstarter var litt opptatt av kasteavstand, derfor spurte jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •