Trenger hjelp ang. valg av projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp ang. valg av projektor

Hei

Etter å ha lest side opp og side ned her på forumet har jeg ikke funnet svaret jeg vil ha.

Jeg er på utkikk etter en projektor, men det er en del kriterier jeg gjerne vil ha oppfylt før jeg bestiller.

Litt info om rommet den skal så i:
    Avstand mellom vegger som projektor og lerret er tiltenkt; 3.7 m
    100% lyskontroll, sommer som vinter!
    Vegger og tak kledd i sort tekstil

Projektor kriterier jeg ønsker:
    BRA sortnivå
    Må kunne klare et bilde på 2m horisontalt, fra ca 3,5 m
    Er villig til å legge MAX 15000 kroner i den, helst billigere.

PS: Jeg merker at Benq W5000 ALLTID blir nevnt når disse spørsmålene kommer på forumet her, men den er ikke aktuell siden den ikke gir meg stort nok bilde på den avstanden jeg har til rådighet. Men jeg har en kompis som har denne, og jeg syntes det var bra sortnivå på denne, så bunn og grunn er jeg på jakt etter en projektor som har lik eller bedre sortnivå som denne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Hw10 ser ut til å tifredsstille kravene dine, men koster vel rundt 15600 kr. Ellers bruker de fleste epson modellene å være temmelig plasseringsvennlige.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om du får tak i Sony HW-10 ny, men HW-15 skal jo være en meget bra projektor men du må nok opp noen tusenlapper. Ellers finnes jo diverse Epson projektorer.

Du har samme avstand fra vegg til vegg som jeg og jeg bruker en Sony VW60 og klarer nesten å fylle et 100" 16:9 lerret.
    Jeg har en kasteavstand fra linse til lerret på 310 cm. Tror ikke du vil klare en større avstand med en HW-10/15.
    HW-10/15 trenger samme avstand som min projektor for samme størrelse på bildet.
    En HW-15 skal være en bedre projektor enn Benq W5000 på alle kriterier skal en tro på de som har greie på dette her på forumet.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Epson EH TW3500 og er kjempe fornøyd. En liten ulempe at den er litt stor, men har gjenntatte ganger blitt overrasket over at besøkende ikke registrerer den i taket når de kommer inn i stuen. Så den er kanskje ikke så stor likevel.. hehehe...

Har 3,5meter til lerret på 92" eller 203cm bredt om du vil....

Kostet 13995.-

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW-3500 når vel ikke HW10/15 opp til knea en gang når det gjelder bildekvalitet. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan no godt hende. Men det spørs vel hvor mye du har tenkt å legge ut. Jeg er veldig fornøyd med den. Mitt budsjett var på 15000... og jeg fant den til 13000... stor fornøyd. I tillegg til at den støyer lite og er lcd. Men det må jo sies at det er min første prosjektor og jeg har lite kunskap rundt dette. Men selvfølgelig Sony sin srxd prosjektor er noe helt annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for god tilbakemalding! Jeg har snust på både epson og sony... og tenker nok at jeg går for en Sony HW10.. 600 kroner i budsjett overskridelse kan jeg leve med. Satser på at for en gangs skyld skal bli fornøyd med bildekvalitet, etter en del skuffelser på TV-fronten...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du blir kjempe fornøyd. Det er en rå prosjektor. Men for min del så skulle den henge i stuen. Og så vidt jeg vet så får man ikke denne i hvit. I og med at den er svart og så pass stor var jeg redd for at den ville dominere for mye. Lykke til..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer neste spørsmål; hvor mye har lerret å si på opplevelsen av bildet? Er et rammme-lerret til 2000 - 3000 ok? Eller det som å ha Hi-fi anlegg til 100.000 kroner med kassettspiller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok absolutt nok å legge i et lerret.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å ta en titt på et Dreamscreen lerret. Disse leverer meget god bildekvalitet til god pris.

AVshop.no / DreamScreen ramme 16:9

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Epson TW-3500 når vel ikke HW10/15 opp til knea en gang når det gjelder bildekvalitet. :-D
    har du sett sammenlignings test, side ved side?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    har du sett sammenlignings test, side ved side?
    Nei har ikke det desverre men ser at enkelte eiere av denne sier at sort oppleves som grått på denne modellen. HW15 er jo i samme klasse som TW5500 så hvis det skal sammenlignes må disse 2 brukes tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adeo greyvision er et godt lerret til en bra pris Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes. Har 93" Adeo selv. Betalte 5k for 5 år siden. Mye billigere nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Epson EH TW2900 selv, og er mildt sagt overrasket over hvor fornøyd jeg ble. Har tidligere hatt BenQ 8720, men kunne ikke ha DLP denne gangen pga kort kasteavstand (92" på 2,75 m kasteavstand). Var redd jeg ikke ville bli fornøyd med dette, men synes bilde er både sylskarpt, samt at det er overraskende bra sortnivå med tanke på at dette er i en lys stue uten veldig gode blendingsmuligheter. Sony HW10 er sikkert en bedre pj, men det kommer jo litt an på hva man er vant til også. Og ikke minst, om man kan plassere den akkurat som man vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikke det desverre men ser at enkelte eiere av denne sier at sort oppleves som grått på denne modellen. HW15 er jo i samme klasse som TW5500 så hvis det skal sammenlignes må disse 2 brukes tror jeg.

oki, jeg har for tiden tw700 og er fornøyd med det den gir, men ønsker meg full hd pga mer spilling og økende br samling, og tror derfor at tw3500 vil passe som hånd i hanske hjemme i stuen vår, det er derimot ikke sikkert at sony eller bq vil gjøre det pga lysforhold og sitteavstand bla. var ganske nyskjerrig på sony frem til jeg så lampegarantien og prisene på nye lampe, de er ganske mer dyre i drift enn epson, tw5500 blir for meg for dyrt med tanke på det kommer 3d , og da må jo den byttes, vil tape mindre på en tw3500 som jeg sikkert vil leve greit med og som sikkert er ett stort hakk bedre enn tw700

hvordan oppleves forresten sony i en ikke helt lyskontrollert stur på ca 4 m avstand?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    oki, jeg har for tiden tw700 og er fornøyd med det den gir, men ønsker meg full hd pga mer spilling og økende br samling, og tror derfor at tw3500 vil passe som hånd i hanske hjemme i stuen vår, det er derimot ikke sikkert at sony eller bq vil gjøre det pga lysforhold og sitteavstand bla. var ganske nyskjerrig på sony frem til jeg så lampegarantien og prisene på nye lampe, de er ganske mer dyre i drift enn epson, tw5500 blir for meg for dyrt med tanke på det kommer 3d , og da må jo den byttes, vil tape mindre på en tw3500 som jeg sikkert vil leve greit med og som sikkert er ett stort hakk bedre enn tw700

hvordan oppleves forresten sony i en ikke helt lyskontrollert stur på ca 4 m avstand?
    Nå er rommet mitt ganske mørkt i utgangspunktet men jeg kan ha på ganske mye lys i rommet uten at det gjør noe negativt på bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er rommet mitt ganske mørkt i utgangspunktet men jeg kan ha på ganske mye lys i rommet uten at det gjør noe negativt på bildet.

Det er velidig bra vi har mørkt tak , ganske mørkt gulv og grå vegger, så det kunne vært verre, men epson har gjort en kjempe jobb ut fra forutsetningene den har og da er vel tw 3500 en naturlig oppgradering i prissegmentet mitt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •