Panasonic AE4000 fra USA? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 180 av 180
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Videokanin
    Så nå har jeg også bestilt (de har fått inn nytt parti):
    Panasonic | PT-AE4000U 1600 ANSI LUMENS HD LCD | PT-AE4000 | B&H

Regnestykket ble som følger:
    2195$ (projektor) + 167.7$ (frakt: UPS) = 2362,7$.
    Med dagens dollarkurs (5,75 kr) blir dette 13600 kroner.
    I tillegg kommer moms (og moms på frakt?).

Betalte med VISA. Sendte ordren nettopp. Fortsettelse følger...
    ... og i dag ble projektoren levert på døra. Jeg ble umiddelbart etter bestillingen bedt om å faxe eller laste opp en kopi av VISA-kortet mitt, for å bekrefte at jeg faktisk besitter dette kortet. Jeg var litt skeptisk først, men dette er jo en seriøs aktør, og de gjør dette nettopp for å unngå svindel. Så jeg scannet VISAkortet og lastet bildefilen opp på den linken de sendte meg. I dag, 5 dager senere, kom projektoren levert på døra. Imponerende.

Sjekket nettbanken nettopp. Jeg er blitt trukket 13740, så regnestykket over stemmer godt. Såvidt jeg har forstått betaler man ikke toll på AV-produkter, men det vil vel komme en momsregning. Hvis det legges på 25 % moms på kjøpesum (og frakt) må jeg vel ut med 3500 kr, og den totale summen blir drøyt 17 000 kr.

Er selv godt fornøyd med dette. Har bestilt takfeste fra AVshop i dag
    AVshop.no / CHIEF MFG Elite RPMA Universaloppheng - sort m/lås
    og gleder meg til å rigge det hele opp!

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bare til opplysning så koster den nå 1999$ hos B&H Så inkl shipping ble jeg trekkt ca 12700,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fra B&H har latt vente på seg. Orderen gikk veldig fint, så ble den sendt med UPS. De sendte den i retur til B&H igjen. De har lovet å sende den på nytt. Fikk en adresse error. Slik at adressen ikke ble rett når det ble fylt inn i skjemaet for sending. eks Ola Normann, Portveien 2, Trondheim 7050. Norway.

Har sendt de ny adresse. Men det har tatt en uke nå. de har enda ikke sendt den. De har uansett lovet å ordne opp, så vi får se hva som hender.

Legger inn ny oppdatering her senere.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen se en feil på dette skjema? Får adresse error. Tenker da først å fremst på plasseringen. Går det fint å bruke æ,ø,å i internasjonale sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestillt denne PT-AE4000 i USA. Valgte Projectorpeople.com etter å ha ringt og sendt noen mail dit. Får denne sendt til en kompis i Kansas som igjen shipper den til Norge. Vet enda ikke frakt pris med forsikring, men jeg har betalt 1999$ for projectoren og frakt til Kansas... Kjøpte også to HDMI kabler på 10 meter for 29$ hver. 1.3 versjon....Håper de er ok i bruk.

SNakket med Tollvesenet og om man kjøper denne for eks brukt i USA betaler man moms ut fra den aktuelle kjøpesum. Kompisen min i Kansas skal forøvrig åpne pakken og teste den før den går videre i tilfelle pæra eller noe annet er i uorden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trønderfeedback
    Kan noen se en feil på dette skjema? Får adresse error. Tenker da først å fremst på plasseringen. Går det fint å bruke æ,ø,å i internasjonale sendinger?
    Jeg ville ikke brukt æ, ø eller å. Det er tegn som er fraværende i amerikanske tegnsett. Der jeg bodde før hadde jeg en å i adressen, men skrev alltid aa.

PS
    Portveien 2 ligger i Oslo, kanskje det er det som er feil

/(spøk)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. De ringte faktisk fra UPS i dag. Så den kommer nok i dag, men B&H har ikke oppdattert statusen på ordren min. Selv om de sansyligvis har sendt den nå. Statusen er helt feil. Skal komme med full historikk når jeg har fått den hjem. Fikk ikke høre noe fra UPS før nå heller.

Brukte aa for å jeg. Tok ikke sjansen. Det blir vel som kinategn for oss med å for amerikanerne.

Jepp. Da var min levert. Med UPS. B&H fikk den i retur først igjen. Etter at jeg snakket med Steve i live chatten til B&H i går. Er den levert i dag med UPS Next Day Air. Det er jo ganske bra, men likevel 12 dager siden jeg bestilte den.

Statusen på orderen på B&H sine sider viser feil. Den står slik at de har fått den i retur og har ikke sendt den enda. Noe som bekymret meg litt.

Tracking nummeret som står på pakken er det første som ble brukt da den ble sendt første gangen. På UPS sine sider står det at denne pakken er levert til Jack i Brooklyn. Noe som også bekymret meg. Hvorfor skulle Jack i Broklyn få min pakke.

Nå er den her. Bare å pakke opp og teste.

B&H ordnet opp til slutt, men send dem noen mailer folkens om pakken ikke kommer til avtalt tid. Det er mitt råd. Samme gjelder for andre firma og selvsagt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker æ,ø,å så kommer det som regel opp en feilmelding om det

Newcomer Judas666 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Relativ billig i Norge

Hei,

Ser at denne er til salg hos nettdata:

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Panasonic PT-AE3000 FULL-HD TESTVINNER! Kr.24.990,00 inkl. MVA Kr.18.490,00 inkl. MVA På Lager

mvh

J

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo da AE3000 og IKKE AE 4000 som er så billig på nettdata AE4000 koster jo 21990,- i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bra er Panasonicen ( PT-AE4000 ) i forhold til feks. Epson EH TW5000 ? eller Benq w6000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg fått min pt-ae4000. Har testa litt og er so langt kjempefornøyd. No har eg den viktigaste komponenten i mitt heimekinoanlegg. Skal bygge hjemmekino på 6m2 med ca 80 tommers lerett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Videokanin
    ... og i dag ble projektoren levert på døra. Jeg ble umiddelbart etter bestillingen bedt om å faxe eller laste opp en kopi av VISA-kortet mitt, for å bekrefte at jeg faktisk besitter dette kortet. Jeg var litt skeptisk først, men dette er jo en seriøs aktør, og de gjør dette nettopp for å unngå svindel. Så jeg scannet VISAkortet og lastet bildefilen opp på den linken de sendte meg. I dag, 5 dager senere, kom projektoren levert på døra. Imponerende.

Sjekket nettbanken nettopp. Jeg er blitt trukket 13740, så regnestykket over stemmer godt. Såvidt jeg har forstått betaler man ikke toll på AV-produkter, men det vil vel komme en momsregning. Hvis det legges på 25 % moms på kjøpesum (og frakt) må jeg vel ut med 3500 kr, og den totale summen blir drøyt 17 000 kr.
    ... og nå har jeg fått momsregning fra UPS. Det kom seg på 3547 kroner, som forventet, og den totale kjøpesummen ved bestilling fra B&H i USA (inkl frakt og moms) ble dermed 17287 kroner.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: dette er ikke en teknisk tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    totalprisen på min blei 16290.50 da brukte eg jetcarrier og shop 4 you

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte på om sagemax forsikring hos BH er noe å satse på? PJ blir fortsatt litt rimeligere enn i norge og med bedre forsikringen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var PT-AE4000 i taket. Fikk denne fra USA for 1990$ pluss frakt og moms (Betalte 88kr ved henting hos posten..Er dette momsen? Ble sendt via en kompis som brukt eller gave tror jeg med mindre verdi? Ha ikke sett enda på papirene hva han har gjort....)

Men denne kommer med en kabel ment for 110v... Denne skulle ikke brukes som kabel til 220v... SIst PJ kappet jeg pluggen o skjøtet med en lang skjøtekabel da jeg ikke har takuttak for strøm. Har nå gjort det samme her (Forskriftsmessig selvsagt :-)), men vil forsikre meg om at jeg ikke må gjøre noen instillinger før jeg plugger den til?

Må jeg gjøre noe før jeg kjører 220volt gjennom? Eller støtter denne 100-250volt uten noen som helst forberedelser...

Er lang skjøtekaber Ca 15meter, negativt? Ser dim på nettkabelen som er med er liten kontra skjøtekabelen. Men bruker minimalt med lengde av den orginale 110volteren....

Hvor får jeg 220v kabel til denne eventuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen bryter eller noe annet som skal kobles eller trykkes på for å klargjøre den for 220V. Bare stikk den rett i veggen det har i alle fall gått bra for meg i 2 mnd . Jeg kjøpte min ledning hos Clas Olhson for en billig penge (49 eller 79 kr - husker ikke helt)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør man først om de sender pjen til norge, eller bare bestiller man og sater på at det går bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic AE4000 fra USA?

Hei

Prøver å finne best mulig alternativ til en projektor for mellom 10-15-tusen.
    Problemet er at når man begynner å se seg rundt etter alternativer så er det som alltid i AV-verden, man finner noe som er bedre og dyrere.
    Jeg fant da Panasonic sin AE4000, og fikk brått et brennende ønske om å bruke denne sammen med et 2.35:1 lerret.
    Men 20'000,- er en litt drøy pris for meg, siden jeg har endel annet som skal kjøpes også ved førstegangs etableringen av min hjemmekino.
    Men har funnet ut at jeg kan hente denne projektoren for 13'000,- inkl. frakt fra USA, etv 16000,- inkl.moms (hvis jeg ikke får de til å skrive en annen salgs pris når de sender den).

Jeg er klar over at det er en stor ulempe ved å kjøpe utenlands, og det er selvsagt garantisaker. Men er det ofte at det er noe galt med en projektor da?
    Er det noen andre ting jeg må tenke på ved evt å kjøpe utenlands?
    Burde jeg evt vurdere andre alternativer, slik at jeg kan kjøpe den i norge? Evt hvilke alternativer?

(skulle selvsagt helst ønsket å kjøpe en ferdig kalibrert projektor hos av-shop, men.....)

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •