Panasonic AE4000 fra USA? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 180
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nei, har du sett... vet ikke om jeg hadde våget å gå denne veien, men interessant at det finnes slike tilbud.
    Er nok tryggest å handle her i Norge med så dyre ting...men prisen i Norge er kunstig høy...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Er nok tryggest å handle her i Norge med så dyre ting...men prisen i Norge er kunstig høy...
    Det var å kjøpe av denne privatpersonen (som annonserte) jeg var skeptisk til, ikke å handle fra statene via JetCarrier (som jeg gjør hele tiden).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg også ser ikke noe problem med å kjøpe en AE4000 i USA via JetCarrier. Kjøp av privatperson på Ebay blir noe helt annet.

Tror mange kommer til å kjøpe prosjektor fra USA i år pga. de store prisforskjellene. Grunnen til store prisforskjeller er vel pga. svak dollar og at produsentene satser på det amerikanske markedet. Dersom mange kjøper prosjektor i USA vil det igjen presse ned prisene i Norge slik at vi får fornuftige priser her i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

konklusjon?

Hei,

Jeg står i ferd med å kjøpe min første projektor, og det blir nok en PT-AE4000

I den anledning har jeg noen spørsmål:
    1. Har noen sett den i salg i Norge for under 22 000 (eller er AVshop billigst: AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
    2. Er den forvente å falle i pris med det første? (jfr ubalansen mellom amerikanske vs norske priser)
    3. Går det an å arrangere et powerbuy?
    4. Hva ble konklusjonen ang kjøp i USA. Fant noen en trygg og smidig måte og gjøre det på, og hva ble prisen?

Takk for hjelpen!:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Videokanin
    Hei,

1. Har noen sett den i salg i Norge for under 22 000 (eller er AVshop billigst: AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
    2. Er den forvente å falle i pris med det første? (jfr ubalansen mellom amerikanske vs norske priser)
    4. Hva ble konklusjonen ang kjøp i USA. Fant noen en trygg og smidig måte og gjøre det på, og hva ble prisen?

Jeg har også nettopp bestilt min første projektor fra Avshop, PANASONIC PT-AE4000.
    Ser ut som Avshop er billigst i Norge, men det er overpris i forhold til utlandet, og derfor forventer jeg at den vil synke i pris.
    Et Powerbuy hva vil det si?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Jeg har også nettopp bestilt min første projektor fra Avshop, PANASONIC PT-AE4000.
    Ser ut som Avshop er billigst i Norge, men det er overpris i forhold til utlandet, og derfor forventer jeg at den vil synke i pris.
    Et Powerbuy hva vil det si?

Powerbuy: At flere personer går sammen for å kjøpe flere av samme produkt. ( f.eks 25 personer kjøper 25 av samme prosjektor (en stor handel på 25stk) og får en samlet rimeligere pris, enn hva hver enkel person ville fått ved å kjøpt den alene )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har akkurat bestilt fra USA. Etter en del leting fant jeg bare ett nettsted som fortsatt sender til Europa, og det er B&H Photo&Video. Prisen ferdig levert og fortollet blir ca 16.750,-. Den er ikke sendt enda så jeg skal ikke uttale meg om hvor trygt og smidig det er, men butikken får sværet gode kritikker, så jeg regner med at det kommer til å gå som smurt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeoTheLudo
    Jeg har akkurat bestilt fra USA. Etter en del leting fant jeg bare ett nettsted som fortsatt sender til Europa, og det er B&H Photo&Video. Prisen ferdig levert og fortollet blir ca 16.750,-. Den er ikke sendt enda så jeg skal ikke uttale meg om hvor trygt og smidig det er, men butikken får sværet gode kritikker, så jeg regner med at det kommer til å gå som smurt.
    Handlet fra dem flere ganger (BR og DVD spillere) og det har ikke vært noe tull. Typisk på døra 3 arbeidsdager etter bestilling.

Jeg har ikke bestillt projektor fra utlandet noen gang (og tror ikke jeg vil gjøre det heller), litt mer transport følsomt enn mye annet utstyr. Men her er det jo vesentlig forskjell på US og norsk pris :-D

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som lurer så er AE4000u pakket i doble pappesker. Dermed skal det veldig mye til for at den blir skadet under transporten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, har gått noen uker å fundert på å gjøre det samme, men så har den jo ikke vært på lager hos B&H før nå.
    Var like før jeg gjennomførte bestilling nå på onsdag når det kom e-post fra dem om at ae4000 var på lager, men fornuften tok overhånd.
    Har en gammel proj. som jeg bør 'bruke opp' først.

Skriv gjerne om din erfaring med bestillingen når du har fått den, (leveringstid o.l.) Tipper det er flere enn meg som lurer å bestille hos b&h.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

USA eller Norge

Takk for svar,
    Jeg oppsummerer altså status som følger, ang kjøp av PT-AE4000:
    Billigste kjøp i Norge: 21.999 kr (AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
    Billigste kjøp fra USA: 16.750 kr (Panasonic | 1600 ANSI LUMENS HD LCD LCD PROJECTOR | PT-AE4000)

Prisdifferanse: 5249,-

Selv om prisdifferansen er stor, er jeg fortsatt usikker på om det er verd risikoen (jfr diskusjonen om frakt, forsikring, garanti, service osv). Men jeg vil gjerne høre om erfaringer fra de som har gjort dette

Pendelen min svinger nå mest mot å kjøpe i Norge. Vil gjerne alliere meg med andre i samme hensikt. Kan noen fortelle hvordan man går fram for å iverksette et powerbuy?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk forresten min pt-ae4000u i posten på fredag.

Oppsummert fra min erfaring:

Pris: 2204 usd (1999 + 205 i frakt)
    Kjøpt fra Projectorsuperstore via bankoverføring. (sendte mail og spurte om de sendte til utlandet )
    Shipping tid (UPS, fra usa->tyskland->danmark->oslo ): 7 dager fra den ble sendt til den var på døra.
    Superfornøyd

Legger ved et bilde av salgsordren min.
    Vedlegg 58000

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar,
    Jeg oppsummerer altså status som følger, ang kjøp av PT-AE4000:
    Billigste kjøp i Norge: 21.999 kr (AVshop.no / PANASONIC PT-AE4000 LCD-projektor Full-HD)
    Billigste kjøp fra USA: 16.750 kr (Panasonic | 1600 ANSI LUMENS HD LCD LCD PROJECTOR | PT-AE4000)

Prisdifferanse: 5249,-
    Blir det ikke under 15k via JetCarrier eller har jeg blingset helt?

$1999 * 5.59 * 1.25 = 13968 NOK m/mva

Gratis frakt til New Jersey og JetCarrier tar vel ikke over 1000 spenn for frakten? Kommer selvsagt an på hvor gedigen pappesken til PJ'en er, men...

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis frakt til New Jersey og JetCarrier tar vel ikke over 1000 spenn for frakten? Kommer selvsagt an på hvor gedigen pappesken til PJ'en er, men...
    Min AE4000U hadde følgende frakt specs:

11.65 kg
    109 dm3

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Min AE4000U hadde følgende frakt specs:

11.65 kg
    109 dm3
    I så fall blir det jo 998,- i frakt fra JetCarriers side. Jeg har mine ord i behold, men det var noe dyrere enn jeg hadde gjettet (håpet)...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det ikke under 15k via JetCarrier eller har jeg blingset helt?

$1999 * 5.59 * 1.25 = 13968 NOK m/mva

B&H tar $2195 for prosjektoren og $168 i frakt (til Norge). Det blir ca. 16700 NOK totalt med moms. B&H har gått tom for denne, foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grobo
    Fikk forresten min pt-ae4000u i posten på fredag.

Oppsummert fra min erfaring:

Pris: 2204 usd (1999 + 205 i frakt)
    Kjøpt fra Projectorsuperstore via bankoverføring. (sendte mail og spurte om de sendte til utlandet )
    Shipping tid (UPS, fra usa->tyskland->danmark->oslo ): 7 dager fra den ble sendt til den var på døra.
    Superfornøyd

Legger ved et bilde av salgsordren min.
    Vedlegg 58000
    Jeg sendte mail til Projector Superstore og fikk svar at de ikke lenger kan sende AE4000 ut av USA pga. instrukser fra Panasonic. Samme gjelder for Epson 8500 UB.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapp Brannigan
    Jeg sendte mail til Projector Superstore og fikk svar at de ikke lenger kan sende AE4000 ut av USA pga. instrukser fra Panasonic. Samme gjelder for Epson 8500 UB.
    Min erfaring er også at det er færre og færre som sender ut av USA. Det var derfor jeg endte opp med B&H, selv om de ikke er billigst - hverken på projektoren eller frakt. De har enda ikke sendt den, så jeg begynner å lure om de også har sluttet å sende ut av USA.

Et lite tips til de som vurderer å kjøpe i USA: man må betale moms også på frakten - har sett noen kreative regnestykker her inne

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite tips til de som vurderer å kjøpe i USA: man må betale moms også på frakten - har sett noen kreative regnestykker her inne
    Jeg kan ikke erindre å ha betalt mva på frakt ved bruk av JetCarrier.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, JetCarrier har ikke tatt betalt moms av frakt da vi ikke har kjøpt utenlansk frakt. Jeg antar at JetCarrier sine fraktpriser i realiteten betales moms på.

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •