Panasonic AE4000 fra USA? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 180
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg er intresert i å vere med på eit felles kjøp av ae4000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk brev fra banken i dag. Det viste seg at projector people hadde trekt meg for projectoren eg bestilte. Fekk først bekrefta at dei hadde motat min bestilling og alt var i orden. Dagen etter fekk eg mail om at dei desverre var utsolgt for pt ae 3000 og at eg derfor ikkje fekk ein. No har eg sent dei ein mail og gjort dei oppmerksame på feilen so får vi sjå kva som skjer....

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Da står du bak meg i køen Dem skrev mail til meg om at prosjektoren forventes inn på lager om ca 2 uker. Tipper dem har bestilt en god mengde.
    He he, ja du får nok din først. De første er vist på vei allerede fra PP.

"From PP Twitter page --- First batch of Panasonic PT-AE4000Us shipped! ALL pre-orders should ship before Friday."

Link: Panasonic PT-AE4000 MSRP $1999 - Page 18 - AVS Forum

M

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo veldig gode nyheter! Har liten tro på at dem rekker JetCarrier på fredag, så du skal ikke se bort ifra at vi får den samtidig. Det blir nok kjempegreier :-)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Fikk svar, men de svarte at de ikke leverte tjenesten Norge -> USA. Jeg har sendt ny forespørsel hvor jeg påpekte at dette står som et av poengene rundt denne "Shop 4 You" tjenesten. Får nok svar i morgen & poster det her.
    OK, endelig svar:

JetCarrier tar ca. 900 for å sende denne tilbake til USA (inklusive papirarbeid) og deretter 485,- tilbake til Norge igjen.

1400,- for en garantireparasjon er greit nok når jeg sparer 10.000,- på enheten...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, endelig svar:

JetCarrier tar ca. 900 for å sende denne tilbake til USA (inklusive papirarbeid) og deretter 485,- tilbake til Norge igjen.

1400,- for en garantireparasjon er greit nok når jeg sparer 10.000,- på enheten...
    PLUSS 250,- i året for å bruke Shop4You, ja. Dette vil neppe lønne seg...

(kødder)

Nei, dette hørtes rett og slett veldig fristende ut! Regner med at du må kjøpe enheten via Shop4You for at de skal ta returen også? og at JetCarrier tar seg av kommunikasjonen med butikken? Ellers kan det bli litt rotete.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Regner med at du må kjøpe enheten via Shop4You for at de skal ta returen også? og at JetCarrier tar seg av kommunikasjonen med butikken? Ellers kan det bli litt rotete.
    Det stemmer, handle via Shop4You er et krav for denne ordningen. De tar litt provisjon for denne servicen og det er det verdt syntes nå jeg.

(off topic) Bestilte en family pack (3 pack) med Windows 7 lisenser i dag (Shop4You seff). Blir i overkant av 400,- pr lisens levert på døra. Greit nok :-)

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok dere kommer til å bli svært fornøyd med AE4000, jeg er svært fornøyd med AE3000 som jeg fikk.

Dersom dere planlegger å kjøpe den fra ProjectorPeople.com så mener jeg de tilbyr de konstnadsfri kvalitetstest av projektoren før de sender den ut. Kan være greit å få avklart åpenbare feil der og da, i stedet for i Norge.

Cherz

PS! Ser forresten at AVShop har AE4000 nå til 21.999,- Det begynner å nærme seg, men det er fortsatt et godt stykke igjen....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forhøyrte meg om PT AE4000 av ProjectorPeople.com i dag,her kan dere se hva de svarte.

Thank you for quick answer. I will cal my card company tomorrow. I am interested in the new Panasonic PT-AE 4000 What is the price and when can you deliver the PT-AE4000

Good morning Svenn. The AE4000 is scheduled to be in stock later this week. I’m not sure how many we’re getting. However, Panasonic is not allowing us to ship it for international orders any longer.

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bellair
    However, Panasonic is not allowing us to ship it for international orders any longer.
    Da er det jo bare å bruke JetCarrier og Shop4you.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Fra PP

I checked with my manager this morning, and at this point, we are not able to ship this unit to any carriers or freight forwarders for international shipping. I wish I had better news, but Panasonic will not allow us to ship for international orders. They will pull our access to their line if we do so.

Thank you,
    Kirk Ritari
    Projectors from $350 for business, home theater at Projector People. Projector Rebates, Packages
    800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
    kirk@projectorpeople.com

Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp - Minhembio forum

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Hmmm. Fra PP

I checked with my manager this morning, and at this point, we are not able to ship this unit to any carriers or freight forwarders for international shipping. I wish I had better news, but Panasonic will not allow us to ship for international orders. They will pull our access to their line if we do so.

Thank you,
    Kirk Ritari
    Projectors from $350 for business, home theater at Projector People. Projector Rebates, Packages
    800.639.3010 ext 2002 I 813.261.1512 fax
    kirk@projectorpeople.com

Panasonic PT-AE4000 import/gruppköp - Minhembio forum
    Mulig å unngå dette ved å bruke Jetcarrier Shop4you? Kanskje Jetcarrier har noen triks for å unngå slike problemer.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BH leverer visst fortsatt over hele kloden, samt at denne enheten dukker opp opp på eBay o.l. om ikke så lenge...

Tåpelig å lage slike regler da Panasonic. De som vil handle finner alltid en måte! Tipper Panasonic har skummet diverse forum globalt og satt i gang dette tullet...

Er dette en unormal oppførsel i så måte? Noen som kjenner til liknende eksempler?

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel nokså normal oppførsel at den enkelte importør finner slike tråder som dette og klager til f.eks. Panasonic USA siden dem på en måte kannibaliserer sitt eget marked.

Edit: Forøvrig så har jeg full forståelse for at dette blir gjort. Man beskytter jo sin egen virksomhet.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Norske prisen (vel introprisen på 25K) var for høy. Også i forhold til andre merker. Da kan de takke seg selv.

Nå er den jo nede i 22K, noe som begynner å ble mer "fair" i forhold til f.eks Epson EH-TW3500.

Jeg er ikke fremmed for Norsk versjon, men da må prisen komme seg litt ned først. 22K er greit, mens jeg hadde håpet på 20K...

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en unormal oppførsel i så måte? Noen som kjenner til liknende eksempler?
    Det er svært utbredt og nekte salg til internasjonale i usa. Noen ganger lar det seg likevel gjøre og bruke jetcarrier, men i andre tilfeller blir det meget vanskelig. Man kan jo bestille til en bekjent i usa og få ham til å sende til jetcarrier-addressen, eller sende direkte til norge.

Jeg anbefaler på det sterkeste å handle fra BH photo video, jeg har aldri opplevd så eksepsjonell service. Har kjøpt deres internasjonale forsikringer et par ganger(har ikke brukt de enda da, heldigvis), og de er mye bedre og billigere enn noe du får tak i her hjemme.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er eBay sirkuset i gang med PT-AE4000U. Disse kan nok sendes med JC :-)

Panasonic PT-AE4000U 1080p Home Theater Projector - eBay (item 260497569714 end time Nov-03-09 04:46:18 PST)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic PT-AE4000U 1080p Home Theater Projector - eBay (item 260497569714 end time Nov-03-09 04:46:18 PST)
    Mulig man bør være litt skeptisk til akkurat denne selgeren. Kun 1 positiv tilbakemelding som selger - og den er til og med fra mai.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hvis man kjøper den på eBay så blir det vel enda mer komplisert med tanke på eventuell garantireparasjon :???:

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de av oss som har bestilt hos PP kan man glede seg litt mens man ser på en video. Forøvrig så skulle dem ha fått nok prosjektorer til å sende ut til alle pre-orders.

For prisdiskusjonens del så har nå BH satt opp prisen med $200.

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •