Panasonic AE4000 fra USA? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 180
    Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zapp Brannigan
    Kunne du satt opp regnestykke over utgiftene dine? Av egen erfaring så blir jo regningen fra Jetcarrier høyere siden du ofte må betale for volum og ikke vekt. Men, ikke noe hast. Du er vel opptatt med å se film. 8)
    Kort estimert:

Projektor (USD 1700) 9520,-
    Moms 2380,-
    JetCarrier 1095,-
    Forsikring 143,-
    SUM 13.138,-

Prosjektoren var pakket godt inn, noe som slo ut på volumvekten. Den tippet rett over 25 (25,3).

I tillegg så glemte jeg aat jeg tegnet jeg en ekstra transportforsikring (andre gang jeg noesinne har gjort det hos JetCarrier).

Så det ble ikke under 13.000 ferdig levert på postkontoret, men hårfint over. Fortsatt storfornøyd med en ny AE3000 til den prisen...

Har en bunke med Blu-Ray plater innpakket i plast som har ventet lenge...det er nå det som blir fokuset fremover...

Cherz

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via "Shop 4 You" funksjonen blir det et ganske enkelt regnestykke:

PT-AE4000U levert til nærmeste postkontor i Norge: $2793.55 som skulle tilsvare ca NOK 15.600,- Inklusive alt sammen (provisjon, moms og frakt)

Dette er et fast tilbud som varer til 31.10.09.

Må vel også ta med at det kostet $49 for medlemskap (1 år) i denne "Shop 4 You" for å i det hele tatt få en quote ;-)

Jeg syntes tilbudet er så greit at jeg nok slår til. Venter bare på et prisoverslag på retur-retur-frakt i tilfelle man trenger service.

Ser også at ProjectorPeople ordner med 2 års limited waranty hvis man fyller ut et skjema.

Marius

Breakdown av tilbud:
    -------------------------------
    PRIS 2015.25 USD
    Provisjon 120.92 USD
    Pris frakt 153.57 USD
    Mva 503.81 USD
    Toll 0 USD
    PRIS tilbud2793.55 USD

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også regnet litt

AE4000 fra Visualapex via Jetcarrier:
    AE4000 11079.27 (1999 USD)
    Moms 2769.82
    Frakt, butikk 77.59
    Frakt, jetcarrier 1095
    Forsikring 143
    Totalt 15164.69

AE4000 fra B&H Photo (direkte):
    AE4000 11611.34 (2095 USD)
    Moms 2902.84
    Frakt 768.18
    Totalt 15282.36

B&H selger også ekstra internasjonal forsikring:
    3 år 1274.70 (229.99 USD)
    5 år 2549.40 (459.98 USD)

Usikker på om man må betale moms på forsikring.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du må betale moms på frakten om varen koster over NOK 200 så regner jeg med at du må betale for garantien også. Det er jo tross alt en tjeneste på lik linje med annet og vil ikke minst stå på fakturagrunnlaget som tollen blir regnet ut fra.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapp Brannigan
    B&H selger også ekstra internasjonal forsikring:
    3 år 1274.70 (229.99 USD)
    5 år 2549.40 (459.98 USD)

Usikker på om man må betale moms på forsikring.
    Ser ut som denne forsikringen kan kjøpes alt fra 30 dager ETTER selve kjøpet så her kan du slippe greit unna moms hvis du ønsker det.

Det jeg ikke så i farten er HVORDAN kostnadene blir dekket ved f.eks problem med en enhet som er kjøpt i USA som har "sammenbrudd" i Norge. Skal denne sendes inn til service i Norge (og deretter til Cardiff) og sluttregningen blir betalt av forsikringsselskapet?

Jeg lurer på om Norske forsikringsselskaper kan tilby noe av det samme. Skal sjekke i morgen hva da skal ha. Satser på IF :-)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er letingen over for min del. Jeg bestilte & betalte akkurat for PT-AE4000U via "Shop 4 You/JetCarrier". Da gjenstår en del uker med venting før den endelig dukker opp. Det er ProjectorPeople som er leverandør så jeg får håpe de ikke har backorder på flere enn de får inn i første omgang...

Litt avhengig av Dollarkursen, men min vil nok koste rundt 16K inklusive alt.

Nå gjenstår det vel bare at Panasonic Norge får ut finger'n & lanserer den til 19.990,- :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En handlingens mann! All ære til deg!

Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Jeg syntes tilbudet er så greit at jeg nok slår til. Venter bare på et prisoverslag på retur-retur-frakt i tilfelle man trenger service.
    Hva fant du ut om dette da?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    En handlingens mann! All ære til deg!

Hva fant du ut om dette da?
    Takk :-)

Fikk svar, men de svarte at de ikke leverte tjenesten Norge -> USA. Jeg har sendt ny forespørsel hvor jeg påpekte at dette står som et av poengene rundt denne "Shop 4 You" tjenesten. Får nok svar i morgen & poster det her.

Tipper support ikke er vant til returer/reparasjoner. Uansett så undersøker jeg tilbudene fra IF Forsikring i samme slengen.

Jøss, der gikk jeg fra "nykommer" til "aktiv" :-)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med IF anng PT-AE4000U og fikk positiv tilbakemelding.

Forsikring av denne inngår i "Innbo Pluss" forsikringen som dekker projektorer inntil 100.000,- (total pris for innbo inntil 760.000,- kostet ca. 1.400,- (-300 internettrabatt) det første året uten f.eks "medlems-fordeler")

Ved skade må man betale en egenandel på 1.000,- (dette beløpet er uavhengig av egenandelen som settes på selve "innbo pluss" forsikringen).

Da er det ikke så ille å kjøpe fra USA likevel ;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny review på avforums (UK)

http://www.avforums.com/reviews/Panasonic-PT-AE4000-LCD-Projector-Review.html

Jeg leser AE4000 tråden på avforums, og noterer at britene er akkurat like ”pissed off” over Panasonics europeiske prispolitikk som vi er.

Sendte noen prispolitikk spørsmål til Panasonic Norge i går, men fikk som forventa ikke noen vettige svar. Man blir bare henvist til en annen avdeling, og til slutt er man tilbake der man startet

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med IF anng PT-AE4000U og fikk positiv tilbakemelding.

Forsikring av denne inngår i "Innbo Pluss" forsikringen som dekker projektorer inntil 100.000,- (total pris for innbo inntil 760.000,- kostet ca. 1.400,- (-300 internettrabatt) det første året uten f.eks "medlems-fordeler")

Ved skade må man betale en egenandel på 1.000,- (dette beløpet er uavhengig av egenandelen som settes på selve "innbo pluss" forsikringen).

Da er det ikke så ille å kjøpe fra USA likevel ;-)
    Dette gjelder vel bare "ytre fysiske skader" som brann eller at takfestet ryker og PJen detter ned i hodet på svigermor?

Hvordan er det med "produksjonsfeil"? Det er jo dette som er skrekken. At du får en PJ som tilsynelatende er helt ok (altså ingen transportskade heller) men som etter 5 mnd begynner å tulle på ett eller annet vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gjelder vel bare "ytre fysiske skader" som brann eller at takfestet ryker og PJen detter ned i hodet på svigermor?

Hvordan er det med "produksjonsfeil"? Det er jo dette som er skrekken. At du får en PJ som tilsynelatende er helt ok (altså ingen transportskade heller) men som etter 5 mnd begynner å tulle på ett eller annet vis.
    I tillfelle det skule være noe "produksjonsfeil" på prosjektorn så er det vel bare at kaste den i hodet på svigemor, slik at mn kan ta det på "ytre fysiske skader" isteden? :twisted:

Hva betyr mest...Svigermor eller Projektorn...:-)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det har du helt rett i. Denne innbo-pluss forsikringen er likevel en såpass grei deal at jeg kjører på. Venter fortsatt på svar fra JetCarrier anng denne retur-retur sendingen som de ikke helt vedkjenner.

Marius

Se svar fra IF nedenfor:

Her er det som kommer frem av vilkåret:
    Erstatningsberegningen gjelder ved skade, som skyldes en plutselig ytre årsak, på musikk- og bildeavspiller/-opptaker, telefoner, foto/video/data-utstyr samt elektriske hvitevarer/husholdningsapparater til privat bruk.

Det samme gjelder også om du tegner en separat verdisaksforsikring. Vi tar ikke på oss skader som skyldes produsjonsfeil, da dette er noe som skal dekkes av produsent/leverandør. Forstår jo at dette kan være vanskelig for deg, så prosjektoren er kjøpt i USA, men det er altså er risiko som vi ikke dekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at man kan kjøpe B&H forsikringen selv om prosjektoren er kjøpt et annet sted. Ser ut som denne dekker alle utgifter inkl. frakt til/fra reparasjon.

Epson TW4400/8500UB får visst en "street price" på $2500 i USA (13 857 NOK). Da faller vel den norske veil. prisen på TW4400 også skulle man tro.

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shootout: Epson 8500 vs. Panny AE4000 En liten test mellom de 2

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er letingen over for min del...Det er ProjectorPeople som er leverandør så jeg får håpe de ikke har backorder på flere enn de får inn i første omgang...
    Da står du bak meg i køen Dem skrev mail til meg om at prosjektoren forventes inn på lager om ca 2 uker. Tipper dem har bestilt en god mengde.

Nå gjenstår det vel bare at Panasonic Norge får ut finger'n & lanserer den til 19.990,- :-)
    Det bryr oss vel ikke. Vi sparer jo uansett penger så lenge prosjektoren er ok. Det er heller ikke så rasende dyrt å sende til garantireparasjon i utlandet. Posten tar 826,- for frakten til USA f.eks. Si 200-300 i forsikring også så har du det fulle bildet. Tipper man også må ut med returfrakt gjennom JetCarrier, altså nye 500,-
    Så 1 garantireparasjon koster oss da ca 1500,- Kanskje det er like billig å levere den inn til f.eks. firmware-update på egen regning i Norge

Man skal være rimelig uheldig for at prisen i Norge skal veie opp i direkte pengeforbruk. Tid og krefter ved mye trøbbel er jo noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har vært inne på tanken om å arrangere et USA power buy på AE4000 eller evt. AE4000/TW5500? Vet ikke hvor mye det er å spare, men jeg kan sjekke dersom det er interesse. I tilfelle kunne man benyttet en escrow tjeneste til betaling for å unngå problemer.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk opp

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det lar seg gjøre å finne en Escrow-løsning er det ingenting i veien for å kjøre et PowerBuy, men da må det gå via vår motor i så fall... Bare å sjekke det - men kjenner jeg de amerikanerne rett vil de nok ha forhåndsbetaling, og da blir det plutselig mer risiko involvert... Våre egne Escrow-systemer har dessverre pr. dato ikke støtte for amerikanske firmaer, men det er jo noe vi virkelig satser på å få på plass etterhver!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal sjekke litt og se hvor mye det er å spare. Det må jo være litt å spare for at det skal være verdt byret å arrangere noe slikt.

Hadde ikke vært dumt å få inn noen tilbud fra amerikanske firmaer på PowerBuy løsningen. Mye billig der borte når dollaren er så svak som nå.

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •