Panasonic AE4000 fra USA? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 180
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    NB! Selgeren ba meg holde tyst om deal'en jeg fikk, men jeg vil presisere at ord. pris ikke nødvendigvis er det du MÅ gi i Norge.. Det kan virke sånn fra noen her...
    Jeg snakket også med en selger ang. AE3000 og fikk inntrykk av at butikken hadde en del å gå på, men kunne ikke gå ned i pris. Kanskje pga. retningslinjer fra Panasonic? På Epson prosjektorer virket det som butikken kunne sette prisene som de selv ønsket.

Hva som er veil. pris på denne? 23500? Altså gav du 18900?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Epson Japan har nylig sluppet EH-TW4500 som ved første øyekast ser ut som Europas kommende EH-TW5500 og USA-versjonen 8500UB.
    Litt mer info om denne her: The Art of Home Theater Projectors » Blog Archive » Epson Home Cinema 8500UB, Pro Cinema 9500UB - A First Look Projector Review

Kommende reviews fra projectorreviews.com sortert etter deadline:
    1. Epson 8500UB/9500UB (deadline: onsdag)
    2. JVC RS25
    3. Panasonic AE4000

Kommende reviews fra projectorcentral.com:
    1. Epson 8500UB (deadline: fredag)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz
    Importen min er nå på vei fra over dammen!
    Hei, jeg regner med at du brukte projectorpeople.com da du kjøpte din pt-ae3000u? (BH-photo har satt opp prisen på pt-ae4000u til $2195)

Jeg skulle legge en ordre på pt-ae4000u i dag på samme sted (med frakt via JetCarrier) men ble litt i tvil da jeg skulle legge inn noe info:

- Billing Address: Match Your Credit Card Statement (Hva skrev du her? )

Prøver meg også på PayPal

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skulle legge en ordre på pt-ae4000u i dag på samme sted (med frakt via JetCarrier) men ble litt i tvil da jeg skulle legge inn noe info:

- Billing Address: Match Your Credit Card Statement (Hva skrev du her? )

Prøver meg også på PayPal
    Jeg brukte som sagt PayPal, der har jeg min Jet Carrier adresse som verifisert adresse. Bruker alltid den som Billing Address når jeg handler i USA.

BTW, prosjektoren min har nå ankommet omlastningsterminalen i Bergen - det vil si at jeg antakeligvis kan hente den på posten i morgen. Gleder meg

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk epost fra ProjectorPeople (Michael Norton) og han sa at de trenger "Wire Transfer". Noen andre som har erfaring med dette? Pros/cons?

M

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør gå greit å føre opp shipping address i USA og billing address i Norge. Det har jeg gjort mange ganger. Med billing address menes postadressen som er registrert på kortet.

Wire transfer (bankoverføring) internasjonalt tar noen dager (2-5 tror jeg). Kontakt banken om du ikke har mulighet for å registrere dette i nettbanken.

B&H sender internasjonalt så da trenger du ikke bruke Jetcarrier. De tar 139,20 USD for levering av AE4000 i Norge på 2-5 dager. I tillegg kommer vel UPS fortollingsgebyr (og moms).

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zapp Brannigan
    B&H sender internasjonalt så da trenger du ikke bruke Jetcarrier. De tar 139,20 USD for levering av AE4000 i Norge på 2-5 dager. I tillegg kommer vel UPS fortollingsgebyr (og moms).
    B&H er et godt alternativ, bortsett fra at de tar $200 ekstra for enheten. På denne måten blir "frakten" $339,20 kontra NOK485 på JetCarrier.

M

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte som sagt PayPal, der har jeg min Jet Carrier adresse som verifisert adresse. Bruker alltid den som Billing Address når jeg handler i USA.
    Dette har jeg også prøvd å få til - uten hell. Tor det var en periode dette gikk an med visse norske kredittkort (f.eks. Gebyrfri sitt), men det var ikke lenger mulig når jeg prøvde det...

Er det lov å spørre om det er lenge siden du fikk satt JetCarrier sin adresse som verifisert PayPal-adresse?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mht. wiretransfer så hadde jeg vært litt skeptisk på slike beløp. Projectorpeople.com er nok en seriøs aktør, men du har fra et kjøperperspektiv mye bedre sikkerhet dersom du betaler med kort eller PayPal dersom det skulle oppstå .

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det lov å spørre om det er lenge siden du fikk satt JetCarrier sin adresse som verifisert PayPal-adresse?
    Har en verifisert PayPal konto, men ikke en confirmed adress (den er forbeholdt personer i USA) Projectorpeople skriver at de anbefalte confirmed address, men det gikk greit for min del uten.

Å verifisere en konto er (var?) en ganske enkel prosess, de belaster et lite beløp som du må bekrefte (dukker opp i nettbanken din noen dager etter). Jeg måtte gjøre det på nytt for noen måneder siden når jeg fikk nytt kredittkort. Har du forsøkt det?

Cherz

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en verifisert PayPal konto, men ikke en confirmed adress (den er forbeholdt personer i USA) Projectorpeople skriver at de anbefalte confirmed address, men det gikk greit for min del uten.

Å verifisere en konto er (var?) en ganske enkel prosess, de belaster et lite beløp som du må bekrefte (dukker opp i nettbanken din noen dager etter). Jeg måtte gjøre det på nytt for noen måneder siden når jeg fikk nytt kredittkort. Har du forsøkt det?

Cherz
    Jeg roter sikkert mellom verifisert og confirmed. Det var vel confirmed som jeg ikke fikk til (men som etter sigende gikk før (når man kunne registrere en nummer to-adresse hos Gebyrfri)).

Det er mange avsendere som krever "confirmed PayPal address". Dessverre. En løsning er jo å bruke JetCarrier sin Shop4You-løsning...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det er mange avsendere som krever "confirmed PayPal address". Dessverre.
    Projectorpeople.com krever som sagt ikke det - med mindre de har endret policy i løpet av de siste dagene. Det de sier på sidene er at PayPal ordre til adresser som ikke er confirmed kan ta lengre tid å behandle - det gikk veldig greit for min det uten confirmed address.

Cherz

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectorpeople.com krever som sagt ikke det - med mindre de har endret policy i løpet av de siste dagene. Det de sier på sidene er at PayPal ordre til adresser som ikke er confirmed kan ta lengre tid å behandle - det gikk veldig greit for min det uten confirmed address.

Cherz
    Lovende!

:-)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å dra litt i prisene mens vi venter...

USA:
    Panasonic PT-AE4000U vil ha en typisk pris på $1999.
    Epson Home Cinema 8100 til ha en typis pris på $1599.

Norge:
    Panasonic PT-AE4000E foreløpig beste pris: 24599,-
    Epson EH-TW3500 (tilsvarer 8100) beste pris: 12171,-

Det jeg ikke fatter helt er at det er en diff i USA på 20%, mens det i Norge er en diff på 50%.

Virker som Epson Norge følger USA prisene mye bedre enn Panasonic Norge. Noen som kjenner årsaken her? (vel, det er vel stort sett samme ille pris på PT-AE4000 i hele Europa faktisk... har også hørt rykter om at Panasonic Canada har priset sin PT-AE4000 temmelig høyt).

M

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bestilte jeg en AE4000. Håper salget går i orden 8)

Edit: La også merke til det du skrev mariusm69. Det var grunnen til at jeg hoppet i det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking AE3000 montert...happy camper!

Projektoren ble hentet i dag og nå er den endelig montert.

Tok litt tid å få den festet i taket, så jeg har ikke fått allverdens tid til å se på den, men det jeg så var veldig lovende! Hadde vanlig TV (RiksTV) på mens jeg forsøkte å dekke lerretet (92" DreamScreen Tab) - trengte en plasseringsvennlig projektor... Ikke fullt så imponerende med SD sendinger, men det ble med ett bedre når jeg kjørte Blu-Ray på slutten (Monsters vs Aliens).

Så vidt jeg observerte så var det ingen døde piksler, intet støv, ingen (for meg) synlig konvergensproblemer, etc - typiske issues nevnt i AVS tråden (ekstreeeemt laaang tråd).

Veldig fornøyd med bildet, farger og sortnivå, men jeg har begrenset sammenligningsgrunnlag - kun hatt en Benq 5120 ( ? ) og det er noen år siden. Skal gå litt grundigere til verks en annen dag når tiden tillater det, men alt i alt ser det ut som jeg har fått et velfungerende eksemplar av AE3000 - til under 13.000 kr ferdig levert på min nærmeste postkontor - mao. jeg er svært fornøyd kar i dag...

Cherz

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som Epson Norge følger USA prisene mye bedre enn Panasonic Norge. Noen som kjenner årsaken her? (vel, det er vel stort sett samme ille pris på PT-AE4000 i hele Europa faktisk... har også hørt rykter om at Panasonic Canada har priset sin PT-AE4000 temmelig høyt).
    Det var jo akkurat samme opplegget med Panasonic AE3000 og Epson TW3000. Disse var vel priset noenlunde likt i USA? I Norge var jo Panasonic'en mye dyrere. Mao. så får man lite prosjektor for pengene når man kjøper Panasonic i Norge. Her på Avforum er Epson diskutert mye oftere enn Pansonic og det er ikke tilfeldig.

Lygren tippet på prisjustering fra Panasonic. Lurer på om denne kommer før eller etter alle har handlet AE4000 til $2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cherz,

Gratulerer med ny prosjektor

Kunne du satt opp regnestykke over utgiftene dine? Av egen erfaring så blir jo regningen fra Jetcarrier høyere siden du ofte må betale for volum og ikke vekt. Men, ikke noe hast. Du er vel opptatt med å se film. 8)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble litt nysgjerrig på denne "Shop for you" funksjonen så jeg har nå slengt inn en request på AE4000U. Skal rapportere tilbake regnestykke når det foreligger.

Denne "Shop for you" funksjonen beskriver også "retur til USA" som en av fordelene. Får håpe jeg ikke trenger denne etter hvert. Skal forsøke finne ut hva dette også koster.

I'll be back!

M

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må du gjøre

Det begynner å nærme seg tiden for at jeg må få bestilt meg en PJ og.

Side 3 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •