42" plasma/lcd-TV i 5000kroners klassen. Hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

42" plasma/lcd-TV i 5000kroners klassen. Hvilken?

Hei, til alle dere. Er splitter ny her på forumet

Har et lite dilemma jeg håper dere kunne hjulpet meg med.
    Jeg har et budsjett på 8400, og for dette skal jeg både ha meg en ny 42" tv, samt en htpc.

Det jeg har funnet frem så langt (tatt budsjettet mitt i betraktning) er:

Eventuelle TV'er:

LG 42LH3000
    Panasonic TX-P42X10Y

HTPC:

ASUS EEE Box EB1012

Hva mener dere? Jeg har et rimelig stramt budsjett, men en av tv'ene ovenfor + eee box = akkurat budsjettgrensa mi.

Ønsker gjerne innspill fra dere folkens, evt forslag angående valg av tv.
    Og har dere noen erfaringer med tv'ene som er nevnt ovenfor blir jeg kjempeglad om noen kommer med anbefalinger o.l

Er heller ikke sikker på om dere anbefaler plasma eller lcd?

Mitt bruksområde er ganske variert. Kommer til å bruke tv'en med htpc, avspilling av musikk, film, evt noe spilling o.l.
    Håper dere kan hjelpe meg litt, med å velge riktig tv

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er gode til den prisen

Søk litt på lcd vs plasma så finner du ut hvem du skal velge.
    Kan nevne at Panasonic x10 nettopp vant en "blindtest" hos nrk.

Skal den brukes mye opp mot pc ville jeg kanskje satset på full-hd men.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen i gjengen!

Personlig synes jeg den nevnte Panasonic varter opp meg kjempebra bilder. Den er riktignok ikke full hd, så den er nok best til TV og film. Uansett er dette et knallkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma-tven vil nok gi finere bilde enn lcd-en. Men viss du kommer til å bruke tven til å lese tekster etc vil oppløsningen sikkert gjøre tekst finere.

Jeg har selv plasma, 1024x768 (eller hva det nå er) og har sett lcd skjermer med full hd gi dårligere bilde i filmer, og spill (ps3).
    Plasma har bedre svartnivå, responstid, generelt bedre på bildefronten. Eneste minuset er at den ikke er full hd, men det vil nok ikke merkes nå du ser film, mest sannsynlig vil den veie opp dette med farger etc.
    Du har dog risiko for innbrenning viss den vil vise statisk bilde over lang tid, skrivebort etc. Men det skal mye til for å få en permanent innbrenning. Jeg leste at plasmaene ikke hadde dette problemet på samme nivå som tidligere, men har blitt positivt overrasket over hvor mye skjermen tåler. Og skjermen jeg har er 2 generasjoner eldre, og rekner med at disse nye skjermene tåler like mye som min, viss ikke mer.

Jeg ville kjøpt plasma, gir mest for pengene. Og full hd veier ikke opp mot kvalitetene panasonicen har.
    Håper dette hjelper deg.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suspect
    Plasma-tven vil nok gi finere bilde enn lcd-en. Men viss du kommer til å bruke tven til å lese tekster etc vil oppløsningen sikkert gjøre tekst finere.

Jeg har selv plasma, 1024x768 (eller hva det nå er) og har sett lcd skjermer med full hd gi dårligere bilde i filmer, og spill (ps3).
    Plasma har bedre svartnivå, responstid, generelt bedre på bildefronten. Eneste minuset er at den ikke er full hd, men det vil nok ikke merkes nå du ser film, mest sannsynlig vil den veie opp dette med farger etc.
    Du har dog risiko for innbrenning viss den vil vise statisk bilde over lang tid, skrivebort etc. Men det skal mye til for å få en permanent innbrenning. Jeg leste at plasmaene ikke hadde dette problemet på samme nivå som tidligere, men har blitt positivt overrasket over hvor mye skjermen tåler. Og skjermen jeg har er 2 generasjoner eldre, og rekner med at disse nye skjermene tåler like mye som min, viss ikke mer.

Jeg ville kjøpt plasma, gir mest for pengene. Og full hd veier ikke opp mot kvalitetene panasonicen har.
    Håper dette hjelper deg.
    Helt enig med dette innlegget!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens. Skal gjøre en totalvurdering snart, blir nok plasma på meg
    Ikke helt bombesikkert, men heller nok mot det.
    Kommer til å se film 80% av tiden, resten blir div musikk avspilling og evt noe småsurfing. Er vant til å bruke pc'en via s-video til en billig gammel 26" med så grøtete bilde at jeg nesten ble sulten av å se på skjermen. Sier litt

Tror jeg derfor kan si med stor sikkerhet at jeg garantert blir fornøyd med dette valget!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intrepid