XLR kabler fra Hong Kong

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XLR kabler fra Hong Kong

Hei! Noen som har prøvd XLR kablene som er annonsert i ebay (.com, com.uk, de) de blir sendt fra Hong Kong og blir merket som gave står det i annonsen..
    Noen av kablene ser jo riktig delikate ut... men er de bra?
    Eks:
    Cardas Hexlink Golden 5C XLR Interconnect (1.0M Pair) - eBay (item 370336753668 end time Feb-19-10 21:48:35 PST)

New 1M Pailiccs Silver Net SILTECH SQ88B G5 XLR Cable - eBay (item 190373767571 end time Feb-25-10 19:40:44 PST)

A Pair 1m Pailiccs Silver XLR Connect Cable SILTECH G5 - eBay (item 320490778380 end time Mar-21-10 09:53:52 PDT)

Så har noen av dere bestilt lignende eller andre XLR kabler fra Hong Kong via ebay? Hva syns dere om kvaliteten? Ikke lyden, for det er et veldig diffus emne.. Men byggekvaliteten? I forhold til pris? Hvor lang tid tok frakten?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noen strømkabler fra Hong Kong. Veldig bra kvalitet på utførelsen, og ikke minst en hyggelig pris. Tok ca 1 mnd å få dem, men det kostet ikke stort i porto
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har kjøpt xlr fra Hong Kong?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det står kjente merker på kablene, er "kina-varer" fra eBay neppe originale.

I beste fall er det "overskudd" som er laget ved fabrikker som jobber for de vestlige merkeprodusenter. M.a.o. "piratkopier".

Det behøver ikke å bety annet enn at en rik amerikaner eller europeer går glipp av fortjeneste. Men sannsynligvis betyr det at kablene ikke har gjennomgått noen kvalitetskontroll -- eller kanskje til og med er luket ut som "B-vare".

I verste fall kan det være rene kopier, med dårligere materialer i tillegg til dårlig arbeid.

På den annen side er veldig mye av det som selges som merkevarer hos oss billige saker fra fabrikker i lavkostland.

Selv har jeg kjøpt flere kabler fra kinesiske eBay-selgere. Foreløpig har andelen bomkjøp/feilvare vært ubetydelig lavt. Når en kabel koster en brøkdel av hva den koster i en norsk butikk, har man råd til et par feilkjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er full klar over at disse kan være kopier, det jeg vil vite er om hva dere syns om utvalget av slike XLR kabler..
    Noen som har opplevd å bli lurt når man handler fra kina?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tvert imot har de selgerne jeg har handlet fra ytt en service norske forhandlere ikke er i nærheten av, med personlige svar på alle henvendelser. eBay har et system med brukerrespons; velger du en selger med fornøyde kunder er du rimelig sikker.

Vær bare obs på at varene kan bruke lang tid på veien. Vanlig prosedyre er at containere fylles opp med post til hvert mottagersted. Selv om selgeren leverer varen på posten samme dag, blir den ikke sendt fra China før det er fullt lass til Gardermoen. Og sortering og tollbehandling i Norge tar dessverre ofte like lang tid som turen fra China til Norge.

Bruk av privat budfirma i stedet for post tar noe kortere tid, men da blir fraktprisen gjerne mange ganger så stor som vareprisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt div kabler fra Kina, og må si jeg er meget fornøyd med det meste jeg har fått. f.eks 5xHDMI kabler til Kr 70,- inkl frakt for alle sammen. Samme kvalitet som du får til 298 på expert.... Bestilte 5 stk datakabler til ipod, men disse fungerte ikke... Sendte mail til selgeren, og han krediterte alle sammen uten noen form for diskusjon (tror jeg betalte 60 kr for alle med frakt). En ting som er helt sikkert, er at det meste av dette som kommer fra Kina er kopier, og kvaliteten er nok ikke 100% det samme som det som er produsert i kina under utenlandsk ledelse, men den holder som regel i masse vis!

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo greie kabler dette. De bruker en Cardas / Siltek kabel (tinn isteden for sølv osv) som kan være men bør ikke være orginal. De pluggene de bruker ser jo OK ut de. Ikke samme kvalitet som orginal produktet ville ha så setter de på noen krympe strømpe på så det ser "litt" orginalt ut. Sikkert OK kabler men ikke orginale.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •