Full surround ~ Budsjett høyttalere: max 12000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full surround ~ Budsjett høyttalere: max 12000,-

Er, som dere kanskje har fått erfare igjennom mine tidligere poster ang. forskjellige høyttalerserier i det 'nederste' prissjiktet, på jakt etter et surroundsystem. Jeg kommer til å bruke Yamaha RXV640RDS, og vurderer disse oppsettene:

- B&W DM602.5 S3, LCR60 S3, DM601/600 S3 ~ 11500,-
    - Dali Suite 1.7, Dali Suite 0.7c, Concept 1/2 ~ 11000,-
    - PSB Image 4T, PSB Image 1B, PSB Image 8C ~ 8700,-
    - Audio Pro Evidence E.7, Evidence E.4c, Evidence E.3 ~ 11000,-
    - Dali Concept 6, Concept CT, Concept 2 og sub til omkring 3000kr ~ 10000,-
    - PSB Image T45, med tilhørende bakhøyttalere og senter ~ 11500kr (Hvem selger disse? Gjerne nettbutikk)

Audio Pro E.7 er kanskje de høyttalerne jeg liker best så langt, men E.4 og E.3 virker litt 'billige' av utseende (har ikke hørt dem). At E.7 har innebygd aktiv sub er et stort pluss. Disse og PSB Image 4T hørte jeg på Marantz DV-8400 og Marantz SR-7400. Dette er kanskje en 'noe' bedre kombinasjon enn den jeg fikk høre B&W 602.5 og Concept 6 på (Denon stereoforsterker til 3000kr og cd-spiller til 2500 (?)), så det er kanskje en 'feilkilde'. Dali Suite 1.7 er fremdeles uhørt, men tar turen innom hifiklubben etter jobb i morgen, regner jeg med.
    Er hovedsaklig på jakt etter en ganske fintspillende serie, gjerne med en fronthøyttaler som gjør seg godt i stereo også. Hører på alt fra pop/softrock som Coldplay og Keane til litt hardere rock og punk, som Foo Fighters og Katatonia.

Mvh. Anders

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er alltid "farlig" å anbefale høyttalere, det kommer veldig mye an på smak og slikt... så det jeg skriver er selvfølelig veldig subjektivt.
    Jeg lurte en gang på det samme selv, om Image-serien var noe å satse på, og jeg kom vel frem til at for noen tusenlapper mer så har du mye mer å velge i, og som ikke minst låter bedre!
    Min anbefaling er: i det minste lytt til andre (og litt dyrere høyttalere) før du bestemmer deg...

Newcomer cochise sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret en gammel tråd, istedet for å lage en ny, så dere kan se bort ifra jane's post

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville valgt Dali suite serien uten at jeg selv har hørt dem :lol: