Nye allround høytalere - Mellom 5 og 8tusen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Viste at det var for godt til å være sant, så begynte å lure etter en stund.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansy
    Viste at det var for godt til å være sant, så begynte å lure etter en stund.
    +1 for alle pesimister!

Jeg VEDDER på at noen går på den der smellen du holdt på å gå på

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prut på disse:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=59009&cat=12

EDIT: Har QLN sub'ene highpass?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Prut på disse:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=59009&cat=12

EDIT: Har QLN sub'ene highpass?

Å dra 170mil en vei for å hente noen høytalere er uaktuelt

Tror ikke at de har Highpass etter informasjonen jeg har lest meg fram til.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den. Uten highpass og mulighet for å stille x-over, hvordan tenker du å koble dette? Da får jo de små full frekvens og vil begrense volumet nokså kraftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det har jeg ikke tenkt på. Regner med at det blir 1 RCA hann ut fra sub-utgang, som deles i 2 stk RCA hun, for så en stk kabel inn i hver subwoofer.

Eneste som er vrient, har ikke funnet noen plasser på forsterkeren der man stiller frekvensen på subwoofer og mellomtone. Men regner da med at det finnes, ellers er det veldig merkelig.

Oi, ble litt nærvøs når du sier det du sier Gurba, mener du at det blir sjitlyd, eller bare begrenset?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det har jeg ikke tenkt på. Regner med at det blir 1 RCA hann ut fra sub-utgang, som deles i 2 stk RCA hun, for så en stk kabel inn i hver subwoofer.

Eneste som er vrient, har ikke funnet noen plasser på forsterkeren der man stiller frekvensen på subwoofer og mellomtone. Men regner da med at det finnes, ellers er det veldig merkelig.

Oi, ble litt nærvøs når du sier det du sier Gurba, mener du at det blir sjitlyd, eller bare begrenset?
    Det du gjør er jo å "dele" mellom subbene og toppene. Altså du sender det og det til subene og det og det til toppene.. Spiller alt, alt så blir det fort rotette.. Subben vil da spille f.eks opp til 125hz og det vil høres ganske drit ut (vil jeg sterkt tro). Dette som ligger her oppe er ofte mye midbass og, dette er noe som subbene "streber" med på en måte da de egentlig er lagt for de frekvensene som er "lenger nede"..

Derimot kobler jeg 2x 18" PA-subber med 2x12" PA høyttalere idag uten delefilter og det ble ganske brukbart.. Merket at når jeg guffet på til det punktet der høyttalerne ikke klarte mer (rett under peak), så peaket faktisk også subbene.. Derimot får jeg ikke brukt mer enn ca. 40-50% av det subbene har fordi de spiller opp til ca. 120Hz vil jeg tro..

Du kan jo kjøpe ett seperat delefilter? Se på f.eks http://www.sound1.com etter delefilter.. Eller så kan det nok lønne seg å gå for en "nyere/bedre" forsterker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som nevnt her så bør det deles et sted mellom satelittene og sub'ene. Sub'ene spiller ikke bra hvis de må bli med langt oppover. Du kan oppleve at sub'ene er med så høyt at de spiller stemmer og det blir bare ikke bra. Satelittene's delefilter vil sikkert sørge for at de ikke får for lave frekvenser, men det hadde uansett blitt bedre om du kan dele de av på rundt 80hz. Da slipper de å spille særlig med bass og tåler dermed mer volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!

Er jo helt latterlig om den ikke har frekvensdeling på sub kontra satelitt.

Jeg har nå lest bruksanvisningen opp og ned, og har ikke funnet noen ting om hvordan den skal tilkoblet for å få denne muligheten. Noen som vet?

Harman Kardon HK3490.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER var halvparten ankommet. De på posten har ikke fått tatt i mot alle pakkene, så fikk kun hentet ut subbene i dag. Men de skuffet ikke,for å si det slik!

Den stakkars 10" CV-subben ble utkonkurrert. For å si det slik, når subben før stod på høyt volum, og volumet på anlegget ble skrudd opp, så var det omtrent slik som SUB82 på kvart volum med ok høytalernivå. Herlig Spiller sinnsykt presist, og fin punch i bassen.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER var halvparten ankommet. De på posten har ikke fått tatt i mot alle pakkene, så fikk kun hentet ut subbene i dag. Men de skuffet ikke,for å si det slik!

Den stakkars 10" CV-subben ble utkonkurrert. For å si det slik, når subben før stod på høyt volum, og volumet på anlegget ble skrudd opp, så var det omtrent slik som SUB82 på kvart volum med ok høytalernivå. Herlig Spiller sinnsykt presist, og fin punch i bassen.
    Det er bra du foreløpig er fornøyd Når du får toppene er det bare å fyre løs i en 100 timer så kan du jo fortelle litt mer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips!

Er jo helt latterlig om den ikke har frekvensdeling på sub kontra satelitt.

Jeg har nå lest bruksanvisningen opp og ned, og har ikke funnet noen ting om hvordan den skal tilkoblet for å få denne muligheten. Noen som vet?

Harman Kardon HK3490.
    Tvilsom om en rimelig stereoforsterker har innebygget x-over. Hvis det ikke er i sub'en så er det sikreste et ekstern delefilter. XTZ har noe til 99.38 tror jeg de heter. Kanskje de kan brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fytti..jeg skal ALDRI undervurdere små elementer. Koblet ut subbene kun for å teste hvilken egenskaper Signature MK2 har, og jeg er virkelig overasket. Her snakker vi presis, tight bass, og nydelig diskant.

Mulig jeg tar knekkelig feil, men de 6.5" fra Signaturene spiller bedre enn mine CV på 8" pluss en CV sub på 10", det føles slik ut iallefall:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok innrømme at det spiller mer bass med 2x12" SVS enn med 8x6" SVS ja.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Må nok innrømme at det spiller mer bass med 2x12" SVS enn med 8x6" SVS ja.
    Han sa jo det omvendt da :P At det spillte BEDRE med 2x 6" eller hva det var (altså toppene) enn hva 2x CV 8" og 1x 10" sub.. Jeg er litt tvilsom på akkurat dette da, men Klipsch eier jo CV på bass spør du meg

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •