Denon 3310 til 8.798,00 nok. hos hifiklubben.no.Godt kjøp? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Msport]Hvorfor det? Er det noe ekstra ved Denon? De siste årene har vel Onkyo og Yamaha banket dem på reciver fronten. Ser ikke noe eksklusivt som helst over Denon - ett merke i massene som ikke utmerker seg spesielt etter min mening.

Hei.
    Visst du ikke har noe til overs for Denon, hvorfor så aktiv på denne tråden da?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Visst du ikke har noe til overs for Denon, hvorfor så aktiv på denne tråden da?
    Har jeg sagt jeg er i mot Denon? Nei - jeg har sagt det ikke er noe mer ekslusivt og gir noe mer enn feks Yamaha, Onkyo, Pioneer mfl. Ja faktisk mindre til tider.

Tilbake til topic. Hva mener dere andre om prisnivået på Denon?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Han mener at Elkkjøp er en bedre kjede enn Hifiklubben... sånn er det med den saken.. og det er hans mening . Var innom Elkjøp, var ikke mulighet for verken demo eller noe info om noen av modellene... dårlig syns nå jeg.

EDIT: Men til trådstarter... ja prisen er hinsides, og mest sannsyneligvis europas billigste på 3310 pr nå. Elkjøp går ofte for 0-10% profit, bare for å kapre kunden, samt håpe på mersalg på samme kunde. HVem har ikke opplevd at de ikke har den "superbillige" Tv'en inne, men en som er noen lapper dyrere og "mye" bedre .

3310 er nå et løp og kjøp produkt . for dem som skal ha surround . Må dog påpeke at det Elkjøp driver med er parallellimport. Hifiklubben kjører derimot gjennom rette kanaler! Og de har ikke "monopol", siden det finnes tilsvarende modeller ifra Onkyo og de andre store, og de må prise seg etter dem!
    Greit nok, men du kan "låne" den hjem i 30 dager og prøve på eget utstyr, noe du til nød får lov til 7 dager hvis du spør pent hos HFK. Dette med demo i butikk har aldri gitt meg noe.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er no 3310 et supert kjøp til denne prisen.
    Tror nok prisen kan gå opp noe igjen når partiet til elkjøp er utsolgt.
    Men det kan no se ut som at elkjøp har fått Denon og HFK på agendaen,
    så tipper det kommer flere denon produkter til nedsatte priser ifra den kanten.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Etter min mening er no 3310 et supert kjøp til denne prisen.
    Tror nok prisen kan gå opp noe igjen når partiet til elkjøp er utsolgt.
    Men det kan no se ut som at elkjøp har fått Denon og HFK på agendaen,
    så tipper det kommer flere denon produkter til nedsatte priser ifra den kanten.
    Skal ikke se bortifra det, og jeg skjønner ikke helt problemet til diverse folk i denne tråden heller... Hadde ikke Elkjøp tatt inn Denon så hadde AVR-3310 ligget til 11995 enda. er folk redd for å spare litt penger? Priskrig er sunt, og HFK har en haug andre varer de kan tjene penger på... Du kan jo fortsatt kjøpe Denon AVR-3310 hos HFK til 8795??

Selv om det er parallelimportert så er det ikke LOV å selge varer over disk uten full garanti og serviceavtale... Og etter sist jeg så så er det ikke RiksTV dekoder, pixel garanti og norske menyer på Denon kjøpt via HFK heller... :-P (ref. paralellimporterte tver)

Jeg venter bare på 4810 til en god pris... :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hfk skaffer alt av arcam! prisen gikk ned rundt 25% og etter overtakelse..
    Joda. Men i praksis har situasjonen vært anderledes. Selv forsøkte jeg å kjøpe både A38 og AV888 hos klubben, men det kom aldri noen forsterkere (alle mulige (bort)forklaringer ble brukt om hvorfor de aldri kom). Så jeg kjøpte heller noe annet.

At selgerne er "eksperter" hos Hifi-klubben, men ikke hos kjedene stemmer jo ikke uten videre. Da jeg skulle ha Panasonic V10, så forklarte jeg selger på Hifiklubben at det var viktig for meg å ha en skjerm som gir paddeflat gamma på 2.2 (V10 gir dette i THX-modus), et nøyaktig fargerom, bra gråskala og bra lysstyrke (over 100 cd/m2 ved 50 % hvitt). Dette forstod han ikke noe av, men mente at Samsung PS50B855 var en mye bedre skjerm med alle mulige forklaringer, som tydet på at han var på supertynn is. Nå er det selvsagt i orden om vedkommende hadde vært ydmyk, men ydmykhet var åpenbart et fremmedord for den karen.

Poenget mitt er: Det er slett ikke slik at spesialbutikkene har så mye bedre ekspertise enn kjedene. Det varierer stort mellom hver butikk, og det er derfor farlig å generalisere for mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Skjønner ikke hvorfor du er så negativ til Elkjøp i denne saken roytarzan.
    De har jo med å ta inn Denon bidratt til at du og andre kan få kjøpe Denon hos HFK til mer fornuftige priser.

Og hvis du går på nett og sjekker priser på de produktene som er i disse testene så er prisen på HFKs produkter som regel lik den som er oppgitt i bladet, mens for de andre merkene er de ofte lavere.

Takket være bl.a. Elkjøp og nettbutikkene.
    Konkurranse kalles dette.
    Halla. ser jo at du har et poeng her og i noen tilfeller så kan det virke som om en del av Klubbens produkter nokk ikke er veldig konkurransedyktige all den tid de ikke gir rabatter i butikkene, Dette er dog noe som er i ferd med og endres. Dette skrev Kundeservice hos HFK til svar på en mail jeg sendte de:

...På grunn av utviklingen du nevner, først og fremst nettbutikker, har vi nok innsett etter hvert at det er nødvendig å justere prisene oftere enn før. Dette gjelder først og fremst på produkter som TV'er og Blu-rayspillere der det finnes utallige butikker som selger de samme modellene og prisene varierer fra dag til dag. Andre produkter prøver vi å holde prisene uforandret på så lenge det er mulig. Dette er en fordel for både oss og kundene våre siden vi da er mer forutsigbare og ikke minst har muligheten til å trykke priser i katalogene våre.
    ....Vårt svar på at Elkjøp og deres søsterbutikker tar inn Denon er å svare med lavere priser som du sikkert har oppdaget. Det betyr ikke at vi fortsatt tjener noe særlig på disse produktene, men vi lar ikke andre selge våre produkter til lavere pris enn oss!

Dette tyder da på at Klubben vil møte konkurransen fra andre butikker på en mere offensiv måte i fremtiden noe de siste dagers prisreduksjon på enkelte Denonprodukter har vist. Å takk for det... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er utvilsomt veldig mye for pengene.

Men det finnes så mye annet der ute, som jeg mener er bedre - for litt mer penger. F.eks. denne;

Pioneer SC-LX72 Surroundreceiver | Soundgarden

Utrolig bra til den prisen!

Det er kanskje litt urettferdig å sammenligne, men min forrige receiver var en Denon 3803. Og den var bra den, men da jeg oppgraderte til Pioneeren - som riktignok er i en litt høyere prisklasse, så var forskjell i lydkvalitet helt enorm. Om man skal si noe negativt om Denon, jeg tar forbehold om at jeg ikke har lyttet til de aller seneste modellene, så er det at lyden er tilbakelent, litt kjedelig rett og slett. Ellers er de bygget som tanks og et trygt og godt kjøp.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima

Men det finnes så mye annet der ute, som jeg mener er bedre - for litt mer penger. F.eks. denne;

Det er kanskje litt urettferdig å sammenligne, men min forrige receiver var en Denon 3803. Og den var bra den, men da jeg oppgraderte til Pioneeren - som riktignok er i en litt høyere prisklasse, så var forskjell i lydkvalitet helt enorm. Om man skal si noe negativt om Denon, jeg tar forbehold om at jeg ikke har lyttet til de aller seneste modellene, så er det at lyden er tilbakelent, litt kjedelig rett og slett. Ellers er de bygget som tanks og et trygt og godt kjøp.
    Hva DU mener er egentlig uinteressant,he he. Som med alt annet utstyr så kommer det an på hva man kombinerer. Jeg har hatt ulike denonprodukter i en årrekke og er topp fornøyd så som alltid er det smak og behag. Som du sier så er det produkter som tåler en støyt og det er også viktig for meg. At du mener lyden er kjedelig og tilbakelent er jeg ikke enig i,men som du sier kan det sikkert variere fra modell til modell. Her kan man sikkert justere seg inn ved og velge andre høyttalere eller kabler eller spiller dersom man ikke er fonøyd med lyden. Dette gjelder jo alle produkter fra andre produsenter også.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hva DU mener er egentlig uinteressant,he he. Som med alt annet utstyr så kommer det an på hva man kombinerer.

Vel, hvis man tolker dette helt bokstavelig, så har du rett og diskusjonen kan avsluttes. Det er et godt kjøp til prisen!

Imidlertid ville iallefall jeg satt pris på innspill, dersom jeg skulle handle. Man bør ikke være helt fastlåst i hvilken modell man vil ha, når det finnes så mye lekkert der ute:-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil egentlig folket ha? Rimelige produkter som selges kun over web eller store kjeder?

Eller vil dem ha kjeder som konsentrerer seg bare og lyd og bilde? Samt at de tar inn noen merker ingen andre får. HFK har: B&W og Denon som virker som en akkilleshæl (dyrt vistnok). Men alle kan jo parallell importere som dere sier.. så hvorfor gjør dem ikke det på BW og Denon da? sett flere prøve seg på Denon, men prisene har jo vært høyere der!

Elkjøp er grådige i sin prising, det er ikke tvil engnang.

Også privatfolk kan jo handle Denon i tyskland og få det over til norge... Hifiklubben er den partneren DENON og BW bruker i skandinavia, men parallell import ifra andre kan fint gjøres. HFK er vel en av få som selger rett ifra fabrikk, utenom mellomledd!

Syns den "HFK er monopol..blabla bla" er litt tull, siden alle kan ta inn Denon og BW men da gjennom andre kanaler (slik Elkjøp gjør til tider). Soundgarden har vel "monopol" på Hegel og Primare, men det tror jeg muligens Hegel og Primare som bedrift også vil ha: De vil ha kjeder som KAN produktene, nå er ikke alle like flinke i HFK og soundgarden, men kontra Elkjøp så er det rimelig annerledes.

Jeg har egentlig ikke noe imot Elkjøp, siden jeg bruker dem masse selv! Mangler bare at de kan begynne å selge Toyota . De er ofte overprisa i norgen .

Newcomer crx sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8395,- på elkjop.no nå....bah...Hvis den fortsetter å gå ned, så kjøper jeg den om tre uker når de har den til 6000

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    j.haugen. hmmmmm.

du blir sjokket av at en hfk mann ikke skjønner bæret av hva du mener med gamma på 2.2. Syns ikke du det er å a litt hardt i?
    dette står det jo ikke om i produktbeskrivelsen en gang... hvordan i huleste skal man vite om det da? Tror du en selger kan absolutt alt om hvert eneste produkt de selger?
    Er det i det hele tatt relevant å spørre en selger om hvis dette med gammaverdier er så sinnsykt viktig?
    Slike tekniske datablader som forteller om disse verdier foreligger ikke hos forhandleren normalt og jeg tror i 99.9% av tilfellene så spør ikke en kunde om gammaverdiene i et tv.
    Skjønner du har fordommer mot hfk. la vær å gå der da.
    funker ikke å stille spm, som normalt krever en ingeniør for å svare på.
    er ikke enig med deg. Syns de er god på å fortelle det man trenger for å finne seg et tv i dag. det holder.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crx
    8395,- på elkjop.no nå....bah...Hvis den fortsetter å gå ned, så kjøper jeg den om tre uker når de har den til 6000
    7995 i helgetilbud kanskje? :-P

For å si det slik, Elkjøp gjør dette kun for å småerte HFK og det blir nok ikke langvarig. Dette er nok bare et midlertidig stunt og Denon blir nok ikke værende i Elkjøp, men et par produkter til fra Denon skal man ikke se bortifra

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, hvis man tolker dette helt bokstavelig, så har du rett og diskusjonen kan avsluttes. Det er et godt kjøp til prisen!

Imidlertid ville iallefall jeg satt pris på innspill, dersom jeg skulle handle. Man bør ikke være helt fastlåst i hvilken modell man vil ha, når det finnes så mye lekkert der ute:-D
    Jeg har ALLTID rett.....kødda. Neida,men et utgangspunkt må man ha når man skal handle noe og noen tar utgangspunktet i høyttalerne mens andre går utfra receiver eller cd-spiller. Høyttaler eller receiver koster i de fleste tilfellene mest og jeg velger utgangspunkt i en av de når jeg skal handle. Denne gangen velger jeg receiver først og handler høyttalere deretter. Denon har for meg alltid hatt gode produkter og velger derfor det som utgangspunkt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan sammenligne Denon 3310 med Onkyo TX-NR807 som er bedre utstyrt og er billigere enn 3310

Elkjøp - Onkyo TX-NR807 receiver sort

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du blir sjokket av at en hfk mann ikke skjønner bæret av hva du mener med gamma på 2.2. Syns ikke du det er å a litt hardt i?
    dette står det jo ikke om i produktbeskrivelsen en gang... hvordan i huleste skal man vite om det da? Tror du en selger kan absolutt alt om hvert eneste produkt de selger?
    Er det i det hele tatt relevant å spørre en selger om hvis dette med gammaverdier er så sinnsykt viktig?
    Slike tekniske datablader som forteller om disse verdier foreligger ikke hos forhandleren normalt og jeg tror i 99.9% av tilfellene så spør ikke en kunde om gammaverdiene i et tv.
    Skjønner du har fordommer mot hfk. la vær å gå der da.
    funker ikke å stille spm, som normalt krever en ingeniør for å svare på.
    er ikke enig med deg. Syns de er god på å fortelle det man trenger for å finne seg et tv i dag. det holder.
    Mitt poeng er bare å understreke er at de ansatte på Hifi-klubben ikke nødvendigvis har så mye mer kompentanse enn det du finner i enkelte andre butikker. Jeg var en skikkelig "fan" av Hifi-klubben gjenom store deler av 1990-tallet, og et av høydepunktene var da vi mottok hifi-klubbens egen "avis/medlemsblad" i posten. Det leste jeg i filler og kunne prisene på nær sagt alle produktene i butikken. Den gangen var også kundebehandlingen superb og prisen var faktisk rimelig lave målt mot en del andre land.

Etter 2000 er dette endret, og selv om pris/kundebehandling/produktutvalg har gått i bølgedaler, så har ikke uten videre Hifi-klubben lenger det fortrinnet som de hadde på 90-tallet. Som tidligere skribent har jeg også fått sett i kalkylene til mange hifi-butikker (inkl. Hifi-klubben), og jeg husker godt hvordan en av de dvd-spillerne jeg testet hadde en innpris på 5000,- og ble solgt ut for 10 000. Du finner ikke mange storkjeder som har denne avansen pr. 2010, sannsynligvis heller ikke hos Hifi-klubben. Men de har fremdeles til "smør på maten".

Jeg er svært glad for at Elkjøp er med på å presse ned prisene. På den måten kan kvalitetsprodukter også finne veien til "hvermansen", som ellers ikke hadde hatt råd til skikkelig godlyd. Et prisavslag på 2000 kan bety forskjellen mellom kjøp og ikke kjøp for del ungdommer. Her kan faktisk Elkjøp være med på å spre Denon-produkter, eller Kef eller Onkyo til flere forbrukere enn man normalt ville ha fått gjennom Hifi-klubben, Akustikk eller Mono AS.

Jeg føler nesten at Elkjøp er med på å spre "det glade budskap"! For ordens skyld; Jeg jobber ikke på Elkjøp....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •