Denon 3310 til 8.798,00 nok. hos hifiklubben.no.Godt kjøp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roytarzan
    -som sagt: elkjøp kan nok ikke "læres" i hvordan drive butikk. Som du så presist påpeker, så tjener de penger som gress. Altså, de KAN drive butikk.

Og resultatet i hvor vellykket de driver, regner jeg med vi måler i overskudd?

Det er nå du forteller meg hva vi gjør, når det er bare hyenene igjen...?
    Jeg har nemlig allerede hørt at det jeg mener er tullprat.
    De kan drive butikk ja... Resultat av hvor vellykket dem driver, er summen av flere faktorer - hvor av dem er overskudd en "tung" faktor sammen med omsetningen.

Ja - min mening er at de du kommer med er tullprat. Og det vitner om noe bittert som ligger bak dine uttalelser.

Newcomer sjøsprøyt sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvorfor du er så negativ til Elkjøp i denne saken roytarzan.
    De har jo med å ta inn Denon bidratt til at du og andre kan få kjøpe Denon hos HFK til mer fornuftige priser.

Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Hvis du følger med på det som er av tester i diverse magasiner og nettsteder så vil du se at Denon så og si ALLTID er helt i toppen i sammenligningstester i SAMME PRISKLASSE.Uansett produkt!! Derfor er det bare vås det du skriver.
    Og hvis du går på nett og sjekker priser på de produktene som er i disse testene så er prisen på HFKs produkter som regel lik den som er oppgitt i bladet, mens for de andre merkene er de ofte lavere.

Takket være bl.a. Elkjøp og nettbutikkene.
    Konkurranse kalles dette.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjøsprøyt
    Og hvis du går på nett og sjekker priser på de produktene som er i disse testene så er prisen på HFKs produkter som regel lik den som er oppgitt i bladet, mens for de andre merkene er de ofte lavere.

Takket være bl.a. Elkjøp og nettbutikkene.
    Konkurranse kalles dette.

Exactly my point!

I tester oppgis veiledende priser, noe som egentlig gjør at produkter som konkurrerer på pris, testes i en høyere prisklasse enn hva som er reelt.

Jeg skjønner heller ikke at noen er negative til Elkjøp, all den tid konkurransen derfra har ført til prisfall på en del produkter på HFK.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg, begynner prisen nå å bli korrekt på 3310 sett opp mot konkurentene.... Sett opp mot konkurentene. De større modellene til Denon er overpriset hos HFK.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Jeg vil generelt ikke anbefale noen å handle på Hifi-klubben

De er useriøse, og kundebehandlingen er slett.

Bestill heller på nett, så får man det man bestiller.
    Dette var nok nøyaktig det trådstarter var ute etter, jeg må få si takk på han sine vegne. Du reddet dagen for alle med ditt supre innlegg. Se hva denne tråden har utviklet seg til å bli, i hvertfall ikke et godt svar på om 3310 er et godt eller dårlig kjøp, heller en kopi av tråden : Elkjøp, ny Denon forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns elkjøp bør boikottes. de forsøker med vilje å kjøre hfk i grus med sine priser som er salg med tap faktisk i mange tilfeller.
    Det er fa.... ikke riktig måte å drive butikk på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns elkjøp bør boikottes. de forsøker med vilje å kjøre hfk i grus med sine priser som er salg med tap faktisk i mange tilfeller.
    Det er fa.... ikke riktig måte å drive butikk på.
    Det må jo selvsagt være opp til den enkelte å boikotte den butikken man vil. Men HFK tok over importen/distribusjonen av britiske Arcam etter Akustikk.no i 2009, og nå er Arcam nærmest "utradert" som merke i Norge. I tillegg er det sikkert noen her på forumet som husker Hifi-klubben og kjedens behandling av Doxa. Så det er slett ikke alltid at Elkjøp er den "store stygge ulven".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi blir nok aldri helt enige her. Er ikke spesielt ute etter elkjøp, men jeg er ikke sikker på at vi, forbrukerne, tjener på det i lengden.
    Klart vi sparer noen kroner akkurat når vi gjør det ene kjøpet, men hva blir effekten på sikt?
    Ellers så gjelder det for elkjøp som jeg egentlig forventer av enhver som selger en vare: Selger bør være EKSPERT på sine produkter. Det hadde jeg vært, om jeg hadde jobba i butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hfk skaffer alt av arcam! prisen gikk ned rundt 25% og etter overtakelse..

men tilbake til trådstarters poeng. jeg tror nok at til under 9000 så er denon 3310 beste kjøpet.

men på et tidspunkt vil ikke hfk klare å kjøre de prisene mer..
    ingen som egentlig syns dette er dumt.

synes også dette er dumt for varemerket denon at nå får man det hos elkjøp.

det er mange eksempler rundt om på store giganter som prøver å knuse de mindre bare fordi de kan. blir helt feil. syns det er mer koselig å komme inn på hfk enn elkjøp når jeg skal se på audio/video produkter.

noen som er enig...?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det ER jeg, og jeg jobber i butikk. De fleste som jobber i butikk liker å kunne jobben sin.. (liker forresten heller å kalle meg spesialist, ikke ekspert, minner for mye om mine oransje venner ).

Du skulle blitt overraska over hvor mange lydspesialister det begynner å bli i Elkjøpbutikker rundt omkring.

Mer salg = mer fokus på den delen av butikken = bedre opplæring, entusiasme og så videre.

Kunnskapsnivået på lyd i elkjøp øker iallefall sterkt. men alt kommer an på menneskene som er ansatt der, hva de evner å tilegne seg av kunnskap.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med Alastor her, og jeg også jobber i Elkjøp.
    Kunnskapsnivået økes for hver dag som går, så dette blir nok veldig bra til slutt Det er flere og flere selgere hos oss som virkelig er genuint opptatt av det de jobber med, og setter mye ære på å kunne det.

At det er slik at noen vil handle hos store kjeder, og andre hos mindre kjeder/butikker er bare sånn det er. Men at det er sunt med konkurranse er det vel ingen tvil om.... De som mener det er mer "koselig" eller "bedre" å handle på HFK eller mindre butikker skjønner jeg ikke....det vil alltid være pris som er det viktigste!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dere ordentlige dedikerte demorom på elkjøp der man kan sitte i stillhet og høre musikk?

og kan du redegjøre for at dere ikke selger denon til under kostpris bare for å messe med hfk?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en tråd som omhandler Denon 3310 og hvorvidt denne er et godt kjøp til prisen. Den omhandler IKKE folks preferanser rundt innkjøp av sine varer, og vil heretter bli moderert. En velger selvsagt selv om det passer å handle på nettet, via stormarket eller hos en spesialistforretning, og det å si at noe er "feil" eller "riktig" har veldig lite for seg... Smaken er som baken!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye megastores hos Elkjøp har dedikerte rom ja, og flere vil det komme fremover.
    Hvorfor dette skal være det ultimate kriteriet skjønner jeg ikke helt....
    Hos Elkjøp er det 30 dagers åpent kjøp, og da får du jo virkelig testet utstyret der du faktisk skal ha det. Vil mene dette er en like god, om ikke bedre måte å få testet utstyr på.

Jeg kan vel ikke redegjøre for noe som helst angående denon...men vil jo tro at det er snakk om å kapre markedsandeler innenfor lyd. Større utvalg, bedre lytteforhold og mer kunnskap hos selgere vil jo gjøre de største kritikerene fornøyde også
    Elkjøp har også fått mye gode tilbakemeldinger på lydkatalogen som kom i høst, der det er en del tips og forslag til kundene.

Elkjøp Lydkatalog

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager, enig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, dette er en tråd som omhandler Denon 3310 og hvorvidt denne er et godt kjøp til prisen. Den omhandler IKKE folks preferanser rundt innkjøp av sine varer, og vil heretter bli moderert. En velger selvsagt selv om det passer å handle på nettet, via stormarket eller hos en spesialistforretning, og det å si at noe er "feil" eller "riktig" har veldig lite for seg... Smaken er som baken!
    Enig her. Måtte bare svare på det han spurte om

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris.Conix
    synes også dette er dumt for varemerket denon at nå får man det hos elkjøp.
    Hvorfor det? Er det noe ekstra ved Denon? De siste årene har vel Onkyo og Yamaha banket dem på reciver fronten. Ser ikke noe eksklusivt som helst over Denon - ett merke i massene som ikke utmerker seg spesielt etter min mening.

Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    At det er slik at noen vil handle hos store kjeder, og andre hos mindre kjeder/butikker er bare sånn det er. Men at det er sunt med konkurranse er det vel ingen tvil om.... De som mener det er mer "koselig" eller "bedre" å handle på HFK eller mindre butikker skjønner jeg ikke....det vil alltid være pris som er det viktigste!
    Hvis pris hadde vært viktigst, hadde "alle" handlet hos Pixmania (som visst nok utøver en helt tragisk service) som er billige. Nei, pris er ikke alt. Har stort sett god erfaring med Elkjøp sin service. Hadde jeg opplevd møkkaservice hadde jeg handlet andre steder.

Ingen som har noen formening om at Denon's recivere er for høyt priset? Feks 4810 mener jeg ligger 7-10k for høyt jmf konkurentene.

Alastor - har jeg deg fra ett annet forum?

Edit: startet å skrive før mods. formaning.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ehm, tema...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Heisan!

Jeg vil egentlig ikke utdype hvilken HFK butikk det gjelder. Tror ikke det spiller så stor rolle.

Kan jo også legge til at jeg alltid har sluttet opp om faghandlere, men et sted går grensen, også for min lojalitet.

Helt konkret har jeg fått dem i vrangstrupen - fordi de ikke er leveringsdyktige, eller tar kundene på alvor.
    Bestilte for omtrent 3 måneder siden (!) et par høyttalere av type B&W CM9. Ble da forespeilet en leveringstid på maks 5 uker - siden "de var så populære".

5 uker gikk, ingen beskjed. Purret, og fikk noen unnskyldninger, ytterligere en måned forløp - ingen beskjeder. Tok igjen kontakt med dem og fikk servert bortforklaringer av typen man gjerne hører i TV program alá "TV 2 hjelper deg". Ikke noe konkret, ikke noe å forholde seg til.

Jeg ser disse høyttalerne femdeles figurerer på nettstedet deres - til salgs - ikke et ord om at de ikke har dem eller kan skaffe dem. Hvor seriøse er de da? Leveringsdyktighet og troverdige beskjeder er en forutsetning for å kalle seg en seriøs selger.

Faghandlere suter over nettbutikker og butikker der dem selger brødristere, men de greier iallefall å levere! 3 dager har det tatt fra bestilling til leveranse på mine siste kjøp hos nettbutikker. Hifiklubben og visse andre forhandlere bestiller jo ikke engang umiddelbart, men samler opp ordrer, slik at det alltid tar lang tid.

Lets face it, Hifi klubben og visse andre Hifi-kjeder hadde ikke klart seg i et fritt marked med konkurranse på pris og leveringsdyktighet. Eneste grunnen til at de fortsatt eksisterer er monopol på å forhandle endel attraktive merker. Vi, forbrukerne, er taperne.
    Det er mulig at noen ledd svikter hos HFK men CM9 har vært et problem siden de kom for første gang, butikkene får varer en gang i uken så derfor blir det kun en bestilling der alle varene blir tatt der og da. Jeg synes det blir galt å klage på butikkene, om du ikke er fornøyd med hjelpen du så har de egen webshop.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MsportI dag 19:00
    Edit: startet å skrive før mods. formaning.
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ehm, tema...
    Er ikke så utrolig raskt å skrive med ei på 7 uker på armen.....ops:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •